Parin viikon reissu Krabilla edessä, ja mietiskelin, että paljonkohan olisi tarpeellista varata euroja matkaan ? Tarkoitus ei ole teettä mitään pukuja ja muutenkin ostokset tulee rajoittumaan t-paita /shortsi osastolle. Joku mopo varmaan vuokralle ja sitten omatoimi retkiä lähisaarille, ruoka ja juoma enempi paikallista. Kertokaa kokemuksia ??
Käyttörahat
31
1097
Vastaukset
- Rahoja
Just noin toimimalla viime talvena rouvan kanssa 1500 riitti komeasti. Jos yksin menet niin1000.
- TipiTii
Eli reilu 70 € /päivä. Aika vähäiseltä kuulostaa ?
- kerta riittää
Kyllä on niin pieni paikka koko krabi, lavaauto kulkee n. puolentunnin välein jos haluat halvalla matkustaa ns.pääkaupunkiin, sekin todella pieni.Ruoka on todella hyvää ,ostetiin mm.katukeittiöstä ja erittäin hyvää oli , ei tullut ripulia.
Retkistä mainitsen mm.luonnonpuisto viidakko jossa oli aivan mahtavat
sekä kuuma että normaalilämpöiset luonnon muokkaamat altaat.Siellä kannattaa käydä, muuta järkevää ei keksitty.Tietysti pihi pihi saari ehkä.Todella vähän mitään.
Käykää ottamassa hierontoja , ne oli kohtalaisia (ne ei ole mitään sex-hierontoja).
Muista wc- pönttöön ei saa laittaa paperia vaan ne lait.sankoon pöntön viereen.
Se kyllä inhoitti.Ihmiset oli mukavia ja ystävällisiä.Viikon matkakin on liikaa näin
pieneen paikkaan.Mutta hyvää matkaa.
- 28x...
Pattispalstalla on käyty kuukausia kestävä vääntö päiväkustanuksista eikä yksimielisyyteen olla päästy. Eipä tietenkään koska ihmiset ovat yksilöitä erilaisine tarpeineen ja toisilla on rahaa ja toisilla ei.
Kaikkialla thaikuissa on n. sama hintataso perustarvikkeilla turistimestoissa.
Normielämä ilman hillumisia ja naisia maksaa n. 100 e/pv, sis. majoituksen vaatimattomassa paikassa. Sitten yläpäätä ei ole olemassakaan jos rinta rottingilla kävellään ja 3 opasta kyydissä.....- kommentti
Tuo 100 € on päivän normituristin kulut sillä saa jopa oppaan maksettua. Opas 33 € baarimaksuineen / vrk yhtenä esimerkkinä jää siis noin 70 € ruokailu juomailuihin rahaa (n 3000 thb) 100 € =n 4000 thb
- cjmdhfdksjhfksj<
kommentti kirjoitti:
Tuo 100 € on päivän normituristin kulut sillä saa jopa oppaan maksettua. Opas 33 € baarimaksuineen / vrk yhtenä esimerkkinä jää siis noin 70 € ruokailu juomailuihin rahaa (n 3000 thb) 100 € =n 4000 thb
Pah. Mulla menee kohteessa kuin kohteessa satanen päivässä, eikä hyvätasoinen hotelli edes kuulu siihen hintaan.
Naisena en voisi myöskään vähempää välittää "oppaista".
- 28x...
Aletaans sitten taas vääntää... tuohon täytyy lisätä vielä menopeli alle, opastytölle
uimapökät ja riisiä ja soppaa. Onks nyt parempi? Joks saadaan kohta satanen täyteen? Tietysti kaljalla ei baareissa vielä istuta eikä kelloja soitella....- Phii phuu paa
No johan oli kommentteja, mielestäni asialliseen kysymykseen? En sitä "opasta" välttämättä tarvitse, niin varmaankin 700-1000 € käyttörahaa Voisi kuvitella riittävän kahden viikon reissuun ?? Jos kerran hintataso on edullinen, tai ainakin näin on kehuttu. Voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta ekaa kertaa krabille matkustavana, asia kiinnostaa.
- ei niin halpaa?
Eikö sinulle ole kredit korttia.....aivan älytöntä kuljettaa euroa eli käteistä rahaa mukana. Kyllä myös Thaimaassa saa rahaa menemään jos niin haluaa. Meillä menee 3 hengellä 3 viikossa joka talvi n. 4000 euroa....lennot ja asuminen sen päälle vielä.
- Käteistä mukaan
Tietenkin menee tuon verran kun automaatista nostaa kallista rahaa. Käteisellä kun vaihtaa parempi kurssi ilman thai pankin ottamaa 2,5 % osuutta ja Netsin ( ent luottokunta) ottamia välitysrahoja. Automaatin kurssikin huonompi kuin pankkien rahanvaihokojuissa.
- staapaibaa
Käteistä mukaan kirjoitti:
Tietenkin menee tuon verran kun automaatista nostaa kallista rahaa. Käteisellä kun vaihtaa parempi kurssi ilman thai pankin ottamaa 2,5 % osuutta ja Netsin ( ent luottokunta) ottamia välitysrahoja. Automaatin kurssikin huonompi kuin pankkien rahanvaihokojuissa.
Kovin yksilökohtaista mitä menee rahaa. Suomessakin saa rahaa menemään ihan miten haluaa. Päasia, että ei lähde nuukailemaan ulkomaille. Tämä ei myöskään tarkoita yleetömää tuhlaamista. Normaali turisti (mies/nainen) kuluttaa päivässä keskimäärin sata euroa. Joku päivä voi mennä 50e ja toinen päivä 150e. Satanen päivä on hyvä nyrkkisääntö ja pitää sisällään kaiken.
- rahaameneeeköö
Käteistä mukaan kirjoitti:
aika persaukinen pitää olla, jos 2,5%:iin kaatuu koko matkabudjetti...1000e se tekee 25 euroa...rahat on paremmassa tallessa automaatissa,kun nostaa sen verran mitä tarvitsee...tallelokerot eivät ole vakuutettuja,rahaa häviää...taskuvarkaitakin on niin kuin suomessakin...kun rahat häviää,menee koko matkabydjetti...kannatan automaatteja, en suomessakaan kanniskele useita tonneja lompakossani,vaan kortilla nostan.
- joopa joo
28x Oletko muistanut lääkkeesi...
- 28x...
Oho, kiitoksia herätyksestä joopa joo! Olen kyllä lääkkeeni ottanut. Luulitko minua kuolleeksi kun en kahteen päivään kirjoittanut tähän. Nähdäkseni asia on puitu, faktat esitetty sekä yhdessä hyväksytty.
Hra staapaibaa on kutakuinkin oikeassa. Noin se menee. Yli satasen päiväkulutus menee sitten jo hurvittelun puolelle. Minulla niitä päiviä kertyy vähintäin joka toinen..., mutta ne ovat aivan omia rahoja. - Kampasimpukka
Itsellä meni 2vk aikana noin 800€ ja kävin laivaretkillä ym ja tuliaisetkin sain ostettua. Majoitus ja lennot tietenkin tuohon päälle.
- pennane3
mulla normaalit päiväkulut on thaimaassa
-kämppä 500b
-ruoka 300b
-kaljat muut alkoholit 200b
-yrtti 100b
-tupakka 50b
-vesi limut ja mehut 100b
-mopo bensat 200b
yhteensä päivässä noin 1450bahtia mikä on tän päivän kurssilla n.33€
tämä sisältää kaikki muutkin liikkumiset bussilla, junalla tai laivoilla.
tän verran mulla menee keskimäärin 1-3kk matkoilla päivässä. jos lähtisin 2vko pakettimatkalle vaikka sinne krabiin(ao nangiin) jossa matkan hintaan kuuluisi jo kuljetukset ja hotelli niin suht samalla voisin selvitä per päivä.
Onhan se helppoa tuhlata se 100€/vrk mutta tyhmää se on. itse lasken asian niin että mielummin olen reissussa vaikka tupla-ajan ja tuhlaan vähän vähemmän. - Krabimimmi
pennane3 kirjoitti:
-kämppä 500b
-ruoka 300b
-yrtti 100b
-tupakka 50b
-mopo bensat 200b
tän verran mulla menee keskimäärin 1-3kk matkoilla päivässä. jos lähtisin 2vko pakettimatkalle vaikka sinne krabiin(ao nangiin) jossa matkan hintaan kuuluisi jo kuljetukset ja hotelli niin suht samalla voisin selvitä per päivä.
Onhan se helppoa tuhlata se 100€/vrk mutta tyhmää se on. itse lasken asian niin että mielummin olen reissussa vaikka tupla-ajan ja tuhlaan vähän vähemmän.Elele sinä ihan rauhassa köyhäillen missä sitten ikinä eleletkin. Se ei tee kuitenkaan sinua yhtään sen viisaammaksi.
