Eero Mäntymaan oivaltavan terävä kolumni:
http://yle.fi/uutiset/nakokulma_onko_homous_alloa/7324348
Sano vaan reilusti yäk!
45
446
Vastaukset
Itselläni tulee tuo ällötysreaktio, jos näen kaksi samaa sukupuolta vaikka suutelemassa. Tekee joskus niin pahaa, että pitää katsoa pois. En tiedä miksi tunnen, miten tunnen.
Se ei oikeuta minua kuitenkaa kieltämään samoja oikeuksia, vaikka minua ällöttääkin.- multinicky
En minäkään pysty katsomaan miesten välistä seksiä, naisten välinen taas himottaa vaan hitosti. Saman totesi R.Dawkins omalta osaltaan siinä tv-ohjelmassaan, joka tuli viime talvena.
En voisi toisaalta syödä rottaa tai koiraakaan. Ihmiset tekevät sitäkin jossain päin maailmaa.
Jos minulta kysyttäisiin, mitä olen valmis sallimaan muiden tehdä, niin miesten välinen homoseksi on siinä suhteessa minulle aivan yhdentekevää. Mutta koirien syöminen taas potkii vastaan, mutta tuskin sekään asia sillä muuttuu, että minä en siitä pidä.
Se, että ihmiset rakastavat toisiaan, on hieno asia, aina. - Kiistelty totuus
multinicky kirjoitti:
En minäkään pysty katsomaan miesten välistä seksiä, naisten välinen taas himottaa vaan hitosti. Saman totesi R.Dawkins omalta osaltaan siinä tv-ohjelmassaan, joka tuli viime talvena.
En voisi toisaalta syödä rottaa tai koiraakaan. Ihmiset tekevät sitäkin jossain päin maailmaa.
Jos minulta kysyttäisiin, mitä olen valmis sallimaan muiden tehdä, niin miesten välinen homoseksi on siinä suhteessa minulle aivan yhdentekevää. Mutta koirien syöminen taas potkii vastaan, mutta tuskin sekään asia sillä muuttuu, että minä en siitä pidä.
Se, että ihmiset rakastavat toisiaan, on hieno asia, aina."Se, että ihmiset rakastavat toisiaan, on hieno asia, aina."
Homoseksillä ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Homoseksi on himoa, ei rakkautta. Ollaan pahasti hakoteillä, jos ei osata tehdä eroa himon ja rakkauden välillä..
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,. Rakkaus ei koskaan häviä.
Seksuaaliviritteistä rakkautta voi olla vain kahden erisukupuolta olevan ihmisen välillä.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen.
7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. - Kyllästynyt
Kiistelty totuus kirjoitti:
"Se, että ihmiset rakastavat toisiaan, on hieno asia, aina."
Homoseksillä ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Homoseksi on himoa, ei rakkautta. Ollaan pahasti hakoteillä, jos ei osata tehdä eroa himon ja rakkauden välillä..
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,. Rakkaus ei koskaan häviä.
Seksuaaliviritteistä rakkautta voi olla vain kahden erisukupuolta olevan ihmisen välillä.
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen.
7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.Seksi voi olla pelkkää himoa, tai se voi olla rakastelua. Tällä seikalla ei ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa, vaan sama pätee siitä riippumatta.
Romanttista, seksuaaliviritteistä rakkautta on myös seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Asetut melkoiseen jumalasemaan väittäessäsi toisin, vaikka jokainen meistä voi nähdä ihan samaa rakkautta miespareilla, naispareilla ja sekapareilla.
Pistääkin miettimään, mistä lähtökohdista edes pääsit näin outoon päätelmään. Ihan kuin tuntisit himoa omaa sukupuoltasi kohtaan, mutta et vastakkaista, ja näin ajattelisit, että toiseen kuuluu pelkkä himo, toiseen ei lainkaan. - drgdgd
Kyllästynyt kirjoitti:
Seksi voi olla pelkkää himoa, tai se voi olla rakastelua. Tällä seikalla ei ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa, vaan sama pätee siitä riippumatta.
Romanttista, seksuaaliviritteistä rakkautta on myös seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Asetut melkoiseen jumalasemaan väittäessäsi toisin, vaikka jokainen meistä voi nähdä ihan samaa rakkautta miespareilla, naispareilla ja sekapareilla.
Pistääkin miettimään, mistä lähtökohdista edes pääsit näin outoon päätelmään. Ihan kuin tuntisit himoa omaa sukupuoltasi kohtaan, mutta et vastakkaista, ja näin ajattelisit, että toiseen kuuluu pelkkä himo, toiseen ei lainkaan."Homoseksillä ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Homoseksi on himoa, ei rakkautta. Ollaan pahasti hakoteillä, jos ei osata tehdä eroa himon ja rakkauden välillä.. "
Tuo pelkkä väite mitä uskovaiset tekevät tajuamatta edes mistä puhuvat. Kiistelty totuus kirjoitti:
13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."Homoseksi on himoa, ei rakkautta. Ollaan pahasti hakoteillä, jos ei osata tehdä eroa himon ja rakkauden välillä..""Seksuaaliviritteistä rakkautta voi olla vain kahden erisukupuolta olevan ihmisen välillä."
Onko heteroseksi rakkautta? Kun tämä sama keskustelu käydään läpi yhä uudelleen tällä palstalla, ainoaksi homoseksuaalisuutta vastustavaksi tekijäksi tapaa jäädä "kaksi miestä ei voi saada lapsia". Entä kaksi vanhusta? Tai lisääntymistä rajoittavasta sairaudesta kärsivä? Tai selibaatissa elävä (en tiedä voivatko he mennä naimisiin)? Tulee usein tunne, että lisääntyminen on joidenkin mielestä ainoa syy avioliitolle (ja rakkaudelle?). Onko näin? Silloinhan asialla nimenomaan ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, vain seksi merkitsee.- Z.Ebaot
kerettitytto kirjoitti:
"Homoseksi on himoa, ei rakkautta. Ollaan pahasti hakoteillä, jos ei osata tehdä eroa himon ja rakkauden välillä..""Seksuaaliviritteistä rakkautta voi olla vain kahden erisukupuolta olevan ihmisen välillä."
Onko heteroseksi rakkautta? Kun tämä sama keskustelu käydään läpi yhä uudelleen tällä palstalla, ainoaksi homoseksuaalisuutta vastustavaksi tekijäksi tapaa jäädä "kaksi miestä ei voi saada lapsia". Entä kaksi vanhusta? Tai lisääntymistä rajoittavasta sairaudesta kärsivä? Tai selibaatissa elävä (en tiedä voivatko he mennä naimisiin)? Tulee usein tunne, että lisääntyminen on joidenkin mielestä ainoa syy avioliitolle (ja rakkaudelle?). Onko näin? Silloinhan asialla nimenomaan ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, vain seksi merkitsee.Varsin terävää argumentointia.
Näkisin olevan niin,että rakkautta ei koskaan ole liikaa maailmassa.
On sivuseikka se millaisen muodon se ottaa,kunhan asiaan ei liity pakottamista tai väkivältää. - lentävä lehmä
Kiistelty totuus kirjoitti:
13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.--- Homoseksillä ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä. Homoseksi on himoa, ei rakkautta. ---
Kokemuksen äänikö se siellä taas piipittää?
- :))
""Vakiintuneita käsitteitä ei pidä muuttaa." (Hirvisaari, Muutos 2011.)
– Asioita ei pidä muuttaa koska asioita ei pidä muuttaa? Mihin päättäjiä tarvitaan?"
Hyvä kysymys. Miksi meidän pitää rahoittaa lainsäätäjäinstituutiota, jos sellaista ei tarvita? On se hyytävän näköistä kun kaksi rumaa äijää pussailee keskenään.
- David Bowie aaah
Minua kyllä naisena kiihottaisi katsoa pussailevia miehiä. Mielestäni homomiehet eivät yleensä ole rumia. Amsterdamin Pridessa käyneenä homojen joukossa oli todella paljon hyvän näköisiä miehiä. Ei niinkään miehisestä miehekkäitä, vaan jollain androgyynisellä tavalla lumoavia.
Suomessa rumat miehet, luulen, ovat niitä, jotka lahtasivat homoja saunan takana. David Bowie aaah kirjoitti:
Minua kyllä naisena kiihottaisi katsoa pussailevia miehiä. Mielestäni homomiehet eivät yleensä ole rumia. Amsterdamin Pridessa käyneenä homojen joukossa oli todella paljon hyvän näköisiä miehiä. Ei niinkään miehisestä miehekkäitä, vaan jollain androgyynisellä tavalla lumoavia.
Suomessa rumat miehet, luulen, ovat niitä, jotka lahtasivat homoja saunan takana.Olen nähnyt livenä kahden tosiruman homomiehen pussailevan. Yäk. En silti epäile etteikö olisi komeitakin homomiehiä. En silti haluaisi katsella niidenkään pussailua.
Kiivas pussailu kuuluu kyllä johonkin muualle kuin julkiselle paikalle.- miss ei kirj.
kekek-kekek kirjoitti:
Olen nähnyt livenä kahden tosiruman homomiehen pussailevan. Yäk. En silti epäile etteikö olisi komeitakin homomiehiä. En silti haluaisi katsella niidenkään pussailua.
Kiivas pussailu kuuluu kyllä johonkin muualle kuin julkiselle paikalle.Ok. et sinä itsellesi mitään voi. Mutta kysynkin millaisen reaktion saa aikaan kaksi suutelevaa naista? Tähän saa vastata kaikki joita "ällöttää" nähdä kahden miehen suutelevan.
Samaa mieltä siitä että kiihkeät kielarit ei kuulu yleiselle paikalle. - m,.ö
miss ei kirj. kirjoitti:
Ok. et sinä itsellesi mitään voi. Mutta kysynkin millaisen reaktion saa aikaan kaksi suutelevaa naista? Tähän saa vastata kaikki joita "ällöttää" nähdä kahden miehen suutelevan.
Samaa mieltä siitä että kiihkeät kielarit ei kuulu yleiselle paikalle.Inho tulee, olivat ne miehiä tai naisia. Monia inhottaa pultsarit.
miss ei kirj. kirjoitti:
Ok. et sinä itsellesi mitään voi. Mutta kysynkin millaisen reaktion saa aikaan kaksi suutelevaa naista? Tähän saa vastata kaikki joita "ällöttää" nähdä kahden miehen suutelevan.
Samaa mieltä siitä että kiihkeät kielarit ei kuulu yleiselle paikalle.Minä taas en pysty katsomaan verta, en ainakaan, jos TV:ssa esitetään leikkauksia; vaikka vain filmillä. On pakko kääntää katse muualle.
Sen sijaan saman sukupuolisten suutelut kiihottavat. Mutta en voi estää leikkauksia, vaikka etoo katsoa. Ja suutelua ei ole järkeäkään yrittää kenenkään estää.- miss ei kirj.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Minä taas en pysty katsomaan verta, en ainakaan, jos TV:ssa esitetään leikkauksia; vaikka vain filmillä. On pakko kääntää katse muualle.
Sen sijaan saman sukupuolisten suutelut kiihottavat. Mutta en voi estää leikkauksia, vaikka etoo katsoa. Ja suutelua ei ole järkeäkään yrittää kenenkään estää.Niin nämä on näitä fobioita. Itse en siedä hämähäkkejä. Tuolle sinun inhollesi on nimikin Hematofobia itselläni on Araknofobia.
Homofobiaa ei lääketieteessä tunneta. Aika jännä sinänsä. - biologista
miss ei kirj. kirjoitti:
Niin nämä on näitä fobioita. Itse en siedä hämähäkkejä. Tuolle sinun inhollesi on nimikin Hematofobia itselläni on Araknofobia.
Homofobiaa ei lääketieteessä tunneta. Aika jännä sinänsä.Ei kai se mitään homofobiaa ole, vaan luonnollista biologian sanelemaa. Se tulee suvunjatkamisen vietistä. Tässä on nyt vähän perverssi tilanne sikäli, että luonnollista homouden inhoamista jotkut pitävät vääristymänä ja luonnonoikkua homoutta taas luonnollisena.
Ihminen inhoaa luonnostaan sitä mikä on ihmiselle jotenkin vahingollista. Se inho on evoluution tuotosta. Siksi inhotaan mätäneviä raatoja ja muuta sellaista mikä olisi terveydelle vaarallista. Inho homoutta kohtaan on suojellut suvunjatkamista. Nykyään sillä suvunjatkamisella ei olisi enää suurta väliä, kun maapallo hukkuu kohta liikakansoitukseen.
Vaikka biologinen inho tulee helposti ja saattaa estää näkemästä homoja itseään ihmisinä, niin se inho menettää otettaan kun ajattelee homoja elävinä ja tuntevina ja henkisinä ihmisinä. Se että homot metelöivät sukupuolisuudellaan, lisää monien inhoa. miss ei kirj. kirjoitti:
Samaa mieltä siitä että kiihkeät kielarit ei kuulu yleiselle paikalle.Jos ovat hyvännäköisiä nuoria naisia niin ei ällötä.
biologista kirjoitti:
Ei kai se mitään homofobiaa ole, vaan luonnollista biologian sanelemaa. Se tulee suvunjatkamisen vietistä. Tässä on nyt vähän perverssi tilanne sikäli, että luonnollista homouden inhoamista jotkut pitävät vääristymänä ja luonnonoikkua homoutta taas luonnollisena.
Ihminen inhoaa luonnostaan sitä mikä on ihmiselle jotenkin vahingollista. Se inho on evoluution tuotosta. Siksi inhotaan mätäneviä raatoja ja muuta sellaista mikä olisi terveydelle vaarallista. Inho homoutta kohtaan on suojellut suvunjatkamista. Nykyään sillä suvunjatkamisella ei olisi enää suurta väliä, kun maapallo hukkuu kohta liikakansoitukseen.
Vaikka biologinen inho tulee helposti ja saattaa estää näkemästä homoja itseään ihmisinä, niin se inho menettää otettaan kun ajattelee homoja elävinä ja tuntevina ja henkisinä ihmisinä. Se että homot metelöivät sukupuolisuudellaan, lisää monien inhoa.BIOLOGISTA. Tuskin "inho homoutta kohtaan" on johtanut heterouteen ja suvunjatkamiseen. Eiköhän kullakin vain ole omat mieltymyksensä.
Tuntemani lesbo oli ollut kerran miehen kanssa, mutta se oli tuntunut "väärältä". Moni tuntemani homo taas inhoaa ajatustakin olla naisen kanssa. Ei siinä mitään sen suurempaa biologiaa tarvita: toisia inhottaa joku asia, mikä toisille on taas luonnollista.- 5+9
kekek-kekek kirjoitti:
Jos ovat hyvännäköisiä nuoria naisia niin ei ällötä.
Sinun ällötyksentunteesi eivät kuitenkaan saa olla esteenä lakimuutokselle. Ällöä ihan vapaasti jos siltä tuntuu.
5+9 kirjoitti:
Sinun ällötyksentunteesi eivät kuitenkaan saa olla esteenä lakimuutokselle. Ällöä ihan vapaasti jos siltä tuntuu.
Lapsiakin ällöttää kun näkevät isän ja äidin pussaavan ;)
- Kyllästynyt
biologista kirjoitti:
Ei kai se mitään homofobiaa ole, vaan luonnollista biologian sanelemaa. Se tulee suvunjatkamisen vietistä. Tässä on nyt vähän perverssi tilanne sikäli, että luonnollista homouden inhoamista jotkut pitävät vääristymänä ja luonnonoikkua homoutta taas luonnollisena.
Vaikka biologinen inho tulee helposti ja saattaa estää näkemästä homoja itseään ihmisinä, niin se inho menettää otettaan kun ajattelee homoja elävinä ja tuntevina ja henkisinä ihmisinä. Se että homot metelöivät sukupuolisuudellaan, lisää monien inhoa.Voi elämä :D Luonnollista joo, siinä mielessä, että olet aika vankasti hetero. Olettaen, että olet rehellinen, ja inhosi kohdistuu nimenomaan ajatukseen homoudesta eikä omaan salaiseen kiihottumiseen. Mutta oletan, että olet rehellinen.
Etkö todella tiedä, että vastaava on vankasti homoilla miettiessä heteroseksiä? Ihan sama luonnollinen inho. Seksuaalisuuden janalla välimaastossa keskemmäs sijoittuvilla inhoreaktiot eivät ole vahvoja tai niitä ei tule ollenkaan, osa kiihottuu molemmista sukupuolista ja voi tuntea romanttista rakkautta myös molempiin.
Yksi huvittavimpia perusteluita, täytyy sanoa. Että kun henkilökohtaisesti inhottaa niin täytyyhän sen tarkoittaa, että asia on väärin :D - biologista
Kyllästynyt kirjoitti:
Voi elämä :D Luonnollista joo, siinä mielessä, että olet aika vankasti hetero. Olettaen, että olet rehellinen, ja inhosi kohdistuu nimenomaan ajatukseen homoudesta eikä omaan salaiseen kiihottumiseen. Mutta oletan, että olet rehellinen.
Etkö todella tiedä, että vastaava on vankasti homoilla miettiessä heteroseksiä? Ihan sama luonnollinen inho. Seksuaalisuuden janalla välimaastossa keskemmäs sijoittuvilla inhoreaktiot eivät ole vahvoja tai niitä ei tule ollenkaan, osa kiihottuu molemmista sukupuolista ja voi tuntea romanttista rakkautta myös molempiin.
Yksi huvittavimpia perusteluita, täytyy sanoa. Että kun henkilökohtaisesti inhottaa niin täytyyhän sen tarkoittaa, että asia on väärin :DYksi huvittavimpia typeryyksiä, täytyy sanoa. Että kun itse on propagoimassa homouden puolesta, lukee toisen viestistä sellaista mitä siinä ei ole :D
Jos kiinnostaa tietää. En mieti homoseksiä enkä sen puoleen heteroseksiäkään. Minua ei kiinnosta, mitä toiset puuhailevat seksielämässään. Se inho ei tule mistään miettimisistä, vaan se on luontainen reaktio, biologinen. - 5 5
Sopiiko sinulle keke jos kaksi mielestäsi kaunista äijää pussailee jalkapallomatsissa? Kuten näissäkin matseissa nyt nähdään.
- rakkautta...
kerettitytto kirjoitti:
Lapsiakin ällöttää kun näkevät isän ja äidin pussaavan ;)
Ei minua koskaan ällöttänyt. Minusta se oli kaunista.
- pakko kysyä
biologista kirjoitti:
Vaikka biologinen inho tulee helposti ja saattaa estää näkemästä homoja itseään ihmisinä, niin se inho menettää otettaan kun ajattelee homoja elävinä ja tuntevina ja henkisinä ihmisinä. Se että homot metelöivät sukupuolisuudellaan, lisää monien inhoa."Ihminen inhoaa luonnostaan sitä mikä on ihmiselle jotenkin vahingollista"
Niin niin, ihmiset inhoavat kovasti tupakointia ja alkoholia, samoin he inhoavat ylensyömistä ja tv:n katsomista. Ihmiset eivät inhoa sokerin ja rasvan syömistä, sillä ne ovat hyvää energiapitoista ravintoa.
Minusta kyllä se, että lapset eivät inhoa muovileluja on aika luonnollista, öljy kun on puhdas luonnontuote ja siten sen käyttäminen aivan luonnollista.
Ihanko Hitlerin Mein Kampfista opettelit retoriikan :-))) - multinicky
biologista kirjoitti:
Yksi huvittavimpia typeryyksiä, täytyy sanoa. Että kun itse on propagoimassa homouden puolesta, lukee toisen viestistä sellaista mitä siinä ei ole :D
Jos kiinnostaa tietää. En mieti homoseksiä enkä sen puoleen heteroseksiäkään. Minua ei kiinnosta, mitä toiset puuhailevat seksielämässään. Se inho ei tule mistään miettimisistä, vaan se on luontainen reaktio, biologinen.Itselläni on tuo tietty ns. inhoreaktio myös, mutta onko pelkästään biologinen, niin en tiedä. Voi olla jotain biologiaakin, mutta melko varmasti suuri osa on kulttuurista omaksuttua. Häpeän ja epämiellyttävyyden tunteita tulee monista asioista, siitäkin jos joku nolaa itsensä.
