Invataksin hinta?

Ihme hinta?

Menin Peijakseen leikkaukseen taksilla, maksoin itse matkan, n 39 euroa . Palasin leikkauksen jälkeen sairaalan tilaamalla inva-taksilla ( XXXXXXTRAX), hinta oli 86,50, josta itse maksoin normaalit 14,25 euroa.

Mihin tuo inva-taksin 40 euroa kalliimpi hinta perustuu? Taksi oli tilattu yhdeksi, tuli vartin yli. Kävelin itse keppien kanssa taksiin, pois sieltä ja kotiin. Etukäteen oli ilmoitettu, että matkalla käydään apteekissa, siitä kuljettaja sanoi, että ohita jono, hänen pitää olla puolen tunnin kuluttua Riistavuoressa (tjms)

Nyt Kela korvaa 72,25 euroa inva-taksille.

Kuka muu hyötyy kuin yrittäjä?

12

5136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohops

No saattolisä 15,70, mitä ei kai Sais ottaa jos ei nosturilla autoon nosteta, ja ventta on 44,60€/h..en tiiä aika kallista hmm.
      Yks poka oli viety bulevardilta kaivokselaan reittiä länsiväylä-kehä3-hämeenlinnanväylä, kuljettaja tiesi asiakkaan liikkuvan matkakortilla ja yritti krhöm vähän venyttää, mutta sillä kerralla onkin asiakas maksamassa omalla rahalla. Oli kuulemma ollut harvinaisen kalpea mustamies..joo kandee narauttaa jos joku kusettaa

• 6+15

Kuulostaa aika oudolta. Toki keikkaus apteekissa tuo helposti 10 euroa lisää hintaa. Sitä ei autossa istuessa aina tajuakaan miten nopeasti kilometrejä taittuu. Avustuslisä sinänsä kuuluu asiaan, jos on invataksi tilattu. Invataksin tilaus ja matkatodistuksen kirjoittaminen nimenomaan invakuljetusta varten on lääkärin tai osastonhoitajan päätös ja perustuu heidän lääketieteelliseen asiantuntija-arvioonsa eikä taksinkuljettajalla ole mitään asiaa puuttua siihen paitsi korkeintaan siinä tapauksessa kun avustusta ei ole merkitty, mutta se on selvästi tarpeellinen. Yleensä sitä paitsi kotiutuksissa pyydetään noutamaan osastolta, joka jo itsessään on avustuslisän aiheuttava lisäpyyntö.

Mikäli kuljettaja nouti sinut osastolta, niin siihen ja apteekissa käyntiin yhteensä meni kenties 15 minuuttia, joka odotustaksalla on nyt 11,30 euroa. Avustuslisä on 15,70 euroa eli yhteensä 27 euroa. Loppu 13 euroa on sitten ylimääräistä matkaa, joka tuli koukkauksesta apteekkiin (8,4 km). Koukkausmatka kuulostaa vähän pitkältä, mutta toisaalta siellä apteekissa onkin ehkä mennyt 10 minuuttia. Kuitistahan nuo selviää.

• Anonyymi

Itse kävellyt !!! Kusetusta!!!

• packard
    • Inkva

Pittähän se 60000 euron invakiesi jollakin maksaa! Tavallinen taksi maksaa vain 25000 euroa..

• Anonyymi

Olisit kävellyt, mitä sinä täällä itket.

• Anonyymi

Valehtelet, että maksoit 14,25€. Tai sitten sinulla ei ole enempää rahaa.

• Anonyymi

Kiitos kommentista, aloitus on vuodelta 2014....päätit silti kommentoida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kommentista, aloitus on vuodelta 2014....päätit silti kommentoida.

Päätit sitten kommentoida kommenttia. Taitaa olla rahat lopussa?

• Anonyymi

Kelan omavastuut ovat muuttuneet 7 vuodessa.

• Anonyymi

Kusettavat mulkvisti kuskit

• Anonyymi

Kusettavat mulkvisti pummit. Haluavat matkustaa taksilla, vaikka heitä varten on bussit

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6284
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5763
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3244
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2630
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2228
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1886
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe