Mulla on kaikki saamenkieliset Aku Ankat

Vulle Vuojas

Mulla on kaikki saamenkieliset Aku Ankat (Vulle Vuojas). Luulin,että kyllähän saamea ymmärtää,mutta ei mitään. Saame on paljon kauempana kielenä suomesta kuin viro.

Viroa sentään vähän ymmärtääkin. Vulle Vuojas ja yleensä sarjakuvat on hyvä keino opetella puhekieltä. vink vink

10

2353

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä sinä

ne olet saanut?? Mulle kans!! :)

Mus lea maid miella beassat Vulle lohkat.

• shiny

..otsikko ja nimimerkki väärin päin. Kun ne ennen oli täällä väärin päin. =) Nyt ne on oikein päin ja nyt ne menee mulla sitten väärin.

• Vulle Vuojas

Olin Vulle Vuojaksen tilaaja. Piti opetella saamea,mutta oli liian vaikeeta.

Vulle Vuojas painettiin Norjassa.

Valitettavasti ilo loppui n. 2 vuoden päästä kun Vulle Vuojas katsottiin taloudellisesti kannattamattomaksi ja sen toimittaminen loppui.

Ellei sitä ole alettu uudestaan yrittää. Luulen,että jos niin silloinkin jäljet vievät Norjaan,jossa on enemmän saamelaisia kuin Suomessa. (tai Venäjällä/Ruotsissa)

Nyt minustakin on sitten tullut pienen alkuperäiskansan riistäjä tavallaan,koskanyt nuo lehdet on keräilyharvinaisuuksia.

• Vulle Vuojas
        Vulle Vuojas kirjoitti:

Olin Vulle Vuojaksen tilaaja. Piti opetella saamea,mutta oli liian vaikeeta.

Vulle Vuojas painettiin Norjassa.

Valitettavasti ilo loppui n. 2 vuoden päästä kun Vulle Vuojas katsottiin taloudellisesti kannattamattomaksi ja sen toimittaminen loppui.

Ellei sitä ole alettu uudestaan yrittää. Luulen,että jos niin silloinkin jäljet vievät Norjaan,jossa on enemmän saamelaisia kuin Suomessa. (tai Venäjällä/Ruotsissa)

Nyt minustakin on sitten tullut pienen alkuperäiskansan riistäjä tavallaan,koskanyt nuo lehdet on keräilyharvinaisuuksia.

Googlaamalla saa tietoa Vulle Vuojaksesta.

Kirjansitomo Asva a/s Tromssassa näkyy tekevän niistä sidottuja sarjakuvakirjoja.

• rapi

Heps!
      Ovatko Vulle Vuojas-lehdet kaupan? Jos niin, mihin hintaan?

• rapi

• Pauli45
        rapi kirjoitti:

Toi kirja minulla on jo, mutta voisin ostaa vielä irtonumerotkin.

1.vsk mint hp. 1000€ (aikoinaan tilattu suoraan Utsjoelta, kuitit on, numerot lukemattomia). Kuopiossa (Vantaalla, Helsingissä).

• siilukka
        Pauli45 kirjoitti:

1.vsk mint hp. 1000€ (aikoinaan tilattu suoraan Utsjoelta, kuitit on, numerot lukemattomia). Kuopiossa (Vantaalla, Helsingissä).

Minullakin on kaikki numerot, siistit, kuin juuri painosta tulleet. En möisi tuolla hinnalla!

• pali
        siilukka kirjoitti:

Minullakin on kaikki numerot, siistit, kuin juuri painosta tulleet. En möisi tuolla hinnalla!

Kiitos palautteestasi! Olen kyllä hinnasta samaa mieltä, halukkaita ostajia ei vain tunnu löytyvän. Omat kappaleeni tilasin aikoinaan heti, kun Hesarissa oli kirjoitus aiheesta - suoraan Inarista, ja ne toimitettiin kuorissa, joten niissä ei ole edes nimilappuja!
        Ei näitä paljon liene liikkeellä tämänkuntoisina.
        Terv. Pauli S.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5959
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5463
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3084
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2464
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2317
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2108
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1711
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1696
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    Aihe