Hei!
Osaisiko joku sanoa, miten merkitsen lähteen silloin, kun itse tekemässäni diagrammissa osa lähtötiedoista on ulkopuolisesta lähteestä ja osa taas itse hankkimaani tietoa? Tuo ulkopuolinen lähde pitäisi saada merkittyä jotenkin niin, ettei synny käsitystä, että koko diagrammin lähtötiedot olisivat tuosta lähteestä.
Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa vastata!
Lähteen merkitseminen
3
166
Vastaukset
- austerism1
Yleensähän kuviot selitetään auki leipätekstissä, joten sinne nyt ainakin saisi viitteen ja selitettyä, miten kuvio on muodostettu.
Yksi mahdollisuus voisi olla myös se, että selität kuvion "kuvatekstin" yhteydessä lyhyesti, että osa otettu lähteestä ja annat lähdeviitteen. Tai sitten voit tehdä kyseiselle sivulle kuvioon liittyvän alaviitteen (footnote), jossa selität, että kuvio on yhdistelmä lähteestä otettua infoa itse hankittua tietoa. - Korosta omaa
Laita eri datasetit eri merkeillä (x,o) tai erilaisilla viivoilla ja merkintöjen selitys mukaan diagrammiin. Kannattaa korostaa sitä, mikä osa tiedoista on sinun keräämiäsi.
- Selvä asia
Käyriin selitys esimerkiksi näin Harvard-viittauksia käytettäessä:
o--o--o--o (Mattila 2011, 23)
x--x--x--x mitatut arvot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2346142Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä492725Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne432308- 1562262
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161789- 821424
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1641420Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241321Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https351291Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091007