- ateistix
biologista kirjoitti:
Vaikka biologinen inho tulee helposti ja saattaa estää näkemästä homoja itseään ihmisinä, niin se inho menettää otettaan kun ajattelee homoja elävinä ja tuntevina ja henkisinä ihmisinä. Se että homot metelöivät sukupuolisuudellaan, lisää monien inhoa."Ihminen inhoaa luonnostaan sitä mikä on ihmiselle jotenkin vahingollista. Se inho on evoluution tuotosta."
- Ei homoseksuaalisuus ole vahingollista. Mistä olet sellaisen käsityksen saanut?
"Se että homot metelöivät sukupuolisuudellaan, lisää monien inhoa."
- So? Inhotkaa vaan, jos inhotuttaa. Niin muuten, yksi pikku juttu vielä, jokaisella on sukupuoli. 5 5 kirjoitti:
Sopiiko sinulle keke jos kaksi mielestäsi kaunista äijää pussailee jalkapallomatsissa? Kuten näissäkin matseissa nyt nähdään.
En ole huomannut että pussailisivat. Mutta jopa saksalaisten olen huomannut halivan onnistuneen suorituksen jälkeen.
- dfhg
ateistix kirjoitti:
"Ihminen inhoaa luonnostaan sitä mikä on ihmiselle jotenkin vahingollista. Se inho on evoluution tuotosta."
- Ei homoseksuaalisuus ole vahingollista. Mistä olet sellaisen käsityksen saanut?
"Se että homot metelöivät sukupuolisuudellaan, lisää monien inhoa."
- So? Inhotkaa vaan, jos inhotuttaa. Niin muuten, yksi pikku juttu vielä, jokaisella on sukupuoli."Niin muuten, yksi pikku juttu vielä, jokaisella on sukupuoli."
Näin on. Olen nainen ja hetero. Se, että olen nainen, ei tarkoita ettenkö voisi olla myös homoseksuaali. rakkautta... kirjoitti:
Ei minua koskaan ällöttänyt. Minusta se oli kaunista.
Outo ja tuntematon saa aikaan negatiivisia tuntemuksia, kuten inhoa, vaikkei siitä olisikaan haittaa yksilölle itselleen. Ilmeisesti sinulle on opetettu terve suhtautumistapa rakkautta kohtaan jo lapsena ;)
Liittääkseni tämän vielä aloituksen aiheeseen, niin homous näyttää aiheuttavan samanlaisia reaktioita joillekin (seksuaalivähemmistöjen vastaiset) kuin pussailu toisille (lapset). Liekö molemmissa syynä se, että ao:lla ei itsellään ole vielä kykyä asettua toisen asemaan eikä ymmärtää asiaa hänen kannaltaan.
- karvainen eläin
Aina silloin tällöin tulee kuulemma ohjelmapäivystykseen valituksia, kun TV1:n luonto-ohjelmissa näytetään "liikaa" parittelukohtauksia.
- :))
Tässä hauska juttu: Hevonen esittelee elintään.
http://www.vauva.fi/keskustelu/935333/ketju/reps_kops_naapuri_valittaa_hevosen_peniksesta - skeptinen kanta
:)) kirjoitti:
Tässä hauska juttu: Hevonen esittelee elintään.
http://www.vauva.fi/keskustelu/935333/ketju/reps_kops_naapuri_valittaa_hevosen_peniksestaMinulla on vahva epäily, että kyseinen valittaja on erittäin uskovainen.
Aivojen ellotus- ja vollotuskeskuksen toiminnan voi televisiota katsoessaan tuloksekkaasti estää sanomalla itselleen "se on vain elokuvaa".
- näin sen näin
Suurin osa vastemieliseksi tai muuten sopimattomaksi kokemamme asia on sitä, koska meille on opetettu sen olevan niin. Muovinen koiranjätös saa monet reagoimaa opetetulla tavalla ja jos sama reaktio syntyy vaikkapa Esko Valtaojan ja Jaakko Hämeen-Anttilan pussatessa valokuvaa varten, niin opetettua se on sekin.
Jos tässä maassa olisi suhtauduttu esim punatukkaisiin samalla varauksella, kuin homoseksuaaleihin, niin tässä maassa ei olisi ollut ainoatakaan punatukkaista. Ällöttää myös pelkkä ajatuskin ruttusista vanhuksista harrastamassa seksiä.
