Inhoavat koska pelkäävät

Kun homous nousee vähän väliä keskustelunaiheeksi, heitän mukaan hypoteesin. Uskovat inhoavat homoutta, koska todellisuudessa he pelkäävät sitä. Heidän ajatuksensa siitä, että homous on opittu eikä synnynnäinen ominaisuus, aiheuttaa sen että nähdessään "joka tuutista pursuavaa homopropagandaa" he pelkäävät saavansa jonkinlaisen tartunnan ja muuttuvansa itse homoiksi.

48

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nhgfbgfbhgn

Itse ajattelen niin, että kristillinen homoviha on samankaltainen ilmiö kuin kristillinen antisemitismi. Uskovaiset luulevat, että heidän pyhiin kirjoituksiinsa sisältyvät väitteet ovat itsestään selvästi totta ja eettisesti hyviä. Kun esimerkiksi apostoli Paavali kirjoitti, että juutalaiset olisivat kaikkien ihmisten vihollisia ja yhden evankeliumin kertomuksessa Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta väkijoukon on sepitetty huudelleen haluavansa tämän veren valuvan heidän ja heidän lastensa päälle, niin uskovainen on altis hyväksymään tällaiset itse asiaa pohtimatta. Sama koskee Raamatun homoseksuaalisuutta ja homoseksiä koskevia jakeita.

• Kyllästynyt

Tämä on mielestäni muuten hyvä selitys, mutta mikä sitten selittää sen, miten he valikoivat ne irralliset kohdat Raamatustaan? Hehän eivät yritäkään noudattaa edes Jeesuksen puheista juuri mitään.

Minulle näyttää siltä, että he oikeastaan vain pukevat omat halunsa ja inhonsa Raamatun pyhiin vaatteisiin. Eivät varmaan tietoisesti, he todella näyttävät uskovan toimivansa vilpittömästi, tai ainakin melkein - vaikka eivät selvästi pysty edes itselleen oikein perustelemaan, miksi raamatulause x on heille tinkimätön, kun raamatunlauseet a-v kuin ilmaa.

• Kyllästynyt kirjoitti:

Tämä on mielestäni muuten hyvä selitys, mutta mikä sitten selittää sen, miten he valikoivat ne irralliset kohdat Raamatustaan? Hehän eivät yritäkään noudattaa edes Jeesuksen puheista juuri mitään.

Minulle näyttää siltä, että he oikeastaan vain pukevat omat halunsa ja inhonsa Raamatun pyhiin vaatteisiin. Eivät varmaan tietoisesti, he todella näyttävät uskovan toimivansa vilpittömästi, tai ainakin melkein - vaikka eivät selvästi pysty edes itselleen oikein perustelemaan, miksi raamatulause x on heille tinkimätön, kun raamatunlauseet a-v kuin ilmaa.

Siinäpä se. Esim. Päivi Räsänen vastustaa homoliittoja ja perustaa näkemyksensä raamattuun. Homofobit pohjaa näkemyksensä Mooseksen kirjoihin, ja uuteen testamenttiin uskovat Paavalin kirjeisiin sopivasti unohtaen, että samassa Mooseksen kirjassa kehotetaan mm. tappamaan lapset, jotka länkyttävät vanhemmilleen ja Paavalin kirjeissä naisia vaaditaan pysymään kotona hiljaisuudessa. Pärä ei noihin kuitenkaan taida uskoa, kafeteria-kristinuskoa edustaa parhaimmillaan.

• twiikeri kirjoitti:

Siinäpä se. Esim. Päivi Räsänen vastustaa homoliittoja ja perustaa näkemyksensä raamattuun. Homofobit pohjaa näkemyksensä Mooseksen kirjoihin, ja uuteen testamenttiin uskovat Paavalin kirjeisiin sopivasti unohtaen, että samassa Mooseksen kirjassa kehotetaan mm. tappamaan lapset, jotka länkyttävät vanhemmilleen ja Paavalin kirjeissä naisia vaaditaan pysymään kotona hiljaisuudessa. Pärä ei noihin kuitenkaan taida uskoa, kafeteria-kristinuskoa edustaa parhaimmillaan.

Päivi Räsänenhän on Raamatun vastainen kaikin tavoin: hän pitää helmiä ja koruja, vaikka Paavali kieltää. Hän puhuu seurakunnissa, vaikka Paavali kieltää. Hän sanoo asioita, vaikka ei saisi, vaan kysyä asiat kotona mieheltään. Hänen pojallaan on pitkä tukka, joka on Paavalin mukaan luonnon vastainen. Hän puhuu homouden pahuudesta, vaikka Raamattu ei puhu.

En itse ole ajatellut tiettyjen uskovien motiivia ottaa vain yksi asia Raamatusta ja unohtaa ne kaikki muut. Se on täysi mysteeri.

• Kyllästynyt kirjoitti:

Kyllästynyt

>>>Minulle näyttää siltä, että he [kristityt] oikeastaan vain pukevat omat halunsa ja inhonsa Raamatun pyhiin vaatteisiin...

• adf
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Päivi Räsänenhän on Raamatun vastainen kaikin tavoin: hän pitää helmiä ja koruja, vaikka Paavali kieltää. Hän puhuu seurakunnissa, vaikka Paavali kieltää. Hän sanoo asioita, vaikka ei saisi, vaan kysyä asiat kotona mieheltään. Hänen pojallaan on pitkä tukka, joka on Paavalin mukaan luonnon vastainen. Hän puhuu homouden pahuudesta, vaikka Raamattu ei puhu.

En itse ole ajatellut tiettyjen uskovien motiivia ottaa vain yksi asia Raamatusta ja unohtaa ne kaikki muut. Se on täysi mysteeri.

"En itse ole ajatellut tiettyjen uskovien motiivia ottaa vain yksi asia Raamatusta ja unohtaa ne kaikki muut. Se on täysi mysteeri. "

Raamatussa on niin paljon ristiriitaista sisältöä että se toimii musteläiskätestinä. Jokainen tekee Jumalasta itsensä näköisen.

• khihihihi
        ikiateisti kirjoitti:

Kyllästynyt

>>>Minulle näyttää siltä, että he [kristityt] oikeastaan vain pukevat omat halunsa ja inhonsa Raamatun pyhiin vaatteisiin...

Sitäkö satua. jonka mukaan ateistit ovat lähempänä totuutta elleivät peräti sen jaloja puolestataistelijoita? Älykkyyttä ja avarakatseisuutta kun näkyy siunaantuneen aika moisesti muillekin kristityille :D

• khihihihi kirjoitti:

Sitäkö satua. jonka mukaan ateistit ovat lähempänä totuutta elleivät peräti sen jaloja puolestataistelijoita? Älykkyyttä ja avarakatseisuutta kun näkyy siunaantuneen aika moisesti muillekin kristityille :D

Väärin. Mutta koita uudelleen.

• minä en pelkää hinttejä,ja toiv.ykskään ei tule vastaan.mä pistän homppelipojat pakettiin ja paskon niiden päälle...

• vika kai itsessäni

Minulle uskovana (en muita parempi, kristillisyys on "taustani") homoseksuaalisuus on ongelma, jos siihen joutuu ottamaan kantaa. En ole tietoinen, mistä se lähtee enkä osaa sanoa, miksi se olisi jonkun "vika". Jos tiedostaisin sen itsessäni, pitäisin sitä omalla kohdalla luultavasti syntinä ja pyrkisin jonkinlaiseen selibaattiin kieltäen koko seksuaalisuuteni. Toista en olisi valmis tästä moralisoimaan. Kaikille ei sukupuoli ole edes syntyessä selvä; vanhemmat päättävät lastensa puolesta, kumpi lapsesta "tehdään" esim. hormooneilla ja leikkauksin, sitten vaatetuksella jne. Onko asian tutkimisessa vielä jotakin merkittävää kesken, että kyse olisi esim. jostakin häiriöstä, mistä voisi "parantua" halutessaan. Ongelma se on asianomaiselle itselleen, jos hän joutuu omantuntonsa kanssa vaikeuksiin. No tässä ei esim ateistille ole mitään valintaongelmia, jos ympäristö jättää hänet rauhaan. En itse halua/uskalla käydä ketään homoudesta syyttämään moralisoiden ja heidän ihmisarvonsa on tietysti sama kuin kenen tahansa.

Jonkinlainen ongelma se on ollut aikanaan rangaistuslaitoksessa, missä kävin "pikasuihkussa" sekä teini-ikäisenä itseäni huomattavasti vanhempien miesten lääppiessä nöyryyttävästi parissa tilanteessa, missä tulkinnanvaraa ei olut. Tästä syystä olen viimeksi käynyt uimahallissa ja miesten kanssa saunassa yli 30 vuotta sitten. Poikani kasvettua lähelle murrosikää aloin käymään saunassa eri aikaan; asiasta ei puhuttu koskaan ja poikani on hetero. Asia oli minulle vain kiusallinen, ei muuta.

• vika kai itsessäni kirjoitti:

Minulle uskovana (en muita parempi, kristillisyys on "taustani") homoseksuaalisuus on ongelma, jos siihen joutuu ottamaan kantaa. En ole tietoinen, mistä se lähtee enkä osaa sanoa, miksi se olisi jonkun "vika". Jos tiedostaisin sen itsessäni, pitäisin sitä omalla kohdalla luultavasti syntinä ja pyrkisin jonkinlaiseen selibaattiin kieltäen koko seksuaalisuuteni. Toista en olisi valmis tästä moralisoimaan. Kaikille ei sukupuoli ole edes syntyessä selvä; vanhemmat päättävät lastensa puolesta, kumpi lapsesta "tehdään" esim. hormooneilla ja leikkauksin, sitten vaatetuksella jne. Onko asian tutkimisessa vielä jotakin merkittävää kesken, että kyse olisi esim. jostakin häiriöstä, mistä voisi "parantua" halutessaan. Ongelma se on asianomaiselle itselleen, jos hän joutuu omantuntonsa kanssa vaikeuksiin. No tässä ei esim ateistille ole mitään valintaongelmia, jos ympäristö jättää hänet rauhaan. En itse halua/uskalla käydä ketään homoudesta syyttämään moralisoiden ja heidän ihmisarvonsa on tietysti sama kuin kenen tahansa.

Jonkinlainen ongelma se on ollut aikanaan rangaistuslaitoksessa, missä kävin "pikasuihkussa" sekä teini-ikäisenä itseäni huomattavasti vanhempien miesten lääppiessä nöyryyttävästi parissa tilanteessa, missä tulkinnanvaraa ei olut. Tästä syystä olen viimeksi käynyt uimahallissa ja miesten kanssa saunassa yli 30 vuotta sitten. Poikani kasvettua lähelle murrosikää aloin käymään saunassa eri aikaan; asiasta ei puhuttu koskaan ja poikani on hetero. Asia oli minulle vain kiusallinen, ei muuta.

Olet suhteellisen avarakatseinen ottaen huomioon, että olet kristitty. Suurin piirtein laillasi ajattelee ilmeisen iso osa kotomaamme uskovista.

Nämä palstan totaalisekot ovat sitten jo ns menetettyjä tapauksia ja niiden jutut kuullostaakin välillä siltä kuin niille olisi tehty ronskin sorttinen lobotomia.

Mutta mitä ajattelisit tuttavastasi jolla olisi laisesi ongelmallinen suhde vaikkapa vasenkätisyyteen. Jos tuon kuvitteellisen tuttusi päähän olisi syötetty jo piltti-ikäisestä päähänsä tarinaa, jossa vasenkätiset ovat raamatun vuohia eli pirun omia, vältettäviä ja vaarallisia, vasenkätisyys on syntiä etc.

Hän sitten selittäisi sinulle raamatunlauseilla sujuvasti tarinaa tukien, että vasenkätisyys on syntiä, vasenkätiseksi syntyneen pitää olla toteuttamatta tuota yök vasuriuttaan ym. Hän perustelisi väitteitään Teksasilaisen Christianity's yliopiston pseudotieteen-osaston monivuotisilla tutkimuksilla, joilla on kiistattomasti todistettu, että vasureiden muksuilla menee heikommin, niiden kolesteroliarvot on koholla, oikeakätiseksi eheyttämiset ovat aina onnistuneet etc.

Voisiko mieleen hiipiä ajatus siitä, että tuo selittäjä on hieman hmmm sekaisin ja ainakin se, että hän on väärässä.

Kun olin kansakoulun ekalla luokalla eli aikana jolloin aikuiset tuntui ainakin kolme metriä korkeilta jättiläisiltä ja kaksikerroksinen kotinikin muistutti mittasuhteiltaan pilvenpiirtäjää, niin silloin oli voimassa yleinen vasenkätisten oikeakätisiksi eheyttämisohjelma. Olin itse tuon eheytyskampanjan asiakas, koskapa minulla oli yksi vakavahko puute, olin siis vasenkätinen eli rahvaanomasemmin vasuri.

Itse en silloin ymmärtänyt oman vasenkätisyyteni vahingollisuutta, mutta uskoin Opettajaani, jonka auktoriteetti oli minulle yhtä ehdoton kuin oli Napoleonin auktoriteetti Hänen omille kenraaleilleen.

Mutta ei se eheytys kohdallani onnistunut ja oikealla kädellä aikaansaamani tuototokset olivat mielumminkin kaunokirjoituksen parodiaa kuin jotain silmiä hivelevää täydellistä taidetta. Niinpä aikuisten oli nieltävä pettymyksensä ja annaettava tuon pikkupojan kirjoittaa ne "kaunokirjalliset" koukeronsa vasemmalla kädellä ja kuulakärkikynällä. Muut, silloisen mittapuun mukaan terveet oppilaat, kirjoittivat oikealla kädellä ja kastoivat välillä mustekynäänsä mustepulloon.

Nyt tuollainen touhu kuullostaa korkeintaan you-tuben huumoripätkältä ja niin se kuule kuullostaa tuo konservatiivisten kristittyjen eli Päivi Räsästen homokammoinen touhukin.

Sinä sensijaan et ole luiskahtanut sinne asti, mutta voisitko pitää mahdollisena, että oma ristiriitainen asenteesi homoseksuaalisuuteen ja ehkä seksuaalisuuteen laajemminkin olisikin ihan sun ajatteluusi istutettu juttu.
        (kuten muuten on todennäköisesti se kristinuskokin ;-)

• x x x
        ikiateisti kirjoitti:

Olet suhteellisen avarakatseinen ottaen huomioon, että olet kristitty. Suurin piirtein laillasi ajattelee ilmeisen iso osa kotomaamme uskovista.

Nämä palstan totaalisekot ovat sitten jo ns menetettyjä tapauksia ja niiden jutut kuullostaakin välillä siltä kuin niille olisi tehty ronskin sorttinen lobotomia.

Mutta mitä ajattelisit tuttavastasi jolla olisi laisesi ongelmallinen suhde vaikkapa vasenkätisyyteen. Jos tuon kuvitteellisen tuttusi päähän olisi syötetty jo piltti-ikäisestä päähänsä tarinaa, jossa vasenkätiset ovat raamatun vuohia eli pirun omia, vältettäviä ja vaarallisia, vasenkätisyys on syntiä etc.

Hän sitten selittäisi sinulle raamatunlauseilla sujuvasti tarinaa tukien, että vasenkätisyys on syntiä, vasenkätiseksi syntyneen pitää olla toteuttamatta tuota yök vasuriuttaan ym. Hän perustelisi väitteitään Teksasilaisen Christianity's yliopiston pseudotieteen-osaston monivuotisilla tutkimuksilla, joilla on kiistattomasti todistettu, että vasureiden muksuilla menee heikommin, niiden kolesteroliarvot on koholla, oikeakätiseksi eheyttämiset ovat aina onnistuneet etc.

Voisiko mieleen hiipiä ajatus siitä, että tuo selittäjä on hieman hmmm sekaisin ja ainakin se, että hän on väärässä.

Kun olin kansakoulun ekalla luokalla eli aikana jolloin aikuiset tuntui ainakin kolme metriä korkeilta jättiläisiltä ja kaksikerroksinen kotinikin muistutti mittasuhteiltaan pilvenpiirtäjää, niin silloin oli voimassa yleinen vasenkätisten oikeakätisiksi eheyttämisohjelma. Olin itse tuon eheytyskampanjan asiakas, koskapa minulla oli yksi vakavahko puute, olin siis vasenkätinen eli rahvaanomasemmin vasuri.

Itse en silloin ymmärtänyt oman vasenkätisyyteni vahingollisuutta, mutta uskoin Opettajaani, jonka auktoriteetti oli minulle yhtä ehdoton kuin oli Napoleonin auktoriteetti Hänen omille kenraaleilleen.

Mutta ei se eheytys kohdallani onnistunut ja oikealla kädellä aikaansaamani tuototokset olivat mielumminkin kaunokirjoituksen parodiaa kuin jotain silmiä hivelevää täydellistä taidetta. Niinpä aikuisten oli nieltävä pettymyksensä ja annaettava tuon pikkupojan kirjoittaa ne "kaunokirjalliset" koukeronsa vasemmalla kädellä ja kuulakärkikynällä. Muut, silloisen mittapuun mukaan terveet oppilaat, kirjoittivat oikealla kädellä ja kastoivat välillä mustekynäänsä mustepulloon.

Nyt tuollainen touhu kuullostaa korkeintaan you-tuben huumoripätkältä ja niin se kuule kuullostaa tuo konservatiivisten kristittyjen eli Päivi Räsästen homokammoinen touhukin.

Sinä sensijaan et ole luiskahtanut sinne asti, mutta voisitko pitää mahdollisena, että oma ristiriitainen asenteesi homoseksuaalisuuteen ja ehkä seksuaalisuuteen laajemminkin olisikin ihan sun ajatteluusi istutettu juttu.

Moi,

Sinä olet ainakin menetetty tapaus. Kysy vaikka uskisvaimoltasi, jos uskallat.

• x x x kirjoitti:

Moi,

Sinä olet ainakin menetetty tapaus. Kysy vaikka uskisvaimoltasi, jos uskallat.

tuttisuuko se siinä

• anal lyseoija
        ikiateisti kirjoitti:

Pitihän tuo arvata, että olet vielä vasurikin. Ilmanko haluat kuulua samaan uskonnottomien lahkoon maolaisten ja stalinistien kanssa. Ikuinen vastarannan kiiski, aina kapinoimassa ja poikkeamassa joukosta. Yhteishengen tuhoaja. Ja hengellisyyden tuhoaja.

Etkö nyt ikinä pääse tuosta kapinallisuudestasi. Etkö huomaa, että kavereillasi se jäi murrosikään ja sen jälkeen he ovat kiltisti maksaneet kirkollisveronsa ja käyneet pakollisissa joulutoimituksissa. Ettet vain olisi syvimmiltäsi kateellinen heille.

• anal lyseoija kirjoitti:

Pitihän tuo arvata, että olet vielä vasurikin. Ilmanko haluat kuulua samaan uskonnottomien lahkoon maolaisten ja stalinistien kanssa. Ikuinen vastarannan kiiski, aina kapinoimassa ja poikkeamassa joukosta. Yhteishengen tuhoaja. Ja hengellisyyden tuhoaja.

Etkö nyt ikinä pääse tuosta kapinallisuudestasi. Etkö huomaa, että kavereillasi se jäi murrosikään ja sen jälkeen he ovat kiltisti maksaneet kirkollisveronsa ja käyneet pakollisissa joulutoimituksissa. Ettet vain olisi syvimmiltäsi kateellinen heille.

"Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä."

"Useimmat ihmiset mieluummin kuolisivat kuin ajattelisivat, ja tosiasiassa he tekevätkin niin."

http://fi.wikiquote.org/wiki/Bertrand_Russell

• Rudolf Hössin elämäkerrassa kerrotaan tuosta asiasta traagisesti.

• qwertyilijä

Noille hörhendaaleille on Kerrottu, että homous leviää viruksen tavoin.
      Olisiko jokaisen hihun alitajunnassa pelko omasta homoseksuaalisuudesta?

• nakittaja

Annoin pystynakin nimimerkistäsi, joka on hieno.

• qwertyilijä
        nakittaja kirjoitti:

Annoin pystynakin nimimerkistäsi, joka on hieno.

Rekkaa se itsellesi jos haluat. Qwertyn nappasin yhden proffan tekstinstä (Kari Enqvist) ja pistin lopun omasta päästä.

• Miten homous liittyy ateismiin?

Voiko olla ateisti ilman että on homo? :-)

• 213232123

"Voiko olla ateisti ilman että on homo? :-) "

Voiko olla trolli ilman että uskis? :-D

• > Miten homous liittyy ateismiin? <

Ei mitenkään mutta tämän palstan uskovaiset ovat suggeroineet itsensä uskomaan että ateismi ja homous ovat maagisesti sidoksissa toisiinsa - siitä huolimatta että "ateistisissa" eli normaalikielellä sanottuna totalitaarisissa maissa homous on yleensä ollut vahvasti kiellettyä. (Ja niinhän se on ollut kristillisissäkin maissa...)

• h h h
        naapurin.kissa kirjoitti:

> Miten homous liittyy ateismiin? <

Ei mitenkään mutta tämän palstan uskovaiset ovat suggeroineet itsensä uskomaan että ateismi ja homous ovat maagisesti sidoksissa toisiinsa - siitä huolimatta että "ateistisissa" eli normaalikielellä sanottuna totalitaarisissa maissa homous on yleensä ollut vahvasti kiellettyä. (Ja niinhän se on ollut kristillisissäkin maissa...)

Tämän palstan ateistit on suggeroineet itsensä uskomaan, että homofobia ja teismi liittyvät jotenkin toisiinsa.

Umpityhmää porukkaa.

• adf
        h h h kirjoitti:

Tämän palstan ateistit on suggeroineet itsensä uskomaan, että homofobia ja teismi liittyvät jotenkin toisiinsa.

Umpityhmää porukkaa.

Eivät kaikki teistit ole homofobikkoja. Yllättävän useat kuitenkin. Täälläkin on kirjoiteltu raamatulla perustellun kuinka homot ovat luonnottomia.

• Jokin yhdistävä tekijä: Niin homot kuin ateistit ovat uskovien vihalistalla.

• siis tämä on totuus
        jason_dax kirjoitti:

Jokin yhdistävä tekijä: Niin homot kuin ateistit ovat uskovien vihalistalla.

Oikea kristitty ei vihaa vaan rakastaa, kaikkia lähimmäisiään.

Mites ateistit?

• Atteliina
        siis tämä on totuus kirjoitti:

Mites ateistit?

Kristityille "rakkaus" on pelkkä sana, joka ei vaadi mitään tekoja. Helppohan se on "rakastaa" vihamiestään, kun voi käyttäytä aivan kuin vihaisi tätä. Tarvitsee vain sanoa, että rakastaa niin nousee heti muiden yläpuolelle.

• siis tämä on totuus kirjoitti:

Mites ateistit?

Korjaus: Kristittyjen mielestä homot ja ateistit eivät ole lähimmäisiä, joten heitä voi rauhassa vihata.

• Kaikki tällä forumin synkällä ateisti-alueella on Homoja.

Homo sapiensseja. Kirjoittelee tänne varmaan muunkinlaiset homot.

• Jos kaikki tänne kirjoittelevat olisivat väitteesi mukaisesti homoseksuaaleja, niin silloihan sinäkin olet homoseksuaali.
        Mensalaiseksi olet harvinaisen tyhmä. Taitaapi olla tämän orgasmi-palstalta tänne ateismi-palstalle pyrähtäneen pinkin fariinisokerin mensalaisuus ihan keksitty juttu.
        Ei kait sinne nyt ihan ketä tahansa tolloa hyväksytä.

• 18+7
        ikiateisti kirjoitti:

Jos kaikki tänne kirjoittelevat olisivat väitteesi mukaisesti homoseksuaaleja, niin silloihan sinäkin olet homoseksuaali.
        Mensalaiseksi olet harvinaisen tyhmä. Taitaapi olla tämän orgasmi-palstalta tänne ateismi-palstalle pyrähtäneen pinkin fariinisokerin mensalaisuus ihan keksitty juttu.

Moi,

Oletko itse käynyt Mensan testeissä? Pitääkö uskisvaimosi sua älykkäänä?

