Cupra jäi toiseksi!

Renault_Forever

5

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parastapullossa

      Kilpa-autot ovat asia erikseen.

      Mikään sarjatuotantomalli tuo Renault ei ole. 250 kpl valmistetaan perusversiota, josta tämä kisavehje on sitten rakennettu yksittäiskappaleena.

      Otetaanpa sama kisa kolmen-neljän matkustajan kanssa, ilmastointi päällä ja kuunnellaan samalla radiota. Miten onnistuu tuolla Renaultilla?

      Lainaus Renaultin tekstistä:

      "Autossa on kaksilitrainen turboahdettu nelisylinterinen moottori, joka tuottaa 275 hevosvoimaa.

      Trophy-R tuo tavalliseen RS275:een Akrapovicin pakoputkiston, Öhlinsin säädettävät iskunvaimentimet, Allevardin komposiittijouset ja Michelin Pilot Sport Cup 2 -renkaat.

      Renault on pudottanut ennätysauton painoa 100 kilolla RS275:een verrattuna – Trophy-R painaa 1280 kiloa.

      Suurin painonsäästö on tapahtunut poistamalla takapenkit sekä muuttamalla etupenkit Recaron hiilikuitujakkaroiksi.

      Autossa ei myöskään ole ilmastointia, radiota tai multimedianäyttöä." Lainaus päättyy


      Kannattaisi lukea kunnolla teksti ja miettiä, mitä siinä luki.

      PS.Renault on aina osannut tehdä suorituskykyisiä moottoreita kilpaautoihin. Tavallisissa autoissa Renault on p@skan synonyymi.

    • pskahomma

      Jos minulta kysytään, molemmat pellet (Seat ja Renu) pilasivat koko idean.

      Kysehän piti olla ihan oikeiden, tavallisten, kaupasta ostettavien ja kadulla ajettavien ärhäköiden autojen rataennätyksestä. Ensin Seat meni ja laittoi alle 19" räätälöidyt vanteet, niille Michelin Pilot Sport Cup 2 renkaat joilla EI ihan oikeasti kukaan aja liikenteessä, Brembon hirmujarrut jne. Teoriassa nuo voisi ostaa kaupasta, mutta oikeasti se Cupra oli versioitu tuohon ratatestiin. Sitten Renault vetää vielä överimmäksi 'Parastapullossa' kuvaamalla tavalla. Okei, se alkuperäinenkin Renun ennätys oli tehty autolla jollaisia ei Suomessa myyty uutena yhtään ja tehtiin muutenkin pienenpieni erä. Mutta silti.

      Jos Hondakin nyt sitten lähtee samalla linjalle (=vaihtaa alle nuo Michelinin semi-slicksit ja päivittää jarrut), hommasta on viimeistään maku pois. Käytännössä noita ennätyksiä ei tavallisilla katurenkailla enää mitenkään rikota, joten Hondan olisi syytä vaan laittaa lausunto, ettei kiinnosta enää ja keskittyä virittämään Civic Type-R.stä oikeasti nopea katukäyttöön soveltuva (neliovinen!) auto, jonka kuka vaan voi ostaa suomalaisesta autokaupasta.

      • Näin se menee...

        Ei Seatin ja Renun tapa toimia ole poikennut muistakaan merkeistä. Mikä hyvänsä vastaava 'paremmuustesti' nopeudessa, tai jossain muussa asiassa tehdään harvoin ihan perusmallilla.


    • ultl

      Ainoa edellytys saada ylipäätään mitään rata-aikaa on pikku pakko laittaa rata renkaat alle.
      Millään katulaillisella kumilla ei tee radalla juuri mitään. Poikkeuksena muutamat kumit mitkä on siinä rajamaastossa.
      Samat edellytykset pitäisi siis laittaa molempiin.
      jarruissa on pikkasen sama homma, mutta Cuprassakin on vakiona kohtuulliset Brembot niin niillä pitäis pärjätä. paremmat levyt ja palat vaan.
      loppu modaukset onkin sitten kusetusta. jos lähetään painoa pudottaa ja tekemään autoa sellaiseksi että sitä ei ikinä massatuotantoon tulekkaan.

    • Parastapullossa

      Muutenkin näiden "ratahirmujen kauppaaminen normaaliliikenteeseen on vähän niin ja näin. Koskaan noita tehoja ei voisi laillisesti käyttää. Renaultin Megane 130 Tce tai Seatin Leon 103kw riittää kortin lähtöön.

      Muutenkin olen pohdiskellut, että edes kw/hevosvoimat eivät ole kaikilla autoilla samassa merkityksessä. Eritoten japanilaiset, korealaiset jne. itäautot (ihan hyviä ovat kaikki olleet omassa käytössä, ei siinä mitään) tarvitsevat kw merkinnän 110 (150hv), jotta sillä saataisiin esim.122hv Toledon suorituskyky. Mazda 6 2011 2,0 automme oli likipitäen samassa suorituskykyluokassa 114kw:n koneella kuin Toledo 90kw automaatti.

      Toledo on vain huomattavasti taloudellisempi etenkin kaupungissa ja nopeampi lähdöissä. Huippunopeudessa Mazda oli 7km/h nopeampi paperilla, mutta käytännössä ei sitten ollut ollenkaan (Pleiser-pyörä mittauksien mukaan). Ostan jatkossakin ihan kaiken merkkisiä autoja (en ole minkään merkin erityinen fani).Ostotapahtuma (kokonaisuus autontarve) ratkaisee aina kaupan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6119
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5633
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3154
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2457
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2198
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1739
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1707
    Aihe