kuka maksaa

saituri55

Rivitaloyhtiössä putkethan kuuluvat taloyhtiön vastuulle. Uusin keittiöni tänä kesänä täysin. Siinä yhteydessä laitatin uuden astianpesukoneen. Putkimies, joka minulle teki asennustyön ei pystynyt vaihtamaan sulkuventtiileitä, koska hänellä ei ollut pääsyä sellaiseen paikkaan, josta olisi saanut hetkeksi veden poikki.
Vanhat venttiilit siis 40-vuotta vanhoja.
Eli jouduin siis "vaivaamaan" taloyhtiön luottoputkifirmaa, joka katkaisi veden ja vaihtoi venttililit ja laskutti minua huikealla summalla pienestä hommasta.
Kuuluuko minun tosiaan maksaa lasku vai taloyhtiön. Ei meinaan kuulu ennakkoperintärekisteriin tää firma, eli en saa edes kotitalousvähennystä....sehän tässä harmittaa eniten.

2

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ässä Mix

Kyllä se menee sinun maksettavaksi. Remontti on täysin sinun aloittamasi eikä siitä saa tulla kuluja taloyhtiölle eli muille osakkaille. Jos taloyhtiön luottoputkifirma laskuttaa liikaa tai on kallis mielestäsi, niin kannattaa valittaa yhtiön hallitukselle, että vaihtavat luottoputkifirmaa tai huoltoyhtiötä. Jos firma ei kuulu ennakkoperintärekisteriin, niin on erittäin outoa, että taloyhtiö (tai mikään muu yritys) käyttää sellaista yhtiötä, koska se aiheuttaa ongelmia kirjanpidossa.

• Vero Karhu 45

Koska firma ei kuulu ennakonpidätysrekisteriin, niin kai tiesit, että sinun pitää itse pidättää ennakot ja toimittaa verottajalle?
      Jos yritys kuuluisi rekisteriin, niin sitten ei tarvitsisi kuin maksaa rahat...
      Ja kai tämä on tiedetty myös siellä taloyhtiössänne, koska jos maksuja ei ole suoritettu, niin verottaja ei varmasti tykkää kun asian huomaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6484
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5973
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2740
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1819
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe