Minulla on soneran liittymä. Jostain syystä puhelut katkeilee tai menee pitoon,
tämä on tapahtunut etenkin kahdella viimeisella puhelimella asha 300 ja lumia 620 lla
kenttä on kuitenkin aivan hyvä ja palkki täysi. Asuinpaikka on kerrostalo ja maasto melko tasainen ja tukiasemakin lähellä ja kuuluu paikkakunnan parhaimpaan kuuluvuusalueeseen . Uskaltaako edes mobiililaajakaistaa laittaa jos se sitten pätkis ja katkeilisi niinkuin puhelut
eli viime aikoina lähes kaikki puhelut menneet poikki. Ennen katkeamista kuuluu kupliva ääni tai niin että soittajan ääni kuuluu mutta oma ääni ei kuulu ja sitten katkeaa
johtuuko sonerasta, puhelimista vai asunnosta ..
Mietin auttaisko joku toinen operaattori vai onko merkitystä
Puhelut katkeilee ja menee pitoon
1
1548
Vastaukset
Morjesta,
Tuollaiset ääniongelmat - että joko itse ei kuule tai toinen osapuole ei kuule sua - viittaavat yleensä aina puhelimen probleemaan (kaiutin tai mikrofoni). Mutta että sulla tekee sitä samaa kaksi eri puhelinta niin se vähän muuttaa tilannetta, toki huonolla tuurilla kahdessa puhelimessa voi olla sama vika mutta vähän epäilen että tässä on jotain muuta. Pari testiä ja jos niistä ei ole apua niin sitten häiriöilmoituksen tekoon.
Ensimmäinen on sim-kortin vaihto uudempaan, tai jos se on vaihdettu samalla kun vaihdoit Lumia 620:n niin silloin sitä en lähtisi enää vaihtamaan koska se on tuore. Lähimmästä Sonera Kaupasta saat uuden kortin, tai asiakaspalvelustamme postitetaan sulle sellainen :)
Toinen testi on se että testailet yhteyksiä jossain toisaalla, siirtyykö ongelmat mukana vai ei? Siirry vaikka toiseen kaupunginosaan, tai jos pienempi paikkakunta kyseessä niin siirry vaikka naapuritaajamaan, kunhan siirryt toisen tukiaseman alueelle niin se on se pointti. Jos ongelmat siirtyvät mukana niin vika on silloin puhelimessa ja laita se silloin korjuulle.
Jos ongelmat eivät korjaannu mahdollisella sim-kortin vaihdolla, ja/tai ongelmia on vain kotonasi eikä muualla, sitten edetään häiriöilmoituksen kautta --> http://bit.ly/1c0Lct3
Mobiililaajakaista on vähän eri, siinä mielessä että mokkuloissa voi olla tehokkaampi antenni kuin puhelimessa. Tai jos ei ole niin niihin saa liitettyä erillisen antennin jolla kuuluvuutta ja yhteyttä saa parannettua.
Näillä eteenpäin? Kerrohan miten käy :)
Tero@SoneraPartio
www.sonera.fi/sonerapartio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih405161Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181740Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738