kela perii kimppataksimatkan rahat täytenä

että tämmöstä

asun maalla,lähin linja-auto asema 7km päässä ja lähin linja auto menee 3km päässä klo 8.00 aamulla.
sairaalaan 100km matkaa ja aika klo 8.00 aamulla sairaalassa, no tilasin kimppataksin kun ei ole kyytiä kun 8.00 pitää jo olla leikkauksessa
no 4kk päästä kelasta tulee kirje, :et ole oikeutettu kimppakyytiin ja 800e lasku 3.kerran käynnistä sairaalassa leikkauksissa.
ei auttanut selvitys kelaan eikä soitto...sanoivat että maksa taksi itse sairaalaan tai mene muulla...
voiko tämä olla tottakaan? entäs ne muut kimppakyytiläiset samassa autossa...saako nekin 800e laskun?

2

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • camping on pop

juu näin se menee, nyt on ruennut laskuja tipahtelemaan kyydeistä. eli perua ajat tai mennä kävelemällä sen 100km ja ottaa teltta mukaan yöpymistä varten.

• IhmettelenItsekin

Kuka asuu noin metsässä ja ei ole käytössä autoa millä liikkua? Miten käyt kaupassa tai asioilla.

Kela ei ohjeittensa mukaan korvaa taksilla ajelua ylenmäärin jos siihen ei ole lääketieteellistä tarvettta. Vuositasolla Kela maksaa 50 miljoonan euron edestä matkakuluja eli ihan törkeän paljon.

Olisi pitänyt kysyä etukäteen sairaalasta miten menetellään. Vaihtoehtona olisi ollut tulla sairaalaan vähän myöhemmin jos leikkaus olisi voinut olla vähän myöhemmin tai sitten sairaalaan olisi voinut tulla päivää aikaisemmin.

Sitä ihmettelen myös jos laitetaan maksamaan koko matkalta vaikka kyseessä oli kimppakyyti. Voisiko asiasta vielä valittaa johonkin hallinto-oikeuteen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe