Perhe on pyhä

Toivoa sopii...

Ydinperheeseen kuuluvat isä, äiti ja lapset. Sen jälkeen kun pappi tai maistraatti on sanonut aamen miehen on poistettava jopa ajatuksistaan omat vanhempansa. Tilalle ottaa vaimon vanhemmat. Näin ollen on selvää, ettei enää omiin vanhempiin pidetä minkäänlaista yhteyttä, kun avioliitossa miehen pitää hylätä omat vanhempansa, näinhän Raamattukin opettaa. Toisaalta siinä kyllä käsketään kunnioittamaan vanhempiaan jne... mutta ehkä se tarkoittaa sitä aikaa, kun on poikamiehenä....
Perheen äiti puolestaan voi pitää yhteyttä vapaasti omiin vanhempiinsa, kutsua heidät lapsia hoitamaan ja tehdä perheensä kanssa yhteisiä matkoja omien vanhempiensa kanssa jne.jne.
Niinpä sitten miehen vanhempien täytyy kaikki mahdolliset tulonsa säästää ns.pahojen päivien varalle, että pystyvät sitten tarvittaessa ostamaan palveluja, kun eivät itse enää jaksa itseään hoitaa.
Toivottavasti pyhän perheen oma rauha jatkuu myös sitten, kun lapset aikanaan avioituvat. Ehkä nämä isovanhemmat myös deletoidaan elämästä, kuten itsekin ovat aikanaan tehneet.

4

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaijakio

Meillä appivanhemmat muuttivat naapuriin ja ovat ns. Läheisriippuvaista sorttia. Aina kysellään mitä mikäkin maksaa ja kyylätään menemusiä ja tulemisia. Mieheni on täynnä anopin piikittely puheluita koskien minun eli miniä vanhempien luona käyntejä. Minun vanhempanani ovat rentoja, eivätkä halua vanhoilla päivillään kiusata meitä omilla kotitöillään...anoppi jatkuvasti puhuu perheidyllistä saman katon alla sekä sukurakkaudesta. Meillä on pienet lapset ja hän haluaisi myöhemmin teettää meillä omat kotityönsä ja kertoo aina vieraillessamme työkaveristaa Eijasta, jonka lapset ovat niin ihania kun asuvat samassa pihapiirissä anoppia viihdyttämässä. Appivanhempia on tullut pyydettyä kolme kertaa yhteisille lomamatkoille mukaan ja aina on tullut kielteinen vastaus ja uteluita miten me nyt voimme lasten kanssa lomalle mennä jne. Sitten kun lähdemme minun vanhempien kanssa koska appivanhemmille ei sopinut alkaa mieletön jupina seläntakana kun heitä ei kuulema huolita meidän matkoille mukaan. Onneksi odotamme muuttoa hieman etäämmälle ja saamme hajurakoa koko appilan idylliin.

• gggggggggggg

Kyseessä on sinun tarinasi Toivoa sopii..., mutta kirjoitat yleistävässä muodossa.

Aikuinen mies ei katkaise välejään vanhempiinsa missään tilanteessa ilman syytä. Välien katkaisu pitkään jatkuneista ongelmista vuorovaikutuksessa, kukaan ei pakota miestä siihen.

Ongelmat voivat johtua monesta asiasta, miehille on usein helpompaa katkaista vain välit kuin alkaa puhua ongelmista.

• Lukija**

Enpä kovin pyhäksi itseäni ole tuntenut, vaikka avioliittoa on nyt kestänyt 58 vuotta.
      Lapsenlapsetkin ovat jo aikuisia, mutta ovat vielä perheettömiä.

Aloittaja ilmeisesti kuuluu johonkin uskonnolliseen hihhulijärjestöön, jossa elämä tehdään mahdollisimman vaikeaksi monenlaisten sääntöjen määrätessä kaikesta.

Vähän pilkalta tuntuu, kun vedetään Raamattukin noiden touhotuksien ohjekirjaksi, mutta kyllähän jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi.
      Pääasia aloittajalla kuitenkin tuntuu olevan, että hän pyhän perheen jäsenenä saa olla omissa oloissaan muiden sukulaisten häiritsemättä hänen pyhyyttään. Onneksi osa perheestä tuntuu matkustelevan paljon.

• ugufufgiig

Joidenkin miesten äidit roikkuvat aikuisessa pojassaan kuin takiainen, ja pilaavat poikansa parisuhteen :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6224
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5723
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3224
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2554
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2540
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      13
      1735
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe