Rek. kilven toinen valo.

ne löysi vian

Jos toinen kahdesta rekisterikilven valosta on pimeänä, niin onko se pakko merkata
rekisteriotteeseen, vai voisiko katsuri vain sanoa auton omistajalle että vaihda tuo lamppu mahdollisimman pian? Kuinka iso tai pieni vika täytyy merkata auton papereihin?

25

9182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinhän se on

      Riippuu siitä, miten huono päivä merkitsijällä on.
      Jos joku merkitsijä tekee kaiken muunkin yhtä tunnollisesti, niin asia on OK. Sellaiseen en ole katsastustoiminnassa törmännyt, valitettavasti.

      Onhan se saivartelua, ei siitä pääse mihinkään.

    • yfgyu

      no mitä se merkintä siellä otteella haittaa... laittaa kuntoon niinkuin muutenkin laittaisi.

      • 53256236

        Ei sulle tullut mieleen ettei se välttämättä noin vain onnistu? Jos esim lampun kiinnitysruuvit ovat ruostuneet hajalle voi olla todella hankalaa saada irti eikä todennäköisesti onnistu ehjänä. Lisäksi voi olla vaikeaa löytää ehjiä lampunlaseja myytävänä jos sen vanhan joutuu hajottamaan. Kaikki tämä yhden 50 senttiä maksavan polttimon takia. Huomaa ettet ole itse joutunut painimaan tällaisen ongelman kanssa.


      • Autoilija vai?
        53256236 kirjoitti:

        Ei sulle tullut mieleen ettei se välttämättä noin vain onnistu? Jos esim lampun kiinnitysruuvit ovat ruostuneet hajalle voi olla todella hankalaa saada irti eikä todennäköisesti onnistu ehjänä. Lisäksi voi olla vaikeaa löytää ehjiä lampunlaseja myytävänä jos sen vanhan joutuu hajottamaan. Kaikki tämä yhden 50 senttiä maksavan polttimon takia. Huomaa ettet ole itse joutunut painimaan tällaisen ongelman kanssa.

        Eli koska se on niin kauhea vaiva ja saattaa joutua ostamaan uudet valaisimen lasit ja mahdollisesti koko valaisimen niin ei sitten tarttis sun mielestä korjata ollenkaan?

        Sama pätee varmaan lähivaloihin, kun "lasit" on niin tummuneet ettei valokuviota ole ollenkaan ja valoteho on alittanut sallitun sekä kantama on puolittunut niin mielestäsi asialle ei pitäisi tarvita tehdä mitään? koska se maksaa ja on NIIIN kauhea vaiva?

        Mikä auto sinulla edes on jos ei siihen rekkarivaloasetelmaa välttämättä löydä?


    • 236246246

      A-katsastuksessa merkitsevät otteeseen, K1 laittaa vain katsastusraporttiin huomautuksen. Kokemuksesta tiedän.

    • Jope80

      Eikös se nyt kuitenkin ole se katsastajan työ merkitä viat ja puutteet niihin lappuihin.
      Jos se toinen kilven valo on pimeä kuuluu siitä mielestäni maerkintä tehdä.
      Ja jos se nyt on sitten iso tai pieni homma niin tuleepahan ainakin laitettua se kuntoon. Eikä se merkintä siellä rekisteri otteessa mitään korjauksen jälkeen häiritse.

    • Zeuspete

      Kyllä oli katsastaja aina pettyneen näköinen, kun Opelin rekisterikilvenvalo paloi.
      Tuohan on sellainen varma täky, joita syynättiin. Meni pasmat sekaisin kun ei saatu vikaa ylös.

      Kannatti aina katsastukseen liittää johto, muuten se polttimo paloi välillä, säästi senkin riesan hakea uutta. Hevonpaskan vaikutusta sillä valolla ei ole luettavuuteen.

    • valo rekisterissä

      Toisaalta se on vähän hölmöläisen hommaa.
      Korjaat valon ja 10kk päästä se taas sammuu ja poliisi tutkii asiaa.
      Turhaa ajan ja resurssien tuhlausta.

    • sikelius

      "Korjaat valon ja 10kk päästä se taas sammuu ja poliisi tutkii asiaa."

      Ei tutki, samasta syystä sen voi jättää korjaamatta. Polttimo voi olla palanut uudelleen.

      • Zeuspete

        Itse tein niin, että irroitin aina katsastuksen jälkeen virtajohdon, eli lamppu ei pala ja säilyy ehjänä seuraavan katsastusaikaan, jolloin kytkin virtajohdeon kiinni, valo palaa katsastuksen ajan. Katsastuksen jälken taas virtajohto irti.

        Muuten on aina turha matka lamppukauppaan. Ilmeisesti lämpö ja tärinä rikkoo polttimon nopeasti. Ei ole poliisia kiinnostanut. Katsastusmies vinkkilistansa kanssa on aina ollut silminnähden pettynyt, kun valo palaa. Onkohan bonuspalkkaus, heh.


      • Jope80
        Zeuspete kirjoitti:

        Itse tein niin, että irroitin aina katsastuksen jälkeen virtajohdon, eli lamppu ei pala ja säilyy ehjänä seuraavan katsastusaikaan, jolloin kytkin virtajohdeon kiinni, valo palaa katsastuksen ajan. Katsastuksen jälken taas virtajohto irti.

        Muuten on aina turha matka lamppukauppaan. Ilmeisesti lämpö ja tärinä rikkoo polttimon nopeasti. Ei ole poliisia kiinnostanut. Katsastusmies vinkkilistansa kanssa on aina ollut silminnähden pettynyt, kun valo palaa. Onkohan bonuspalkkaus, heh.

        En voi käsittää minkä takia pitää nähdä tommonen vaiva yhden polttimon takia :D
        Eikö se ois vaan helpompi vaihtaa niitä polttimoita sitä mukaan kun ne palaa?
        Jos tosiaan tuntuu siltä että se polttimo palaa jatkuvasti niin eikö viisaampaa olisi vaikka laittaa siihen polttimoa ennen vaikka joku esivastus mikä pudottaisi polttimolle menevää jännitettä eikä poltin palaisi niin herkästi.


      • Zeuspete
        Jope80 kirjoitti:

        En voi käsittää minkä takia pitää nähdä tommonen vaiva yhden polttimon takia :D
        Eikö se ois vaan helpompi vaihtaa niitä polttimoita sitä mukaan kun ne palaa?
        Jos tosiaan tuntuu siltä että se polttimo palaa jatkuvasti niin eikö viisaampaa olisi vaikka laittaa siihen polttimoa ennen vaikka joku esivastus mikä pudottaisi polttimolle menevää jännitettä eikä poltin palaisi niin herkästi.

        Kyllä kuvattu on se pienimmän vaivan tie.
        Kuka sitä polttimoa joka vuosi viitsii vaihtaa, varsinkin kun ei siitä ole mitään hyötyä.
        Esivastuksen voisi, mutta ei ehkä sillä ratkea.


      • Ei ne kestä
        Jope80 kirjoitti:

        En voi käsittää minkä takia pitää nähdä tommonen vaiva yhden polttimon takia :D
        Eikö se ois vaan helpompi vaihtaa niitä polttimoita sitä mukaan kun ne palaa?
        Jos tosiaan tuntuu siltä että se polttimo palaa jatkuvasti niin eikö viisaampaa olisi vaikka laittaa siihen polttimoa ennen vaikka joku esivastus mikä pudottaisi polttimolle menevää jännitettä eikä poltin palaisi niin herkästi.

        Ei se siihen palamiseen se esivastus oikein auta, hajoaminen johtuu todennäköisesti tärähdyksestä, joka tulee sen kontinkannen kiinni lyömisestä. Lisäksi monessa autossa, ainakin farkuissa joutuu irroittamaan rekisterikilven, ja sen telineen, ja senkinjälkeenkin voi olla hyvin vaikea vaihtoiset polttimot.

        Olen aina katastukseenmennessä ne vaihtanut, joskus harvoin toinen on vielä ehjä vuoden jälkeen.


      • Jope80
        Ei ne kestä kirjoitti:

        Ei se siihen palamiseen se esivastus oikein auta, hajoaminen johtuu todennäköisesti tärähdyksestä, joka tulee sen kontinkannen kiinni lyömisestä. Lisäksi monessa autossa, ainakin farkuissa joutuu irroittamaan rekisterikilven, ja sen telineen, ja senkinjälkeenkin voi olla hyvin vaikea vaihtoiset polttimot.

        Olen aina katastukseenmennessä ne vaihtanut, joskus harvoin toinen on vielä ehjä vuoden jälkeen.

        Sittenhän se poltin menee rikki siinäkin kohtaa kun johdot on irti ja kiskoo konttia kiinni.
        Esivastuksen ideana ajattelin tosiaan sitä että se poltin ei pala ihan niin kuumana jolloin se lanka kestäisi paremmin tärähtelyä jne.


      • Scania ukko
        Jope80 kirjoitti:

        Sittenhän se poltin menee rikki siinäkin kohtaa kun johdot on irti ja kiskoo konttia kiinni.
        Esivastuksen ideana ajattelin tosiaan sitä että se poltin ei pala ihan niin kuumana jolloin se lanka kestäisi paremmin tärähtelyä jne.

        Ei se mitään esivastusta tarvitse. Vaihda poltin 24 volttiseen.


      • Anonyymi
        Zeuspete kirjoitti:

        Itse tein niin, että irroitin aina katsastuksen jälkeen virtajohdon, eli lamppu ei pala ja säilyy ehjänä seuraavan katsastusaikaan, jolloin kytkin virtajohdeon kiinni, valo palaa katsastuksen ajan. Katsastuksen jälken taas virtajohto irti.

        Muuten on aina turha matka lamppukauppaan. Ilmeisesti lämpö ja tärinä rikkoo polttimon nopeasti. Ei ole poliisia kiinnostanut. Katsastusmies vinkkilistansa kanssa on aina ollut silminnähden pettynyt, kun valo palaa. Onkohan bonuspalkkaus, heh.

        Kosteus on paha rekkarivalojen polttimo tappaja. Sitten ne kaannst hapettuu ja ruostuu.


      • Anonyymi
        Scania ukko kirjoitti:

        Ei se mitään esivastusta tarvitse. Vaihda poltin 24 volttiseen.

        Laitoin led-polttimot rekkari valoihin ja mennyt kats. hyväksyttynä. Tavan poltin ei kestänyt, kuin pyhättömän viikon.


    • polttopalllo

      Voithan sä yrittää selittää että vaihdoito uuden, mutta se on taas palanut.

    • Asiantuntija.-

      Ei jumalauta! Hankkikaa elämä! Eikö teillä junteilla ole muuta tekemistä kuin väitellä jostain REKISTERIKILVENVALOSTA?! Maailman helpoin korjata tai jättää korjaamatta, mitä väliä?

    • Pitääkö pitääkö

      voi teitä ruikuttajia,pitää ruikuttaa joka asiasta.Pitääkö kaivaa sormella per`settä jos kutittaa,pitää tietenkin

    • Doe

      Olisiko vinkkejä, miten saisin vasemman rekisterikilven valon palamaan Audi A4 2003 1.9Tdi
      74kW Avant:issa. Irrotin valon ja vaihdoin polttimon, ei auttanut. Valon alla näköjään metallit hapettuneet ja lähteneet kävelemään:
      https://ibb.co/jYfiG7
      Jokin johtosarja tilaukseen jostain? Koko kahvalista tilaukseen jostain?

    • juuuu

      Ennen ei merkannut tai laskenut viaksi jos toisessa oli valo. Nyt laskee innolla siihen kolmen saldoon. Eli auto saa hylsyn vaikkapa yhden parkin, rekkari valon ja inssin mielikuvituksesta vaikka se kolmas. Liikenneturvallisuuden kannalta ei merkitystä.

      • jepapapapa

        Kolme korjauskehotusta ei aiheuta hylkäystä, yritäpä uusiksi.


    • Anonyymi

      Peruutusvalo kuuluu katsastuksen tarkastukseen. Toimimattomasta peruutusvalosta sain näyttömääräyksen. Hyväksyntä kunnostuksen jälkeen. Vaihdelaatikon per. valokytkin rikki, ei polttimot.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa olevan pääkaupunkiseudulta kun on noin huono käsistään ettei lamppua saa vaihdettua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe