Matkalle lähtiessä olettehan tarkistaneet että teidän oma vakuutus korvaa kolaritilanteessa matkan jatkumisen tai kotiin pääsyn? Jos joudut liikenneonnettomuuteen syyttömänä osapuolena, voit joutua itse maksamaan kaikki kulut. Liikennevakuutuksesta korvataan vain auton korjaus tai lunastus. Itse joudut järjestämään auton matkan jatkamiseen. Samoin jos autosi jää korjattavaksi useiden satojen kilometrien päähän, se on sinun maksettava auton kuljetus itsellesi.
Suosittelen varmistamaan omasta vakuutusyhtiöstä mitä se korvaa tälläisessä tapauksessa!
Kuka korvaa? - ei kukaan!
4
207
Vastaukset
- AutonKeskeytysTurva
Monissa autoissa on oma merkkikohtainen autopalvelu. Mersussa on ollut iät ja ajat sellainen. Nykyään näyttää olevan miltei kaikissa merkeissä mukana.
Korvaako tuo oikeasti tilanteessa esim. olet matkalla Lappiin, loma alkamassa ja olet peltikolarissa, korvaako auton että pystyt jatkamaan lomalle ja olemaan suunnitellun loman? Vai korvaako vain että pääset kolaripaikalta kotiin? Entä jos kolari tapahtuu Rovaniemellä ja asut Helsingissä. Autohan hinataan lähimmälle merkkikorjaamolle, mitä tapahtuu kun autosi on korjattu? Maksaako itse esim sen että auto laitetaan junaan? Monella automerkillä on sijausauto mahdollinen myös teknisessä viassa.
- Fear Factor
Ei niin, elämä on...
Tosin sijaisautoon voi saada osittaisen korvauksen vakuutusyhtiöltä (itsellä keskeytysvakuutus) ja jos sellaisella voi jatkaa sinne lappiin lomaa pitämään, niin sen jälkeen tulee lähinnä se oman auton pois hakemisen vaiva ja kulut.- Nykyään auton
Juuri näin, lisäksi voit joutua olemaan ilman autoa viikkoja, tai kuten itse jouduin olemaan kaksi kuukautta. Eli kannattaa todellakin tarkistaa mitä omavakuutus korvaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1705425Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1601297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne221048Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982