Minä olen hoitanut raha-asiani hyvin ja haluan nauttia pienestä rentouttavasta ja miellyttävästä luksuksesta viikon lomani ajan. Lomalle en mene kitsastelemaan, pennejäni en venyttele, olen avokätinen tippauksessanikin. Pyrkimykseni on hyvä mieli, myös niille joiden kanssa olen lomalla tekemisissä.
Kämppä: vähintään neljä tähteä
Ruoka: ainakin kerran myös paikan parhaassa ravintolassa
Kaljat ja muut drinkit: dokaaminen ei ole ongelmani
Yrtit: saatan ostaa kukkia
Tupakka: ei nyt vaan kertakaikkiaan ole viisasta polttaa tupakkaa
Vesi: pari- kolme litraa päivässä
Mopo ja muu liikkuminen: lomalla pitää olla kuski käytössä liikutpa sitten tuk-tukilla, taksilla, norsulla tai veneellä.
Retket ja viihde: kyllä
Hieronta ja kauneudenhoito: päivittäin
Tipit: avokätisesti
Tuliaiset: no totta kai!
Yhteensä päivässä sen verran kun mukavaan elämään tarvitaan. - juupaajuupaa
pennane3 kirjoitti:
-kämppä 500b
-ruoka 300b
-yrtti 100b
-tupakka 50b
-mopo bensat 200b
Onhan se helppoa tuhlata se 100€/vrk mutta tyhmää se on. itse lasken asian niin että mielummin olen reissussa vaikka tupla-ajan ja tuhlaan vähän vähemmän.Cheap Charkie vetää 33egee/pv, eikä anna tippejä hyvästä palvelusta. Nuukan ja saidan maineen saa juuri noin, saalittavaa:(
- pihiipihii
800egellä ei sitten syöty kunnolla eikä ainakaan juotu...ilmeisesti tippiäkään ei annettu kunnon palvelusta, pihistellä voi suomessakin
- Kribimämmi
Krabimimmi kirjoitti:
Elele sinä ihan rauhassa köyhäillen missä sitten ikinä eleletkin. Se ei tee kuitenkaan sinua yhtään sen viisaammaksi.
Minä olen hoitanut raha-asiani hyvin ja haluan nauttia pienestä rentouttavasta ja miellyttävästä luksuksesta viikon lomani ajan. Lomalle en mene kitsastelemaan, pennejäni en venyttele, olen avokätinen tippauksessanikin. Pyrkimykseni on hyvä mieli, myös niille joiden kanssa olen lomalla tekemisissä.
Kämppä: vähintään neljä tähteä
Ruoka: ainakin kerran myös paikan parhaassa ravintolassa
Kaljat ja muut drinkit: dokaaminen ei ole ongelmani
Yrtit: saatan ostaa kukkia
Tupakka: ei nyt vaan kertakaikkiaan ole viisasta polttaa tupakkaa
Vesi: pari- kolme litraa päivässä
Mopo ja muu liikkuminen: lomalla pitää olla kuski käytössä liikutpa sitten tuk-tukilla, taksilla, norsulla tai veneellä.
Retket ja viihde: kyllä
Hieronta ja kauneudenhoito: päivittäin
Tipit: avokätisesti
Tuliaiset: no totta kai!
Yhteensä päivässä sen verran kun mukavaan elämään tarvitaan.Tää on kyllä joku trolli..? Tai noh, Suomalaisethan harvoin lähtevätkin seikkeilemaan, vaan ennemmin lomailevat länkkärityyliin niin kuin kotonakin. -.- surullista..
- 28x...
Krabimimmi on ensimmäinen älykäs nainen thaipalstoilla.
Minkähän takia arvon herra 28x riekut nykyään näissä muissa kun Pattaya kejuissa?Olethan nimittäin jatkuvasti ylistänyt sittä pattiksen erinomaisuutta ja edullisuutta sekä kauneutta ja monipuolisia harrasstus mahdollisuuksia.Onko silmät vihdoinkin auenneet kuin kissapojalla ja alat ymmärtää että Thaimaassa on paljon muitakin ja parempia kohteita kun se kulahtanut turistirysä nimeltään Pattaya ja sen Suomibaarit.Täytyy todeta että on hienoa kun mielenkiinto herää muihinkin kohteisiin sekä mieli rohkaistuu matkustaa muuaallekin kun pattiksen Suomibaareihin,tosin jossain juttusaihan olet maininnut ettet Krabiin mene.,Täytyy nyt todeta että kiinnostuksesi on herännyt liian myöhään tuohon kauniiseen turisti rysään( tarkoitan tällä Ao Nangia) 10 vuotta sitten se oli Thaimaan helmi onneksi Krabin provinssissa on vielä kohteita jotka eivät ole tullaisia turistirysiä.Meni reilusti ohi alkuper'äisestä aiheesta mutta menkööt,jokainen käyttäköön rahaa lomalla minkä parhaaksi näkee ja rahavarat sallivat kuinkaha monta kertaa tätäkin asiaa on jauhettu samoin kun sitä jo klassikoksi noussutta rahan vaihto/nosto aihettaa.
