Ihmettelen miksi ujous on samalla palstalla "Henkisen hyvinvoinnin ja mielenterveys" juttujen kanssa? Pidetäänkö ujoutta jo mielenterveyden ongelmana vaikka kyseessä on vain yksi luonteenpiirre?
Onko ujous jo mielisairaus?
4
353
Vastaukset
Kyllä se mulla ainakin on vaikuttanut henkiseen hyvinvointiin.
- olemme erilaisia
Ei nykyään ujoutta pidetä minään psyykkisenä häiriönä vaan se on persoonallisuuden piire. Tietenkin ylikorostuneena siitä saattaa olla haittaa, jos elämä on hyvion rajoittunutta. Sama koskee myös liian avointa ja ulospäin suuntautuneisuutta. Voi olla liian ylipursuava ja väsyttävän avoin...
- Extremely Shy
Vaikea ujous vaikuttaa olennaisesti ja hallitsevasti ihmisen toimintakykyyn ja tunne-elämään. Silloin on perusteltua puhua sairaalloisesta ujoudesta, joka on hoitoa edellyttävä mielenterveysongelma.
- shy shy
Olen samaa mieltä. Toinen asia siteen onkin, kuinka ujo täytyy olla saadakseen hoitoa. Jos kykenee hoitamaan perusasiat, kuten kaupassa käynnin ja on vieläpä onnistunut taistelemaan itselleen jonkinlaisen työpaikan, ei hoitoa tule, vaikka ihminen itse kokisi kärsivänsä paljonkin ujouden takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316109- 345613
- 293154
- 342514
- 442447
- 152188
- 372138
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391726- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191707