Tapaus motonet

BRG

Tällä palstalla kysellään todella usein paikkoja, mistä kannattaa kysellä Jaguar osia. Vastauksena tulee aina sama Karaasi, Triangle, Laatuvaunu jne. luettelo.

Sitten täällä joku mainitsi vähän aikaa sitten Motonetin ja kas. kun menee ko. firman sivuille ja valkkaa varaosat niin johan alkaa Jaguar osia löytymään ja tavalliseen tarvikeosa hintaan. Ostin tänään ilmansuodattimen 5.90e. Maksoin vähän aikaa sitten tojotani ilmansuodattimesta enemmän!

Onko ko. paikan varaosissa jotain vikaa, kun se tuntuu olevan täällä niin 'firma non grata'. Edes (joku hyvä superlatiivi) HJK:n linkkisivuilla ei siitä hiiskuta, vaikka linkkiä vähänkään etäisesti Jaguariin viittaaviin sivustoihin löytyy massiivinen määrä.

Tiedän kyllä, että se hinta muodostuu osittain (ja vain osoittain) myös laadusta, mutta 5.90e ilmansuodattimen voi kyllä vaihtaa 20 kilomailin sijasta 10 kilomailin välein tai vaikka useammin.

Onko minulla taas vähän lääkitys pielessä vai onko tämä salaliittoteorian paikka ;-).

13

4718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjj

      Kiitos palautteesta.

      • BRG

        Paljon on linkkejä, täytyy sanoa. Tuo jaottelu on aina hieman hankala asia, ehkä kategoriat voisivat olla hieman tarkempia. Eli enemmän otsikoita ja vähemmän linkkejä niiden alla.

        Mutta selvää on, että eihän yhden miehen aika riitä tutkimaan, selvittämään ja ylläpitämään kaikkea. Parempi näin kuin muutama kuukausi sitten, kun työkaluna oli pelkkä google. Kyllä tuosta linkkisivusta on tullut yksi aloituspaikka, kun rupean Jaggetietoa etsimään.

        Ehkä tuo Sakun mainitsema www.hessumobiili.fi kuuluisi myös joukkoon.


      • BRG
        BRG kirjoitti:

        Paljon on linkkejä, täytyy sanoa. Tuo jaottelu on aina hieman hankala asia, ehkä kategoriat voisivat olla hieman tarkempia. Eli enemmän otsikoita ja vähemmän linkkejä niiden alla.

        Mutta selvää on, että eihän yhden miehen aika riitä tutkimaan, selvittämään ja ylläpitämään kaikkea. Parempi näin kuin muutama kuukausi sitten, kun työkaluna oli pelkkä google. Kyllä tuosta linkkisivusta on tullut yksi aloituspaikka, kun rupean Jaggetietoa etsimään.

        Ehkä tuo Sakun mainitsema www.hessumobiili.fi kuuluisi myös joukkoon.

        Kirjoitusvihre, ja vielä otsikkoon. No onhan ihan hyvä, jos maailmaan kollektiivinen naurumäärää tästä lisääntyy...


      • BRG

        Muistaakseni ainakin nimimerkki XJR-98 on kaipaillut lisää tehoa "jota ei koskaan ole tarpeeksi". Tämä linkki on varmaankin viritysavuksi kaikille XJR "nuhapumpuille".

        http://www.matmoranmotorsports.com


      • xjr-98
        BRG kirjoitti:

        Muistaakseni ainakin nimimerkki XJR-98 on kaipaillut lisää tehoa "jota ei koskaan ole tarpeeksi". Tämä linkki on varmaankin viritysavuksi kaikille XJR "nuhapumpuille".

        http://www.matmoranmotorsports.com

        Harisen Autosähkö Valkeakoskella auttaa. Sinne olen menossa todennäköisesti tammikuussa.

        Remmiahdinta pitänee hieman rustailla paremmaksi....


    • HEE

      Erikoista totta tosiaan!
      Tuo sinun viestisi on ollut täällä jo puoli vuorokautta. Kello on nyt 12:17, 9.10.2004 ja kukaan ei ole vielä alkanut huutamaan täällä että; "Mitä valitat varaosien hinnoista kun olet kerran ostanut noin kalliin auton!" ?

      :D :D

      Olen itsekkin kartotellut noita hintoja, tosin lähinnä ulkomailta osia tilatessa. Luulin jo tuossa keväällä että mun hydraulipumppu oli mennyt rikki (XJ40) mutta siellä olikin vain letku haaroituskappale halki. Kysyin jo kuitenkin uusien pumppujen hinnat. Jaguar Espoon ja jenkeistä tilatun alkuperäisen Jaguar varaosan hintaero oli n. 800€. ?