- 28x...
tiedoksivaan kirjoitti:
Minkähän takia arvon herra 28x riekut nykyään näissä muissa kun Pattaya kejuissa?Olethan nimittäin jatkuvasti ylistänyt sittä pattiksen erinomaisuutta ja edullisuutta sekä kauneutta ja monipuolisia harrasstus mahdollisuuksia.Onko silmät vihdoinkin auenneet kuin kissapojalla ja alat ymmärtää että Thaimaassa on paljon muitakin ja parempia kohteita kun se kulahtanut turistirysä nimeltään Pattaya ja sen Suomibaarit.Täytyy todeta että on hienoa kun mielenkiinto herää muihinkin kohteisiin sekä mieli rohkaistuu matkustaa muuaallekin kun pattiksen Suomibaareihin,tosin jossain juttusaihan olet maininnut ettet Krabiin mene.,Täytyy nyt todeta että kiinnostuksesi on herännyt liian myöhään tuohon kauniiseen turisti rysään( tarkoitan tällä Ao Nangia) 10 vuotta sitten se oli Thaimaan helmi onneksi Krabin provinssissa on vielä kohteita jotka eivät ole tullaisia turistirysiä.Meni reilusti ohi alkuper'äisestä aiheesta mutta menkööt,jokainen käyttäköön rahaa lomalla minkä parhaaksi näkee ja rahavarat sallivat kuinkaha monta kertaa tätäkin asiaa on jauhettu samoin kun sitä jo klassikoksi noussutta rahan vaihto/nosto aihettaa.
Vastaan hra tiedoksivaan ystävällissävyiseen kyselyyn koska olemme samaa yhdestä asiasta: ennen oli kaikki paremmin. Sanoit Ao Nangin rapistuneen 10 vuodessa. Olen katsellut Pattayan rapistumista 30 vuotta ja sitä on ollut järkyttävää seurata. Silloin paikka oli vielä pieni eikä sääntöjä oikeastaan ollut. Lakeja toki oli mutta niitä ei noudatettu. Kaikkea sai ja kaikesta selvisi pikkurahalla.
Näiden vuosikymmenien muutoksista saisi aikaan helposti kirjan verran tarinaa mutta ketä nyt tuollainen lähihistoria kiinnostaisi.
Joku saattaa pitää jopa muutoksia hyvinä asioina. Minä en.
Ne onnellisimmat hetkeni Pattiksella sijoittuvat tuonne 20- 30 vuoden taakse.
Tietysti aika kultaa muistot, huonot asiat unohtuvat tai kääntyvät päälaelleen.
Mutta kyllähän Pattayalla on vieläkin oma viehätysvoimansa, ekakertalaiselle se on suorastaan kulttuuripläjäys. Itse en nyt niitä suomi- baareja ole suorastaan suosinut, jonkun kerran olen majaillut Blues Cornerissa.
Ikää on tullut lisää samoin vapaa- aikaa ja ehkäpä olen alkanut hieman pehmentyä takavuosista. Ehkäpä näemmekin vielä Krabilla! - ääooookakskasii
28x... kirjoitti:
Vastaan hra tiedoksivaan ystävällissävyiseen kyselyyn koska olemme samaa yhdestä asiasta: ennen oli kaikki paremmin. Sanoit Ao Nangin rapistuneen 10 vuodessa. Olen katsellut Pattayan rapistumista 30 vuotta ja sitä on ollut järkyttävää seurata. Silloin paikka oli vielä pieni eikä sääntöjä oikeastaan ollut. Lakeja toki oli mutta niitä ei noudatettu. Kaikkea sai ja kaikesta selvisi pikkurahalla.
Näiden vuosikymmenien muutoksista saisi aikaan helposti kirjan verran tarinaa mutta ketä nyt tuollainen lähihistoria kiinnostaisi.
Joku saattaa pitää jopa muutoksia hyvinä asioina. Minä en.
Ne onnellisimmat hetkeni Pattiksella sijoittuvat tuonne 20- 30 vuoden taakse.
