kaipaisin vinkkejä siitä, mitä arkiruoaksi koululaisperheessä. ideat lopussa ja (ala)koululaiset olisivat aika hyviä syömään eri ruokia...
eli mitä teette arkiruoaksi koululaisperheessä?
mitä koululaiselle ruoaksi
4
158
Vastaukset
- kotkotkoot
kun tyttäreni oli pieni hän ei syönyt kalaa. sain reseptin joka kelpasi.
1 sipuli,currya
400 gr pakaste kalaa
vettä,kalaliemi kuutio ja kermaa nin 1-1 1/2 dl
kuullota sipuli ja sekoita joukkoon currya, noin puoli rkl.
lisää vesi, kalaliemikuutio ja kala.
kiehauta, mausta suolalla, pippurilla ja aromatilla.
lisää kerma ja suurusta.
vettä sen verran että kala peittyy.
tosi hyvää ja lapset ruukaa tykätä. helppo ja nopea ruoka. - kotkotkoot
tuli mieleen toinen helppo resepti.
risotto.
riisiä, itse teen tavallisesta riisistä.
pakaste herne,paprika ja maissi sekoitus.
jauhelihaa ja sipulia.
mausteita, jauhelihamauste, lihaliemikuutio, ja tomaattipuretta .
keitä riisi lihaliemikuution kanssa.
paista jauheliha ja sipuli. mausta jauhelihamausteella ja tomaattipurella.
lisää riisiin pakastevihannekset ja jauheliha.
kuinka paljon laitat riisia jne. sen päätät itse.
mä keitän 3 dl ja 500 gr jauhelihaa ja se riittää vielä seuraavaan päivään. - kotiäiti koululaisil
kiitos vinkeistä!
tuo risotto ainakin täytyy ottaa tällä viikolla ohjelmaan... - Mun vinkki :)
Meillä lapset (2 ja 3 vee) syö tosi mielellään linsseistä ja kikherneistä tehtyjä kastikkeita, vaikkapa riisin kanssa. Ovat helppoja ja edullisia tehdä. Ei tarvita kuin purkki linssejä/kikherneitä (voi toki tehdä kuivatuistakin mutta säilykepurkki on ihan hyvä) ja tomaattimurskaa ja sipulia, mausteita, kermaa tai soijakermaa tms. Ensin kuullottaa sipulin ja mausteita (itse käytän kurkumaa, kanelia, kuminaa, paprikaa, currya, pippuria mitä milloinkin erilaisina variaatioina, pakastettu basilika on myös kätevä, saa aina melkein tuoreen veroista ruokiin!) pannulla, siihen sitten tomaattimurska ja mausteet ja viimeisenä linssit tai kikherneet ja halutessaan kerma/soijakerma. Jopa mies tykkää näistä vaikka on vannoutunut lihansyöjä muuten ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725558Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne241262Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988