      Vain nuija maksaa liikaa, vai miten se nyt menikään - vaikka gigantista en kyllä ostakkaan mitään.

      P.S. Musta näyttäis ihan siltä että lääkitys on kunnossa - joten älä huoli! ;)

      • XJ6XJ12

        Niinpä,edelliseen viestin mukaisesti:
        Jouduin ostamaan bensiinipumpun omaan XJ6:ni,ja
        kiireen ollessa kova ostin ko.osan suoraan
        Bosch-huollosta(220 euroa) ja kysäisin osaa vasta
        jälkikäteen motonetistä,jossa se maksoi 140 euroa.
        kyseessä on sama Boschin pumppu,ei muun merkkinen.
        Ei kieltämäti voi kun ihmetellä,mistä tuo 80 euron ero syntyy...


    • Saku

      Luulen että syy Motonetin edullisiin hintoihin on hyvin yksinkertainen.Pojat tiskin takana osaavat lukea!.Jagge ei varsinaisesti kuulu ns. badge-engineer tuotteisiin mutta kuitenkin sen varaosat ovat yhteensopivat monien Brittivekottimien kanssa.Tätä tietoa Motonetin kaverit käyttävät hyväkseen.Jos menet Suomenojan päämajaan vonkumaan jotain osaa he joko kaivavat sen hyllystä tai tilaavat Coventrystä.Usein ainoa ero Motonetin tai vst.kauppoihin on nätti paketti ja huima hintaero.Motonetissa ukot lukee paketin kyljestä mihin kaikkiin vekottimiin ko. osa sopii.Esim.E-typen laturi Lucas c-42.Osta kissan kuva kyljessä ja maksa 250 E. tai osta Agrimarketista Massey-Fergusonin osana,hinta tippuu puoleen.Toinen esimerkki:E-typen ilman suodatin,Alkuperäinen hinta parikymppiä,Manne-mersun (124)osana joku 12 ecua.Valmistajina samat pajat,Framm,Crossland,Lucas ym.ym.En saa seuraavasta senttiäkään kun kehoitan kaikkia äijiä suuntaamaan mm. Motonetin tai Hessumobilin nettisivuille ja tsekkaamaan mitä kaikkea Jaguareihin on tarjolla.Ottakaa myös huomioon Motonetin ja Hessumobilin harrasteauto-ystävällisyys.

      • BRG

        Vaihdoin vähäsen aikaa sitten laatikkoöljyt ja kyselin suodatinta ZF:n laatikkoon. Täältä saamani vihjeen mukaan kyselin hintaa eräältä brittiautojen osiin erikoistuneelta yritykseltä, hinta 50e. Sitten kyselin paikalliselta laatikkoasentajalta. Koska kyseessä ei enää ollutkaan Jaguar suodatin vaan ZF suodatin, niin hinta oli 30e. Motonet hinta 18.50e. En tiedä, mutta veikkaan, että samalta liukuhihnalta ovat kaikki 3 kotoisin.

        Niin ja tosiaan, enhän minä mitään Jaguar ilmansuodatinta ostanut. Hyllyssä luki Volvo turbo diesel ja Audi.

        Olisi kyllä kiva kuulla, onko joku sitä mieltä, että nämä motonet osat olisivat laadullisesti heikompia kuin muut.


      • Jussi
        BRG kirjoitti:

        Vaihdoin vähäsen aikaa sitten laatikkoöljyt ja kyselin suodatinta ZF:n laatikkoon. Täältä saamani vihjeen mukaan kyselin hintaa eräältä brittiautojen osiin erikoistuneelta yritykseltä, hinta 50e. Sitten kyselin paikalliselta laatikkoasentajalta. Koska kyseessä ei enää ollutkaan Jaguar suodatin vaan ZF suodatin, niin hinta oli 30e. Motonet hinta 18.50e. En tiedä, mutta veikkaan, että samalta liukuhihnalta ovat kaikki 3 kotoisin.

        Niin ja tosiaan, enhän minä mitään Jaguar ilmansuodatinta ostanut. Hyllyssä luki Volvo turbo diesel ja Audi.

        Olisi kyllä kiva kuulla, onko joku sitä mieltä, että nämä motonet osat olisivat laadullisesti heikompia kuin muut.

