Canon EOS 600D + mikä objektiivi maneesiin?

Tuskailija

Omistan siis tällä hetkellä EOS 600D:n ja siihen kolme objektiivia tällä hetkellä - Tamronin AF Di II 18-200/3,5-6,3 XR LD IF'n, Canonin omat
EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS ja Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III.
Kuitenkin tuntuu siltä, etten saa millään näistä maneesikuvia onnistumaan, enkä edes tiedä riittääkö mikään näistä (pimeässä) maneesissa kuvaukseen? Osaisiko joku kertoa? Olisiko jollain tiedossa jotain parempaa, maneesikuvaukseen sopivaa objektiivia? :)

11

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgdqgfd

Ei taida minkään noista valovoima riittää. Katso, mikä polttoväli sopii paremmin ja hanki vaikka joku valovoimainen kiinteä.
      Se riippuu, mistä voit kuvata. Jos joutuu yhdestä paikasta tiirailemaan on zoomi poikaa, mutta valovoimaiset on suuria ja kalliita. Zoomilla myös helposti zoomaa kuvan pilalle, eli zoomaa valotuksen aikana ja kuvasta tulee suttua.

• Tuskailija edelleen

Olisko ehdottaa mitään objektiivia? Budjetti ei riitä mihinkään järkyttävän kalliiseen. Olen miettinyt Canonin EF 70-200 f/4 - ihan vain siksi ettei budjetti riitä samaan f/2.8...

• jfjahfhg
        Tuskailija edelleen kirjoitti:

Olisko ehdottaa mitään objektiivia? Budjetti ei riitä mihinkään järkyttävän kalliiseen. Olen miettinyt Canonin EF 70-200 f/4 - ihan vain siksi ettei budjetti riitä samaan f/2.8...

Milläs ehdotat, kun ei tiedä, miten kaukaa joudut kuvaamaan.
        Tuolla EF 70-200 f/4:llä ei valovoima parane käytännössä juuri yhtään (aiempien 3,5-5,6 valovoimaan), mutta optinen laatu kylläkin.
        Tuossa on likipitäen kaikki, mitä Canoniin on saatavissa ja n. keskimääräinen hinta.

• sdfhsh
        Tuskailija edelleen kirjoitti:

"ihan vain siksi ettei budjetti riitä samaan f/2.8... "
        Tamron, Tokina ja Sigma saattaa auttaa budjetti ongelmaan.

• 2+2

70-200/4 tuskin paljon auttaa, jos kuvaus ei noilla muilla onnistu. 85/1.8 voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta halvinta olisi lukea kameran käyttöohje.

• (pimeässä)

Pitkillä polttoväleillä ei suuresta valovoimasta ole mitään muuta apua kuin tarkennuksen helpottuminen huonolla kameralla. Suurilla aukoilla terävyysalue menee niin pieneksi ettei sillä ole käyttöä.

Myy koko kalusto ja hanki kamera jossa paljon on parempi dynamiikka ja kohisee vähemmän suurilla herkkyyksillä.

• tarkennavähätietäjä

.... esimerkiksi?

• Vinkki-Ville

Myy pois Canon EF 75-300mm ja mieluusti se 18-200mm suttuputki ja osta tämä tilalle: http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Telephoto_Zoom/EF_70-200mm_f2.8L_IS_II_USM/. Toinen vaihtoehto olisi sitten kiinteä, valovoimainen putki sopivalla polttovälillä, vaikkapa tuo 85mm mikä on tosi hyvä vaihtoehto. Toinen olisi sitten 100mm.

Ja kaikista halvin vaihtoehto: Opettele valokuvaamaan. Jos kuvaat automaatilla, opettele manuaalilla. Saat itse päättää asetukset eikä kamera määrittele niitä ihan älyvapaita.

• maneesiin?

EOS 600D, Tamron AF Di II 18-200/3,5-6,3 XR LD IF'n, Canon
      EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS ja Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III.

Uusien objektiivien ostamisesta ei liene merkittävää hyötyä jos noiilla tarkennus onnistuu.

Noilla välineillä järkevin vaihtoehto on nostaa ISO-arvo niin suureksi kuin ”sielu sietää” (ISO 1600?).
      Jos se ei auta niin sitten on vaihdettava rungoksi esim. Sony 7s.

• maneesissa?

Mä kuvaan kroppikennoisella maneesissa Samyangin 85 millisellä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5377
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      556
      1947
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1120
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      973
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe