kuinka Corollan automaattivaihteisto kestää,

kokemuksia.

kannattako ostaa, kestääkö 100 000 km.

automaatti olis nykyaikaa, vai valitsenko manuaalin.

ihan oikeasti olen ostaja, tämä ei ole pilakysymys.

21

9546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdelaatikko ctv

      Vasta kysymys, miksi synonyymi kestävyydelle on Toyota?
      Mikä auto on hankkinut maineensa käytännössä kymmenien vuosien aikana kestävyydellään ? TOYOTA!
      ja sinä kysyt kestääkö 100000km ? mieti ennenkuin kirjoitat turhaa. Olisit miettinyt.

      • Takaisinkutsu usa

        Vasta kysymys, miksi Toyota joutuu jatkuvasti kutsumaan autoja vakavien vikojen korjauksiin?
        Minkä muu automerkki on ollut jenkeissä oikeudessa kuolemaan johtaneiden vakavien vikojen salailusta, vastaus ainoastaan TOYOTA.

        Minkä takia Toyotan huoltovälit ovat markkinoiden lyhyimmät ja silti luotettavuus korkeintaan keskitasoa. Olisit miettinyt ennen kuin kirjoitat.


      • Anonyymi
        Takaisinkutsu usa kirjoitti:

        Vasta kysymys, miksi Toyota joutuu jatkuvasti kutsumaan autoja vakavien vikojen korjauksiin?
        Minkä muu automerkki on ollut jenkeissä oikeudessa kuolemaan johtaneiden vakavien vikojen salailusta, vastaus ainoastaan TOYOTA.

        Minkä takia Toyotan huoltovälit ovat markkinoiden lyhyimmät ja silti luotettavuus korkeintaan keskitasoa. Olisit miettinyt ennen kuin kirjoitat.

        Kysymys ...miksi muualla ei ongelmia Toyotalla kuin USA,a esim. USA,a ei saanut kuski pysäytettyä toyotaa. Onko USA tyhmin kansa maailmassa. Ei...mutta niin saakutin röyhkeä.


    • tmmmmt

      Ainakin tää yksinkertainen mmt on kestänyt omassa corollassa, eikös uusimmassa ole cvt joka on taas aivan eri vaihteisto kuin mmt.

    • free sini

      onkos corollassa mukava automaatti loota ja mahtaako kestää, mää vaa kysyn vaik asia ei mulle kuulu ja joko nipponi on saanu korin ruostumattomaksi, pitäs kestää 20 vuotta.

    • Tarkka mies

      Ihan tarkkaan ottaen siihen saakka kunnes se menee rikki.

    • tojotisti

      minulla on vm2002 corolla rehdillä automaattilaatikolla ja hyvin on toiminut n.150tkm. mittarissa,muistaa vain vaihtaa laatikkoöljyt niin kestää kyl ihan hyvin ja vaihtaa nätisti.

      • Jep jep

        No mutta sehän tekee hiukan reilu 10000 vuodessa. Siihen öljynvaihtoja laatikkoon ja muita tojomiehen puunauksia niin kyllä on laatu peli. :D


      • tojotisti
        Jep jep kirjoitti:

        No mutta sehän tekee hiukan reilu 10000 vuodessa. Siihen öljynvaihtoja laatikkoon ja muita tojomiehen puunauksia niin kyllä on laatu peli. :D

        rolla oli 90tkm ajettu kun tuon hommasin ja nyt parin vuoden aikana ajanut tuon 60tkm, eli hyvin rulettaa. Multimodea en ottaisi mistään hinnasta,se on kaukana automaatista.
        Mitä tuohon laatuun tulee,kerran tuona aikana jarrupalat vaihdettu ja laatikkoöljyt.....niin että hyvin ja varmasti tuo toimii,ei noi saksalaisetkaan yhtään sen parempia kulkimia ole,kaikista autoistahan tulee vanhemiten ooppeleita.... :DD


      • Anonyymi
        Jep jep kirjoitti:

        No mutta sehän tekee hiukan reilu 10000 vuodessa. Siihen öljynvaihtoja laatikkoon ja muita tojomiehen puunauksia niin kyllä on laatu peli. :D

        Tyypillinen tojotamiehen vuosittainen ajosuorite. Tojota kestää, kun sillä käydään van maitokaupassa maanantaisin ja lottokuponki viemässä kiskalle lauantaisin.


    • Manualmode

      Toyotan manuaali on todella napakka ja miellyttävä vaihteisto, itse valitsisin sen. Viimeinen vaihtoehto olisi se mm-t (Multimode) vaihteisto joka on käytettävyydeltään talikon ja rautaämpärin välilta.

      • 2.4 STW

        No ei se MMT ole sen kummempi kuin keskiverto manuaalivaihtaja. Kuski vaan ei huomaa kuin auto nykii vaihtaessaan ja päät keikkuu vedon katkoissa.

        Jos Tojon huollot on tehty huolto-ohjeen mukaan eli automaatin öljytkin vaihdettu, se aski kestää liki ikuisesti ja toimi kesät talvet aivan samalla tavalla.
        Tosin itsellä kokemusta vain 1-kopan 4v automaatista ja 2-kopan 5v automaatista. Molemmat toimi virheettömästi.

        Itellä ollut 7 Tojoa eikä kertaakaan ongelmia luotttavuuden suhteen. Kyllä niissäkin vikoja oli muttei ikinä koneessa, laatikossa, jarruissa tai ohjauksessa. Samaa ei voi sanoa syrjäaskeleesta VAG-konsernin tuotteeseen. Baijerilainen taas tuntuu vikamielessä oikein pätevältä. Kaikki ongelmat on huollon mukaan tähän mennessä olleet ominaisuuksia joten vikoja ei ole ollut.


      • SoToy
        2.4 STW kirjoitti:

        No ei se MMT ole sen kummempi kuin keskiverto manuaalivaihtaja. Kuski vaan ei huomaa kuin auto nykii vaihtaessaan ja päät keikkuu vedon katkoissa.

        Jos Tojon huollot on tehty huolto-ohjeen mukaan eli automaatin öljytkin vaihdettu, se aski kestää liki ikuisesti ja toimi kesät talvet aivan samalla tavalla.
        Tosin itsellä kokemusta vain 1-kopan 4v automaatista ja 2-kopan 5v automaatista. Molemmat toimi virheettömästi.

        Itellä ollut 7 Tojoa eikä kertaakaan ongelmia luotttavuuden suhteen. Kyllä niissäkin vikoja oli muttei ikinä koneessa, laatikossa, jarruissa tai ohjauksessa. Samaa ei voi sanoa syrjäaskeleesta VAG-konsernin tuotteeseen. Baijerilainen taas tuntuu vikamielessä oikein pätevältä. Kaikki ongelmat on huollon mukaan tähän mennessä olleet ominaisuuksia joten vikoja ei ole ollut.

        Kaksi uutena hankittua Toyotaa, ollut vikoja koneessa, laatikossa, jarruissa ja ohjauksessa.

        Kone, koko takuuajan usein toistuvia käyntihäiriöitä, vakavaa nykimistä, sammumista, heikko teho, korkea kulutus. Nollasta sataan luvattu n 11,5 sek, pahimmoilleen todellinen n 30 sek käyntihäiriöiden ollessa päällä. Merkkiliike ei saanut koskaan kuntoon takuuaikana. Tuntemattomaksi jääneestä syystä ongelmat hävisivät vähitellen itsekseen n 3,5-vuotiaana. Kyllä on saanut täyskaasua ja käynyt dynossa.

        Laatikko, kakkosen päälle saaminen onnistuu vain väkivallalla. Omituisen tahmea laatikko. Redlinen MTL ei juuri liukastuttanut. Toisessa vaihteisto/vetopyörästö ulvonut uudesta lähtien jo neljännesmiljoonan. RVS ei poistanut ongelmaa.

        Jarrut. Juuttuvat ja vaativat puhdistamista 2 krt vuodessa. Jarrujen teho ei ole kovin häävi.

        Ohjaus. Sähkötehosteinen ohjaus napsuu hiljaisessa parkkipaikkapyörittelyssä. Jossain on väljyyttä. Ohjauksen ongelmat alkoivat n 65 tkm ajettuna.


    • Anonyymi

      alle 160 heppaista automaattia ei kannata ostaa.

      • Anonyymi

        Toyotan portaattomasta planeettapyöräautomaattilaatikosta ei vaihteisto parane eikä mukavemmaksi ja helppokyttöisemmäksi enää voi muuttua yli viidenkymmenen vuoden kokemuksella autoilusta. Kaikki muut ovat olleet enemmän tai vähemmän pätkiviä ja besan kulutus karmea varsinkin kaupunkiajossa. Manuaaliin ei todellakaan ole paluuta. Polkuautoajat ovat pysyvästi historiaa, olleet jo kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan portaattomasta planeettapyöräautomaattilaatikosta ei vaihteisto parane eikä mukavemmaksi ja helppokyttöisemmäksi enää voi muuttua yli viidenkymmenen vuoden kokemuksella autoilusta. Kaikki muut ovat olleet enemmän tai vähemmän pätkiviä ja besan kulutus karmea varsinkin kaupunkiajossa. Manuaaliin ei todellakaan ole paluuta. Polkuautoajat ovat pysyvästi historiaa, olleet jo kymmeniä vuosia.

        Noita Toyotan lelumaatteja on haukuttu autolehdissä kautta aikojen ja varsinkin niiden käyttäytymistä liikenteessä. Nyt ne toimivat vähän paremmin hybridien yhteydessä, mutta tyypistä riippuen ne huudattaa moottoria todella isolla kierroksilla ja osa syynä on tietenkin moottorin puhdittomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita Toyotan lelumaatteja on haukuttu autolehdissä kautta aikojen ja varsinkin niiden käyttäytymistä liikenteessä. Nyt ne toimivat vähän paremmin hybridien yhteydessä, mutta tyypistä riippuen ne huudattaa moottoria todella isolla kierroksilla ja osa syynä on tietenkin moottorin puhdittomuus.

        Voihan sitä noinkin typerän kommentin kirjoittaa jos Toyotan ylivoimainen etumatka ja dsgn ongelmat raivostuttavat. Miten vaihteisto käyttäytyy liikenteessä? Ei tasaisempaa menoa voi olla. Vain hybridien yhteydessä on portaaton planeettapyörästövaihteisto. Mitään mukavampaa ja jouhevampaa ei nyt tule heti mieleen kun kokemusta eri merkkien laatikoista on kertynyt. Eikä se kulutuskaan neljän litran nurkilla ärsytä niinkuin joku dsg:n arpominen ja pätkiminen.


      • Anonyymi

        Taidat olla hyväkin hevosmies? Me muut ajamme autoilla ja niissä on moottorit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla hyväkin hevosmies? Me muut ajamme autoilla ja niissä on moottorit!

        Vaihdelaatikosta oli kysymys. Etkö ymmärrä lukemaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä noinkin typerän kommentin kirjoittaa jos Toyotan ylivoimainen etumatka ja dsgn ongelmat raivostuttavat. Miten vaihteisto käyttäytyy liikenteessä? Ei tasaisempaa menoa voi olla. Vain hybridien yhteydessä on portaaton planeettapyörästövaihteisto. Mitään mukavampaa ja jouhevampaa ei nyt tule heti mieleen kun kokemusta eri merkkien laatikoista on kertynyt. Eikä se kulutuskaan neljän litran nurkilla ärsytä niinkuin joku dsg:n arpominen ja pätkiminen.

        Täyssähköauto esim jo Skoda Enyaqin hintaluokassa kiihtyy sivistyneesti ilman itselataavan moottorin ja renkaiden melua. Suosittelen koeajamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä noinkin typerän kommentin kirjoittaa jos Toyotan ylivoimainen etumatka ja dsgn ongelmat raivostuttavat. Miten vaihteisto käyttäytyy liikenteessä? Ei tasaisempaa menoa voi olla. Vain hybridien yhteydessä on portaaton planeettapyörästövaihteisto. Mitään mukavampaa ja jouhevampaa ei nyt tule heti mieleen kun kokemusta eri merkkien laatikoista on kertynyt. Eikä se kulutuskaan neljän litran nurkilla ärsytä niinkuin joku dsg:n arpominen ja pätkiminen.

        Toyotan automaattilaatikot toimivat todella huonosti ja hengettömän vaparin yhteydessä meno on nykivää ja konetta pitää huudattaa isoilla kierroksilla.
        Näin kertoo autolehdet kautta aikojen. Uusimpien hybridien yhteydessä ovat saaneet ne toimimaan aika hyvin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6624
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6063
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3344
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2810
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2624
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1863
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe