Moi vaan kaikki kohtalotoverit ja muut asiasta jotain tietävät.
Käytin aikanaan kaksi vuotta Citalopramia 20mg noin pari vuotta, vähensin alkoholin juomista ja olo helpottui. Tuntui ettei todellakaan enää ollut turhaa ahdistusta/kuumotusta ja punastumista todella helposti. Sitten opiskelijavaihtoni aikana päätin, että lopetan koko lääkkeen käytön sillä alkoi ärsyttää että miksi vedän jotain lääkkeitä, kun kaikki on hyvin jne. Lopetin noin kuukaudessa kyseisen lääkkeen, mutta juominen oli melkoisen runsasta. Tuli melkoisia vierotusoireita, mutta ne helpottui muutamassa viikossa. Sitten palasin Suomeen ja syksyn haasteet ja muut tulivat ja pää joutui taas koetukselle. Normaalille tosin. Olen ulospäinsuuntautunut, mutta sitten tämä ahdistus alkoi todella rasittaa. Ja menin taas ottamaan lääkkeet kehiiin ja olo helpottui. Nyt 30mg annoksella. Siitä tultu 2,5 vuotta ja nyt olen taas siinä vaiheessa, että olisi hieno lopettaa tämä. Koen "parantuneeni" ja muutenkin olevani itsevarmempi ja sosiaalisempi kuin koskaan. Mitä nyt jotain esiintymisjännitystä esiintyy. Se on ihan fine.
Ajattelin lopetella kesän aikana lääkkeet. Mietin tässä vain että tulevatko TAAS ne ahdistuksen tunteet takaisin ja alkaa taas syämään elämääni.
VOIKO TÄMÄ LÄÄKE SIIS PARANTAA VAI ONKO VAIN POPSITTAVA KOKO ELÄMÄN?? JA MISTÄ TIETÄÄ KOSKA ON HYVÄ LOPETTAA/ AIKA.
Tiedän, että jos jatkan lääkkeen käyttöä elämäni rullaa varsin mukavasti. Alkoholi on heikkouteni ja tiedän ettei se tee hyvää. Juon siis kuitenkin normaalisti. Joka viikko ehkä kerrran. Lääke ei ole vaikuttanut seksihaluihin tai mihinkään. Ollut vain melkoisen sopiva mulle, mutta eihän tätä nyt kannata kai koko elämää popsia. En haluisi.
Harrastan monia urheiluja, nukun hyvin, sosialisoin paljon on hyvä perhe ja tuki ja kaikki.
Haluisin kuulla kokemuksia ja selviytymistarinoita, ohjeita kaikkea. Psykologille olen menossa juttelemaan kunhan saan ajan varattua.
KIITOS, vaikka mulla on paljon kavereita ja muita niin ei tästä pysty oikein kenenkään kanssa juttelemaan kellä ei asiasta kokemusta ;(
Citalopram lopetus PART2 vai ei??!
1
73
Vastaukset
- puun oksa
Useisiin lääkkeisiin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia esimerkiksi osoitteessa www.cepuk.org. Lääkkeiden lopetukseen liittyen löydät hyviä linkkejä em. sivuston "Withdrawal Advisers" ja "Support" -osioista. En ole varma mitä tarkoitat selviytymistarinoilla, viittaatko lääkkeiden lopetukseen vai yleensä mielenterveyden ongelmien selättämiseen. Lääkeaineiden lopetustarinoita löytyy em. osoitteesta (Recovery Stories -osio) niin ikään. Itse mielenterveysongelmien selättämisestä on useita henkilöhaastatteluja esimerkiksi osoitteessa www.madnessradio.com sekä internetistä etsimällä, Suomi24 mukaan lukien. Toivottavasti näistä olisi sinulle jotakin kiinnostavaa asiaa ja apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1774592Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372514- 1562182
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161709- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451160Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877