Heips. Onko tuttua Punajäkälä, mulle on tuttua tältä kesältä. Kerron tarinaani, jos jollekulle olisi vinkiksi jotakin. Juhannuksen tienoilla se alkoi. Yöllä oli kummallinen vilutus ja aamulla herätessä vatsan seudulla muutamia kovasti kutiavia näppyjä rakkuloineen. Kesän mittaan muutamana yönä oli edelleen outoa vilutusta ja näpyt lisääntyi niin, että niitä oli edelleen vatsan seudulla monia, kämmenselässä, nilkoissa, pohkeissa... Odottelin, että häipyisivät. Kokeilin Bepantenia, Sibicortia, Sinkkivoidetta ym. Ei mitään apua. Saunassa käydessä vihtominen tuntui taivaalliselta. Loppukesästä myös suussa alkoi oireilu, ikävän tuntuinen sellainen. Sitten elokuulla päätin kääntyä työpaikka-lääkärin puoleen, joka totesi "minä en kyllä tiedä mitä tämä on". Hän laittoi edelleen ihotautilääkärille ja diagnoosi oli Punajäkälä. Hoitona kortisonivoide, jota laitan näppyihin iltaisin. Omana konstina olen laittanut aamuisin Sinkkivoidetta. Suuhun on tepsinyt kamomillatee ja Apteekista ostettu hoitava suuvesi. Suu on nyt oireeton ja näpyt iholla muuttuneet haalean harmaiksi ja menossa poispäin...ehkä tämä tästä. Mitä "kotikonsteja" sinä olet löytänyt avuksi, kiinnostaa? Hyvää syksyä kaikille, elämä voittaa!
Punajäkälä-tarinaa
4
2102
Vastaukset
- jäkälää myös
Huomasin vasta nyt kirjoituksesi, mutta jos käyt yhä palstalla niin suosittelen B12 vitamiinia, sekä tomaattimehua.
Minulla käytössä punajäkälään nuo, suu ainakin pysyy oireettomana. Ja ihokin huomattavasti parempi. Vinkin näihin sain ihan lääkäriltä. - Karo22
Kuulemma pihkavoide auttaa läiskiin iholla
- Ulla18
Hei, kiitos vinkeistä ja mulla niitä lisää. Tuo kortisonivoide, josta aiemmin kerroin, aiheutti tummia läiskiä ihoon ja ne olen saanut hälvenemään Basibactilla ja Yliopiston Apteekin Dermagiq voiteella. Tällä hetkellä näyttää siltä, että Punajäkälä on luovuttamassa otettaan ja suukin on rauhallinen. Tuota B12 vitamiinia pitää vielä hankkia. Muutes, tuo Basibact on erinomainen lääke monenlaiseen vaivaan mm. peräpukamiin ja paiseisiin ym. Oliskohan tuo pihkavoide vähän saman tyyppinen kuin Dermagiq, joka on hunajapohjainen Yliopiston Apteekin oma kehittelemä tuote.
- alopaeus
Kuusen pihkavoide auttaa erilaisiin ihovaivoihin. Hyvää myös haavojen hoidossa. Pihkamummo myy 20% pihkavoidetta huutonetissä. 40gr purkki maksaa vain 12€ostikulut 2 €. Sopii myös erityisesti atooppisen ihottuman, kynsisienen ym hoitoihin. Ei sisällä Lanoliinia eli eläinperäistä rasvaa! p. 046-8969180 tai pihkamummo(at)suomi24.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356704Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664004Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313145- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171853Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701577- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291451Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371369Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061