Asikkalassa Vesivehmaalla juóksentelee kaksi isoa koiraa. Juuri haukkuivat minulle ikkunan takana, kun istun sohvalla. Ulos ei uskalla mennä. Mikä oikein vaivaa koirien omistajia, kun eivät huolehdi koiristaan. kysyn vaan
Omistajan kiltit koirat liikkeellä
4
110
Vastaukset
- Joo toimintaa
Ilmoitus vaan poliisille, niinhakevat koirat pois säilöön. Oistaja tulee tarkemmaksi...
- kohtuullisuuttakaipa
Olen samaa mieltä siitä, että koiria ei saisi tarpettomasti pitää irti, vaikka se lain mukaan on maaseudulla mahdollistakin tietyin pesimä- tms rajoituksin.
Sitä kyllä ihmettelen, kuinka suuret otsikot saa lehdissä ja muussa julkisuudessa se, että joku koira sattuu puraisemaan jotakuta. Tehdää listoja vaarallisisista koiraroduista ja leimataan kiltitkin koirat. Tämä suhteentonta sen suhteen, miten paljon eri rotuiset ja ihan suomalaitsetkin tekevät pahaa toisilleen. Jos koira hakkaisi vaimoaan tai huumekoira murhaisi narkkarin tai poliisikoira raiskaa jonkun, otsikot olisivat aivan valtavat. Nyt kun ihminen pahoinpitelee toista ihmistä tai jopa tappaa sen, asia sivutetaan pienellä otsikolla sillä paikkakunnalla, jossa se on tapahtunut. Parhaillaan riehuvien sotienkaan julmuuksia ei uutisoida ja kauhistella varmaan muuten, kuin jos sotakoira sattuu puraisemaan vastustajaa. - Nastis Mustis
Tämä kuvaa keskustelutapoja hyvin. Poliisille voi ilmoittaa yhtä helposti kuin kirjoitella keskustelupalstoilla. Aivan varmaa on, että kyseisen koiran omistajat eivät satu lukemaan tietoa täältä.
Aivan liian hyvin asiat olisivat jos kirjoittaja voisi soittaa suoraan sille koirien omistajalle, joka taitaa olla tiedossa. Tätä keinoa olen muuten kerran käyttänyt Asikkalassa, tosin kylläkin toisella kylällä. - Koiravero takas
Sama se on täällä Vääksyssä, Kivirinteentien ja Salonsaarentien välinen metsikkö osin tie on yleistä koirapuistoa koirien omistajien mielestä. Heillä on kiltit koirat, eivät tarvi olla kiinni, oli sitten huhtikuu tai kesäkuu. Viime viikolla yksi koira tuli minua "tervehtimään" meidän tontille, isäntä huuteli n.40 metrin päässä koiraansa. Hänelläkin oli kaksi koiraa irti, kävin huomauttamassa koiran kiinni pidosta, lupasi muotoilla kasvoni uudelleen kun pimeällä törmätään. Nimeään ei kertonut, mutta sellainen käsitys jäi, että hän saa rikkoa lakia ja kun siitä huomauttaa niin voi rikkoa lisää lakia. En vihaa koiria, mutta outoja on osa koirien ulkoiluttajista, eivät tunne metsästyslakia eikä koirien kiinnipitoaikoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967251Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695254Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1092607- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831726Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311480