Koirien uittaminen ihmisten uimarannoilla

Koirien kaveri

Useimmat koirat nauttivat uimisesta ja lelun noutamisesta vedestä. Miksi koirat pitää tuoda ihmisille tarkoitetuille uimapaikoille, joissa on koirista ilmoittava kieltomerkki? Silloin kun uimassa on ihmisiä, koiran taluttajat kävelevät ohi, mutta kun ranta on tyhjä, silloin uittaminen alkaa. Merkissä ei ole ilmoitettu kelloaikoja, joten eläinten uittaminen uimarannalla on aina kielletty. Kaarisillan lähellä olevalla uimapaikalla käy päivittäin uimassa ainakin suomen pystykorva ja noutaja isäntiensä kanssa.

Lieksassa on rantaviivaa satoja kilometrejä koiriakin varten, joten niiden tuominen ihmisten uimapaikoille on tarpeetonta.

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/53558-koirien-uimapaikat-vahaisella-kaytolla

297

6088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koiraton

Sen takia kun koiran omistajat ovat yleensä vain omaan - napaan tuijottajia. Minun koira saa haukkua ,minun koira saa tehdä sitä ja tätä muista välittämätä.

• tosi on

Yhdyn edelliseen. Koiranomistajat ovat egoisteja.

• hauhau.
        tosi on kirjoitti:

Olen eri mieltä, koiranvihaajat ovat narsisteja!

• mummeliini
        tosi on kirjoitti:

Millä tavoin se haittaa aloittajaa ja muita koiranvihaajia, jos koirat uivat millä vaan rannalla silloin kun ihmisiä ei ole uimassa? Irtooko niistä kirppuja, luteita, täitä, karvoja? Voin vakuuttaa, että koirat eivät ainakaan pissi veteen, kuten moni ihmis-uimari tekee. Miksi aina pitää valittaa joka asiasta, mitä joku toinen tekee. Elä ja anna elää!

• huomaaja.
        mummeliini kirjoitti:

Millä tavoin se haittaa aloittajaa ja muita koiranvihaajia, jos koirat uivat millä vaan rannalla silloin kun ihmisiä ei ole uimassa? Irtooko niistä kirppuja, luteita, täitä, karvoja? Voin vakuuttaa, että koirat eivät ainakaan pissi veteen, kuten moni ihmis-uimari tekee. Miksi aina pitää valittaa joka asiasta, mitä joku toinen tekee. Elä ja anna elää!

et ole vakuuttava.

• koira ui varmasti

miksi koira ei saisi uida,asuuhan koira samassa taloudessakin.jos itse menen uimaan niin koira myös.johan on ihme kirjoitusta että koira ei saisi uida.ihmiset ne roskaa ja paskoo järviin ja virtsaavat mutta en tunne yhtään koiraa joka tekisi moista touhua.ihmisiltä pitäisi kieltää moinen touhu.laspullotkin särjetään rannoille ja järviin.itse olen henkilökohtaisesti kerännyt niitä järvistä pois.

• Välimatka säilyy.
        hauhau. kirjoitti:

Lieksassa koiran tarkoitus on toinen nykyään.
        Kotikoira koira pitää somalin loitolla. Kannattaa ulkoiluttaa.

• Monta ihmeellistä.
        huomaaja. kirjoitti:

et ole vakuuttava.

Ketjusta päätellen kirjoittajien logiikka aaltoilee laidasta laitaan.
        Itselläni ei ole koiraa, en asu Lieksassa. Mutta kautta aikan olen ihmetellyt kaikenlaisia päästä repäistyjä kieltoja (joita ei ole suomen laissa) ja niille kyhättyjä merkkejä - kuten vaikkapa tupakointi, koirien uittaminen jne.

Ihmisillä siis on käsitys, että vesi ei vaihdu. Ihmis-uima-rannalla vesi jää paikalleen niitä "ihmisiä" varten. Koirauimarannalla vesi jää paikalleen vain koiria varten.
        Siellä ne vedet seisoo ja pitää ihmiset ja koirat turvassa ja erillään toisistaan???

Puhumattakaan jos kysymyksessä on JOKI. Sinnekin on hyvä saada kieltoja.

Kuin mattojen pesu. Siihen on olemassa aivan erillinen mattilaituri joka sijaitsee varman päälle samalla uimarannalla. Näin ollen matot ja uimarit eivät sotkeennu toisiinsa. Näin ollen mattojen pesuvesi ja ihmisten pöpöt eivät sekoitu keskenään vaikka välimatkaa on ehkä 100 metriä.

• salli mun nauraa
        huomaaja. kirjoitti:

et ole vakuuttava.

Ja sinäkö olet todellinen huomaaja? Vaikuttavaa!

• HJBSuasulb
        hauhau. kirjoitti:

No sehän on tunnettua ettei koira ihmisiä mitkään säännöt koske. Jos menet huomauttamaan haukut saat sekä koiralta että omistajalta. Ei meidän vaavit!

• voivoivoi
        Monta ihmeellistä. kirjoitti:

Itselläni ei ole koiraa, en asu Lieksassa. Mutta kautta aikan olen ihmetellyt kaikenlaisia päästä repäistyjä kieltoja (joita ei ole suomen laissa) ja niille kyhättyjä merkkejä - kuten vaikkapa tupakointi, koirien uittaminen jne.

Ihmisillä siis on käsitys, että vesi ei vaihdu. Ihmis-uima-rannalla vesi jää paikalleen niitä "ihmisiä" varten. Koirauimarannalla vesi jää paikalleen vain koiria varten.
        Siellä ne vedet seisoo ja pitää ihmiset ja koirat turvassa ja erillään toisistaan???

Kuin mattojen pesu. Siihen on olemassa aivan erillinen mattilaituri joka sijaitsee varman päälle samalla uimarannalla. Näin ollen matot ja uimarit eivät sotkeennu toisiinsa. Näin ollen mattojen pesuvesi ja ihmisten pöpöt eivät sekoitu keskenään vaikka välimatkaa on ehkä 100 metriä.

Jep. Entäs mökkien huussit. Varmaan kaikilla on jo harmaavesisuodattimet puuseen alla. Eikä kellään ole jalkasientä. Jalkasieni-ihmiset pitäisi lailla säätää hoitamaan sienensä. Herpes-ihmiset eivät saisi käyttää yleistä vessaa ym.ym. Kieltoja vaan lisää tänne Suomeen. Tämä lottovoittajan maa kaipaa sosiaalitätien ja kaikenkarvaisten istuskelevien lautakuntien tekemiä päätöksiä, joissa lailla kielletään vapaa ajattelu ja leppoisa elämä. Kärsi suomalainen, kärsi.

• minunkoira on
        hauhau. kirjoitti:

En ole koiravihaaja. Koira on koira, hieno eläin. Mutta koiranomistajissa on suuri %-osuus täysiä ääliöitä: minun koira ! Jotkut asettavat koiran omien lastensakin edelle. Lapselle ei ole vara ostaa kurahiousuja, kun koiran maksuihin tarvitaan 800 yms.

Minun koiran ja minun ei tarvitse välittää sännöistä ja koira saa meuhkata missä vaan ja haistella ketä tykkää.

• Emimerkkinirkki
        mummeliini kirjoitti:

Koirat voivat kusta ja paskoa järveen ja levittää koiranomistajan satiaisia.

• ihmiset p*skoo
        mummeliini kirjoitti:

Juuri noin. Esim. oulussa lämsänjärvi on pieni, noro-ja adelevirus levisi kun pestiin lasten takapuolia rantavedessä ja osa oli pessyt kestovaippoja samaisessa pienessä lammikossa. Yli 70 sairastunut, samoin tampereella on sairastuneita kun saivat taudin järvestä, koirillahan ei noroa edes ole.

• pers2
        koira ui varmasti kirjoitti:

miksi koira ei saisi uida,asuuhan koira samassa taloudessakin.jos itse menen uimaan niin koira myös.johan on ihme kirjoitusta että koira ei saisi uida.ihmiset ne roskaa ja paskoo järviin ja virtsaavat mutta en tunne yhtään koiraa joka tekisi moista touhua.ihmisiltä pitäisi kieltää moinen touhu.laspullotkin särjetään rannoille ja järviin.itse olen henkilökohtaisesti kerännyt niitä järvistä pois.

Siksi ei saisi uida koska se on aloittaja mainitsemalla uimarannalla KIELLETTY.
        Koira on koira ja pysyy vaikka just koiraperheissä se on määrävä ja ihmisiset sen käskyläisiä.Koira on eläin eikä se tarvi lenkkeilypukua ja tossuja kuin oikeuksia kohteluun ja oikeanlaisen sellainen v….n paapominen ei ole hyväksi koiralle eikä omistajalle.Koiran voi huoletta jättää kotiin kun lähtee sinne uimaan mitä helv.... se siellä rannalla tekee.

• LUETUNYMMÄRTÄMINEN

KYSYMYS EI OLE ETTEIKÖ KOIRA SAISI UIDA VAAN MISSÄ SITÄ UITAT !!!!!!!!!!!!
        LUE JA MIETI MITÄ LUET. ONKO LUETUNYMMÄRTÄMINEN PAHASTI HUKASSA,VAI OLETKO YKSINKERTAINEN ?????????

• klksklksls
        mummeliini kirjoitti:

Pidän koirista ja olen ollut monta kertaa uimassa kaverini koiran kanssa heidän omistaman mökin rannassa. Siltikään en halua mennä yleisellä uimarannalla samaan aikaan uimaan tuntemattoman koiran kanssa, kun koskaan ei tiedä miten koira vedessä käyttäytyy. Olen nähnyt esim et koiranomistaja päästää yleisellä uimarannalla koiran rantaveteen kahlaamaan ilman talutushihnaa, kun vedessä on pieniä lapsia leikkimässä.

Asutaan maalla ja täältä löytyy ihan tarpeeksi santakuoppia yms koirien telmipaikoiksi ja ne on jopa lähempänä keskustaa kuin yleinen uimapaikka. Miksi ihmeessä täytyy sitten autolla raahata ¨Rekku¨ tai ¨Fifi¨ sinne yleiselle uimapaikalle, missä on yleiset saunat yms, kun lenkkipolun päässä on koiralle sopiva santakuoppa, jossa on koiralle ihan tarpeeksi vettä?

• klksklksls
        klksklksls kirjoitti:

Pidän koirista ja olen ollut monta kertaa uimassa kaverini koiran kanssa heidän omistaman mökin rannassa. Siltikään en halua mennä yleisellä uimarannalla samaan aikaan uimaan tuntemattoman koiran kanssa, kun koskaan ei tiedä miten koira vedessä käyttäytyy. Olen nähnyt esim et koiranomistaja päästää yleisellä uimarannalla koiran rantaveteen kahlaamaan ilman talutushihnaa, kun vedessä on pieniä lapsia leikkimässä.

Asutaan maalla ja täältä löytyy ihan tarpeeksi santakuoppia yms koirien telmipaikoiksi ja ne on jopa lähempänä keskustaa kuin yleinen uimapaikka. Miksi ihmeessä täytyy sitten autolla raahata ¨Rekku¨ tai ¨Fifi¨ sinne yleiselle uimapaikalle, missä on yleiset saunat yms, kun lenkkipolun päässä on koiralle sopiva santakuoppa, jossa on koiralle ihan tarpeeksi vettä?

Lisäykseksi vielä, että tällä yleisellä rannalla on koirien uittaminen kielletty. Ja ei ole millään tavalla haitannut näitä koiranomistajia.

• Tukion ope
        LUETUNYMMÄRTÄMINEN kirjoitti:

KYSYMYS EI OLE ETTEIKÖ KOIRA SAISI UIDA VAAN MISSÄ SITÄ UITAT !!!!!!!!!!!!
        LUE JA MIETI MITÄ LUET. ONKO LUETUNYMMÄRTÄMINEN PAHASTI HUKASSA,VAI OLETKO YKSINKERTAINEN ?????????

Luetun ymmärtäminen ei ole yhdysana : )

• allerginen

entäs jos on alerginen koiralle,koirako on tärkeämpi kuin ihminen,

• Molemmissa vikansa
        tosi on kirjoitti:

Mitäs nää kakaroiden 'kasvattajat' sitten ovat jos ei egoisteja? Paskavaipat jätetään rannalle, muksu tekee tarpeet veteen ja vanhemmat kans. Ja muut roskat, ei niitä tartte roskikseen viedä.

• kolibakteeri?
        hauhau. kirjoitti:

Miettikää,
        miksi niin monta uimarantaa ainakin täällä eteläisemmässä Suomessa on uintikiellossa?
        Vastaus: Ihmiset, varsinkin pikkulapset ja pidätyskyvyttömät aikuiset miehet ulostavat järveen. Koira ei ikinä edes pissaa veteen.

• nähty on
        kolibakteeri? kirjoitti:

Miettikää,
        miksi niin monta uimarantaa ainakin täällä eteläisemmässä Suomessa on uintikiellossa?
        Vastaus: Ihmiset, varsinkin pikkulapset ja pidätyskyvyttömät aikuiset miehet ulostavat järveen. Koira ei ikinä edes pissaa veteen.

Kyllä koira lirauttaa veteen ja jopa väsää kikkareitakin kun tarve tulee.

• voihan älämöly
        Emimerkkinirkki kirjoitti:

Hei, mistäs ne satiaiset olikaan peräisin??? Kuinka monta satiaisihmistä ui vedessä? Nykyään koirat ovat puhtaita, niille on tarjolla jos minkälaista turkinhoitoa.
        Olisitpa nähnyt kun Petolassa Kuusamossa opas joi samasta pullosta vettä karhun kanssa.......

• koira älykkäämpi

Koirat eivät kuse ja pasko veteen. Toisin kuin ihminen.

• HHUHHUH

Hhahhaaa, hehheehheee.... Koiralla satiaisia!? HAHHAHAAA HEHHEHEE. Käys ny vähän guuglettamassa sanaa SATIAINEN, jos yhtään viisastuisit. HAAHHHAAA

• virtsakoira
        kolibakteeri? kirjoitti:

Miettikää,

Hah, hah! Mikä uusi vitsi:"Koira ei virtsaa veteen!"

• Hajusta

Kun koira asuu samassa taloudessa, niin sen tuntee hajusta.

• Roskatkin kakkapuss
        HJBSuasulb kirjoitti:

No sehän on tunnettua ettei koira ihmisiä mitkään säännöt koske. Jos menet huomauttamaan haukut saat sekä koiralta että omistajalta. Ei meidän vaavit!

En ole aiemmin tiennytkään, ettei koiran omistajia koske mitkään säännöt... vaikea sitä on vieläkään uskoa.

Toisaalta olen itse kahden pienen koiran omistajana joutunut muutamia kertoja niin kurjaan tilanteeseen koirieni kanssa, etten ole oikein sen jälkeen tiennyt, millaisia oikeuksia koiralla yhteiskunnassa oikeasti on: Esim. olin seisahtanut omakotialueella odottamaan ojan viereen, kun koirani haistelivat kiinnostuneena jotain ojanpenkalla. Tiesin niiden vain haistelevan, koska pitkähkön lenkin aikana olivat jo pissanneetkin riittävästi. Penkan takana olevan omakotitalon omistaja käveli pihallaan ja sanoin hänelle, että "tässä vain haistellaan", kun hän vaikutti katsovan vähän karsaasti. Kohta hän tuli uudelleen lähelle ja sanoo "vie ne paskomasta siitä muualle". Vastasin, että minulla kakkapussi mukana, jos ne sattuisivat kakkaaamaan. Tähän tuli talon (en ollut hänen maallaan) omistajalta kommentiksi, että "ei siihen tarvitse kustakaan, siinä leikataan orapihlaja-aitaa" (oli syys-lokakuu). Vastaavia tilanteita on sattunut muutaman kerran eikä sen jälkeen ole päivän fiilis ainakaan parantunut.

• tygbb4

Sama juttu lapsen omistajilla.

• Kannataa tutustua
        Monta ihmeellistä. kirjoitti:

Kehotan nyt tutustumaan ajatuksella järjestyslakiin. Eteenkin 14 §:ään jossa puhutaan koirakurista. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612

Eikös tuossa selkeästi kerrota ettei kotikoirilla ole mitään asiaa yleisille uimarannoille? Niin ja tätä kieltoa ei ole repäisty päästä vaan lukee lakikirjassa.

• tämmöinen tieto
        HJBSuasulb kirjoitti:

Joo ja koirien jätökset tippuu taivaasta. Rovaniemi on tilaston ykkönen mitä tulee kaduilla ja puistoissa oleviin läjiin.

• Anonyymi

Juuri ja noin

• pentu tulee taloon

Missä päin lieksaa sijaitsevat nämä koirille tarkoitetut uimapaikat ja missä on tämä kaarisillan lähellä oleva uimapaikka? Onko kaarisillan lähellä oleva uimapaikka niin kuin koirille tarkoitettu?

• Tervetuloa pentu

Mitkään koirankieltomerkillä merkityt uimapaikat eivät ole koirille tarkoitettuja. Ei myöskään ketjussa mainittu paikka. Koirien uimapaikkojen tarkempaa sijaintia voitte kysyä Lieksan kaupungilta. Luultavasti koirille kelpaa ranta kuin ranta, jossa ei ole kieltomerkkejä.

• Polskis

Mitä haittaa on siitä jos koiraa uittaa yleisellä uimarannalla vaikka myöhään kun muita ei ole?Koira ei pasko eikä kuse veteen,ei roskaa eikä riko pulloja,nakkele tölkkejä jne.Helvatan koirienvihaajat!!!

• Tietämätön!
        Tervetuloa pentu kirjoitti:

Mitkään koirankieltomerkillä merkityt uimapaikat eivät ole koirille tarkoitettuja. Ei myöskään ketjussa mainittu paikka. Koirien uimapaikkojen tarkempaa sijaintia voitte kysyä Lieksan kaupungilta. Luultavasti koirille kelpaa ranta kuin ranta, jossa ei ole kieltomerkkejä.

Onko siis kaarisillan kupeessa jossain uimaranta?

Lieksassahan ei ole kaupungin ylläpitämiä uimapaikkoja koirille.

http://tassutkartalla.fi/palvelut/lieksa/uimaranta/

• En riko sääntöjä
        Polskis kirjoitti:

Mitä haittaa on siitä jos koiraa uittaa yleisellä uimarannalla vaikka myöhään kun muita ei ole?Koira ei pasko eikä kuse veteen,ei roskaa eikä riko pulloja,nakkele tölkkejä jne.Helvatan koirienvihaajat!!!

Kielto koirien viemisestä yleisille uimarannoille löytyy Suomen järjestyslaista, jota valvoo poliisi. Kielto koskee myös hevosia sekä soveltuvin osin muita lemmikkieläimiä. Kyse on yleisestä turvallisuudesta eikä koiraa saa viedä edes uimaranta-alueelle, saatikka veteen. Joka tapauksessa yleisellä paikalla koira on pidettävä kytkettynä.

• Täysin kyrp...tynyt
        Polskis kirjoitti:

"Mitä haittaa on siitä jos koiraa uittaa yleisellä uimarannalla vaikka myöhään"

SITÄ HAITTAA, ETTÄ KOIRA ON PASKAINEN ELÄIN JA SAATTAA LEVITTÄÄ NS. ZOONOOSEJA.
        JA SITÄ EI SA TEHDÄ SIKSI KUN SE ON KIELLETTYÄ!
        Koeta nyt tajuta ja hyväksyä edes näin yksinkertainen asia, vaikka vaikeaahan se tietysti on.

• Kaarisillan läheisyy
        Tietämätön! kirjoitti:

Onko siis kaarisillan kupeessa jossain uimaranta?

Lieksassahan ei ole kaupungin ylläpitämiä uimapaikkoja koirille.

http://tassutkartalla.fi/palvelut/lieksa/uimaranta/

Lieksanjoen rannassa on ihmisten uimapaikka. EI KOIRIEN !!

• koiran omistava
        Kaarisillan läheisyy kirjoitti:

Onko siellä kieltomerkit koirien uittamisesta ja missä kohti lieksanjokea tämä ranta on?

• On ihmisille
        koiran omistava kirjoitti:

Onko siellä kieltomerkit koirien uittamisesta ja missä kohti lieksanjokea tämä ranta on?

On. Ei siis kannata tulla.

• hysky

ei väliä vaikka ihmiset kusee ja oksentelee rannalle .. sekin kai koiran syy ..

• huska

ai ihmisten, pitäis kai sitten kalja pullot viedä pois rannalta .. mutta kai sekin on koirien syy ..

• hauhau.
        Täysin kyrp...tynyt kirjoitti:

Koeta nyt tajuta ja hyväksyä edes näin yksinkertainen asia, vaikka vaikeaahan se tietysti on.

J mitähän nekin ovat? Itse olet saastaisempi ja paskot ja kuset veteen! Koira ei sitä tee. Minun koira on varmaan puhtaampi kuin sinä eläinten vihaaja!

• koira ui

itse en ui joten koira saa uida tarpeen vaatiessa.miksi koira ei ui.johan on ihmettä miksi se ei ui.aina kun on mahdollista se ui

• kyllä se ui usko jo

kyllä koira ui etkö tajua toope.aina kun on mahdollista se ui.itse en ui.

• HELVATAN IHMISVIHAAJ
        Polskis kirjoitti:

TE ETTE NOUDATA SÄÄNTÖJÄ !!!!!!!!!!!!!!! ETTE KUNNIOITA IHMISIÄ !!!!!!!!!!!!!!

• Voi jees
        Polskis kirjoitti:

KIELLETTY!!!!!!!!!!!!!
        Koirat paskoo pyörätien reunat,pihat,tiet joka paikan,kusee postilaatiloille ym.
        Talvella joka paikka keltaisena kusesta.
        Miksi ne pitää joka paikkaan repiä mukaan,niitä retuutenaan mukana vaaleanpunaiseen lisäturkkiin sullottuna kun ne on niin ihania ja MINULLE tärkeitä

• lapsikielto
        Voi jees kirjoitti:

KIELLETTY!!!!!!!!!!!!!
        Koirat paskoo pyörätien reunat,pihat,tiet joka paikan,kusee postilaatiloille ym.
        Talvella joka paikka keltaisena kusesta.
        Miksi ne pitää joka paikkaan repiä mukaan,niitä retuutenaan mukana vaaleanpunaiseen lisäturkkiin sullottuna kun ne on niin ihania ja MINULLE tärkeitä

miksi lapsia pitää raahata joka paikassa mukana?? Ja tukkia vaunuilla ahtaatkin kulkutiet. Lapset ovat haitaksi.

• Late ja lammas
        koira ui kirjoitti:

itse en ui joten koira saa uida tarpeen vaatiessa.miksi koira ei ui.johan on ihmettä miksi se ei ui.aina kun on mahdollista se ui

Itse vaihdoin koiran lampaaseen; sen uittamista ei kielletä missään. Lampaan kanssa on ihan kiva puljata rantavedessä ja syvemmälle mennessä se alkaa aina uida kohti rantaa, joten lisäarvoa antaa vielä tuo pelastaus- vietti.

• Tyhmiin kyllästynyt

Hmmm....ei voi kun nauraa! Sinä taidat olla ulko avaruudesta. Sen verran ufoja juttuja heität hölmö!

• eetesy

Mielestäni ylinopeuskin on kiellettyä ja luulempa että oot itsekkin joskus ylinopeutta ajanut. Kuinka monesti pysähdyt ennen suojatietä kun joku on siihen tulossa? Eli älä yhtään yritä olla parempi ku me muut. Mut noihan on ihan pikkurikkeitä, tosin kuin se että koira käy uimassa... Siitä ei taida saada edes sakkoa toisin kuin yllämainituista voi joutua jopa linnaan.

• Maisteriuimassa

Eikös koira ole nisäkäs, kuten Tekin. Montako koiran levittämää tautia on todistettu? Vesikauhua en tavannut moneen vuoteen;)
      Sääskikin on pahempi. Kieltäkää itikat, paarmat, ampiaiset, ja muut todelliset tulevaisuuden uhkat. Tauti on hygienisessa sielussanne. Turhaa hössötystä, jälleen kerran. Ja minä en pelkää, teidänkään passelianne, saati koiran.

• Unkkaeno

Ja höpö höpö. Haplorrhini, siitä tahtoisin viisaitten tietoa.

• Ydinperhe

Toki koiran pitää uida siellä missä iskä ja äiskäkin uivat. Oma pikku lemmikki kun on koko kolmihenkisen perheen keskipiste ja huomion kohde. Koiraa hoidetaan ja paapotaan aina parhaimman mukaan.

• Tiina ja hevoset

Minun hevoseni, molemmat ovat hyvin pidettyjä lemmikkejäni. Laki koskee myös hevosiani enkä voi viedä niitä yleiselle uimarannalle, vaan minun on etsittävä jokin muu soveltuva uimapaikka.

• koiran omistaja

Koiran "iskä ja äiskä" uikoot koiransa kanssa muualla. Löytyy Lieksasta lammikoita ympäri lääniä. Ihmisten uimapaikoille ei koirat kuulu.

• Koira on ihmisten kaveri mutta se ei tarkoita sitä,että sillä olisi etuoikeus toimia siten miten koira haluaa siitä pitää huolehtia myös lainsäädäntömme mukaan ja lainsäädännössä järjestyslaki asian toteaa ja Lieksassa on myöskin kieltotaulut noilla yleisillä uimarannoilla ja yleisillä paikoilla.
      Eläiten omistajien pitää asia huomioida, ellei niin siitä voi joutua vastuuseen.mitä lainsäädäntö toteaa eri osin.

Koiraa ei pidä tuoda totille toriaikana
      Koiraa ei pidä tuoda yleisille uimarannoille
      Myöskin kissat ei voi kulkea vapaana toisten pihoissa

• KOIRAA EI TORILLE TORIAIKANA

KOIRAA EI YLEISILLE UIMARANNOILLE

JÄRJESTYSLAKI

• torille dokaamaan

Vai ei saa koiria saa tuoda totille, toriaikana. Millonkas siellä on koirille anniskelupaikka perustettu. Sehän olisi matkailuvaltti, kun baarimestari sekoittelisi toteja suurnautserille.

• järjestystä
        markkukorpinen kirjoitti:

KOIRAA EI TORILLE TORIAIKANA

JÄRJESTYSLAKI

Eikä humalassa örisevää,epäsiistiä ja haisevaa ihmistä torille eikä minnekään yleiselle paikalle edes toriajan ulkopuolella (järjestyslaki).

• kummajainen
        torille dokaamaan kirjoitti:

Vai ei saa koiria saa tuoda totille, toriaikana. Millonkas siellä on koirille anniskelupaikka perustettu. Sehän olisi matkailuvaltti, kun baarimestari sekoittelisi toteja suurnautserille.

Minun iso valkoinen kävi Tiniksessä, aina sai vesikupin, rapsutuksia, ka Simpassa Paulin aikaan, sama juttu.En ymmärrä tuota torihommaa ollenkaan, kaiken maailman örveltäjät saa kyllä vaikka hetkellisesti riehua, epäreilua!!!! Jos koira on kytketty ja omistajan hallinnassa, yksi mummo nappasi turrin kainaloonsa torilla(ei Lieksassa) ja sanoi päivänsä pelastuksen, kun sai märän pusun, ja halin isolta komistukselta ;)

• kummajainen kirjoitti:

Minun iso valkoinen kävi Tiniksessä, aina sai vesikupin, rapsutuksia, ka Simpassa Paulin aikaan, sama juttu.En ymmärrä tuota torihommaa ollenkaan, kaiken maailman örveltäjät saa kyllä vaikka hetkellisesti riehua, epäreilua!!!! Jos koira on kytketty ja omistajan hallinnassa, yksi mummo nappasi turrin kainaloonsa torilla(ei Lieksassa) ja sanoi päivänsä pelastuksen, kun sai märän pusun, ja halin isolta komistukselta ;)

Perustan asian järjestyslakiin ja sitä varten torilla on koirista kertova kieltomerkki samoin yleisellä uimarannalla.

Olisi kuitenkin myös pidettävä uleisellä uimarannalla hieman parempaa elämää eli ei niitä jopa alaikäisten mäyräkoiria,eli se on jo julkijuopottelua ja se ei liene ihan hyvä asia varsinkin roskaaminen.

• isovaalee xxl
        kummajainen kirjoitti:

Oliko se tuksu jonka kanssa kävit?

• HHUHUH

JÄRJESTYSLAKI

Kyllä tänne kirjottelee täysin pimeetä sakkia. Onko teillä helle sekottanut sen ullakon ihan totaalisesti. On.

Näkövammaiset, poliisikoira, tullikoira, armeijan koira. KAIKKI edellämainitut saa viedä toreille ja turuille.

Työnnä ne "järjestyslakisi" sinne omaasi mihin aurinko ei paista.

Ihmiset kusee ja paskoo uimaranoilla sekä maalle että veteen ja sinunlaisesi törpöt ui siellä sonnan ja kussen keskellä tyytyväisenä, mutta auta armias kun rantsuun tulee koira!! Jo on maailma sekaisin. Ihan pimeetä porukkaa

• kikkelis kokkelis
        järjestystä kirjoitti:

Eikä humalassa örisevää,epäsiistiä ja haisevaa ihmistä torille eikä minnekään yleiselle paikalle edes toriajan ulkopuolella (järjestyslaki).

Harvemmin ne humalassa örisevät, epäsiistit ja haisevat ihmiset puree kuin koirat, ehkä joskus, mut harvemmin.

Ihmisvihaajat pois kaduilta ((järkeistyslaki) Saatte lukkiutua kämppiinne koirienne kanssa ja pysyä siellä, en valita asiasta).

P.S.
        Koirat on ihan jees... Kuhan niillä on täysijärkinen omistaja, joka on ymmärtänyt kouluttaa hurttaansa.

P.S.S.
        Itse ajattelen koiran hankintaa.

• haukunhaukun

JÄRJESTYSLAKI

Montako räkäpäätä siellä torilla kulkee??? Pärskivät suoraan tuotteisiin....hipelöivät käsillä joita ei ole pesty wc-reissun jälkeen.takapuolta välillä raapivat..hyi hitto!! Ei koira ole ruttonen..mutta ihminen voi olla :/

• Eikö mene perille?

Sivistyneet ihmiset ymmärtävät mitä kiellot tarkoittavat. Joukkoon mahtuu kuitenkin tolloja, jotka kuvittelevat voivansa elää miten haluavat ja muista ihmisistä välittämättä.

Koirissa on hyvin runsaasti erilaisia mikrobeja, joista osa on bakteereja. Jotkut ihmiset voivat herkistyä mikrobeille, joten kielto on paikallaan. Mikrobeja irtoaa koirasta myös rannalle eikä pelkästään veteen, joten koirien ulkoiluttaminen uimarannoilla on kaikkina vuorokauden aikoina kielletty.

• vapaat järvet

Minä ainakin uitan koiriani missä haluan. Ne ovat puhtaampia kuin saastaiset ihmiset, mikroobia pyh.

• Mene testaamaan
        vapaat järvet kirjoitti:

Minä ainakin uitan koiriani missä haluan. Ne ovat puhtaampia kuin saastaiset ihmiset, mikroobia pyh.

Voit todellakin uittaa koiriasi vaikka missä, mutta et yleisillä uimarannoilla. Koetahan yrittää.

• No tulehan uittamaan
        vapaat järvet kirjoitti:

Tulehan uittamaan sitä paskaista karvakasaasi yleiselle uimarannalle silloin kun minä olen siellä.
        Katsotaan miten käy.
        Kyllä se laki löytyy sinullekin vaikka olisit kuinka narsistinen kusipää.

• Pöljälle vastaus
        vapaat järvet kirjoitti:

Tunnustat julkisesti olevasi sivistymätön taukki kun tuollaisia kirjoitat herra nimimerkki "vapaat järvet".

• koiran omistava

Missä sijaitsevat lieksassa ne uimarannat, joissa on kieltomerkki koirien uittamiselle? Käsitänkö nyt oikein että siellä missä ei ole kieltoa, ei ole yleistä uimarantaakaan ja jokaisella on oikeus viedä sellaiseen paikkaan koiransa uimaan.

• Joen rantaa riittää
        koiran omistava kirjoitti:

Missä sijaitsevat lieksassa ne uimarannat, joissa on kieltomerkki koirien uittamiselle? Käsitänkö nyt oikein että siellä missä ei ole kieltoa, ei ole yleistä uimarantaakaan ja jokaisella on oikeus viedä sellaiseen paikkaan koiransa uimaan.

Käsitit ihan oikein. Jos ei ole kieltomerkkiä, se ei ole yleinen uimaranta.

• koiran paskaa
        vapaat järvet kirjoitti:

Pikkupojalta tulee pissi järveen. Jotkut koiran omistajat paskattavat koiransa mihin vaan: naapurin portille, keskelle katua, uimarannan polulle ja rantahiekkaan. Mutta korostavat koira ei pissi veteen.

• :O)

Ei kävisi mielessäkään, että veisin pikkuiseni IHMISTEN uimarannalle, en halua IHMISTEN vatsataudin tarttuvan koiriini :), mikä parasta aikaa on tämän maan uima vesissä!!! Ihmisetkö ovat puhtaita ja taudittomia???

• MENE LÄÄKÄRIIN
        :O) kirjoitti:

Ei kävisi mielessäkään, että veisin pikkuiseni IHMISTEN uimarannalle, en halua IHMISTEN vatsataudin tarttuvan koiriini :), mikä parasta aikaa on tämän maan uima vesissä!!! Ihmisetkö ovat puhtaita ja taudittomia???

SAIRAS OLET !!!!!!!!

• eetesy
        No tulehan uittamaan kirjoitti:

Tulehan uittamaan sitä paskaista karvakasaasi yleiselle uimarannalle silloin kun minä olen siellä.
        Katsotaan miten käy.
        Kyllä se laki löytyy sinullekin vaikka olisit kuinka narsistinen kusipää.

missäs se ranta oikein olikaan? Just ny rupes tekee mieli käyttää koiria uimassa :)

• Vuh

"Taaperon kakkavahinko voi saastuttaa rantaveden. Siihen voi yksi uloste tai yksi vaippa ihan hyvin riittää.
      Rannalle kakkivat koiratkin voivat ärsyttää uimareita, mutta tautien leviämisen kannalta koirien ulosteet ovat melko harmittomia" (Iltalehti 30.7.2014) Että se siitä koiran saastaisuudesta :D

• Koiraton

Taas se on todistettu ei milloinkaan koiranomistajan vika , meidän olisi sopeuduttava koiran omistajan oikkuihin.

• Meidän iskä

Kumpi väistää lapsiperhe vai koiraperhe ? Mitä mieltä ovat lapsellinen koiraperhe ja koirallinen lapsiperhe ? Voittaako meidän iskä teidän iskän, leipooko meidän äiti teidänkin äitien naamat ? Vain sopulit sian antaa. Kahina käyntiin ja janoiset , nälkäiset päivän polttamat pullerot painimaan kesken uimareissun. Siitä vain, olkaa hyvät.
      Eli, Aurinkoista kesää kaikille !

• Koirat kiinni

Muistakaa että uitatte koiraanne pitkässä narussa sillä koirien irrallaan pito on kielletty.
      Asiasta on taanoin soitettu poliisille kun rannalla eräskin piti irti isoa susikoiraa. Poliisin kanta oli että koira pitää olla kiinni.

• ota selvää

Soittele sinä poliiseja ihan rauhassa, sillä lakihan antaa mahdollisuuden kuljettaa koiraa vapaana. Sanatarkasti laki menee seuraavalla tavalla; Metsästyslain säätämä koirien kiinnipitoaika alkaa 1. maaliskuuta ja jatkuu 19. elokuuta saakka. Tuona aikana ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että koira on välittömästi kytkettävissä.

Olen henkilökohtaisesti keskustellut asiasta poliisin kanssa ja pelkkä irtipito ei ole rikos jos koira on omistajan hallinnassa niin eipä poliisi juuri tyhjille soitoille mitään tee.

• Tarkennetaan
        ota selvää kirjoitti:

Soittele sinä poliiseja ihan rauhassa, sillä lakihan antaa mahdollisuuden kuljettaa koiraa vapaana. Sanatarkasti laki menee seuraavalla tavalla; Metsästyslain säätämä koirien kiinnipitoaika alkaa 1. maaliskuuta ja jatkuu 19. elokuuta saakka. Tuona aikana ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että koira on välittömästi kytkettävissä.

Olen henkilökohtaisesti keskustellut asiasta poliisin kanssa ja pelkkä irtipito ei ole rikos jos koira on omistajan hallinnassa niin eipä poliisi juuri tyhjille soitoille mitään tee.

Metsästyslain lisäksi koiria koskee myös järjestyslaki (27.6.2003/612):

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
        1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
        2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
        3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

• muistakaapa tämä
        ota selvää kirjoitti:

".. tai siten, että koira on välittömästi kytkettävissä."

Ei ole silloin omistajan välittömästi kytkettävissä jos koira juoksee kohti vastaantulevaa lenkkeilijää tai lasta !! Moni lapsi pelkää irtiolevia koiria, samoin aikuisissa on koiria pelkääviä.
        Välittömästi kytkettävissä tarkoittaa sitä että koira on todella kiinniotettavissa kohdatessa HETI !!

Kysytty Poliisilta tämä asia.

• Minä en pelkää...
        muistakaapa tämä kirjoitti:

Ei ole silloin omistajan välittömästi kytkettävissä jos koira juoksee kohti vastaantulevaa lenkkeilijää tai lasta !! Moni lapsi pelkää irtiolevia koiria, samoin aikuisissa on koiria pelkääviä.
        Välittömästi kytkettävissä tarkoittaa sitä että koira on todella kiinniotettavissa kohdatessa HETI !!

... koiria (vieläkään), vaikka olen kahdesti joutunut koiran raatelemaksi. Kolmatta kertaa en joudu.

Jos joku irrallaan, tai vaikka taluttimessa oleva koira tulee liian lähelle, minä huomautan asiasta koiran omistajalle. Teen sen kyllä sen verran selkeästi, että yleensä uskoo.

Jos taas käy niin, että huomautus ei tuota toivottua tulosta tai jos omistajaa ei ole lähistöllä, niin se on sen koiran kannalta aika ikävää.
        Minä en jää odottamaan mitä tuleman pitää, vaan katson silloin, että olen joutunut koiran hyökkäyksen kohteeksi ja puolustaudun.

Koira ei saa koskettaa minua, ellei kysymys ole koiran työtehtävästä.

• ota selvää

Äläpäs laita kaikkia koiria samaan nippuun. Jos joku koira ei toimi niin että on omistajan hallinnassa, ei se tee kaikista koirista kurittomia.

• olet turvässa
        Minä en pelkää... kirjoitti:

... koiria (vieläkään), vaikka olen kahdesti joutunut koiran raatelemaksi. Kolmatta kertaa en joudu.

Jos joku irrallaan, tai vaikka taluttimessa oleva koira tulee liian lähelle, minä huomautan asiasta koiran omistajalle. Teen sen kyllä sen verran selkeästi, että yleensä uskoo.

Jos taas käy niin, että huomautus ei tuota toivottua tulosta tai jos omistajaa ei ole lähistöllä, niin se on sen koiran kannalta aika ikävää.
        Minä en jää odottamaan mitä tuleman pitää, vaan katson silloin, että olen joutunut koiran hyökkäyksen kohteeksi ja puolustaudun.

Yksikään, edes kapinen rakki ei kosketa sinua pitkällä seipäälläkään. Ole huoletta, ulkonäkösi suojelee sinua.

• Raatokoira
        Minä en pelkää... kirjoitti:

Mitä olet tehnyt, että olet joutunut koiran raatelemaksi?

• koira on kingi
        Raatokoira kirjoitti:

Mitä olet tehnyt, että olet joutunut koiran raatelemaksi?

Niin vikahan on tietysti raadellussa. Ei koiran omistajassa.

Esimerkkejä 1. syynä oli : koiralla on oikeus "leikkiä". Silmälasati rikki ja tikkaus tk:ssa. 2. koira käy kaikkien isojen miesten kimppuun, ole otettu. Pusero repesi, ja haava kädessä. 3. olisit pysynyt paikallaan, ei meidän fifi tykkää kun joku pakenee sitä. 4. mitäs jähmetytit paikallesi, ei koira tykkää kun sitä tuijottaa.....

• KALIKKA KALAHTI
        olet turvässa kirjoitti:

Yksikään, edes kapinen rakki ei kosketa sinua pitkällä seipäälläkään. Ole huoletta, ulkonäkösi suojelee sinua.

SIELLÄ YKSI PAHA RAKKIKOIRA ÄLÄHTI !!!!!!!!!KUSIPÄÄ OLET !!!!!!!!

• Kyllä
        ota selvää kirjoitti:

Saattaa vaan olla järkevämpi pitää sitä kytkettynä yleiselläpaikalla oman ja koiran hyvinvoinnin takia.Ei ne paljon piittaa siitäkään jos jonkun irtiolevan "uhkaavasti" käyttäytyneen koiran pihaansa hoitelee kun tontille erehtyy.

• HHUHUH

Miksi lapsi pelkää koiria? Siksi, että ÄIDIT, ne ämmät, pelottelee pentunsa heti jos koira näkyy 100 metrin päässäkin. Nähty on

• eikä koirassa
        koira on kingi kirjoitti:

Esimerkkejä 1. syynä oli : koiralla on oikeus "leikkiä". Silmälasati rikki ja tikkaus tk:ssa. 2. koira käy kaikkien isojen miesten kimppuun, ole otettu. Pusero repesi, ja haava kädessä. 3. olisit pysynyt paikallaan, ei meidän fifi tykkää kun joku pakenee sitä. 4. mitäs jähmetytit paikallesi, ei koira tykkää kun sitä tuijottaa.....

Joopa joo dog hater, lopeta tuo paskan oksentaminen. Kaikki tietää, että OMISTAJA vastaa, vika ei ole uhrissa.

• HHUHUH
        koira on kingi kirjoitti:

"koira on kingi". Sinusta huomaa, että olet täysin etääntynyt luonnosta, eläimistä, ja todellisuudesta. Koiria on ja onneksi on edelleenkin, mutta ihmiset eivät ymmärrä sitä, että kyseessä on AINA eläin, oli se sitten kissa, koira, kani tai mikä tahansa. Mutta useimmat koirattomat ihmiset tekevät sen virheen, että eivät osaa käyttäytyä koiran lähellä. Äkkiliikkeitä, tuijotusta, ei osata olla luonnollisia ei osata kävellä koiran ohi ilman mitään vaan tujotetaan, saatetaan jopa irvistellä. Mitähän koira ajattelee? Miten se näkee irvistelevän ihmisen? Tuota voi jokainen miettiä. Mitä äidit -nimenomaan ÄIDIT ohjeistavat kakaroitaan? Ei mitenkään. Lapsethan rakastavat eläimiä ja menevät vauhdilla paijaamaan vieraita koiria, mitä sitten tapahtuu, jää arvailujen varaan. Äidit eivät viitsi opettaa lapsilleen, ettei vieraisiin koiriin saa koskea ilman lupaa. Yksinkertaisia pieniä asioita, jotka jokaisen normaali-ihmisen pitäisi osata ajatella

• Ihotulehdus
      • hotspotti

Ei taida tarttua ihmisille.

• eläintenhoitaja
        hotspotti kirjoitti:

Koirilla vakava ja kivulias sairaus.
        Moni koiranomistaja ei edes tiedä tai välitä koiransa hyvinvoinnista kun uittaa koiraansa.

• Esimerkiksi....
        hotspotti kirjoitti:

Koiralta voi tarttua hyvinkin vakava sairaus - myös Suomessa. Voittehan te antaa sen koiran nuolla persettään ja sen jälkeen lapsenne kasvoja ja suuta.
        Omahan on tuleva ongelmanne. Voi tosin olla, että se lapsi ei sairastuttuaan paljon teitä kiittele.

http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/elainten terveys ja elaintaudit/elaintaudit/usealle elainlajille yhteiset taudit/ekinokokit/

https://helda.helsinki.fi/handle/1975/8984

. ja nyt herätys kaikki ne, jotka ovat sitä mieltä, ettei koirasta VOI tarttua ihmiseen mitään vaarallista.
        Nouskaa barrikaadeille ja huutakaa, että EI AINAKAAN MEIDÄN KOIRASTA VOI TARTTUA TAUTEJA, EIKÄ MEIDÄN KOIRA AIHEUTA ALLERGISIA OIREITA, EIKÄ MEIDÄN KOIRA ULOSTA VETEEN JA MEIDÄN KOIRALLA ULOSTE ON IHAN BAKTEERITONTA JA MEIDÄN KOIRAN SUUSSA EI OLE BAKTEEREITA (ja muuta tällaista, täysin tuulesta temmattua, joutavaa paskaa).

• vale-eläintenhoitaja
        eläintenhoitaja kirjoitti:

Koirilla vakava ja kivulias sairaus.
        Moni koiranomistaja ei edes tiedä tai välitä koiransa hyvinvoinnista kun uittaa koiraansa.

Eläintenhoitajan kuvittelisin ymmärtävän, ettei hotspot vaivaa jokaista koiraa. Onko eläintenhoitaja sitä mieltä että koirien uittaminen on koiralle väärin? Hotspot vaivasi joskus koiraani, joka ei ikinä uinut, miten eläintenhoitaja tämän selostaa.

• metsänmies
        vale-eläintenhoitaja kirjoitti:

Eläintenhoitajan kuvittelisin ymmärtävän, ettei hotspot vaivaa jokaista koiraa. Onko eläintenhoitaja sitä mieltä että koirien uittaminen on koiralle väärin? Hotspot vaivasi joskus koiraani, joka ei ikinä uinut, miten eläintenhoitaja tämän selostaa.

Nimimerkki vale-eläintenhoitaja on huonosti hoitanut koiransa turkkia jos on päässyt hotspot tulemaan.

• vale-eläintenhoitaja
        metsänmies kirjoitti:

Nimimerkki vale-eläintenhoitaja on huonosti hoitanut koiransa turkkia jos on päässyt hotspot tulemaan.

Ei hoitanut huonosti. Kyseessä sattui olemaan kuolaava turkkirotu, jonka leuan alunen oli aina märkä.

• hotspotti

Ei muuten tartu edes kärpäseen.....38v hoitanut koiran hotspotteja

• Lähde: MTVstudio55

"Koirasi nuolaisu voi johtaa amputaatioon tai kuolemaan – näitä tauteja lemmikit levittävät!
      Ihmiset tulevat harvoin ajatelleeksi, että heidän lemmikkinsä voisivat olla millään tavalla vaarallisia. Mietitään nyt vaikka koiraa – sehän on ihmisen paras ystävä. Kun surettaa, koira ymmärtää. Kun sattuu, koira nuolaisee… Seis!
      – Koiran ja kissankin syljessä voi elää Canimorsus-bakteeri. Jos koira nuolee ihmisen haavaa, bakteeri saattaa siirtyä ihmiseen. Tartunta johtaa vaikeaan, kudoksissa etenevään tulehdukseen, joka pahimmillaan etenee kuolemaan, Olli Vapalahti sanoo.
      – Potilailta on amputoitu raajoja heidän henkensä pelastamiseksi, Vapalahti kertoo.

Myös koirien ja kissojen matotaudit voivat tarttua ihmiseen, minkä vuoksi lemmikit pitää madottaa säännöllisesti. Tavallisin tartunta on koiran ulosteesta saatava toksokaara, joka saattaa aiheuttaa suolisto- tai silmäoireita."

• VUH

"Koska suurin osa koiran suussa olevista bakteereista ja viruksista ovat samoja kuin ihmisen suussa, on turvallista pussailla koiraa, niin kuin ihmistäkin. Saatat altistua suuremmalle määrälle bakteereja pussaamalla ihmistä kuin koiraa tai kissaa."
        (Lähde: Evira Usein kysyttyä lemmikkien taudeista
        )

• Yäääääääk!

Kuka tekee semmosta!
      Sinähän on suoraan ulostebakteerit tekemisissä veden kanssa!

• Kalahuussi

Joo, kalat, hirvet, saukot ja vesibiotoopin pieneläimet kun eivät tunnetusti kaki sinne veteen tai ole täynnä syöpäläisiä. Uimarannan vesi on aina putipuhdasta kuin kraanasta olisi valutettu ja kalatkin nousevat kohteliaasti tarpeilleen kuivalle maalle.

• Korjasin kirjoitusvirheeni mutta olisihan se hyvä jos Te koirien ihannoijat voisitte perustaa ja hallinnoida koirien kylpylää jossa voisitte ottaa myös toteja koiranne kanssa hieman kipata jos ei muuta seuraa ole ja tiedän kyllä senkin,että koiratkin tunnistavat hyvän ruuan ja juoman heh heh

• musta kissa

Meijämpä mirri tulikin takaisin. Oli ollut aika huonossa ruuassa.
        No laskemma ensi kesänä taas mirrin sekkailemaan.

• musta kissa kirjoitti:

Meijämpä mirri tulikin takaisin. Oli ollut aika huonossa ruuassa.
        No laskemma ensi kesänä taas mirrin sekkailemaan.

Voi voi uhittelua, kyllä tuohon asiaan loppu tulee hyvin helposti kun maksat laskut mustan mirrin omistaja ja ennekaikkea uhittelija kun hyvällä olen asian tuonut esiin
        kirjoituksesi on monesti ollut uhittelevaa mutta se ei koske minua järjestyslaki asian toteaa.MK

• gomo kehiin

Voi voi uhittelua, kyllä tuohon asiaan loppu tulee hyvin helposti kun maksat laskut mustan mirrin omistaja ja ennekaikkea uhittelija kun hyvällä olen asian tuonut esiin
        kirjoituksesi on monesti ollut uhittelevaa mutta se ei koske minua järjestyslaki asian toteaa.MK

Meillä on nyt uusi lemmikki. Otettiin Gomodonin varanaari ja nyt syksyllä lasketaan mirrin kanssa reissuun samoille paikoille.
        Noista koirista on muuten jo aiemminkin jankattu.,

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9207417

• gomo kehiin kirjoitti:

Meillä on nyt uusi lemmikki. Otettiin Gomodonin varanaari ja nyt syksyllä lasketaan mirrin kanssa reissuun samoille paikoille.

Kyllä sinullekkin taltultaja löytyy. Olen ollut hyvällä asialla ja mitä laki sanoo.voit todella otella kanssani näillä palstoilla ihan huviksesi mutta voi poloista hipeltäjää
        Koska laki on laki joten toivon sinulle hyvää elämääsi noiden elukoiden kanssa pärjää. koska minäkin tykkään luontokappaleista mutta en aina huolimattomista eläinten hoitajista
        Mk

• kalkkaro
        gomo kehiin kirjoitti:

mulla on kalkkaro pitää sitäkin välillä ulkoiluttaa ja uittaa,

• VUH

Voi hyvänen aika, kylläpä eripuolilla Suomessa ovat koirat mellastaneet yleisillä uimarannoilla, kun sairastuneita (ihmisiä) on jo 700 paitsi että "Miettisen mukaan jo yksi norovirusta kantava ihminen voi saastuttaa pienen järven. Uimaveden saastuminen tapahtuu ulosteen välityksellä." (Ilkka Miettinen THL) Oma koirani käy tarpeensa tekemässä katseilta piilossa metsässä tai pusikossa; ei koskaan veteen. Ja koirani on madotettu, rokotettu, säännöllisesti shampoolla pesty ja harjattu yksilö ja oletan, että ne ihmiset jotka jaksavat huolehtia lemmikistään niin, että se pääsee myös joskus järveen vilvoittelemaan, tekevät samoin.
      Ja mitä tulee tuohon hotspotiin: kesällä koirilla ei ole talvikarvaa, vaan turkki kuivuu nopeammin kuin emännän hiukset. Ja ennen kuin joku repii pelihousunsa; en KOSKAAN käytä koiraani yleisillä uimarannoilla kahlailemassa, mutta en, anteeksi vain, jaksa ymmärtää ihmisten vainoharhaisuutta! Enemmän niitä pöpöjä ihmiseen tarttuu kaupan kassalla kuin vedestä, jossa koira on tallustellut (ja kukas muuten yöllä vahtii ne hirvet ja supikoirat ym. ettei ne eksy uimarannalle HUI!)

• laika

Kyllä olet pölvästi jos sotket nyt uimarannoilta sairastuneet koirien aiheuttamaksi.

Ps. Koirien karvanvaihtoaika on kovinkin yksilöllinen

• Oikein hyvää kesää jokaiselle ja myöskin huolehtimista niin ihmisistä kuin eläimistä mitä järjestyslaki pitää sisällään.
      Toivottavasti ne kanamunat pysyy tuoreina ja oikein käytettynä ja eikä tuota vihaa osoiteta henkilööni enenmää koska tuollaiset kirjoitukset henkivät jopa laittoman uhkauksen tunnusmerkit kohtaani.

• mieti1

PITÄISI MYÖS YMMÄRTÄÄ OSATA LOPETTAA JAUHAMINEN ITSE !!!!!!!!!! SIKSI SAAT IHMISET SANOMAAN OMAN MIELIPITEENSÄ KUN ET OSAA LOPETTAA VAAN JANKUTAT. VAIKUTTAA,ETTÄ UHKAILET IHMISIÄ ITSEKKIN.

• VUH

En ole pölvästi, mutta nimierkki Laika ei taida ymmärtää ironiaa. En suinkaan koiria syytä...

• husk1

olis kai koirien kaverin , mentävä jonnekin muualle uimaan .. tiukkaan pipoon voi hukkua ..

• eläjaannakaikkienelää

Paljonkohan sekin sinun elämää pilaa? Kunnolla koiransa tekemisiä valvova, ulosteet keräävä omistaja katsoo, ettei koiransa "haittaa" muita enempää kuin ihmisetkään! Annetaan nyt kaikille tilaa. Mikään ei ole hellyttävämpää nähdä kun koira joka nauttii uimisesta.

• UrputtajatÄrsyttää

Olenkin jo odottanut tätä keskustelua.. Näillä helteillä nämä koirista urputtajat ovat kyllä niitä omaan napaan tuijjottajia. Säälikää vähän sitä eläintä sillä on koko ajan turkkipäällä jota ei voi ottaa pois...

Ja tiedän kyllä niitä äitejä ja isejä jotka ovat omille mukulloilleen aivan samanlaisia "Meidän pekka saa tehdä sitä ja tätä" eikä opeteta mitään vastuuta..

• eikoiranomistaja

Taas kukkahattutädit täällä valittaa..! ei niitä pieniä kieltoja tarvii noudattaa joka asiassa.. Koirat saa uida missä haluaa. LOPETTAKAA turha valitus ja nauttikaa elämästä.

• uimassa

koirat ovat tervetulleita rannalle, sensijaan haisevat elintasopakolaiset ei. varsinkin hyyssärien märät päivä unet, eivät osaa tehdä muuta kuin kuolata ja ulista mielipuolien tavoin puristellessaan munistaan kaksin käsin.

• Hyi, hyi! Mä en edes uita koiraani yleisillä uimapaikoilla ihan siitä syystä, että ne uimapaikat ovat tautipesäkkeitä. Lapset ja aikuiset paskoo ja kusee veteen. En soisi koirani saavan niitä bakteereja ja hajuja turkkiinsa.

• ameeba ojassa

RailiSuominen on niin oikeassa. En käy itsekkään yleisillä uimapaikoilla.

• ehdottaja.

koiranuittajasta kuva nettiin.

• perheenjäsen hauhau

samasta syystä, kun ihmiset tupakoivat kielletyillä alueilla... eivät anna vanhemmille istumapaikkoja jne.... sääntöjä, joita kukaan ei valvo ja joista ei tule rangaistuksia...

Tosin mua ainakaan koirat haittaa, ei se vesi koirien uittamisesta saastu.

• Espoossa on yhdessä kaupunginosassa asia niin että ihmiset tulevat makaamaan koirille tarkoitettuun rantaan koska siellä on rauhallisempaa. Ihmisille tarkoitettu (koirilta kielletty) ranta sijaitsee noin 100 metrin päässä. Silti kun viet koiran KOIRILLE TARKOITETTUUN rantaan niin nämä kusipäät katselevat raivoissaan.. Itse annan koiran kuivatella turkkinsa näiden kusipäiden vieressä.. Koska se on SALLITTUA siellä..

• mitähaittaa

onhan niissä järvissä muitakin elukoita, ei ihmiset kaikkea voi omia

• piskit döfää

Yyterissä koirat juoksevat irrallaan. Se miksi koirien omistajat tuovat piskinsä rannoille johtunee siitä, että he eivät piittaa mistään säännöistä, kun se oma kultalussukka on se kaikista tärkein. ja toisekseen, koska kukaan ei valvo niin.

• Ei se oikeesti ole reilua, että viedään koiria ihmisille tarkoitetuille rannoille. Koirien omistajia on monen moisia ihan, kuin on koiriakin. En mä ainakaan tykkäisi jos joku koira juoksee uimarannalla vapaana ja tekee, mitä tekee. Tuppaa jonkun rantakassiin kiinni ruan toivossa, ravistelee turkkiaan pyyheliinalleni ja nuuskuttaa milloin mitäkin paikkaa pikkareissani. Jotkut pelkää koiria ja ei ole oikein, että he joutuvat kohtaamaan koiran vilvotellessaan.

Jos koiranomistajat eivät olisi niin omahyväisiä ja koirien vihaajat niin agreja ja ehdottomia, niin ehkä me kaikki mahduttaisi tänne maapallolle ja jopa samalle uimarannalle. Ihminen saastuttaa vesistöjä paljon enempi, kuin koira.

• urputtajiin ärsyynty

Yyterissä koiraranta joka on helteillä aivan tupaten täynnä. Siitä väki liikkuu myös herrainpäiville mikä on sallittua ! Varsinaisilla Yyterin sannoilla en koiria ole nähnyt eikä sinne niitä saa viedäkkään. Olipas tossa muutama viikko sitten tilanne kun jonkun kultapupu ihmislapsi tuli tahallaan juoksentelemaankoiran viereen ja käyttäytyi kuin olisi halunnut leikkiä kirku yms. Tottakai koira meni katsomaan että mikäs juttu tää on ja halusi leikkiä. Siinä kohtaa äiti alko kitistä mun koirasta. Olis opettanu muksulleen ettei vieraan koiran luo ängetä ! Tilaa oli yllin kyllin eikä koira olisi kiinnittänyt mitään huomiota jossei nämä n.9 v tytöt olisimetrinpäähän tullut kiljumaan ja kierimään. Kannattaa pysyä kotona jos ei kestä muita ihmisiä/eläimiä samassa tilassa !!

• asdasdasddsa

Inhoan koiria. Ne ovat mielestäni lähinnä ällöttäviä otuksia. En kuitenkaan ymmärrä mitä haittaa siitä on, että koira ui kanssani samassa järvessä? Kyllähän siellä uivat lapset ja kaiken maailman sorsat, jotka aivan taatusti kusevat ja paskovat veteen.

• ottaa päähän todella

nämä henkilöt eivät ole mielestäni vastuullisia koiran pitäjiä oulunsalon papinjärvelläkin käy saman näköisiä koiria ja samassa pienet lapset on rantavedessä meneehän se vesi pienten lasten suuhun ei oo tolkkua voisiko kaupunki sakottaa rikkeestä kun on kielletty että lappuliisat rannoillekin niin tulee rahaa, koirille olisi suola vesi parempaa että merelle vaan

• Kiitos siitä

Niin paljon oot pilkkua nussinut, ettei niitä riittäny kuin yksi sun tekstiin.

• En omista koiraa

Kun koirat tuodaan ihmisten uimarannoille samaan aikaan niin epidemia-aalto on selvä yhtymäkohta epidemialle.

• itselläkin koiria

Juurikin näin samaa mieltä, mutta ei tulis mieleenkään viedä ihmisten uimapaikoille

• katso peiliin

Koirista ei tule mitään epidemiaa. Koirat EIVÄT TEE TARPEITAAN VETEEN.

Lapset ne sinne veteen kusee ja paskoo. Ihmisperäisistä näytteistä sitä norovirusta on löytynyt.

• ahdasmielisyys

Suomi on ahdasmielinen maa, jossa kaikki on kiellettyä. Mitenköhän esim. keski-euroopassa koirat elävät onnellisesti ihmisten keskuudessa ja puistoissa vapaasti juosten ja ihmiset suhtautuvat siihen täysin luonnollisesti, ilman mitään häiriöitä?

Ei ihme ettei tässä maassa mikään uudistu, eikä tänne haluta panostaa, kun suomalaiset ei kertakaikkiaan siedä minkäänlaista normaalia elämää. Meiltä on viety vapaus kaikenmaailman kielloilla ja säännöt tehdään valittajien mukaan.

• 254967867

totta puhut..

• kungpao

Koiraihmiset vaan ovat sellasia! Minun koiran on oikeus tulla kahvilaan, ravintolaan, sukujuhliin, häihin plaa plaa

• Tsim sha tsui

Mikäs tekee sitten esimerkiksi lapsiperheistä yhtään parempia?? Meidän pennut saa tulla kahvilaan, ravintolaan, sukujuhliin, etc. huutamaan ja häiritsemään muita ihmisiä?

Koiran voi komentaa olemaan hiljaa, silloin se ei häiritse ketään riehumisellaan.

• kun se on se koira

Koirista on tietty enempi iloa kuin ihmisistä olen huomannut vaikkei minulla itsellä koiraa olekkaan! Ainakin mitä olen seurannut koiraharrastuksia niin ihmiset niissä on hyväntuulisempia ja ei niin tiukkapipoisia eläjiä! Onhan se tietysti hyvä että koirienomistajiakin on koska tarvitaan ihmsiä joista voidaan vikoja etsiä kun niillä on se koira!

• ei rannalle

Minä en vie omaa koiraani IHMISTEN uimarannalle, ettei saa paskaripulitautia ! Uikoot ihmiset omissa pas***saan! Mun koira ui jossain turvallisemmassa paikassa.

• Räyfffffff

Minulla on lähes aina mukana sauvakävelykepit ja mikäli koira on laittomassa paikassa tai lähestyy uhkaavasti niin huitaisen. Yleensä tepsii eikä omistaja pysty tekemään mitään koska on itse antanut koiralleen luvan toimia laittomasti. Suosittelen muillekin niin pikkuhiljaa alkavat oppimaan

• eetesy

kokeilisitpa huitasta mun koiraa ni voin luvata että se sun sauvakävelykeppi löytyis sulta sellasesta paikasta mihin ei aurinko paista.

• kkfjfkfkjfkfkjfjfkkf

Nää on oikeasti rasittavia tapauksia, jotka ajattelee että kyllä meidän mustimussukka voi nyt vähän ihmisten uimarannalla uida ja kyllä se voi vähän vapaana juosta ja ei se yksi kakka tossa puistossa mitään haittaa. Näiden omien lakien noudattajien vuoksi kaikki koiranomistajat saa aiheetta välinpitämättömän ihmisen maineen.
      Kuitenkin se on lähes 100% koiranomistajista, jotka sääntöjä noudattaa. Huomio tietenkin kiinnittyy niihin, jotka ei noudata.

• jepjepjep.

Suomessa ongelmana on se että kaikesta vouhotetaan ihan liikaa, sääntöjä on enemmän kun lapissa sääskiä.
      Kaikessa huomaavaisuudessa toisia ihmisiä kohtaan on käynyt niin että kohta mitään ei suvaita. Ja kaiken maailman komiteat ja työryhmät suunnittelee ja miettii kaikenmaailman turhia kieltoja ja sääntöjä.

Joskus oliskin kiva jos ihmiset oikeesti löysäisivät vähän pipoa, ja jos joku käyttää koiraa uimassa yleiselle rannalla, niin VOI KAMALAA! Ainakaan itteltäni ei päivä mene sen takia pilalle, enkä edes jaksaisi moista asiaa jäää pohtimaan.

• SIVUSTASEURAAJA2

EIKÖ OLE HIRVEETÄ?

• ehdoton3

vaatikaa muuttamaan lakia koiran omistajat niin saatte uittaa ,mutta siihen asti pitää noudattaa voimassa olevaa ,ettehän te lapsiannekaan hoida niin hyvin kuin koiraa lapset rannalla yksin ja te leikitte koiran kaa niin ilosesti, ootteko ite huomanneet että ootte niin kivoja siis laki muutos ja kova koiravero ja lupa uimahalliin viedä koira niin taas jaksatte elellä ,koira menee suomessa kaiken edelle myös lapsiperheissä ette huomaa edes jos lapsi pelkää sitä teidän lemmikkiä ettehän huomaa, katsokaa lasta joskus lapsena , ja edelleenkin lappuliisat valvomaan rikkojia eikö vaan

• koiria myös itsellä

Niimpä ja olisiko siinä myös 1 syy pirkanmaalla riehuvaan vatsa tautiin koirien tuomat virukset veteen kun niitä uimapoaikoille iltaisin ja öisin rahdataan. niillä kun usein on juurikin vatsaviruksia ..

• dhfiurwfb iuhiwiwehi

Missä lieksassa on ongelma että koiria on uimarannalla, itse en ole sattunut näkemään? Siis onko niitä jatkuvasti siellä? Minä en ainakaan veisi omaa koiraani sinne koska siellä on vaikka mitä roinaa ja roskia kun ne roskat tahtoo olla kaikkialla muualla paitsi roskapöntössä! Kutsukaa joskus lieksanliuskan toimittaja haastattelemaan ihmisä sinne uimarannalle joka kysyisi koiranomistajalta että miksi tuotte koiranne tänne jatkuvasti! Ja samalla saisi ne järjestyssäännöt kertausta ihan yleisesti myös siisteyden osalta! Koiraveroa voisi maksaa jos ne rahat menisi koirien hyväksi, vaikkapa koirien uimapaikkaan eikä mihinmkään muuhun asiaan!

• siisti

Älkää koiraihmiset viekö lemmikkiänne ihmisten uimarannoille. Mahatauti epidemia jota on ympäri Suomea liikkeellä on tarttunut ihmisistä kun ovat likaisia. Varsinkin kakarat. P-takamus pestään rantavedessä, käytetyt vaipat jätetään pitkin rantaa, kakaroita ei opeteta käyttäytymään vaan huutavat ja riehuvat ja häiritsevät vieraita koiria. Ihmiset, varsinkin kakarat ovat ällöttäviä likakasoja ja koissut paljon puhtaampia. Itse uin mieluummin koirieni kanssa.

• just..

ompa taas niin he...l....v.....e......in tyhmä juttu. hyvin hoidettu eläin on puhtaampi kuin ihminen. mitä ongelmaa on uimarannalla uida samaan aikaan kuin koira? ei ne hiton pöpöt sieltä koirasta ui ihmisen luokse. voisin kuvitella jos ranta täynnä mukuloita ja kui moni niistä kusee veteen? sama aikuiset tekee.

koiria ei saa tuoda ihmisten "rannalle"..... ihmiset on niin tyhmä laji kui olla voi. mukamas älykäs, mut todellisuudes täys idiootti.

• HauHauja Vuh

Aloittajalle:
      Ne on just niitä samoja tyyppejä, jotka ei pidä kapungeissa ja taajama-alueilla koiriaan kiinni niitä ulkoiluttaessaan eivätkä myöskään korjaa lemmikkiensä paskoja katujen ja teiden varsilta. Koirat ovat ihan ok mutta tässäkin asiassa homman ryssii se dorka, joka sen koiran omistaa. Onneksi kaikki koiranomistajat ei kuitenkaan ole yhtä holtittomia.

• puhdasvesi

En minä ainakaan käy koirieni kanssa "ihmisrannoilla" uimassa, enkä itsekään suostu niissä uimaan. Etsin aina jonkun syrjäisemmän paikan, jossa ei ihmiset käy vettä paskomassa piloille ja uin koirineni siellä.

• koiran omistajat -

on harvinaisen tyhmiä,

ON väärin ja suurta tyhmyyttä tuoda koiria yleiselle uimarannalle jossa on ihmisiä ja lapsia,
      koirille ja muille eläimille pitää olla aivan omat uimarannat joihin ei ihmiset mene

• Mies57espoo

Miten ihmeessä jollain on aikaa mennä uimarannalle? Minulle tulee huono omatunto jos en joka päivä ( mukaanlukien lomat ja vapaapäivät ) tee jotain hyödyllistä työtä. Nytkin olen ollut kolme viikkoa kesälomalla ja joka päivä tehnyt liiteriä ja kaatanut puita metsästä ja tehnyt polttopuita, pessyt ikkunat, korjannut saoskaivon pumpun, putsannut rännit, pessyt katon, tehnyt puutarharyhmän, ym. Millaisia on ihmiset jotka vain lorvivat?

• ahkeruus arvossaan

Sinulla olisi taatusti hyvä flaksi naismaailmassa! Noin vihmerät miehet ovat missä vain harvinaisia. Ylivoimainen osa miehistä aktivoituu vain ruoka-aikaan. Normaali reitti on sänkyyn - syömään - tupakalle ja sama uudestaan ja uudestaan. Vaikka koko ympäristö huutaa korjaajaa ja kunnostajaa, sankari ei korvaansa kallista. Näin se eläkkeellä olo menee, kai se on kiellettyä se tekeminen. Voi tätä elämisen sietämätöntä keveyttä!
        Pidä se tekemisen meininki kunniassaan, voit tuntea olevasi arvostettu ja näet siistin ja kunnossa olevan ympäristösi, se on paras palkkiosi.

• trgfdgdfgdf

En kyllä äkkiseltään keksi, että miten koiran uittaminen esimerkiks yötä vasten olisi jotenkin haitallista uimareille, jotka eivät ole paikalla yleensä kun vasta tuntien päästä. Koira on täysin eri eläin kuin ihminen ja siten taudit eivät ihmisiin juurikaan tartu. Sen sijaan koirien välillä taudit tarttuvat helposti ja tästä syystä en veisi koiraani koirapuistoon tai koirien yleiseen uimapaikkaan jos se on ahkerassa käytössä.

Toisaalta en kyllä uimarannallakaan koiraani uita, koska aina löytyy paikkoja sivusta, josta koira voi mennä ihan hyvin uimaan. Yleensä noilla paikoilla ei myöskään ole niin pitkälle matalaa kuin uimarannoilla, joten ne ovat parempia paikkoja koiran uida.

• ruisnäkkileipä

Viekää ne typerät ja kirppuiset rakkinne muualle uimaan. Koirista ei tasan ole mitään muuta hyötyä yhteiskunnalle muuta kuin ne paskoo ja kusee kadut täytee paskaa, jota laiskat omistajat eivät alennu noukkimaan. Sitten ne haukkuu/raivoaa/puree ties mistä syystä. Myöskään typerät rakkinne eivät osaa väistää pyöräilijöitä kun laiska omistaja pitää pitkää flexiä pyörätiellä ja koira poukkoilee miten lystää tien leveydeltä. Jos soitta kelloa jo hyvissä ajoin niin rakki saa raivarin. Tais sitten jotkut nyrkillä tapettavat pienet piskit innoissaan tulee "tervehtimään" tuntematonta ohipyöräilijää. No saakin jäädä suoraan pyörän alle mun puolesta jos omistajaa ei kiinnosta kattoa typerän piskinsä perään joka ei tajua mitään vaan säntää päättömästi sinne minne nyt kulloinkin sattuu huvittamaan.

Lisäksi suurin osa teidän koiristanne/roduistanne on yksinkertaisesti rumia. Miksi ottaa ruma piski? Ettehän te osta rumaa vaatettakaan? Vain harvalla voi sanoa olevan kivannäköinen koira vierellään ja vielä harvemmalla sellainen josta ei jatkuvasti olisi haittaa ympäristölleen. Ja todellinen harvinaisuus on fiksu koiranomistaja, joka osaa ottaa myös muut huomioon liikkuessaan koiransa kanssa.

• sut raadellaan

Dh olet psykopaatti

• ??????????????????

Minun molemmat koirani ovat kaverikoiria, eli käyvät ilahduttamassa mm.vanhuksia vanhustentaloissa. Eli miten niin koiristani ei ole hyötyä yhteiskunnalle?
        Mitä hyödyllistä itse teet yhteiskunnalle????????????????
        Ja tottakai kerään koirieni jätökset, toki eivät pasko kaduille, mutta kerään ne teiden varsilta, kuten tekee suurinosa muistakin koiranomistajista.
        Oletko koskaan jäänyt seuraamaan hetkeksi kerätäänkö se paska vai ei??????
        Itse odotan että koira paskoo rauhassa loppuun ja vasta sitten alan rapistella paskapussin kanssa, jottei koira keskeytä paskomista jos luulee rapinaa herkkupussiksi. Usein on minulle valitettu että miksen kerää paskoja, niin olen sitten huikannut että odota vielä sekuntti niin näet että olen ryhtymässä paskankeräyspuuhaan. Vaikka vihaisi koiria ja niiden paskomista niin voisi kai sitä odottaa että näkee onko toinen keräämässä vai ei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Minäkin omistan 2"pikku piskiä" ja kuljetan niitä flexissä, mutta koskaan eivät ole ketään häirinneet, jos ketään ei näy saatan antaa luvan vaihtaa tien reunaa mutta heti kun näen muita niin käsken koirat samalle reunalle kun itse olen. Joo, voi olla että koirani ovat mielestäsi rumia! Mutta haittaako se todellakin sinua????????
        Minunkin mielestäni jotkut koirat tai muut eläimet ovat rumia, ja jotkut ihmisetkin, jotkut talot ja muutkin asiat ovat rumia, mutta ei koskaan ole haitannut minua!

Miten on mahdollista että olen harvoin nähnyt niitä ei fiksuja koiranomistajia, toki niitäkin joskus näkee, samoin kuin näen joskus ei fiksuja koirattomiakin ihmisiä!

Itse en ole koskaan nähnyt että koirieni uiminen olisi ketään haitannut, mutta en toki koskaan ole niitä päästänyt ketään ihmistä häiritsemään. Missä teitä koiria vihaajia oikein on? ja koiraihmisiä vihaavia, missä teitä on? Kun tätä palstaa lukiessa kuulostaa niinkuin koirat olisivat yhteiskunnassamme isokin ongelma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Olen kysellyt näistä teidän koiravihaus-mielipiteistä kaikilta jotka eivät koirista pidä,
        mm. pöpökammoiselta siskoltani joka haluaa että koirani pysyttelevät kaukana hänestä. Ja hänkään ei puhu niinkuin tämän palstan koiravihaajat. Hän pesee kätensä aina meiltä lähdettäessä ja varmasti kotonaankin vielä. Mutta ei hänkään haluaisi kieltää koirien uimista tai käymistä toreilla tms...
        Hänen lapsensa hiukan pelkäävät koiria, mutta silti kannustaa lapsiaan tutustumaan koiriin ja voittamaan pelkonsa!

OLKAA YSTÄVÄLLISIÄ JA VASTATKAA TÄHÄN ASIALLISESTI JA FAKTOJA KÄYTTÄEN, ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ JA UNOHTAKAA VIHANNE HETKEKSI JA KERTOKAA MINULLE MITÄ HAITTAA MIELESTÄNNE KOIRISTA OIKEASTI ON?

HALUAISIN YMMÄRTÄÄ TEITÄ!!!

Mutta se on vaikeaa kun liiottelette ja ylireagoitte...

Edes yksi asiallinen vastaus joka auttaisi meitä koiraihmisiä ymmärtämään teitä!
        Sitähän varmaan haluatte kun tällätavalla tänne kirjoitatte.

Auttakaa meitä ymmärtämään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Amerikanbulldogit

Enpä ole koskaan vieny koiriani uimaan sellaiseen rantaan missä se on kielletty.Enkä myöskään jätä koirieni paskoja kaduille yms en ees omaan pihaan.Minä pidän koirista ja ymmärrän pirun hyvin että kaikki niistä ei pidä eikä tarvikkaan.En halua itekkään astua koiranpaskaan.Kannetaanpa me koiranomistajat vastuu koiristamme ja ehkä voimme elää sulassa sovussa niiden kanssa,jotka eivät koirista pidä.

• Rottweilerrrr

Itse käytän koirani uimassa siellä missä se mahdollista. Olkoon se uimaranta koirille tai ei. Useimmiten häiriintynyt osapuoli poistuu rannalta.

• nyk. koiraton

Ymmärtäkää nyt ihmiset hyvät, että sääntö, joka kieltää lemmikkien tuomista yleiselle rannalle, tarkoittaa sitä, että nimenomaan sinne rannalle ei niitä saa viedä.
        Kakkivat ja pissivät RANNALLE.
        Kukaan ei kai voi kieltää lemmikkien uimista koko vesistössä. Vapaita, hoitamattomia rantoja on paaaljon enemmän, kuin hoidettuja, yleisiä rantoja, jotka ovat tarkoitettu vain ihmisille.

• NIINHÄN SINÄ LUULET

USKON ,ETTÄ TUOHON SINUN RÖYHKEYTEEN TULEE JOSSAINVAIHEESSA LOPPU KUN LEIKIT ASIALLA !!

• lapsikielto
        nyk. koiraton kirjoitti:

Ymmärtäkää nyt ihmiset hyvät, että sääntö, joka kieltää lemmikkien tuomista yleiselle rannalle, tarkoittaa sitä, että nimenomaan sinne rannalle ei niitä saa viedä.
        Kakkivat ja pissivät RANNALLE.
        Kukaan ei kai voi kieltää lemmikkien uimista koko vesistössä. Vapaita, hoitamattomia rantoja on paaaljon enemmän, kuin hoidettuja, yleisiä rantoja, jotka ovat tarkoitettu vain ihmisille.

Koirat EHKÄ kakkivat ja pissivät rannalle, MUTTA LAPSET KUSEVAT JA PASKOVAT RANTAVETEEN, ja saastuttavat vedet.

• Pidän koirista

Koiran palvojia, kohdellaan koiraa kuin jumalaa.
      Onkohan se tervettä??

• ?????????????????

Ei ole tervettä, mutta ei myöskään ole tervettä perheväkivalta tai huumeiden käyttäminen.
        Ja perheväkivalta ja huumeet ovat huomattavasti yleisempää kuin koiran palvominen tai kohtelu kuin jumalaa!
        Meillä niinkuin suurinmallaosalla koira on koira, lapset lapsia ja aikuiset aikuisia(jotka eivät esim. liiottele koiranomistajien tekoja/toimia)

• Koirauimari

Koska suomessa ei ole uimarantaa, jossa olisi ihmiselle pukukoppi ja suihku, sekä ok tuoda koirat sinne. Itse ongelmoin saman asian kanssa koiran omistajana. Miksi tullaan huutamaan heti kun nähdään vilauskaan koirasta virallisella rannalla vaikka se olisi kiinni, sen tarpeiden teko on hoidettu muualla, ekä rannalla ole ketään. Ko. ranta jossa joskus olen käynyt on lähestulkoon hylätty ja todella roskainen. No omalla kohdalla tilanne on helpottunut oman rannan myötä, mutta tilannetta voisi parantaa myös kaikille. Koirille sallittuja uimarantoja tai alueita tai vaikka aikoja ja koirat kiinni. Sellaisia rantoja on joissa on koiraverkot ympärillä, mutta niissä koirat ovat irti ja niitä on paljon. Oma rentoutuminen rannalla tai uiminen ei tule kysymykseen.

• kirjakieltä

Parempaa suomen kieltä olisi otsikko : miksi ihmiset tuovat koiria uimarannoille.

Kaikkia koiria sinne ei kuitenkaan viedä.

• iloinen uimari

En tiedä miksi Suomessa on koirien pääsy yleisille uimarannoille kielletty. Muualla euroopassa koirat ja ihmiset voivat uida samalla rannalla. Ehkä siksi, että Suomi on kaiken kieltävä maa.
      Toisaalta hyvä, että koiran ei tarvitse uida ihmisten jätöksissä ja roskien seassa. Koirat eivät kakkaile eivätkä pissaile veteen kuten ihmiset. Vatsatautiepidemiat täällä Tampereen uimarannoilla johtuivat ihmisten paskoista eivät koirien. Itse uitan Labbikseni ihan muualla kuin ihmisten uimapaikoissa.

• Puhut paskaa

1. annapa esimerkkejä, a) missä "muualla Euroopassa"
        2. Perustele, kuinka niin koirat eivät ulostaisi veteen
        3. Perustele, kuinka niin ihmiset paskantaisivat veteen

Onko todella niin, että Tampereella vedessä kelluu ulosteita? Enpä katsos usko, sillä terveysviranomaiset sulkisivat sellaisen rannan heti ja se olisi valtakunnan ykkösuutinen.

Uin itse kesälomalla Saimaassa yli 60 kilometriä törmäämättä yhteenkään roskaan, en edes muovipussiin.

• lapsikielto
        Puhut paskaa kirjoitti:

1. annapa esimerkkejä, a) missä "muualla Euroopassa"
        2. Perustele, kuinka niin koirat eivät ulostaisi veteen
        3. Perustele, kuinka niin ihmiset paskantaisivat veteen

Onko todella niin, että Tampereella vedessä kelluu ulosteita? Enpä katsos usko, sillä terveysviranomaiset sulkisivat sellaisen rannan heti ja se olisi valtakunnan ykkösuutinen.

Uin itse kesälomalla Saimaassa yli 60 kilometriä törmäämättä yhteenkään roskaan, en edes muovipussiin.

Koirat eivät tee tarpeitaan veteen. Oletko joskus nähnyt? et. Miten voit edes luulla että koira ulostaa veteen, on sulla mielikuvitusta.

Lapset sen sijaan tekevät ja lasten paskaperseet pestään rantavedessä.

Et voi olla noin sinisilmäinen ja kuvitella, ettei lapset tekisi veteen mitään. Olet uskomattoman tyhmä.

Lisäksi nyt saastuneet vedet ovat saastuneet nimenomaan kakaroiden paskasta. Näytteet otettu ihmisestä ja niissä on ollut norovirusta.

• Ex koiranomistaja

Mun mielestä kyllä koirakieltoa rannoilla noudatetaan pääsääntöisesti hyvin.
      Toki aina löytyy joku idiootti, joka luulee voivansa tehdä mitä vaan, niin kuin kaikista ihmisryhmistä löytyy.
      Mutta kyllä voi sanoa, että reippaasti yli 90% koiranomistajista on kieltoa noudattanut, eihän kukaan edes jaksa sitä valitusta kuunnella jos koiran kanssa menee valittavien ihmisten keskelle.

Lisäksi ihmisillä on eväitä siellä rannalla ja koiraa täytyisi koko ajan tarkkailla, ettei mene muiden eväitä viemään, niin ei siinä pystyisi itsekään rentoutumaan ollenkaan.
      Samaten lapsia pitäisi tarkkailla, etteivät tule koiraa häiriköimään tai päinvastoin, joten kyllä itse ainakin menin koirieni kanssa ihan mielelläni jonnekin muualle, silloin kun mulla koiria vielä oli.

Nykyään koirattomana käyn vain ihmisten rannoilla, enkä ole kertaakaan koiria siellä nähnyt, joten onpas nyt kärpäsestä tehty kärkänen..
      Jos jollain rannalla tilanne on päässyt täysin käsistä, niin tehkää siitä ilmoitus, tai viekää vaikka joku lappunen sinne rannalle, että mikäli koiria vielä uitellaan siellä niin asia viedään eteenpäin.

• Matkaaja

Joo sama täällä, en ole nähnyt koiraa uimassa ihmisten rannoilla Suomessa varmaankaan koskaan, en ainakaan muista. Jos joku siellä silloin käy koirinensa kun siellä ei muita oleesim myöhään illalla, niin ketä se häiritsee? Jos siitä ei mitään roskaa jää. Tietty jokuhan siellä pusikoissa on sitten vakoillut, mutta jos haluaa uimaan sieltä pusikosta ja koirat esteenä, niin eikö siitä voi mennä sanomaan? Kyllä ihmettelisin, jos silloin ei väistettäisi.

Olin etelässä lomalla juuri, ja siellä kyllä näin ihan muutamaan otteeseen pari koiraa omistajansa kanssa yleisellä uimarannalla uimassa, hieno hoidettu yleinen uimaranta siis oli kyseessä, jossa rantabaarit palveluksineen. Suomalaiseen silmää tuo näytti aluksi vähän kummalta, mutta herätti kaikissa ihmisissä vain ihastusta kutenkin, ei tuntunut häiritsevänketään, ehkä aluksi vähän itseäni,mutta sitten mietin että mitäs se minua haittaa, kuneibjätöksiä tule ja ei häiritse muita ihmisiä, vaikka olikin ihann paras ranta-aika kyseessä. Ehkä me suomalaiset vaan olemme liian kovaksi sääntöjä noudattamassa, emmekä enää ajattele omilla aivoillamme kokonaistilannetta. Eli ei varmaan suuri rikos olisi tuo aloittajan kuvaama tilanne, jos siellä ei kerta muita uimareita ole ollut samaan aikaan. Peace and love vaan kaikille siis!

• Järki käteen

Sen takia kun tässä holhousmaassa on niin vitun tyhmiä kieltoja. Ihmiset osaa enään yhtään ajatella. Joku lätkäsee kieltolapun ja vaikka siitä ois kellekkään haittaa niin sitä kytätään vain siksi, että saadaan toiselta riistettyä jotain. Jos tulee laki, että kun näkee kyltin mis pitää lyödä päätä seinään 10x kun niin on laissa niin toteutatteko sen?

Sen takia koiranomistajat juuri käy kun siellä ei ole ketään, että siitä ei olisi kenellekkään haittaa. Ainoo ongelma on se, että lakia rikotaan. Mutta hei tyhmiä lakejahan saa rikkoo. Tämä osoittaa vain sen, että jotkut osaa vielä itse ajatella.

• Tämä selvä.

Tuovat siksi koska yhä useammalle naiselle koira on miehen korvike.

• diipadaapaihmiset

Täsmälleen. Ja heinäkuisen uutisotsikon mukaan "Koirasta on tullut ihmisille tapa ilmaista itseään". Tottakai koiranainen vie komean uroksen rannalle :D

• niinpä niin

Kyllä kaunis viisas koira tyhmän, epäsiistin ja laiskan miehentollukan hakkaa mennen tullen. Koiraani voin pussailla mielin määrin, mutta en ikinä miestä, jolla on suu täynnä mätiä hampaantynkiä ja jonka hengitys lemuaa kuvottavalta. Joka peseytyy kerran viikossa ja joka kuljeskelee risoissa aluspöksyissä ruskea läntti takapuolessaan. Koirani on kaikkea sitä, mitä tämä mies ei ole.

• KUN ET SAA MIESTÄ :)
        niinpä niin kirjoitti:

Kyllä kaunis viisas koira tyhmän, epäsiistin ja laiskan miehentollukan hakkaa mennen tullen. Koiraani voin pussailla mielin määrin, mutta en ikinä miestä, jolla on suu täynnä mätiä hampaantynkiä ja jonka hengitys lemuaa kuvottavalta. Joka peseytyy kerran viikossa ja joka kuljeskelee risoissa aluspöksyissä ruskea läntti takapuolessaan. Koirani on kaikkea sitä, mitä tämä mies ei ole.

TARKISTAPPAS NE OMAT KALSARIT JA KATSO PEILIIN !

• Ullamaija
        KUN ET SAA MIESTÄ :) kirjoitti:

Minulla on pikkuhousut, enkä ole enää vuosiin viitsinyt.

• kukin tavallaan
        KUN ET SAA MIESTÄ :) kirjoitti:

Kaikki potentiaaliset ovat olleet varattuja, siis olet oikeassa, en ole saanut. Sensijaan satsaan koiriini. Kiertelen noin 12 näyttelyssä vuodessa. Menestystäkin on tullut. Maksan näyttelymaksut, matkat ympäri Suomen, hotelliyöpymiset jne. Vuosi sitten ostin isomman auton, kun koiria on kaksi, niillä on nyt reilummin tilaa. Asun omassa asunnossani, maksan koirieni rokotukset, laadukkaat ruuat, lääkärikulut, trimmaukset, hampaiden puhdistukset ja tarvittavat varusteet. Elän pitkälti koirieni ehdoilla. Miksi siis ottaisin riesakseni ja harmikseni jonkin haisevan, elätettävän nahjuksen sohvalleni makaamaan? Sitäpaitsi, näyttelyreissuilla tapaa paljon samanhenkisiä, fiksuja miehiä. En tunne jääneeni mistään hyvästä paitsi, elän unelmaelämääni näin.

• ..hyihitto..

Ihminen jolla on koira, tai useampia, on muutakin vilppiä, he eivät ole järjellisesti terveitä, he pitävät koiraa perheenjäsenenä, he käyttävät koirasta termiä "hän", he ostavat koiralle/koirilleen paremmat ruoat kuin lapsilleen.
      Koirat on kapisia kirppusäkkejä, räksyttäviä rakkeja, p..kovat ja k..evat joka paikkaan.

• dh = koirantappaja

dh unohti ottaa lääkkeet

• Bastrado

Jos ei osaa lukea/ei ymmärrä lukemaansa niin lopputulos lienee selvä.Itselläni on koira ,mutta uitan sitä muualla kuin yleisillä uimarannoilla. Yksinkertainen ratkaisu.Kyllä Suomessa rantoja riittää muuallakin kuin yleisillä uimarannoilla.

• Ihmiset tekee tarpeensa veteen ja näin saastuttaa rannat,koira on paljon puhtaampi kun ihminen en koskaan ole nähnyt koiran tekevän tarpeitaan järveen toisin kun ihmiset,uin mieluimmin koiran kanssa kun likasen ihmisen.KOIRATON

• näin meillä

Entäpä se, kun koira otetaan mukaan vaikkapa terassille? Olin taannoin kuskina porukalle ja eräät halusivat välttämättä ottaa koiransa mukaan. Käytiin terassilla, johon sai luvan myötä tuoda myös koiran. Siellä se ärisi ja murisi kaikille ohikulkijoille, itse selväpäisenä lähinnä häpesin koiran omistajien puolesta. Koiraa selvästi pelotti uusi ympäristö ja uudet ihmiset.

• ????????????????????

No ehkä veivät terassille juuri siksi että koira tottuisi väenpaljouteen ja oppisi vähitellen ettei tarvitse äristä ja murista! Tuskin päästi koiraansa kuiteskaan hyökkäilemään tai repimään ihmisiä?????
        Joten miksi kulutit energiaasi häpeämällä koiranomistajan puolesta?????
        Jos kerran omistajaakaan ei tilanne häirinnyt. Olisit vain huolehtinut omista asioista, niin ei olisi tuokaan asia tuonut sinulle murhetta ja päänvaivaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• eikö ole

enää muuta valittamista,kun koira?
      Koira parempi ystävä ja kaveri,kun vit`tumainen ihminen.

• ????
    • lapsikielto

Miksi lasten annetaan leikkiä ja uida koirarannoilla? Minä tuon koirani sinne uimaan ja reuhaamaan - en välitä jos lapseesi sattuu. Lapset eivät kuulu koira-alueille, koirapuistoihin ja koirarannoille.

Muutenkin saastaiset ja likaiset lapset saastuttavat uimavedet. Itsekkäät ämmät pesee kersansa paskat veteen, hyi helvetti. Oksettavaa sakkia nuo lapsiperheet. Pilaavat monien muiden arjen sairauksilla ja koko järven paskoillaan.

• Ihminen1/eläin1

Niin että, vertaat lapsia ja koiria toisiinsa.
        Voi hyvää päivää.

• lapsikielto
        Ihminen1/eläin1 kirjoitti:

Voi hyvää päivää.

LApset eivät kuulu koirarannoille sotkemaan. Lapset saastuttavat uimavedet. Koirista jää korkeintaan karva veteen. Vesi on koiralle sen verran pyhä asia, koira nauttii olla vedessä ja uida, se ei tosiaankaan päästä sinne tarpeitaan.

• lapsikielto
        Ihminen1/eläin1 kirjoitti:

Voi hyvää päivää.

Vertaan siinä mielessä, että koirat ovat paljon siistempiä kuin lapset.

Totta se on, että lapset kusee ja paskoo rantavesiin ja vauvojen takapuolet pestään rannassa. Sen takia vedet saastuu.

Koirat eivät sotke vettä mitenkään.

• molossimix

Uitan koiraani joskus uimarannalla mutta valitsen paikan jossa ei ole ihmisiä lähettyvillä. Ei luulisi ketään haittaavan.

Paras ratkaisu olisi jos koirille olisi omat uimarannat jossa viihtyvät myös omistajat. Ainoa virallinen koirien uimaranta jonka tiedän on erittäin huonossa paikassa, ranta on surkea ja joku molopää on kylvänyt järveen lasinsiruja. Tässä yksi syy miksi käytän koiraani yleisillä rannoilla.

• P.Orilainen

Koirien uimaranta ei ole mikään ratkaisu.

Porissa on 2 kilometriä koirarantaa ja vähän niemenkärjen toisella puolella Yyteri. Silti niitä koiria pitää tuoda yleiselle uimarannalle. Niitä nyt vaan pidetään perheenjäseninä ja omina lapsina.

• koiratkin uimaan

Omistaja kun haluaa itsekkin koiran kanssa välillä uimaan. Ei omistaja voi hypätä mihinkään santaveteen, mutta eipä näytä olevan enään juurikaan missään edes pieniä rantoja minne saisi koiran tuoda.

• kassu2

Koirat tarhaan tai kotipihaan. Sielä ne on ennenkin olleet. Koirista on tehty ihmisiä. Ennen eläimestä sanottiin se, nykyään hän. Kieroksi on mailma mennyt. Koirat pois ihmisten uimapaikoista!

• buldog ded

Juu, eikä nirsoille koiraihmisille, joilla on joku valiokoira, joka on voittanut monia koirakilpailuja riitä hän, vaan koiraa pitää varmaan teititellä.

• ghjfgvj

Koska osa koirien omistajista on kusipäitä. Suurin osa tuskin on, mutta aina löytyy näitä briggettebardo'ita jotka pitävät koirista ja vihaavat ihmisiä

• jokuvsaaaaaaaaq

Jos uimarannalla on kielletty koirien uittaminen, silloin se on. Mutta jos kylttiä, lappua tai muutakaan tietoa siitä, että koira ei saisi uida, niin senkun uikoot.
      Ei se koira osaa siitä suuttua tai loukkaantua, jos se ei saa uida.
      Tämän viestin kirjoittaja omistaa kaksikoiraa.
      Ps. Jos joku sanoo että vieköön koiransa muualle, se ei tarkoita kyseisen henkilön olevan koiranvihaaja

• hohhotihoijjaaa

Olisipa minullakin noin pieni pulma.

Anna mun kaikki kestää.

• mä ja

Totta. Ja tuo koirakielto on voimassa 24/7, siitäkin huolimatta, vaikka ranta olisi kuinka tyhjillään ihmisistä. Siinä on kyse mm. näistä koiran jätöksistäkin, joita ne tekevät kyllä aina just siihen paikkaan, missä hätä tulee ja kyllä nyt kuitenkin useimmat omistajat eivät korjaa näitä kasoja lähimpään roskikseen, kuten kuuluisi.
      Olen myös törmännyt tähän ongelmaan täällä Lounais-Suomessa, eli taitaa olla valtakunnallinen ongelma tämä..
      Käyn itse mieluiten juurikin ilta-aikaan tai todella aikaisin aamulla uimassa ja kyllä se nyt vain tuntuu todella epämiellyttävältä, kun koira/koiria juoksee irrallaan rannalla. Ihan sen vuoksi, kun ei sitä nyt kuitenkaan tiedä, miten koira suhtautuu vieraaseen ihmiseen ja siihen lisäksi näitä jätöksiä sitten.
      Muuten mua ei kyllä koirat haittaa, kivoja ötököitä ovat muuten.

• herpa1

Äläkää isot immeiset itketkö.
      Ei tarvii mennä rannalle, jos koirat häiritsevät, uimahallit ovat hyviä paikkoja teille.

• Koirat pois

Taisi löytyä viimeinkin syyllinen siihen vatsatautiepidemia näillä uimapaikoilla.
      Taisi olla jokun koiraihmisen rakas koira, joka jätökset aiheuttivat oksennus ja vatsatautiepidemian ja ihmistä syytetttiin, että joku ihminen olisi käynyt uimaveteen jätöksensä jättämässä.
      Ei edes epäilty, että koiraa ja koira uidessaan paskoo veteen yleisellä uimapaikalla.
      Koiraihmisten mielestä koiraa ei saisi edes syyttää moisesta, on muka niin siisti ja tottelevainen kiltti koira.

Ei koiraa uimarannalle tarvi viedä.
      Koiran omistaja voi omassa pihassaan suihkuttaa kylmää vettä koiransa päälle, jos koiraa haluaa jäähdyttää.

• ????

• 14+15

"Mies arvelee, että pökäleen, joka näytti selvästi ihmisulosteelta, on saattanut tehdä joku lapsi."
        http://www.lansi-savo.fi/uutiset/lähellä/kakkapökäle-ajoi-uimarit-ylös-vedestä-181370

• Jep Jep

Koirallahan siis ei tavata norovirusta...

• vihaan lapsia

Näytteet ovat ihmisperäisiä ja positiivisia. Luuletko tosissasi, että kun uit siinä vedessä johon lapset kusee ja paskoo ja johon pestään vauvojen ripuliperseet, että pysyisit terveenä? Yksikin sairas tai viruksen kantaja riittää, niin se leviää lämpimässä vedessä. Kun kävijöitä 300 vuorokaudessa ja suurin osa lapsia, ei epäilystäkään.

Johan se on todistettu, että epidemia on lähtöisin ihmisestä, hirveistä lapsista, jotka vaan paskovat ja pilaavat kaiken. Itsekkäistä äideistä jotka sairastuttavat kakaroillaan kaikki muut ja pilaavat koko järven.

Koirat eivät tee tarpeitaan veteen, onko niin vaikeaa ymmärtää? Teillä on vissiin jo sitä vauvanpaskaa mennyt korvistakin sisään, kun niin nautitte uida ripulivedessä. Koira on paljon siistimpi kuin lapsi, koira ei sotke vettä jossa se nauttii uida. Koiralla on älyä enemmän kuin lapsilla.

Itse en ui lapsirannoilla, enkä uittaisi koiraanikaan mistään hinnasta sellaisilla roskarannoilla.

• ?????????????????

Saako koira liikuntaa kun sen päälle suihkuttaa vettä?
        Mitä se haittaa jos joku haluaa tarjota koiralleen liikuntaa uinnin muodossa?

• järki käteen

Ihmiset on niin perkeleen itsekeskeisiä ja luulevat itsestään, että saavat tehdä mitä huvittaa.
      Sehän on selvä että KOIRIA EI IHMISTEN UIMARANNALLE.
      Se tulisi käsittää kusipäisinkin koirantaluttaja. Eläimille on omat rannat tai nitähän voi käyttää kauempana iuimareista missä vain rannassa.

• nimimerekki

Harmi ku koirasta en oikein syötävän makuista saa.. millaisen marinaadin yleensä laitatte koiran lihaan?
      Jos koiran omistamiseen olisi joku pieni koulutus pakollisena. ei välttämättä jokainen koiran omistaja olisi täysi ummikko. Nykyään eivät tajua että säännöillä on syynsä.

• hyh uimarannat

Missään tapauksessa en veisi koiraani yleiselle uimarannalle uimaan. Päivän mittaan uimarit kuseksii ja paskantelee veteen, ja iltaisin hanhet valtaavat uimarannat paskoen veteen ja rannalle.

Met uimme Rekun kanssa vain puhtaissa vesissä ja teemme jätöksemme niille tarkoitetuille paikoille, minä vessaan ja Rekku kakkametikköön.

• Iloinen ihminen

Se että koiria uittaa yleisillä rannoilla, niiden sulkemisajan jälkeen, ei pitäisi olla MINKÄÄN VALTAKUNNAN ONGELMA. Itse en omista koiraa, mutta vihaan kaikenlaista nalkutusta ja napatusta asioista, jotka eivät mitenkään edes hankaloita toisen elämää. Jos omistaja pitää huolta, ettei koirasta jää rannalle jälkeäkään, niin mitäs haittaa siitä sitten on? Mielestäni rannalla voi uittaa vaikka avaruusolioita ns. sulkemisajan jälkeen.

Hankkikaa ihmiset elämä, tai keskittykää siihen omaanne!
      Ainainen valittaminen tekee elämästänne negatiivisen. Sitten vanhana sitä miettii että miksi olen ollut aina niin kärttysä, niin voi olla syytä katsoa peiliin!

• koiraui

Kylläpä nauru maistui kun luin näitä "missä koira saa uida" juttuja. Loppujen lopuksi juttu meni toinen toisensa haukkumiseen koirien tapaamiseen...uhkailuun..ei mitään tekemistä keskustelun missä koira saa uida kanssa..hau...hau :D Eipä tarvittu koiraa kun paskatauti levisi...riitti että IHMINEN ui ja paskoi veteen :/ Koirieni kanssa uinut ...huom...omassa rannassa lähes 40vuotta enkä ole sairastunut...pesenhän ja hoidan koiraani.
      Todella ahdasmielistäö ja sairasta keskustelua. Ei ilmeisesti kaikki kotona eräillä tässä keskustelussa. Tapan..hakkaan...isken..lyön..turpaan vaan...siinähän sitä asioita ratkotaan....kuka on napaantuijottavakitsofreenikkinarsisti :DD
      ps. Pitihän minun vähän vettä heittää kiukaalle...kiva seurata miten seinille hypitään hau...hau

• Voi sentään

Ehdotan, että koirista alettaisi maksaa rahaa lapsilisän tapaan. Lasten korvikkeitahan ne ovat. Paskovat ja niille lässytytään ja niitä paijataan. Vaikka 200 e / kk. Ja vähän enemmän jos on monta piskiä. Ja ruokakin on niiiin kallista.

Hyvä vaaliteema vaikka vihreille tai muille hihhuleille. Tai voisiko joku tyttöministeri tehdä heti aloitteen?

• Vielä iloisempi

Ei uimahalliinkaan saa viedä koiria sulkemisajan jälkeen. Jos koirista ei olisi hallissa haittaa, silloin se olisi sallittua. Samoista syistä koirien tuominen yleisille uimarannoille on ehdottomasti kielletty kaikkina vuorokauden aikoina uimakaudella. Eivät kieltomerkit ole näissä paikoissa turhaan.

Asiasta on tietoa saatavissa runsaasti vaikkapa netissä, joten turha tänne on tulla omia teorioitaan esittämään.

• ????????????????????

Uima-altaita pitäisi putsata enemmän jos niissä uisi myös koirat. Rannalla vesi vaihtuu ja siellä ui myös luonnoneläimet

• swimminghappines

Kirjoitin toissa vuonna erinomaisen vastauksen samasta aiheesta. Olen sitä mieltä että huumoria niiltä pahasti puuttuu vitun egoistit saatanan oman napan tuijottajat, eilistä lukuunottamatta. Veikkaisin jos olisin koiran kanssa niin saisin koira asentoa taluttajilta enemmän. Anteeksi korjaan. Kyllä niiltä huumoria löytyy mutta se jää vähäiseksi kylttien aiheuttamasta päänsärystä mitä ne saa jäädä vainoamaan muilta.

• me myself and I

Ikävä kyllä tulee aina olemaan ihmisiä jotka eivät piittaa säännöistä eivätkä osaa nähdä että heidän välinpitämättömyytensä vaikuttaa muihin.

Kiellot ja kyltit eivät tehoa. Jotkut ihmiset myös varastavat, kävelevät punasia päin, roskaavat, lyövät muita, ajavat kännissä autoa vaikka se on kiellettyä. Lista on loputon. Sen kanssa nyt vaan on opittava elämään vaikka harmittaa.

• Ei koiria rannoille

Jokaisessa Riistanhoitopiirissä on metsästyksenvartijoita. Näiden Vartijoiden yksi tehtävä on valvoa koirakurin noudattamista. Rannoilla on sorsapoikuieta uimareiden lisäksi ja irrallaan oleva koira voi tappaa pahimmillaan koko poikueen. Omistaja on TÄYSIN vastuussa eläimensä tekemisistä ja koirakurista on säädetty Laissa.

14 §
      Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.
      Lähde: Finlex

"Löysä koirakuri voi koitua kalliiksi"

15.04.2013 15:11

Koirat on pidettävä aina kytkettyinä, muistuttaa metsästyksen vartija Kalevi Pulkkinen Mäntyharjun-Hirvensalmen riistanhoitoyhdistyksestä.

Jos koiria halutaan lenkittää vapaina esimerkiksi metsässä, niiden on oltava omistajan ohjauksessa ja näköyhteyden päässä.

– Mieluummin kuitenkin aina hihnassa, huomauttaa Pulkkinen.

Jos koira aiheuttaa vahinkoa vapaana liikkuessaan, syyllistyy sen omistaja metsästysrikokseen. Rangaistuksena tuomitaan sakkoa tai vankeutta enintään kaksi vuotta.

Sakkoja voi seurata, vaikka koira ei ehtisikään aiheuttaa vahinkoa. "

Lähde: http://www.pitajanuutiset.fi/Uutiset/13275605.html

• koira on kiva asia

Itsellä ei enää koiraa ole, enkä yhtäkään koirista koskaan "kielletylle" rannalle (tai muihinkaan kiellettyihin paikkoihin = leikkipuistot, tarhan pihat jne.) vienyt, mutta silti ärsyttää, kun täällä on porukka heti vastustamassa koiria, kun joku vain sanookin sanan "koira". Tuntuu pahalta, että koiria vihataan noin.

Jos koiraa uittaa yleisellä rannalla, kun siellä ei enää ole ketään uimassa (iltamyöhä, aamuvarhainen, yö, esimerkiksi), en ymmärrä, missä se ongelma on. Jos koira paskoo rannalle, jätös kerätään pois, eli siitäkään ei pitäisi mitään ongelmaa aiheutua. Koirat eivät ole "likaisia" tai levitä tauteja, toisin kuin jotkut koskaan koiraa omistamattomat yliherkät hygienistiääliöt kuvittelevat.

Tosin, pakko sekin on myöntää, etten ymmärrä, MIKSI se koira on väkisin vietävä sinne kieltotaulurannalle, ihan vain sääntöä uhmatakseen, kun siellä on niitä ihmisiä uimassa. Monilla yleisillä rannoilla on vieressä myös veneenlaskupaikka, joten koiraa voisi ihan hyvin uittaa siinä (ettei säntäile muiden uimareiden päälle keppiään noutaessaan tms.) Toisissa paikoissa on myös matkaa yleisille rannoille, mutta venerantoja ja/tai muita järvenrantapaikkoja löytyy kyllä lähempääkin kotia, joten nämäkin kelpaisivat. Joissakin paikoissa on jopa erikseen koirille tarkoitettu uimaranta (esimerkiksi caravan-alueilla saattaa olla näitä).

Tiivistettynä: en toisaalta ymmärrä, miksi koira tyhjällä rannalla uimassa herättää niin paljon vihaa, mutten toisaalta käsitä sitä sitäkään, miksi se on sinne kiellosta huolimatta oikein erikseen vietävä. Eri asia, jos sattuu lenkkeilemään rannan ohitse (kun ihmiset eivät ole uimassa siellä) ja saa siinä ahaa-elämyksen "voisinkin antaa koiran uida". Ja ne mahdolliset jätökset totta kai kerätään pois.

Jos jollekulle on aiheutunut mielipahaa jonkun toisen kurittomasta koirasta, vika ei ole koiran. Vika on omistajan, joka ei ole saanut koulutettua tai hallittua koiraansa. Tämmöiset tapaukset ovat rasittavia missä vain. Sen sijaan kiltti, omistajaansa totteleva koira yhdistettynä järkevään, vastuunsa tuntevaan omistajaan on ihan ok.

[Kyllä ne irtolapsetkin kaupoissa/rannoilla/kaduilla ärsyttävät, kun sekoilevat ympäriinsä ja käyvät välillä kiusaamassa hihnassa siististi olevaa koiraa tai ihan vain muita ihmisiä. Miksei näistä valiteta? Lapset pois aikuisten rannoilta.]

• eikö oo muuta

Itse uskon että koirien kieltomerkit rannalla ovat ihmisten vuoksi eikä saastuttamisen vuoksi siellä. Vieras koira on arvaatamon, jotkut pelkäävät koiria, toiset ovat allergisia ja rannoilla on paljon vilistäviä lapsia.

Kiellossa kyse ei ole siitä että koira sotkisi rantaa enemmän kuin kukaan muukaan. koiran voi käyttää pissalla ja kakalla jossain muualla ennen rantaa. En pahoittaisi mieltäni moisestä, että kuumana helle päivänä joku käy viilentämässä koiraansa uimarannalla jossa ei ole muita ihmisiä.

Kyllähän ne koirat muillakkin rannoilla uivat, kaikki paikat eivät vain ole turvallisia viedä koiraa.

Ja ei en ole koiran omistaja, mutta maalaisjärki ja pieni soveliaisuus on sallittua.

• Ei koske hevosia

No mutta entäpä Hevoset ? Täällä Hankasalmen Niemisjärvelläkin on myös koirien uittaminen yleisillä uimarannoilla kielletty. Mutta hevosia tämä ei tietysti koske koska on ollut kolmekin hevosta ratsastajineen uimassa yhtä aikaa. Ja rantahiekalle on jäänyt läjäpäin p...aa.
      Ei tunnu kovin mukavalta kun vie sinne lapset uimaan ja rakentamaan hiekkakakkuja.

• ...

Joka kuntaan pitäisi laittaa pikkuinen, edes muutaman metrin vaikka ihan hoitamaton ranta koirillekin. He voisivat halutessaan siistiä sitä. Luulisi, että rannallevientikielto koskee vain hiekkarantaa, ettei siihen tule kikkareita, vaikka suurin osa jollei kaikki kyllä korjaavat nekin. Vedessähän nyt ui muutenkin eläimiä, karvaisia ja karvattomia. Minä kyllä tykkään uida koirien kanssa. Toivon, että ne saavat uida vapaasti eikä niitä uiteta väkisin liian kauas, jotta esim. säästyisi lenkittämiseltä.

• Mitä vattua?

Miksi muiden rannat hoidetaan ja koirien rantaa ei? Eikö koiran OMISTAJA ole silti ihminen, joka harrastaa koiran kanssa, vaikka se koira onkin eläin?
        Miksi kaupunki laittaa muille harrastajille asiat viimesen pääle, ja koiranomistajalle vaan se hoitamaton ja turha tilkku ja saat itse kuokkia?

• autskunsattuujalkaan

No entäs vuohi sitten? Jos sekin haluaisi vaikka juoda järvestä!!

Ja hyi, lapsia... Lapset pois yleisiltä rannoilta, paskantavat hiekalle ja kusevat veteen, viskovat lelujaan ja kiljuvat vedessä. Häiritsee aikuisia. Lapsiperheille voisi olla ihan omat rantansa, aikuiset saisi uida ja ottaa aurinkoa rauhassa aikuisten rannoilla. Kakarat valtaavat aina koko rantaviivan hiekkalinnoillaan ja muilla leikeillään, sitten alkavat kiljua, kun yrittää aikuinen pujotella jostain välistä veteen tallomatta mitään, joskus joku muotti kipeästi sattuu jalkapohjaan, kun se sieltä hiekan seasta paljastuu kävellessä.

Tuleeko koiran, hevosen tai muun eläimen kanssa tämmöisiä ongelmia?

• Iloinen ihminen

Joo samaa mieltä.
        Ja monethan voivat olla allergiasiakin lapsille. ;P

• lapsikielto rannalle

Mieluummin koira rannalla kuin lapsia.

Lapset sotkevat vedet paskalla ja kusella. Vasta tulleet epidemiatkin ovat lähtöisin ihmisen ulosteista.

Koirat eivät tee tarpeitaan veteen, vesi on koiralle niin pyhä asia ja koira nauttii uimisesta, joten se ei tosiaankaan vettä ulosteillaan sotke.

Sen sijaan vaippalastenkin ripuliperseet pestään suoraan rantavesiin, kakaroita patistetaan menemään syvemmälle kusemaan.

En ikinä voisi kuvitellakaan uittavani koiraani lapsirannalla. Hyi helvetti. Koirani ansaitsee paljon puhtaammat vedet, ei missään lapsenpaskajätevedessä.

• yhäs

Koiralle pyhä asia? Taidat olla aika sekaisin. Eihän koira mistään pyhästä ymmärrä.

• kalat pois järvestä

KALAT heti pois järvivedestä, myös!! Hirveetä, kun yleisellä rannalla sallitaankin kaloja vedessä, sinne paskovat ja käyvät näykkimässä ihmisten jalkoja.... Kala on saastainen eläin, joka pilaa veden. Kyllä täytyy nämä vastuuttomat kalastajat laittaa ruotuun, jotta onkivat jokaikisen kalan pois järvestä, etenkin niiltä yleisiltä rannoilta, tai vähintään aitaavat kalat jonnekin, mistä ne eivät tule yleiselle rannalle häiritsemään uimareita. Jokuhan voi olla allerginen kalalle!!!

Oikeasti.... eläimistä ei irtoa mitään paskaa teihin, uimarit.

• urpot menkää uimaan

Miksi se o niin tärkeää että koira ei ole uimassa, jos tuo aloittaja ei itsekään kerran siellä rannalla ole niin mitä se häiritsee jos joku uittaa koiraansa vaikkapa öiseen aikaan tai kun ketään ei ole?
      Mun mielestä asioita voidaan kieltää ihan niin paljon kun halutaan, mutta voihan sitä järkeäkin vähäsen käyttää että mistä asiasta on oikeasti haittaa ja mistä ei.
      Miksi kielto pelkän kiellon itsensä vuoksi on niin tärkeä noudattaa?
      Voishan sitä kieltää vaikka rannalle päin katselun jos on vaatteet päällä,, sit kun ei ole vaatteita ja on vaan uimahousut /puku päällä niin sit saa kääntää katseen rannalle. Tai voishan rannalla kieltää aurinkolasien käytön? tai kieltää ihan mitä vaan.
      mut ei ihmiset kauaa vaan jaksa järjettömiä kieltoja..
      jos koiran kans on kävellyt tunnin ja matkaa on vielä, koira läähättää ja se tarvitsee jo vettä juodakseen, näet että siinä on järvi ja ketään ei näy mailla halmeilla, niin sinne van koiran uimaan mitä se haittaa? sit jos joku tulee niin kutsut koiran luokse ja jatkatte matkaa.
      Tuomoiset aloittajan kaltaiset urpot pitäisi kieltää, eli semmoinen iso kieltokyltti sulle kaulaan että ihmisten on kielletty kuunnella sun naputusta.
      Kerrostalossa on kielletty suihkussa käynti 22 jälkeen, mutta jos paskot yöllä housuusi aloittaja, niin oletko ravat housuissa aamuun asti siksi että se suihkussakäynti on kielletty?
      Ihan vaan siksi että kielletty mitä kielletty..
      perustellut kiellot on erikseen, esim HYVÄT NAAPURIT OLEN YÖVUOROSSA VOITAISIINKO KIELTÄÄ SUIHKUSSAKÄYNTI PÄIVÄLLÄ TO JA PE..joten ihmiset varmaan uskovat helpolla kun on järkisyy..
      Tai Älkää uittako koiria rannalla, mikäli on lapsia jotka haluaa uimaan. Miksi en uskoisi tällaista kun siinä on kyse konkreettisesta asiasta, eikä van että kielletäänpä nyt kerran yksi koira kerran oli vähän vauhko ja omistaja ei kytkenyt, niin kielletään kaikkien koirien tassunkastelu.
      Suurin osa käyttäytyy koiran kanssa asiallisesti, ja muutaman urpon takia ei kannattaisi kieltää joka asiaa.

• urpot menkää uimaan

Kyllä siinä enemmän nimittäin tuntee olonsa urpoksi, jos onvaikkapa maanantai päivä 40 astetta hellettä, ketään ei ole rantsula kun ihmiset ovat töissä, itse olet vapaalla ja kävelet koiran kanssa..Sit ketään ei näy ja iso kieltokyltti vaan siinä seisoo niin kuin tyhmä pitää olla jos uskoo kieltokylttiä vastoin omaa järkeä?
        Eli on sääntö jossa ei ole järjen hiventä, kukaan ei edes näe, asiasta ei ole mitään haittaa.
        Mitä enemmän on turhia ja tarpeettomia kieltoja, sitä vähemmän ihmiset uskoo enää niitä tarpeellisiakaan.
        Eli perustelkaa kieltonne ensin hyvin, tulkaa sitten muille esittelemään.
        Ja monesti nuo kiellot on laitettu ihan yksipuolisella päätöksellä..
        jos asun kaupungissa ja tulee kieltokyltti yhtäkki äjonnekin, niin haluun kyllä tietää että miksi se on tullut ja kuka sen on laittanut.

• vihdoin järkeä!

Asiaa!
        Puhut järkeviä!

• totuus tekee kipeää

Koulutettu koira ei paskanna tai kuse rantaveteen. Kouluttamaton räkänokka kakara sen sijaan kusee ja paskantaa.

• kuusee

Koulutettu koira kusee ja paskantaa jokapaikkaan.

• Andropov

Ymmärrän aloittajan pointin, mutta miten suhtautua järvessä uiviin kaloihin, minkkeihin, käärmeisiin, hirviin tai karhuihin, joita myös ui järvessä eri vuorokaudenaikoina? Loppujen lopuksi nämä kiellot ovat vain tietynlaisia suosituksia, koska "luontoäitiä" vastaan emme pysty mitenkään taistelemaan. Jos siis kielletään koirilta uiminen ihmisille tarkoitetuilla uimarannoilla, niin miten voisimme kieltää sen myös muilta villieläimiltä? Mieluummin totaalikielto kuin vain osittainen?

• urpot menkää uimaan

Aloittajan logiikka lienee se tyypillinen että kielletään se mikä pystytään.
        Toki ne asiat mitä ei pysty kieltämään, niin ovat sitten miten ovat.
        mut jos jotain vaan suinkin ikinä PYSTYY kieltämään ja joku on kiltisti toteuttamassa jokaista kieltoa, esim kantamalla 3 litraa vettä repussaan koska koira ei voi siitä matkan varrelta olevalta rannalta lipaista edes yhtä suullista vettä juodakseen kieltokyltin takia, niin kielletään ihan kaikki mitä vaan ikinä suinkin kyetään, olenhan sentään suomalainen.

• Minen mee uimaan

"Minen mee uimaan
      minen mee uimaan
      kalat on vetteen pissanneet"
      - Mikko Alatalo

• Mitä Ulostetta

Ei tarvitse kaukaa hakea syytä vatsatauteihin, kun on uitu uimarannoilla. Pitkin talvea koiranulkoiluttajat vievät koiransa kävelylle ja ulostamaan jäille. Sitä tavaraa on metrin välein jäällä. Uimarit sitten saavat siitä osansa kesällä. Matalat rantavedet ja sadoin kiloin ulosteita. Ei tarvitse arvailla vatsatautien syitä.
      Koiran ulkoiluttamiskielto jäille on tarpeen. Sen todistavat nyt lukisat vatsasairaudet.

• lapsikielto

Voi hyvä luoja, kuinka tyhmä voit olla, kun syytät talvikakkoja nyt puhjenneista taudeista? Että on kaukaa haettu, ihan vituttaa tuollainen tyhmyys. Mahdolliset pöpöt kyllä kuolevat lumessa ja jäässä ennen kuin paska hajoaa veteen.

Näytteet ovat ihmisperäisiä, on selvää, että sinne rantaveteen paskovat kakarat ovat saastuttaneet ja sairastuttaneet muut uimarit. Kun rannalla käy satoja lapsia päivässä, pissivät ja kakkivat veteen, joku kyllä sairastuu. Vauvojen paskaperseet pestään rantavedessä ja vauvat istutetaan rantaveteen.
        Lämmin vesi vieläpä, bakteerit lisääntyy nopeasti.
        Suurin osa sairastuneista lapsia = liikkuvat rannalla = ei epäilystkään, että juuri RANTAVEDESSÄ on niitä pöpöjä = siinä vedessä, jos kuvottavien vauvojen paskoja huuhdotaan.

Kuka vielä kehtaa syyttää koiria näistä epidemioista, olette naurettavaa paskasakkia! Päänne jo täynnä sitä vauvanpaskavettä. Koirakoiratkoirat, niin pahoja ja likaisia, eivätpähän sentään pasko veteen kuten oksettavat lapset!

Laadukkaimmille rannoille tulisi asettaa lapsikielto, niin ei uimarit sairastuisi. Saisi uida läpi kesän.

• Oikeassa
        lapsikielto kirjoitti:

Voi hyvä luoja, kuinka tyhmä voit olla, kun syytät talvikakkoja nyt puhjenneista taudeista? Että on kaukaa haettu, ihan vituttaa tuollainen tyhmyys. Mahdolliset pöpöt kyllä kuolevat lumessa ja jäässä ennen kuin paska hajoaa veteen.

Näytteet ovat ihmisperäisiä, on selvää, että sinne rantaveteen paskovat kakarat ovat saastuttaneet ja sairastuttaneet muut uimarit. Kun rannalla käy satoja lapsia päivässä, pissivät ja kakkivat veteen, joku kyllä sairastuu. Vauvojen paskaperseet pestään rantavedessä ja vauvat istutetaan rantaveteen.
        Lämmin vesi vieläpä, bakteerit lisääntyy nopeasti.
        Suurin osa sairastuneista lapsia = liikkuvat rannalla = ei epäilystkään, että juuri RANTAVEDESSÄ on niitä pöpöjä = siinä vedessä, jos kuvottavien vauvojen paskoja huuhdotaan.

Kuka vielä kehtaa syyttää koiria näistä epidemioista, olette naurettavaa paskasakkia! Päänne jo täynnä sitä vauvanpaskavettä. Koirakoiratkoirat, niin pahoja ja likaisia, eivätpähän sentään pasko veteen kuten oksettavat lapset!

Laadukkaimmille rannoille tulisi asettaa lapsikielto, niin ei uimarit sairastuisi. Saisi uida läpi kesän.

Oikeassa olet. Lapsikielto olisi paljon järkevämpi ratkaisu kuin koirakielto!

• Supi Suomalainen
        Oikeassa kirjoitti:

Oikeassa olet. Lapsikielto olisi paljon järkevämpi ratkaisu kuin koirakielto!

Lapsikieltoon pitäisi laittaa lievennykseksi ikärajat, kuten kielletty alle 16 vuotiailta, tai alle 12 vuotiailta jne. Alle 4 vuotiailta veteen meno kielletään kokonaan, koska jotkut heistä eivät pysty vielä pidättelemään tarpeitaan. Aikuisille tarvitaan uimarannoille promilleraja 0,5 promillea, koska vahemmassa humalassa he aina hukkuvat.

• 1+5=6

Ei totaalinen lapsikielto, vaan rajoitetusti rantoja lapsille; olisi niitä koirien rantoja, sitten lasten rantoja, sitten aikuisten rantoja. Tai ehkäpä lapsivapaat kellonajat pienempien (=vähärantaisten) paikkakuntien rannoille? Ja sitten koirien uittoaika sallittakoon illalla myöhään / yöllä, jolloin ei yleensä kasoittain ihmisiä uiskentele.

Mistä muutenkaan on peräisin se käsitys, että koira sadan metrin päässä saman rantaviivan järvenkohdassa on ihan ok uimassa, mutta samalla rannalla ihmisten kanssa ei ole ok? Kyllähän se vesi kulkeutuu. Parhaassa tapauksessa uitte samassa vedessä, jonne tehtaat laskevat jätevesiään, ette vain ui ihan siinä tehtaan välittömässä läheisyydessä eli ette näe sitä jätevesien laskua... Samoin autoista irtoaa kaikenlaista vesiin siltojen kohdalla, veneistä irtoaa kaikenlaista koko ajan. Se sama vesi kulkeutuu kyllä uimarantaan asti. Jos uitte mökillänne koiran kanssa tai ilman, se sama vesi kulkeutuu sieltäkin sinne yleiselle rannalle, joka voi olla hyvinkin kaukana, tai toisinpäin: yleiseltä rannalta lapsivedet (eli vedet, joissa lapset ovat uineet) noroviruksineen kulkeutuvat turvalliseen mökkirantaannekin. Vesi ei "seiso paikallaan" tai rajaudu lohkoihin siinä järvessä.

• koiranomistaja

Minä uitan koiraani milloin missäkin, kieltomerkistä huolimatta. Ihan vain syystä, että 30 helteillä, et itsekkään ole turkki päällä. Enkä aijo koiraani (johon olen laittanut rahaa ja aikaa) uittaa kivikossa, jossa on ihanien ihmislapsosten rikkomia lasipulloja ja järkyttävä liukkaita kiviä, joissa voi sattua vahinko. Koen pääseväni vähemmällä parilla mulkaisulla kuin monen sadan euron laskusta, kun koiran tassut ovat lasinsiruilla ja poikki.

Miks ei vaikka joka kunnassa olisi HYVÄ uimaranta, jonne saa viedä myös koirat, kissat ja lapset sekä mummot?

• ihminen ensin

Joo mä kans ihmettelen että miks koirallisill pitää jättää vaan ne paskat ja syrjäisimmät rannat?
        Ja kaupunki laittaa muille valmiiksi ja pitää yllä, koiranomistajalle sanotaan että tehkää talkoilla "saatte tehdä itse" ja me ollaan että KIITOS ai saadaanko me tää punkkinen liukas kivikko voi kiitos.
        Mitä vittua? eikö koiranomistaja ole kans ihminen ja koira on hänelle tärkeä harrastus. kaupunkien pitäisi tukea KAIKKIA liikunta ja harrastusmuotoja, eikä pelkkää yleisurheilua tai jotain lasten touhuja..
        lapsetkin on tulevia koiranomistajia

• Koiratt

En tiiä, pitäisi olla lapsiperheiltä kielletty pääsy koska turhaan lapsia viedään sinne veteen kusemaan ja siinä on myös hukkumisen vaara.
      Miksi ihmisille rakennetaan ensin uimahallit, sinne tietysti koirilta pääsy kielletty,
      ja sitten heti ulkonakin varataan ihmisille kaikki paikat?
      Mun mielestä koiria on niin paljon ihmisellä lemmikkinä, jopa lapsiperheet saattaa olla koirallisia, että kohta vois jo kieltää ne pelkät ihmisten uimarannat ja muuttaa parhaat paikat koirallisiksi paikoiksi.
      MUllakin jää monet pullakahvit ja jätskit ostamatta kun ei ole koirat sallittu tai ei ole varjopaikkaa..
      vois rantakioskit ja kaikki menestyä paremmin kun annettaisi koirallisten jotka myös ulkoilee eniten mennä jokapaikkaan ja mieluummin kiellettään tuollaset aloittajan kaltaiset negatiiviset urpot.
      Koska mitä väliä sun kaltaisellasi on suomen elämän kannalta noin rahalliseti, montako jädeä ja vesipulloa ostat?Yhden koska olet todennäkösesti yksinäinen.
      Mä ostan kahvin, sekä jädet mulle ja koiralle, nakkisämpylät molemmille yms..Mut kun rannoille ei saa viedä koiraa niin käyn kaupasta hakeen kotiin eväät ja kiertelen syrjäkyliä etten vaan häiritse toisia..
      Mut vielä ne ajat muuttuu ja koirat aletaan hyväksyä kun urpojen napina osoittautuu aikansa eläneeksi jäänteeksi jostain nuijasodan ajoilta. urpothan onneksi tuppaavat kuolemaan sukupuuttoon niin tulevan polven jälkeläiseti eivät saa niitä valittaja geenejä.

• eläinvihaajat hei

En tiiä ulkomaista, kun en ole reissannut liiemmälti, mutta tää Suomi ainakin tuntuu olevan täynnä eläinvihaajia.

Ensin ollaan silleen "Hyi, koira, hyi kissa!!" ja yritetään kauheasti narskuttaa siitä, ettei koiria tai kissoja saa tuoda yleiselle tiellekään, saati että niitä saisi pitää missään lähiöissä tai vastaavissa lemmikkeinä, ja jos joku nyt sattuu pitämäänkin, niin heti alkaa kauhea kitinä siitä, ettei sitä lemmikkiä sitten ainakaan minnekään ulos sieltä asunnosta saa viedä - paitsi jos se on kerrostalossa, missä sen pelkkä olemassa olokin häiritsee muita asujia, eikä sitä pitäisi siis sallia kerrostaloo laisinkaan. Eli ei ole hyvä, että eläin on sisällä, muttei ole hyvä sekään, että se on ulkona. Kauheasti valitusta siitä, että elukat kusee ja paskoo "joka paikkaan", mutta hei, yrittäkään vihaajat itse olla viikkokin kusematta ja paskomatta. Suurin osa koiranomistajista keräilee läjät pois ja vie roskiin, ja nekin, jotka eivät kerää, vievät lemmikkinsä yleensä papanoimaan pusikkoon/ojaan - eivät keskelle julkista jalkakäytävää tai yleisurheilukenttää tai uimarantaa.

Sitten vihataan myös kaikkia muita, ns. hyötyeläimiä: milloin on kauheita ja haisevia hevosia tai lehmiä, milloin taas jotain liian äänekkäitä lintuja. Kauhean monessa kerros- ja rivitaloyhtiössä on hirveät ukaasit, ettei lintuja (luonnonvaraisia!) saa ruokkia, koska ne "tulevat liian lähelle asutusta ja paskovat pyykkeihin!" Tämäkin taas yksi esimerkki, kuinka luonnollinen luonto yritetään täysin karkottaa ihmisen ympäriltä. Jossain maaseudulle mennessä taas alkavat naapurit valittaa, että "toi lehmän haju tulee tuulen mukana meidän pihaan hyi..." tai "naapuri sais hävittää hevosensa, koska ne houkuttelee kärpäsiä!"

Mikä teitä ihmiset vaivaa, kun noin vihaatte eläimiä ja luontoa? Yritätte vain väkisin vääntää tästä jonkun ihmisten maailman, jossa ei muita eliöitä saisi olla olemassakaan. Nautakin maistuu lautasella, mutta eläin itse ei saisi olla olemassakaan. Koirasta nyt puhumattakaan, sitäkään ei ilmeisesti saisi olla olemassa ollenkaan.

• HHUHUH

Tuossahan tuon asiann kiteytit paremmin kun hyvin ja todella osuvasti. Ainoa mitä olisin lisännyt tuohon "linnut tulee liian lähelle ja paskovat pyykit".. Naurattaa niin pirusti ja sieluni silmin näen nämä sekolpäät eläinvihaajat,( jotka vihaavat ihan kaikkia ihmisiäkin ja asioita jne), ja suuren suurta vahingoiloa tunnen siitä, että ei edes nuo idiootit pysty sen vihansa voimalla estettyä lintuja lentämästä ja paskomasta siinä samalla. Oikein toivon että jonkun pyykit, autot, ikkunoita lukuunottamatta saa oikein kunnon räksien plöräykset ja vielä parempi olisi räksän täysosuma suoraan päähän

• hk,

en vihaa koiria mutta mun mökkirantan ei koirat tuu uimaan,,aakoinan yllätin porukan ja koirat, ja autojen pesijät,,,anoin sellaisen lähdön että muistavat vieläkin, autojen pessu jäi kesken,, joku tolkku sentään pitää olla,,,,,,,,,,,,,,

• KOIRA ? ?

sehän on ihmisen PUOLISO.

• Painu koirien vihaaja VITTUUN!!!!!

• juuttaan apinat

Toivottavasti rannalla makaavat lorvijat saa melanooman!

• t: Kapinallinen

Juttuhan on niin, että merkit sun muut eivät koske kapinallisia.

• Kuitenkin kaikesta huolimatta vaikka eläimistä pitääkin koska minullakin oli aikanaan koira ja syntymäkodissani myös niin viimeksi jouduimme koirasta luopumaan allergian vuoksi ja juuri silloin tietämys oli että ei eläimiä ja viranomaiset lähinnä silloiset kipusiskot oli kimpussani kuten nyt jotkut muut joukot,,että olen ajattelematon näin maailma muuttuu.

