Gallup Pohjois-Koreaan matkan varanneille

Utelias -79

1. Ajankohta ja matkan kesto?
2. Lomakohde ja hotelli?
3. Matkatoimisto, jonka kautta matka on, mikäli ei ole omatoimimatka
4. Matkaseurue (koko, ikäjakauma yms)
5. Monesko kerta kyseisessä maassa ja kohteessa?
6. Mitä odotat? Mihin nähtävyyksiin tms. aiot tutustua?

2

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myö

Matkan ajankohta ja kesto on 3.6-13.6.2014. Lennämme ensin Helsingistä Pekingiin ja sieltä junalla Pjongjangiin. Junamatka vie n. 24 h. Takaisin Pekingiin myös junalla. Matkatoimistona Olympia matkat. Meitä lähtee 3:n hengen naisporukka. Eipä olla ennen ko. maassa käyty. Olen lueskellut P-Koreasta kertovaa kirjallisuutta ja seurannut internetistä uutisointia. Aion tutustua niihin nähtävyyksiin mihin turistit yleensäkin P-Koreassa viedään, mutta Pekingissä (kerran siellä käyneenä) ollaan omatoimisiakin. 2 vuotta sitten käydessäni ajeltiin metrolla, käytiin monessa kaupunginosassa, taksikuskit oli tosi ystävällisiä ja he olivat iloisia kun yritin puhua heidän kanssaan kiinaa (opiskellut alkeita;), shoppailtiin ja jos käyt Pekingissä käy ihmeessä jossakin kaupungin puistossa aamuvarhaisella katsomassa erilaisia voimistelijoita ja jonglöörejä. Tietysti myös Kiinan muuri jne. kuului ohjelmaan. Oltiin siellä 2 viikkoa, mutta olisi mennyt vielä kolmaskin viikko. Nii-in ja käytiinhän sitä katsomassa myös Mao-vainaa, taisi tosin olla vahanukke.
      P-Korea ainakin uutisoinnin ja muiden matkakertomusten perusteella tuntuu olevan maailman suurin teatteri. Mietin kyllä onko eettisesti oikein sinne mennä ja ehken tuo rahakin menee diktatuurin ylläpitoon, mutta pakko käydä itse katsomassa tuo maa. Josko itse käymällä voi sitten hitusen tuoda tuulahduksen paikallisille asukkaille muualta maailmasta.

• Kauko Matkat

13.5 olisi lähtö Olympian kanssa ja haluan nähdä sen ennenkuin se hajoaa. Odotan matkaa mielenkiinnolla, koska mitään tuollaista en voi kokea enää tämän jälkeen. Olisi se sitten hyvää tai pahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7034
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6444
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3524
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3060
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2724
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2418
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2076
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1957
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1807
    Aihe