Onko ihminen oikeutettu uskomaan henkilökohtaisen kokemuksen tai havainnon perusteella? Vai pitääkö jonkun tietyn ihmisryhmän hyväksyä tämä havainto ja ennenkuin tämä ihisryhmä tekee sen, niin tämä havainto on automaattisesti väärä?
Henkilökohtainen kokemus
8
129
Vastaukset
Siis koko ihmiskunta tulisi todistaa väitteen Jumalasta ennen kuin moinen voi olla mahdollista. Sitä ei voi koskaan vain tapahtua!
- Miten on
Mutta tuolla periaatteellahan sinä et ole oikeutettu esimerkiksi uskomaan että vaomosi pettää sinua kun näet hänet tekemässä sitä. Koko ihmiskunnan pitäisi se todistaa ennen kuin sinut on oikeutettu uskomaan.
"Mutta tuolla periaatteellahan sinä et ole oikeutettu esimerkiksi uskomaan että vaomosi pettää sinua kun näet hänet tekemässä sitä. Koko ihmiskunnan pitäisi se todistaa ennen kuin sinut on oikeutettu uskomaan. "
Esimerkkisi oli kristitty-runkkarilta sopimaton viesti. Vaimoni on sentään olemassa, mutta Jumalaa ei tietääkseni ole koskaan vielä ollutkaan!?- HAHA
Todistaako koko ihmiskunta ateismia?
- Miten on
Ei tässä ole kysymys siitä onko vaimoasi tai Jumalaa olemassa. Tässä on kysymys siitä mitä voi pitää todisteena ja mitä ei.
Mistä sinä voit tietää ettet vain ollut psykoosissa kun näet vaimosi pettämässä sinua? Entäpä jos minä inttämällä intän että vaimosi ei pettänyt sinua, koska en itse ole nähnyt vaimosi pettämässä sinua. Oletko sinä oikeutettu omalla periaatteellasi uskomaan että vaimosi pettää sinua? - pettäjävaim
Miten on kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys siitä onko vaimoasi tai Jumalaa olemassa. Tässä on kysymys siitä mitä voi pitää todisteena ja mitä ei.
Mistä sinä voit tietää ettet vain ollut psykoosissa kun näet vaimosi pettämässä sinua? Entäpä jos minä inttämällä intän että vaimosi ei pettänyt sinua, koska en itse ole nähnyt vaimosi pettämässä sinua. Oletko sinä oikeutettu omalla periaatteellasi uskomaan että vaimosi pettää sinua?Sen vaimo taitaa pettää. Heh-heh! Minäkin pettäisin.
- Miten on
Miten on kirjoitti:
Mistä sinä voit tietää ettet vain ollut psykoosissa kun näet vaimosi pettämässä sinua? Entäpä jos minä inttämällä intän että vaimosi ei pettänyt sinua, koska en itse ole nähnyt vaimosi pettämässä sinua. Oletko sinä oikeutettu omalla periaatteellasi uskomaan että vaimosi pettää sinua?Korjaus.
Todisteena yksilön tasolla.
- mää
Divine...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2276476Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne633353Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1112966- 1562292
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171812Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1661521- 821444
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291393Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https361339Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1091037