Morjes! Olen siis 17 vuotias ja kiinnostaisi aloittaa jefu. Olen 173cm pitkä, painan 90kg, minulla on semi paska kunto eikä ole juuri muuta urheilu taustaa kuin jääkiekko joskus 5 vuotta sitten. Olisikohan minulla mitään mahdollisuuksia pärjätä tai kannattaako 17 vuotiaana enää edes miettiä lajin aloittamista?
17v ja kiinnostaisi aloittaa jefu.
5
258
Vastaukset
- 19+4
Ei kannata. Valitse mielummin vaikka kriketti.
- 20+16
Helposti. Lätkätausta on plussaa, pituus/paino = ei ketään kiinnosta tässä lajissa, kuntohan paranee urheilemalla. Voi viedä vuosia, mutta who cares? Lajin oppimisessakin on muutaman vuoden haaste.
17-vuotiaana kannattaa aloittaa; joskus kultaisella 90-luvulla alle 15-vuotiaat eivät saaneet edes pelata(!) Mä kuvittelisin vieläkin että kuka tahansa "drop-off" on todella tervetullut lajin pariin, seurasta riippumatta. Eli valitse paikkakunta lempiväri = sinne vaan. Eivät todellakaan naura sulle vaan toivottavat riemumielin mukaan uuden harastuksen pariin.- 13+14
Totta kai 17 vuotias voi aloittaa jenkkifutiksen ja menestyäkin siinä. Ei silti kannata väheksyä niitä 15-16 vuotiaita pelaajia joilla on jo 6-7 vuoden kokemus lajista ja pelaa nyt esim. U17 sarjaa. Tuollaisia pelaajia nimittäin on monessa seurassa, ja se kyllä näkyy jos vaivautuu mennä katsomaan nuorten pelejä.
- 2+15
Ehdottomasti kannattaa aloittaa. Kyseessä on niin pieni laji että tiedän pelaajia jotka 1-2 vuoden pelikokemuksella on päässyt maajoukkueisiin asti. Jos asut PK-seudulla niin se punainen joukkue on se mistä otetaan maajoukkueeseen.
Toinen asia on että kuinka järkevää lajin harrastaminen on? Puuhastelulla oman terveyden ja työuran riskeeraaminen on aika hölmöä. - ...
Todellakin kannattaa alottaa, tosi helppo laji oppia ja kaikille löytyy pelipaikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337314- 396825
- 323827
- 453220
- 342824
- 162632
- 372218
- 162166
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482017- 342010