• ikiateisti kirjoitti:

Jos kaikki tänne kirjoittelevat olisivat väitteesi mukaisesti homoseksuaaleja, niin silloihan sinäkin olet homoseksuaali.

ikiateisti, määrittelit juuri itsesi trolliksi silmissäni. Tule Mensaan tuolla asenteella, tulet hyvin juttuun Vitsit-palstalla sen kaksi minuuttia ennenkuin lennät pihalle. :-)

• 18+7 kirjoitti:

Moi,

Oletko itse käynyt Mensan testeissä? Pitääkö uskisvaimosi sua älykkäänä?

Mut on ulkopuolinen testannut muiden tutkimusten ohessa parikin kertaa.
        Itse en liittyisi mensaan tai mihinkään muuhunkaan ryhmään tai puolueeseen.
        Mutta eipä se mensan testin rajan ylittäminen mikään huono juttu olisi kuin siitä näkökulmasta, että saattaisi huomata elävänsä aika erikoisesti ajattelevien ihmisten parissa.

Jos ihmisten välillä on vaikkapa joku 30 ÄO-pinnan ero (15 pisteen keskihajonnalla mitattuna) , niin uskotko että se isomman pinnamäärän omannut huomaa tilanteen, mutta se alemman omaava välttämättä ei.
        Toiseksi, mitä kuvittelet tuossa tilanteessa noiden isompin pointsien omaavan saavan irti heidän keskinäisistä "syvällisistä" keskusteluistaan ;-(

• pinkkisokeri kirjoitti:

ikiateisti, määrittelit juuri itsesi trolliksi silmissäni. Tule Mensaan tuolla asenteella, tulet hyvin juttuun Vitsit-palstalla sen kaksi minuuttia ennenkuin lennät pihalle. :-)

sinä pottusokeri olet määritellyt itsesi taikamaailmassa eläväksi salaliittojen metsästäjäksi

• Tällä pastalla on ainakin muutama homokin. Mutta vastaavasti on myös "uskovaiset homot ja lesbot"- palsta, jossa on siis vastaavasti uskovia homoja. Homojahan on siellä sun täällä, ei vain yhdessä paikassa ja porukassa.

• didleri tyy

"Kaikki tällä forumin synkällä ateisti-alueella on Homoja"

Huonomminkin voisi olla, kaikki voisivat olla ikiateisteja. Onneksi eivät ole, sehän on joku käännynnäinen tuo yksikin ainoa. Kertoo jotain ateistien moraalista ja mielenvakaudesta tuollainen elämän asenteen horjuvuuskin,

• didleri tyy kirjoitti:

"Kaikki tällä forumin synkällä ateisti-alueella on Homoja"

Huonomminkin voisi olla, kaikki voisivat olla ikiateisteja. Onneksi eivät ole, sehän on joku käännynnäinen tuo yksikin ainoa. Kertoo jotain ateistien moraalista ja mielenvakaudesta tuollainen elämän asenteen horjuvuuskin,

>>>Huonomminkin voisi olla, kaikki voisivat olla ikiateisteja.

• ---

"Uskovat inhoavat homoutta, koska todellisuudessa he pelkäävät sitä."

Tällaiset uskovat uskovat omaan paremmuuteen. He eivät usko Jumalaan tai Raamattuun. Ja he tietysti pelkäävät olevansa väärässä valinneensa sen "väärän tien" eli heterouden. Tämä vääryys johtuu siitä että he eivät tiedä mikä on oikea tie. He eivät tiedä miksi pitäisi valita heterous, paitsi tietysti sen Raamatun tai Jumalan vuoksi, mutta kun he eivät uskalla luottaa edes noihin käsitteisiin koska he eivät tiedä miksi niihin pitäisi luottaa. Kukaan järkevä ihminen ei tiedä tulisiko luottaa Raamattuun, Jumalaan tai johonkin seksuaaliseen suuntautumiseen ellei näihin löydy järkeviä perusteluita. Mutta sen takia meillä onkin näitä järjettömiä uskovia koska heidät on aivopesty uskomaan eikä se ole ollut heidän osalta oma valinta muussa määrin kuin siinä että he haluavat kuulua "parempiin ihmisiin". He eivät uskalla edes ottaa Raamatusta selvää koska he pelkäävät uskoneensa väärin jolloin he joutuvat myöntämään olleensa huonoja ihmisiä sekä kokemaan häpeää tämän vuoksi.

• Tosi totuus

Ateistit pelkäävät homoutta, niin kuin tämän tapaiset aloitukset osoittavat. Lisäksi ateistit pelkäävät Jumalaa.

• ...
        Tosi totuus kirjoitti:

Ateistit pelkäävät homoutta, niin kuin tämän tapaiset aloitukset osoittavat. Lisäksi ateistit pelkäävät Jumalaa.

Tosi on.

• kyllästyttääääääääää
        Tosi totuus kirjoitti:

Joo joo joo. Ja lehmä lentää ja kuu on juustoa ja prinsessa Diana oli mies.

• wind --

Poikkeava seksuaaalinen suuntaus aiheuttaa aina kummastusta, jopa pelkoa.
      Kuitenkin voidaan sanoa, ettei ainakaan pelolle ole minkäänlaista pohjaa, jos olet vankasti sinut oman seksuaalisuutesi kanssa. Homoseksuaalisen silmissä heterot
      ovat yhtä synnynnäisiä ominaisuutemme kanssa. ei ole siis syytä uskoa että oma
      heteroutemme olisi ollut valinta siinä missä homouskaan. Jeesuksen sielunelämää
      voidaan tutkia vain kirjoituksista, mutta niistäkin välittyy ihmisen elämälle.. lahjalle voimakas kiitos ja kunnioitus. Kun kunnioitatte ihmistä sellaisena kuin hän on, paljon on voitettu. Homoseksuaalien piireissä on paljon uskovia ihmisiä, ehkä osaksi siksi ettei Jeesus koskaan tuominnut heitä. Nykytiede voisi niin tahtoessaan ottaa asiaan enemmän kantaa synnynnäistä lähtökohtaa paremmin perustellen, mutta koska ominaisuus ei vaikuta kansanterveyteen, eikä oikeus- / lääketieteellisesti ole syntiä, voidaan vain todeta että ....kaikki olemme syntiä tehneet...niin myös ns. syntifoobikot

• ,.+0

Homot, saastainen sakki. Ei voi olla ainakaan kovin älykästä porukkaa.
      Ne ei edes voi sitä käsittää, että mies ei ole luotu elämään miehen kanssa.
      Kuinka iljettävälle tuntuu ajatuskin sellaisesta, että toinen homo on työntänyt toista karjua perskoloon.
      Siinä on vehkeet niin sonnalla rasvatut, että. Mitä muuta rasvaa sitä enää tarvitsisikaan.
      Voi sanoa, että täysiä idiootteja. Toivon todella, että meidän maa ei koskaan tule homomyönteiseksi.

• 7 potenssiin neljä

Suomi on jo homomyönteinen. Tasa-arvoiseen avioliittolakiin kantaa ottaneista kaksi kolmasosaa kannatti sitä. Ja siitä älystä senverran, että sulla sitä ei vaikuta olevan ainakaan liikaa.

• ....-

"Ne ei edes voi sitä käsittää, että mies ei ole luotu elämään miehen kanssa."

En minäkään käsitä sitä, että sinä luulet että ihmiset on luotu.

• Käytännössä tavatun mukaan ylivoimaisesti eniten panee heteromiehet naisia perskoloon. Mutta sehän ei ole "iljettävää", vaan jos homo pannut toista?

• Osa konservatiivisista kristityistä on indoktrinoitu jo mukulana ajatteluun, missä määrätyt lahkonsa esi-isen keksimät asiat, kuten ateismi, alkoholi, kommunismi, islam tai homoseksuaalisuus ovat heidän synkimpien tunteidensa kivijalkaa.

Nuo kunkin lahkon itse valitsemat pahuuden symbolit on usein vielä demonisoitu dogmin tasolle.

Eipä siis olekaan kumma, että tuollaisten uskovien reaktiot vaikkapa tasa-arvoiseen avioliittolakiin vaihtelevat koomisesta selvään paniikkiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      47
      6027
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      619
      2429
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      344
      1060
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1043
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1020
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      62
      975
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      789
    Aihe