Kuitenkin pitää muistuttaa, kuitenkin tuosta järjestyslaista johon minulla ei ole osaa eikä arpaa mutta se kieltää koirien viemisen yleisille uimarannalle sekä myös toriaikana torille ja nyt muistutan asiasta, ettei kannata asiaa kokeilla tori-iltana.MK

• Koiruus ja mie

Minä uin mielelläni itsekkin koirarannalla, kun siellä ei ole veteen paskottu vaan puhtaat koirat uivat kusematta ja paskomatta vedessä. Toisin on ihmisillä nytkin on useampi ranta uimakiellossa kun on ties mitä bakteereja....hyi...

• koirat4

Tiesittekö että järvenrantatontilta on luvallista tyhjentää paskakaivo järveen ja näin monet tekevät. Säästyy isot rahat kun ei tarvitse tilata loka-autoa sitä tyhjentämään. Siitä voitte miettiä, että onko se koira vai ihminen joka sitä järveä saastuttaa.

• Huvittavaa

Haha! Kylläpäs typerästä asiasta jotkut meuhkaa,lapsellista.Olen uittanut koiriani siellä missä sopivaksi näen,jopa yleisillä rannoilla! Ja tulen jatkossakin uittamaan ihan missä lystään.Neljä isoa hukkaahan noita onkin.Kauhea paskakasa jää veteen kellumaan kun lähdetään.Ja vielä lähteissä kusevat hiekalle ja kiville.No?Mitäs nyt? Ei muuta kuin jatkakaa meuhkaamista.Jatkoja vaan :)

• Monta viisautta Teillä hyvät ihmiset on, mutta olette kuitenkin valinneet aikanaan lainsäätäjät ja siitä on nyt kysymys.
      Eli lain mukaisesta toiminnasta mitä järjestyslaki pitää sisällään ja edelleeen älkää lähtekö tahallaan rikkomaan lainsäädäntöä

• Pieni sieluiset

Ei sitä saa kännissä ajella,ei saa kadulle pissiä,ei saa tappaa toista ihmistä jne.Näin vaan kuitenkin tehdään.Pienet on murheet kuin koirien uittaminen...

• Pieni sieluiset

Ei sitä saa kännissä ajella,ei saa kadulle pissiä,ei saa tappaa toista ihmistä jne.Näin vaan kuitenkin tehdään.Pienet on murheet kuin koirien uittaminen...

• ojanvarressa uinuja
        Pieni sieluiset kirjoitti:

Kyll vaan pyörällä ajetaan kännissä rantapupiin, vittuillaan pokelle, soitetaan läppää pollareille, lennetään putkaan ja perhana vieköön, se on kunnon meininkiä. Sitten luimuillaan muuan viikko verhojen takana.

• Pieni sieluiset kirjoitti:

Kaikesta on laisäädäntö olemassa

• halmillista

Kaikesta on laisäädäntö olemassa

Joo näihän se on. Ja jos ei noudata, joutuu poliisin kanssa tekemisiin ja kun riehuu, joutuu putkaan.

• ent kepu

Joo käyhän pidä lainsäädäntö puheesi sinne Kepujen puoluejohdolle. Vaikka vaalirahasta ja paskalaki suhmuroinnista. Muistatkos kuka kepulainen hankki osake-enemmistön sakokaivoyrityksestä pikkasen aiemmin, kun Kepu Lehtomäki paskalain runno läpi.
      ,

• Ensinnäkin en ole kansanedustaja. vaikka joskus olin ehdolla? joten kuitenkin olen aina ollut sopimusten takana jos et satu tietämään.
        Aikanaan olin ammattiosaton pj muutaman vuoden ja myöskin työsyojeluvaltuuteetu ja myöskin ammattilliton valtuiuston jäsen.
        Siten tulin tuntemaan aika hyvin sopimuspolitiikan ja työ ja virkaehtosopimuksen ja myöskin työlainssäädännön jota opetin myös alan ammattiin valmistuville.

Kuitenkin silloinkin pidin kiinni yhteisistä sovituista asioista ja myöhemmin perehdyin kunta ja hallintolakiin josta sain jopa yhdeltä sdp kaverilta nimityksen liikkuva lakikirja

• alko kehuvaihe

Se tuo mehunpullotus saapi näköjään unohtamaan palstan säännöt.
      Tämä ei ole oma kehu witterisivusto, jossa lässytetään omista asioista. Olikohan jo aika tajuta, ja kyllähän nuo kehusi on niin monta kertaa kuultu, että ne joutaa poistaa.
      Otahan välillä mehua, niin jutut pahenee.

• Kuulehan lisää keräsin marjoja ja mehustin.pensaasta tuli 3 pulloa mehua.

• helmi orvokki

Kuulehan lisää keräsin marjoja ja mehustin.pensaasta tuli 3 pulloa mehua.

Otahan kossua lisää. Saat niitä mehupullojasi.

• kissaihminen 43

Kuulkeehan työ siellä susirajalla! Ettekö te hyväihme tiedä? koirat on jo vuosia sitten saaneet suomessa ihmisoikeudet. Näin on yli miljoona koiranomistajaa päättänyt. Ne rinnastetaan alle 7 vuotiaaksi lapsiksi. Pääkaupunkiseudun ( HSL) joukkoliikenne antaa vapaalipun koirille joukkoliikenteessä, kuten alle 7 vuotiaille lapsille. Koirat ja lapset saa pitää ääntä kerrostaloissa ja siitä ei sovi valittaa. Ne saa ulostaa ja liata rappukäytävät kuten lapsetkin. Koiran ruuville ja tarvikkeille on varattu kolmannes markettien myyntialasta. Koirat saa vapaasti ulostaa jalkakäytäville kun kukaan ei valvo. Koiria ei saa verottaa kun kunnanvaltuistoissa istuu koiraihmiset. Koirista ei saa puhua pahaa, eikä niitä saa arvostella. Sensuuri iskee sosiaalisessa mediasssa, kun valvojat on koiraihmisiä. Koirat saa liata vuokra-asunnot, niin, ettei niissä voi yliherkät asua, ilman mittavia remontteja. Koirat likaa vaihtoautot ja haju ei lähde niistä millään.

• Kuulehan kuitenkin meillä on järjestyslaki ja heität toki sookkia taidat toki heittää ihan legendaa ihan huumorillsa mutta jokunen vois asian käsittää väärin kuten olemme nähneet MK

• et osaa

Laskeppa kuinka monta koo kirjainta on kossupullossa.

• Koirista on nyt kyse

• 16+11

Samasta syystä kun idiootit tuo lapsensa rannoille, valvomatta niitä. Ihmiset on idiootteja. Itse vien koirani aina syrjään, silti sinne ihmisetkin änkeevät uimaan vaikka ranta on merkattu koirille sopivaksi.

Suurimmaksi osaksi me ihmiset käytetään rantoja lähinnä sikailua varten, jos joku tuo uimarannalle missä on koirankielto kyltti oman hurttansa uimaan...Ei se ole edes paha rikos.

• hohhoiiii

En yksinkertaisesti näe mitään yhtä ja pätevää syytä, miksi koirat ei saisi uimarannoilla uida. Tyypillisesti Suomessa halutaan aina kieltoja ja lakeja toinen toisensa perään.

Jos koira pidetään kiinni sekä jätökset siivotaan niin mikä on ongelma? Ihmiset itse jättävät ties minkälaista roskaa ja paskaa jälkeensä. Entäpä vesi sitten? Samassa vedessä uivat niin linnut kun monet muutkin tautiset eläimet, jotka eivät juurikaan lupia kysele.

Asia kun asia koiriin liittyen niin aina puhutaan "itsekkäistä" koiraihmisistä. Vaikka oikeasti kaikki yksinkertaisestkin asiat tehdään niin vaikeaksi, jopa tämä koiran uimaan vieminen.

Tässä helteitä piisannu viikkotolkulla ja itse aion ainakin myös jatkossa iltaisin viedä koiraa uimaan, oli kylttejä tai ei.

• Olen Suomalainen

Sääntöjä ja lakipykäliä on liikaa. Vain hullu noudattaa kaikkia, jos noudattaa niin hänen elämänsä on tylsää ei jouda muuta kuin toisia vahtimaan. Jää se omaelämä elämättä kun vain muitten lakien noudattaminen on elämän tehtävänä. No oma elämä onkin aika väritöntä pitäähän sitä jotain harrastusta olla. No tekeehän ne naapurit muutakin sopimatonta, aina jotain juorun aihetta löytyy. Aviorikokset tai jotain eilenkin myöhään kotiutui. Ties vaikka pimeenpullon osti. hmm varmasti kännissä ajeli. Pistäisköhän juorun kiertämään, selvästi se kännissä oli.
      Pitää sitä naapuria vähän näpäyttää on niin iloisen ja onnellisen näköinen, Eilenkin hymyilij kyllä sillä vielä hymyhyytyy
      Tämmösiä me Suomalaiset.

• Olen Suomalainen

Yksi kateellisuuden aihe on tietysti raha, varmasti naapuri on pimeesti rahansa hankkinut, noin hieno autokin vielä. Mitäpäs jo verottajalle vihjais, ei se rehellisesti sitä ole saanut. Noin kaunis vaimokin vielä ja nuori jotain hämärää siinäkin.

Näin me Lieksalaiset täällä Susirajalla elellään. Paras harrastus on tämä naapuri kateus ja toisten vahtimihen. Aina hauskaa olla pittää.

• Maalais järjellä
        Olen Suomalainen kirjoitti:

Yksi kateellisuuden aihe on tietysti raha, varmasti naapuri on pimeesti rahansa hankkinut, noin hieno autokin vielä. Mitäpäs jo verottajalle vihjais, ei se rehellisesti sitä ole saanut. Noin kaunis vaimokin vielä ja nuori jotain hämärää siinäkin.

Näin me Lieksalaiset täällä Susirajalla elellään. Paras harrastus on tämä naapuri kateus ja toisten vahtimihen. Aina hauskaa olla pittää.

Jokaisen pienen paikkakunnan vitsaushan se on, toisten asiat tiedetään paremmin kuin henkilö itse. Annas jos keksitään jotain, esim torilla koiran kanssa kävely niin rikollinenan se silloin on. Niin harrastutoiminta, joo, pitäähän nipottajillakin olla jotakin tuntevat itsensä tärkeäksi.

• koiraton

Tosi asia on se, ettei koira virtsaa tai ulosta veteen kuten ihmiset tekevät. Sen mä ymmärrän, että koira pidetään kiinni ettei se toisten ihmisten eväitä ym mene syömään. Mun mielestä uimarannoilta pitäisi poistaa kokonaan alkomaholi, ruokien vienti ja nalkuttavat ihmiset. Koira on valitettavasti siistimpi eläväolento kun ihminen.

• Talvi tuloo

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ei mee kauaakaan kun päästään puhumaan keltaisista lumipenkoista. Ensi kuun jälkeen on lokakuu.
      Btw. En todellakaan mene yleisille uimarannoille, en koirien kanssa tai ilman. Kakarat ja vanhemmatkin paskoo veteen.

• JHzz

Varmaan siksi, ettei koirien uittamisesta rannalla ole minkäännäköistä haittaa jos ranta on tyhjä. Ne eivät tee tarpeitaan veteen, eivätkä ne ole mitään tautipesäkkeitä.

Jos joku koirista, luontokappaleista, osaa tässä yhteydessä inistä, niin mitenhän helkatissa ne kestää ajatuksen, että jotkut lokit ja muut ympäriinsä paskovat linnut uiskentelevat niissä vesissä kaikkine tauteineen.

Kiellot on luultavimmin laitettu pääasiassa lasten vuoksi, etteivät jotkut vapaana juoksevista koirista vahingoita rannallaolijoita, jos jotkut niin koiriaan uittavat, ilman flexiä tai hihnaa.

Mutta minkäänlaista hygieniaperustetta ei tästä maailmasta löydy, miksei koirat ja ihmiset voisi uida samassa rannassa.

• Koiranomistaja

Lain edessä koira on esine

Koira on juridisesta näkökulmasta kuitenkin muutakin kuin eläin, jota pitää suojella ja josta täytyy pitää huolta. Ensinnäkin koira on lain edessä esine. Tämä saattaa kuulostaa kurjalta, mutta Suomen lainsäädäntö koskee aina toimijana henkilöitä, joilla on oikeuksia ja velvollisuuksia. Oikeudet ja velvollisuudet voivat kohdistua esimerkiksi esineeseen. Koiran voi siten omistaa, kuten minkä tahansa muunkin esineen. Siihen liittyviä oikeuksia voi myös luovuttaa toiselle sopimuksella, mutta koira itse ei voi juridisessa mielellä olla lahjansaaja tai omistaja.

Älkää ottako rannalla muitakaan esineitä ni minä pidän esineeni kotona turvassa! Muistakaa lasten uimalelut, nuket, hiekkalelut, kirjat yms ESINEET!

• juuri eilen näin

He eivät näe kieltotauluja sillä...sillä SOKEILLA on opaskoirat.

Samanlaisia ovat tupakoijat: heidän pitää saada polttaa joka paikassa muista ihmisitä piittaamatta.
      Yhteiskunta on tehty ihmisille, ei eläimille.

• Eikö kaaliin mene

Turhaa lässytystä
      Ei siitä ole harmia - se pitää lapsista ja syö myös kasvikset... Joo joo...
      annatte sen juosta valtoimenaan polkupyörän alle ... ja sitten syytätte ajajaa eläinvihaajaksi.. joo joo...

YLEISET JÄRJESTYSSÄÄNNÖT kieltävät koirien uittamisen ihmisille tarkoitetuilla uimarannoilla.
      Niitä ei saa edes haudata ihmisten hautausmaalle.
      Samoin koira ei saa tulla syömää ravintolaa.
      Ja bussissakin niiden liikkuminen on rajattua.
      Oikeita päätösksiä.

Ihmiset ovat ALLERGISIA koirille.
      JOS OTTATTE KOIRAN - KÄRSITTE SEN MUKANA KAIKISTA RAJOITUKSISTA.

• Lue järjestyslaki

• dui dui

Lue järjestyslaki

Voi voi eikö sun elämään todella muuta mahdu kuin järjestyslaki. dui dui.

• Todellakin elämään mahtuu kyllä monenlaista lakia, mutta tässä tapauksessa noista koirista järjestyslaki 14§ josta on keskustelu joka vaan tahtoo usein mennä henkilööni
      Mutta kuitenkin toimin myöskin järjestyksenvalvojana huomennakin ja tapaamme varmaan myös muissa merkeissä toivottavaa on, että myös asiat huomioidaan tältä osin mitä on todettu koirista MK

• ihme juttuja

Tahtooko mennä ihan henkilööni.
      Ittehän tuossa viimeisessä kirjoituksessa vedät sen ihteesi niinku paskakasa kärpäsiä.
      . Piruakas kirjoittelet noita oman elämäsi tapahtumia tänne.
      Aiemmin oot vankannut tuonne jotakin kossu ja mehutusohjeita.

• Nättijussin jutun päästit. Hän kun oli aitassa nukkumassa niin parkkeerasi kärpäset nurkkaan ja sai nukkua rauhassa.

KIRJOITUKSESI POIKKESI KOKONAAN AIHEESTA "ihmejuttuja" joten sillai henkilööni jälleen.

Mutta edelleen järjestyslaki 14§ puhuu koirista ja myös muista eläimistä

Vielä hieman marjat on raakoja ainakin mustaherukat ja kun vedit tuon asian esiin niin mehun pullottaessa säilyvyyden parantamiseksi ohjeen annoin, mielestäni asiallisesti koska ketju meni överiksi poistin sen

• evvk

Lauantain karjalaisessa pilakuva täyttä asiaa. Ihmiset ne paskoo tämän maailman pilalle eikä koirat. Koiran vihaajat ovat nariskoja ja elämäänsä vittuuntuneita tylsimyksiä.

• MB-124

Koirien omistajat peräävät oikeuksiaan mutta unohtavat sopivasti velvollisuudet muita kohtaan.

• Tämän päivän lehdessä uutinen.Koiranäyttelyissä koiria kuumassa autossa ja toinen juttu että koira ratwaileri oli vapaana lenkkipolulla ja kävi haisen kimppuun koiran omisja oli vahvassa humalassa.

Tuollaiset asia ovat huonoja asioita ja uskon,että Lieksassa asiat ovat joka suhteessa oikeilla tollalla sekä myöskin kun koiria luovutetaan niin siinä sunteessa muistetaan millainen koti on tulosssa ja onko koira jo aikaisemmin käyttäytynyt poikkeavasti ,koska sellaisenkin asian tiedän täällä tapahtuneen koiran käytyä emäntänsä kimppuun.

Mutta kuitenkin koira on yksi perheenjäsen ja jokaisesta tulee huolehtia kaikista kotieläimistä asiaan kuuluvalla tavalla ,lainsäädäntöä noudattaen.MK

• muutakin elämää

Tämän päivän lehdessä uutinen.Koiranäyttelyissä koiria kuumassa autossa ja toinen juttu että koira ratwaileri oli vapaana lenkkipolulla ja kävi haisen kimppuun koiran omisja oli vahvassa humalassa.

Tuollaiset asia ovat huonoja asioita ja uskon,että Lieksassa asiat ovat joka suhteessa oikeilla tollalla sekä myöskin kun koiria luovutetaan niin siinä sunteessa muistetaan millainen koti on tulosssa ja onko koira jo aikaisemmin käyttäytynyt poikkeavasti ,koska sellaisenkin asian tiedän täällä tapahtuneen koiran käytyä emäntänsä kimppuun.

Mutta kuitenkin koira on yksi perheenjäsen ja jokaisesta tulee huolehtia kaikista kotieläimistä asiaan kuuluvalla tavalla ,lainsäädäntöä noudattaen.MK

Ihan puolesta ja vastaan. On se vaan niin jännää lukea tällaista lasten hiekkalaatikko meininkiä. Ennen kuin alkaa missään mitään mistään huutelemaan, niin kannattaa käydä kurkkaamassa peiliin ja mikäli sieltä rehellisesti löytyy sellainen ihminen joka ei KOSKAAN ole rikkonut mitään sääntöjä, ohjeistuksia tai pykäliä, niin vasta silloin on vara narista. Veikkaan, että kukaan meistä ei ole toistaan parempi tässä kohtaa.

• Kyllä aikuisilla on vastuu siinäkin suhteessa eikä lähteä lasten mukaan vaikka tasa-arvo toki on mutta kuitenkin vanhemmat ovat vanhempia ellei todella ole hukassa se vanhemmuus?
      Toki tiedän sen,että myöskin vanhemmuuteen saadaan tukea yhteiskunnalta ja myöskin ympäristöltä ainakin aikanaan nyt on ehdotus palata siihen aikaan jopa kyläpoliiseihin..
      Mutta väitän kokemukseni perusteella, että monesta nuorukaisesta tuli hyviä isiä kun varhaisessa vaiheessa sivuraiteelle menosta puututtiin ja ja silloin hankittiin tukihenkilö joka valvoi nuorukaisen toimia ja kannusti hyviin asioihin ilman kyttäämistä.
      Kehumatta niin hyviä ihmisiä on olemassa aina jos kannustusta on eikä painamista MK

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe