Sain astmalääkkeet käyttöön, koska kärsin lukuisista keuhkoputkentulehduksista viime kevät talven. Tein PEF-seurannan ja siinä ei löytynyt juuri aamu eikä iltavaihteluita. Arvot eivät myöskään noussut ventolinella. Jouduin kummiskin spirometriaan missä todettiin FEV1 / FVC parantuvan bronkodilataatiokokeessa 15%, FEV1 13%, MEF25 59% ja MMEF44% avaavan jälkeen. Ovatko noi MMEF ja MEF25 jotenkin tärkeitä astmadiagnooseja tehdessä? Lääkäri kirjoitti lausunnon mulle allergisesta astmasta. Yleensähän astmassa on nimenomaan PEF-arvoissa heittoa ja eikös ventolinella saada niitä arvoja paranemaan? Pitäisikö minun varata aika vielä toisella lääkärille ja käydä kyselemässä tosta diagnoosistani? Tosin innovairin aloituksen jälkeen en ole sairastanut enään yhtään keuhkoputkentulehdusta :)!
Kiitoksia kaikille vastanneille!
MMEF ja MEF25?
mef25???
1
325
Vastaukset
- Henna
Käy lukemassa mun tilanne Ihan ymmällään mittauksista otsikon alta. Mulla on myös allerginen astma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305800- 345303
- 293004
- 342444
- 372108
- 152068
- 361952
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons371634