jakopään koppa irtosi

huh huh

Volvosta ( s60 2.4 bensa vm. 2008 ajettu 140000 km) irtosi ajossa huomamatta jakopään suojakoppa. Miten se on kiinnitetty, että se voi irrota? Soitin wetterille ja siellä kyllä oltiin ymmällä.Tämän seurauksena apurin puoleisen lampun johtosarja hankasi hihnaan ja aiheutti oikosulun, jossa kaikki valot olivat päällä samanaikaisesti. Korjasin nuo johdot sähköteipillä ja valot toimivat taas oikein. Huomenna siniselle korjattavaksi. Miten hankala tuon johtosarjan vaihtaminen on ja kauanko työhön kuluu aikaa?

4

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ämis

Kun olet jo huollon saanut sovittua merkkihuoltoon niin eivätkö he osanneet sinulle kertoa vastausta kysymykseesi?

• sama huh huh

On siellä se iso koppa liekö se jakopään koppa paikoillaan, mutta apulaitteiden kuten vesipumppu hihna näkyy. Eli että siinä ei ole koppaa, en tiedä kuuluuko siihen. Siis se lamppua lähellä oleva urahihna näkyy. Katselin volvon moottorin kuvia netistä ja kyllä siellä se apulaitehihna oli näkyvissä. Olen toki useinkin katsonut konepellin alle, mutta tuohon hihnaan en ole kiinnittänyt huomiota.

Huollossa eivät osanneet sanoa, koska itse saatoin antaa väärää tietoa ymmärtämättömuudesäni.

Voisitko valaista tätä asiaa?

• ämis
        sama huh huh kirjoitti:

On siellä se iso koppa liekö se jakopään koppa paikoillaan, mutta apulaitteiden kuten vesipumppu hihna näkyy. Eli että siinä ei ole koppaa, en tiedä kuuluuko siihen. Siis se lamppua lähellä oleva urahihna näkyy. Katselin volvon moottorin kuvia netistä ja kyllä siellä se apulaitehihna oli näkyvissä. Olen toki useinkin katsonut konepellin alle, mutta tuohon hihnaan en ole kiinnittänyt huomiota.

Huollossa eivät osanneet sanoa, koska itse saatoin antaa väärää tietoa ymmärtämättömuudesäni.

Voisitko valaista tätä asiaa?

No siis aikuisten oikeasti sillä hihnojen suojakopalla ei ole kyllä mitään tekemistä sen suhteen, jos sinun autosi valojen johdot on poikki. Mutta ihan semi hyvää pastaa kuiteskin!

• aapee huh huh
        ämis kirjoitti:

No siis aikuisten oikeasti sillä hihnojen suojakopalla ei ole kyllä mitään tekemistä sen suhteen, jos sinun autosi valojen johdot on poikki. Mutta ihan semi hyvää pastaa kuiteskin!

Kyllä sillä on. Johtosarja oli irronnut kiinnikkeestään ja siten yltänyt siihen hihnaan, joka hankasi lampun johtojen suojakumit niin, että johtojen säikeet tulivat paljaiksi ja osa näistä katkesi aiheuttaen oikosulun siten, että kaikki valot, siis pitkätkin paloivat. Autossa on aktiiviset bi-xenonit.

Kyllä minä ihan asiaa esitän ja ongelmana on, että ole nyt matkalla jossakin helkutin Itä-Lapissa. Huolto on Rovaniemellä Wetterillä.

Tuo on siis mahdollista ainakin tällä mallilla. Vilkaisepa tuota, kun tällainen auto sattuu kohdalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6109
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5613
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3154
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2447
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2188
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1707
    Aihe