- satunnainen ateisti
Minulla tuli nuorempana samanlainen inhoreaktio, ei tosin mikään tolkuttoman voimakas, miesten välisiä rakkaudenosoituksia kohtaan, mutta ei enää nykyisin. Huomaan välillä jälkeenpäin, että en edes ajatellut että siinä oli kaksi äijää nuolemassa toistensa naamoja tms. vaan jatkan tekemisiäni niinkuin olisin katsahtanut jotain jokapäiväistä arkipuuhaa. Tai no, jos siinä on kaksi kivan näköistä naista puuhastelemassa, niin saatan havahtua pälyilemään vähän kauemminkin.
- Tehokasta.
Homopropaganda on näköjään uponnut hyvin. Kieltämättä homopropaganda on tehokasta, hyvin suunniteltua ja tarkoin harkittua.
- satunnainen ateisti
Tehokasta. kirjoitti:
Homopropaganda on näköjään uponnut hyvin. Kieltämättä homopropaganda on tehokasta, hyvin suunniteltua ja tarkoin harkittua.
Kyllä minä pääsin perusteettomasta mieshomopuistatuksesta eroon jo kauan ennen kuin tiesin mistään Prideistä, ennen kuin mediassa alkoi näkyä Sillä silmällä ja L-koodi -ohjelmia tai kuulua Jokainen on vähän homo -biisejä. Salkkareitakaan ei vielä muistaakseni ollut.
Päädyin ajattelemaan asioita, haastoin omia perustelujani, ja lopulta aloin ymmärtää että ihan turhaa tuollaisen näkemistä on stressata.
- 1213
"Sano vaan reilusti yäk! "
Niin, oikeastaanhan Raamattu sanoo suoraan homouden olevan vastaava iljetys/inhotus/kauhistus/yökötys kuin eläimiin sekaantuminen.
"Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys."
3 Moos. 18:22-23
Pitäisikö myös eläimiin sekaantumisesta ajatella samoin kuin homoudesta? Miksi?
Itse ymmärrän homouden olevan kauhistus vähän samasta syystä kuin likaisin käsin syöminen. Ja myös järjetöntä, koska siinä ei ole oikein ymmärretty eri kehon osien käyttötarkoitusta.- ftht
Raamattu myöskin kieltää sianlihan syömisen koska se on kauhistus jumalalle ja sianliha on saastaista lihaa.
Mutta kristityt maiskuttelevat menemään kuin viimeistä päivää.
Sehän vasta kaksoismoraalista on! - Kyllästynyt
Kauhistus on myös katkarapujen syönti ja pitkä tukka miehellä. Samanlaisia kauhistuksia ovat. Eläimiin sekaantuminen on kuitenkin iljettävyys.
Likaisilla käsillä syöminen vähän sama kuin homous? :O Herraisä, kaikkea sitä näkee. Mikähän aivomyrsky tämän tuotoksen synnytti?
Ja homoudessa ei ole ymmärretty eri kehon osien merkitystä? Siis mitähän kehon osia siinä on ymmärtämättä? Vai oletko sitä koulukuntaa, jossa seksin ainoa oikea muoto on penisen työntäminen vaginaan, ei muuta? Suuta ei käytetä, käsillä ei hyväillä jne. Jos, niin antaa olla - et ilmeisesti ole itse ymmärtänyt kehon ulottuvuuksia.
- jep jep
Kiitos...
annoit minulle mielikuvan homovastustajista käyttäytymässä kuin pikku lapset, kun he näkevät vanhempiensa pussailua, tai pusailu kohtauksen elokuvissa...
"hyiiii"
"ällööö" - LebeUndLebenLassen
Vaikka hetero olenkin niin ei ajatus kuusikymppisestä tuulipuku-taunosta äheltämässä ylipainoisen, ikäisensä polvisukka-pirkon päällä ole kovin miellyttävä saati kiihottava. Silti minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos heidän parisuhteensa pelaa ja seksi maistuu.
Seksi mielletään yleensä yksityisasiaksi ja keskeistä on, että omassa elämässään ja parisuhteessaan välttää asioita jotka heti tai jälkikäteen tuntuvat ällöltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih476027Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6192429Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821191Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3441060- 771043
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551020Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.62975- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58789