Tietysti aika kultaa muistot, huonot asiat unohtuvat tai kääntyvät päälaelleen.
Mutta kyllähän Pattayalla on vieläkin oma viehätysvoimansa, ekakertalaiselle se on suorastaan kulttuuripläjäys. Itse en nyt niitä suomi- baareja ole suorastaan suosinut, jonkun kerran olen majaillut Blues Cornerissa.
Ikää on tullut lisää samoin vapaa- aikaa ja ehkäpä olen alkanut hieman pehmentyä takavuosista. Ehkäpä näemmekin vielä Krabilla!heh. sama nimimerkki kommentoi yhtä asiantutemattomasti myös vauva ja kaks plus palstoilla. liekö muuta elämää, kun jaksaa kirjoitella kaikis mahdollisis foorumeil.
- mai ruai
köyhän budjetti
- skootteri 200 thb
- bensat 40 thb
- hieronta 300 thb
- juomat 200 thb
- ruoka 200 thb
- viihde 100 thb
- sekalaiset 200 thb
viihde 100thb,,,mitähän sillä saa:)
juomat 200thb, pari litraa vettä,mutta ei ravintolasta...
ruoka 200thb,,,haloo,kunnon pihvi maksaa 100othb oluen kanssa:)
miksi pihistellä ja kärsiä kurjuutta ulkomailla,kun niin voi tehä kotimaassakin - Tohtor
kovinsaitaaa kirjoitti:
viihde 100thb,,,mitähän sillä saa:)
juomat 200thb, pari litraa vettä,mutta ei ravintolasta...
ruoka 200thb,,,haloo,kunnon pihvi maksaa 100othb oluen kanssa:)
miksi pihistellä ja kärsiä kurjuutta ulkomailla,kun niin voi tehä kotimaassakinMitä vittuu sä härmäläispelle tuut tänne egoilemaan. Jotkut vain osaavat nauttia vähemmästä, eivätkä tarvitse välttämättä neljän tähden hotelleja joka päiväkisi. Mikä siinä on mielestäsi väärin? Ennemmin pärjäilen 1000€:lla kuukauden reissun, kuin tuhlaisin tuon tonnin esim. viikon reissuun.
Varsinkin aktiiviselle reissaajalle on hyödyksi, mikäli osaa säästäväisesti reissailla, eikä joka päivä kulkea baarissa tai ulkona syömässä. Ethän tee niin kotonakaan? - misa5
Tohtor kirjoitti:
Mitä vittuu sä härmäläispelle tuut tänne egoilemaan. Jotkut vain osaavat nauttia vähemmästä, eivätkä tarvitse välttämättä neljän tähden hotelleja joka päiväkisi. Mikä siinä on mielestäsi väärin? Ennemmin pärjäilen 1000€:lla kuukauden reissun, kuin tuhlaisin tuon tonnin esim. viikon reissuun.
Varsinkin aktiiviselle reissaajalle on hyödyksi, mikäli osaa säästäväisesti reissailla, eikä joka päivä kulkea baarissa tai ulkona syömässä. Ethän tee niin kotonakaan?Niin, länkkäreillehän tunnetusti pitää olla sitä tavaraa ja luksusta, jolla reissutarpeensa tyydyttää... eihän se muuten mikään loma ole.
- jong
Pari vuotta Thaimaassa asuneena voin sanoa,että n.50€ riittää hyvin jos ostokset ja muu kulutus on tuollaista kun kerroit,jos majoitusta ei ole,niin siihen about 18€ guesthouse tyyppinen ratkasu!Itsellä menee about 20€ pv ja majoitukseen 300€ kk sisältyy aamupala..ja tämä on faktaa tietoa...!Suosi paikallisten suosimia ruokapaikkoja ja älä istu baarissa...niin pienenpikin euro määrä riittää!
- nauti elämästä
Minulla meni kahden viikon lomalla noin 700 €, ilman majoitusta ja lentoja. Monia laadukkaasti toteutettuja retkiä, hierontaa miltei päivittäinen, loistavaa ruokaa katukeittiöistä, ruhtinaallisesti tippiä moneen suuntaan. Puolella tuosta summasta pärjää vielä kivasti.
- pulski
2 murkkua ja 1 aikuinen, 2vk -> taisi mennä alle 1500e, vaikka syötiin ja juotiin, mitä mieli teki, tehtiin pari koko pv retkeä ja tutustuttiin saareen muutenkin, kuin vain oman hotellin ympäristöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336624- 356063
- 293344
- 452810
- 342624
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons441863En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767