        Terve,

        vuosien varrella on oppinut erilaisia asioita, esim, että XJ40:n ruiskuosat ovat samat kuin Volvon ´740 2,3 kone ja Audin 100:n 2,2. Siis bensansuodatin, myös ilmansuodatin sekä esim.nonreturn-valve ja ruiskupaineen säätimet. Myös esim. konepellin kaasupumput löytyy ihan Biltemasta tms. Niin ZF:n laatikon suodatinhan oli pestävää mallia. Kyllä Jaggea voi ylläpitää myös inhimillisin kustannuksia, kun hieman näkee vaivaa ja euroopastahan tulee kaikki varaosat melkein puoleen hintaan.

        Että silleen on menty jo 10 vuotta....

        Jussi


      • HEF
        Jussi kirjoitti:

        Terve,

        vuosien varrella on oppinut erilaisia asioita, esim, että XJ40:n ruiskuosat ovat samat kuin Volvon ´740 2,3 kone ja Audin 100:n 2,2. Siis bensansuodatin, myös ilmansuodatin sekä esim.nonreturn-valve ja ruiskupaineen säätimet. Myös esim. konepellin kaasupumput löytyy ihan Biltemasta tms. Niin ZF:n laatikon suodatinhan oli pestävää mallia. Kyllä Jaggea voi ylläpitää myös inhimillisin kustannuksia, kun hieman näkee vaivaa ja euroopastahan tulee kaikki varaosat melkein puoleen hintaan.

        Että silleen on menty jo 10 vuotta....

        Jussi

        Esimerkiksi suurin osa eri vuosimallien pyörä - perä ym laakereista on ihan peruskamaa, jota saa murto-osa hintaan tavallisesta laakerikaupasta.
        Laseja tekee Kuttila, joilla on valmiit muotit aika moneen Jaggen malliin, ja edelleenkin mainittakoon VSE Englannissa joka on eräs edullisimmista XK - moottorien osatoimittajista ilman että tarvitsee pelätä laatuongelmia.
        Olisikohan muuten missään kattavaa rekisteriä, missä olisi luetteloitu Jaggen ja muiden valmistajien osien yhteensopivuus.
        Tässäpä olisi muuten oiva työmaa sellaiselle, jolla on vapaa ajan ongelmia.


      • Jussi
        HEF kirjoitti:

        Esimerkiksi suurin osa eri vuosimallien pyörä - perä ym laakereista on ihan peruskamaa, jota saa murto-osa hintaan tavallisesta laakerikaupasta.
        Laseja tekee Kuttila, joilla on valmiit muotit aika moneen Jaggen malliin, ja edelleenkin mainittakoon VSE Englannissa joka on eräs edullisimmista XK - moottorien osatoimittajista ilman että tarvitsee pelätä laatuongelmia.
        Olisikohan muuten missään kattavaa rekisteriä, missä olisi luetteloitu Jaggen ja muiden valmistajien osien yhteensopivuus.
        Tässäpä olisi muuten oiva työmaa sellaiselle, jolla on vapaa ajan ongelmia.

        Niin, unohtui tuossa yksi tosihyvä ja edullinen vihje eli muutamissa kallimman luokan autoissa (BMW, Audi, Jagge)on ns. paineakku jarrujärjestelmässä, jonka uusinta maksaa maltaita, jopa tonnin erkeissä. Lauttasaaressa on firma Oiltech Hydraulics, josta saa monenlaisia uudelleentäytettäviä sveitsiläisiä paineakkuja. Hintakin oli kohtuullinen, muistaakseni reilusti alle 100 euroa. Laiton Jaggeeni sellaisen ja hyvin on pelittänyt jo pari vuotta.

        Jussi


      • Bunny
        HEF kirjoitti:

        Esimerkiksi suurin osa eri vuosimallien pyörä - perä ym laakereista on ihan peruskamaa, jota saa murto-osa hintaan tavallisesta laakerikaupasta.
        Laseja tekee Kuttila, joilla on valmiit muotit aika moneen Jaggen malliin, ja edelleenkin mainittakoon VSE Englannissa joka on eräs edullisimmista XK - moottorien osatoimittajista ilman että tarvitsee pelätä laatuongelmia.
        Olisikohan muuten missään kattavaa rekisteriä, missä olisi luetteloitu Jaggen ja muiden valmistajien osien yhteensopivuus.
        Tässäpä olisi muuten oiva työmaa sellaiselle, jolla on vapaa ajan ongelmia.

        jag-lover.org:ssa tälläistä listaa jo
        kerätään, sinne vaan tallentamaan omat
        löydöt.

        http://www.jag-lovers.org/interchange/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7144
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6625
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3614
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3130
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2784
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2572
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2116
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1870
    Aihe