Tämä on niin perseestä. Olen elänyt valheessa että sana argumentti tarkoittaa ohjelmoinnissa parametriä, mikä lähetetään funktiolle muuttujana funktion kutsun yhteydessä. Ei helvetti. Näin juuri unen missä minulle kerrottiin mitä argumentti oikeasti tarkoittaa. Argumentti tarkoittaa ohjelmoinnissa if-lauseen sisään asetettua väitettä, mikä antaa joko "true" (ensimmäinen output) tai "false" (else output) sen perusteella, pitääkö väittämä paikkaansa vai ei. Sana argumentti on jopa englanniksi suora käännös: VÄITE eikä PARAMETRI. Tää on niin perseestä. Olen katsonut kaikki internetin keskustelupalstat ja kaikki ohjelmoijat vieläkin uskovat argumentin tarkoittavan parametria. Sehän on sama kuin uskoisi että lapsia syntyy kun mies tuuppaa naista peppuun. Olemmepa me aivopestyjä.
Toisaalta argumentti voisi tarkoittaa funktiota(mikä palauttaa boolean muuttujan) jolle lähetetään parametrejä, mutta argumentti ei voi ikinä olla parametri. Se EI vain yksinkertaisesti OLE loogista.
Tekis mieli ruveta itkemään
f o o
4
378
Vastaukset
- fffffffffffffffuuuuh
News flash: samat sanat voivat tarkoittaa eri asioita riippuen kontekstista
http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_(disambiguation)- Anonyymi
Ei windowsiin kannata mitään koodata!
- ota nenäliina :D
kumma itkupilli :D
argumentin ja parametrin ero aliohjelmakutsun yhteydessä:
jos on aliohjelma
int test(int aa)- Anonyymi
Windows on pelkkää tuskaa AINA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336744- 376213
- 293434
- 452900
- 342644
- 152338
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481897En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777