Kameran teknisissä tiedoissa sanotaan Canonin nettisivuilla, että sää- ja pölysuojaus on EOS-1N:ä vastaava. Kuinka hyvin EOS 70D siis on suojattu? Kestäisikö sillä kuvata rankkasateessa sääsuojatun L-sarjan objektiivin kanssa?
EOS 70D:n sääsuojaus
6
207
Vastaukset
- vjhdhwsgf
Ei seiskalla tee mitään. Ei kestä rankkasadetta kovinkaan kauan. Pari tiedossani olevaa henkilöä on saaneet "ykkösenkin" jumiin kosteissa olosuhteissa. Ei ollut edes sadetta. Kaikissa L-sarjanobjektiiveissakaan ei ole mitään "suojausta".
Pölytiiviyskin on niin ja näin. Minulla on pölyä okulaarin sisällä ja tähyslasin päällä, kennosta puhumattakaan.
Pitää olla pentax:
https://www.google.com/search?q=pentax water test&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&channel=sb
Eräs tuttu putosi veneestä Pentax kaulassa. Ui maihin ja jatkoi kuvausta.- Pimeä kuvaaja
Miksi puhut seiskasta, kun aloittaja kysyy seiskakympistä?
Itselläni ei ole näkemystä asiasta: olen järkkäripuolella Nikon-leirissä (D7000). Sen mainitaan olevan sääsuojattu, mutta tuollaista suojausta en ole (onneksi?) joutunut tosioloissa testaamaan. Normaalioloissa en ole joutunut toimintahäiriöiden kanssa tekemisiin.
Canoneja minulla on ollut ja on kompakti-/pokkaripuolella. En näe estettä, etteikö voisi olla jatkossakin. Molempi parempi. - fjghwegh
Pimeä kuvaaja kirjoitti:
Miksi puhut seiskasta, kun aloittaja kysyy seiskakympistä?
Itselläni ei ole näkemystä asiasta: olen järkkäripuolella Nikon-leirissä (D7000). Sen mainitaan olevan sääsuojattu, mutta tuollaista suojausta en ole (onneksi?) joutunut tosioloissa testaamaan. Normaalioloissa en ole joutunut toimintahäiriöiden kanssa tekemisiin.
Canoneja minulla on ollut ja on kompakti-/pokkaripuolella. En näe estettä, etteikö voisi olla jatkossakin. Molempi parempi.Sorry, Silloinhan tilanne on vielä pahempi.
- Canonisti minäkin
fjghwegh kirjoitti:
Sorry, Silloinhan tilanne on vielä pahempi.
Eikös 7D:n onnistunein asia ole kuitenkin rakenne? Valitukset ovat tulleet ihan muualta.
- Ricoh
Canonisti minäkin kirjoitti:
Eikös 7D:n onnistunein asia ole kuitenkin rakenne? Valitukset ovat tulleet ihan muualta.
Pentax K-50 ja K-3 malleissa on markkinoiden paras sääsuojaus! Canonit on kuivansään kameroita....
- Kelo70
Pari viikkoa sitten kokeilin kaataessani kanootin 70D:n ja L-sarjan linssin vedenpitävyyttä. Kalusto pulahti veteen sekunniksi. 70D pimeni, mutta linssistä tulee JAS vierailulla vielä peli. Ymmärtääkseni 70D:n suojaus ei ole sitä tasoa, että kannattaa kaatosateessa kuvata. Pientä hentoa ripsintää runko kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336224- 345723
- 293224
- 342554
- 452540
- 152218
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749- 131735
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727