Rintamamiestalon keittiöremppa pohjamutia myöten

matkaleena

Olemme tekemässä keittiöremonttia 50-luvun rintamamiestaloon. Tarkoitus on purkaa lattiatkin ja vaihtaa tuet ja eristeet pohjalaattaa myöten. Ilmeisesti pohjalaatassa on / on ollut kosteutta, joka on lahottanut tukipuita.
Millaisen pohjatyön vaatii?
Millainen eriste laatan päälle? Pitäisikö jättää "tuuletusrako" laatan ja eristeen väliin?
Talo on salaojitettu pari vuotta sitten, joten pitäs alkaa olemaan aika kuivaa...

Lattian pintamateriaaliksi suositeltiin rautakaupassa Gerflor Texline - tekstiilipohjaista muovimattoa - onko kokemuksia?

Onko muita neuvoja?

3

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän riippuu, miten muuten aiotte remppaa tehdä...

Jos pelkät lattiat pistätte uuteen uskoon, niin minä jättäisin eristeet pois. Huopakaistan päälle vaan uudet "tuet", ettei laatasta nouseva kosteus niitäkin tuhoa.

Oletteko muuten varmoja, että vahingon on aiheuttanut laatan läpi noussut kosteus, eikä esimerkiksi tukkeutunut viemäri? Tiedän tapauksia joissa viemäri tulvi aina lattiarakenteisiin, mikä ilmeni vasta isomman porukan saunaillan yhteydessä, kun vettä kulutettiin sen verran reilusti että tulva nousi lattiarakenteiden päälle...

• matkaleena

Ai miksi eristeet jättäisin pois? Nyt siellä on kuutioittain sahanpurua, joka aijotaan poistaa. Eikö siihen tilalle pitäisi jotain eristettä laittaa?

• Rintama

Tottakai eristeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5959
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5463
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3084
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2464
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2317
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2108
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1711
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1696
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    Aihe