Katsoessani mainiota keskusteluohjelmaa
http://areena.yle.fi/tv/1211264
mietin millaisen maailmanlopun haluaisin. Tulin siihen tulokseen, että ihminen saisi kadota jäljettömiin mahdollisimman pian. Pienellä jatkoajattelulla kehitin päätelmän, että parhaiten sopisi joku virustauti, joka
- tarttuu vain ihmiseen,
- on mahdoton hoitaa ja johtaa varmasti kuolemaan,
- jonka itämisaika on pitkä, mielellään useita kuukausia jotta se ehtii levitä,
- joka tappaa nopeasti.
Sopisiko tähän virus, joka saa lämmönsäätelyjärjestelmän sekaisin ja tappaa parissa tunnissa hallitsemattomaan kuumeeseen?
Jos ihminen häviäisi NYT, luonnolla olisi vielä mahdollisuus elpyä. Ensi vuonna voi olla jo liian myöhäistä.
Käytän sivumennen sanon vesisähköä ja liikun pyörällä ja julkisilla aina kun voin. Viimeisestä lentomatkastakin on toistakymmentä vuotta.
Mieleisin maailmanloppu
3
50
Vastaukset
- Puolimutkateisti
"Katsoessani mainiota keskusteluohjelmaa
http://areena.yle.fi/tv/1211264
mietin millaisen maailmanlopun haluaisin. Tulin siihen tulokseen, että ihminen saisi kadota jäljettömiin mahdollisimman pian."
Olen jossain asioissa eri mieltä. En lähde Linkola-linjalle. Olen kyllä sitä mieltä, että ahneus, häikäilemättömyys ja epärehellisyys saisivat poistua ihmiskunnasta. Ja ne uskonnot, varsinkin ääriuskonnot, jotka ne tarjoavat kasvualustan noille.
Ääriuskonnot ovat ihmiskunnan syöpä.
"Pienellä jatkoajattelulla kehitin päätelmän, että parhaiten sopisi joku virustauti, joka
- tarttuu vain ihmiseen,
- on mahdoton hoitaa ja johtaa varmasti kuolemaan,
- jonka itämisaika on pitkä, mielellään useita kuukausia jotta se ehtii levitä,
- joka tappaa nopeasti."
Ihminen on osa luontoa. Evoluution tulos. Miksi ihmisen pitäis kadota? Ihmiskunnan täytyis vain kehittyä siihen suuntaan, että biosfäärin monimuotoisuus ei kärsisi eivätkä nykyiset lajit kuolis.
"Jos ihminen häviäisi NYT, luonnolla olisi vielä mahdollisuus elpyä."
Mikä on "elpynyt" luonto? En hyväksy luonnon väärinkäyttöä ja -kohtelua, mutta ei ole mitään luontoa, joka olis stabiili tai normi. Maapallo on joka tapauksessa kokenut jo ainakin viisi massasukupuuttoa. Kaikki luonnonlakien mukaisia. Niin on myös nykyinen kuudes, pääosin ihmisen aiheuttama massasukupuuttokin.
"Ensi vuonna voi olla jo liian myöhäistä."
Valitettavasti totta.
"Käytän sivumennen sanon vesisähköä ja liikun pyörällä ja julkisilla aina kun voin."
Minäkin liikun pyörällä aina ku mahdollista. Ja toivon ihmiskunnan energiatalouden perustuvan tulevaisuudessa uusiutuviin ja biosfäärille mahdollisimman haitattomiin vaihtoehtoihin.
"Viimeisestä lentomatkastakin on toistakymmentä vuotta."
Ja toivottavasti lentokoneisiin liityvä teknologia kehittyy siihen pisteeseen, ettei biosfääri ja kestävä kehitys kärsi.
Hyvä avaus! Mun pointtini on kaiketi se, että ihmiskunta on olemassa. Se on osa luontoa ja luonnollista kehitystä. Teknologian ja kulttuurin kehitys ovat ainoat oikeat mahdollisuudet. Me olemme sellaisia kuin olemme ja se on evoluution tulosta. Toivottavasti evoluutio, eri muodoissaan, kehittyy siihen suuntaan ettemme tuhoa sitä mitä maapallolle on kehittyny.
Mun toiveeni on se, että ihmiskunta löytää tasapainon, joka johtaa kestävään kehitykseen ja biodiversiteetin säilymiseen ja voimistumiseen. Toivottavasti ihmiskunta kykenee laajenemaan elottomille planeetoille ja muuttamaan ne elollisiksi."Ihmiskunnan täytyis vain kehittyä siihen suuntaan, että biosfäärin monimuotoisuus ei kärsisi eivätkä nykyiset lajit kuolis."
Tietenkin, mutta minun nähdäkseni ökykulutus on jo liian pitkällä eikä tilannetta voi kovin nopeasti pysäyttää. USAn ja arabimaiden kreationistit ja Kiinan kapitalistiset kommarit, Euroopan ja Japanin kuluttajista puhumattakaan, ehtivät tuhota vielä paaaaaljon ennen kuin esimerkiksi aurinkovoiman hinta putoaa niin alas, että öljyn ja hiilen poltosta voidaan luopua.
Kuudes massasukupuutto on todella ihmisen hyvää vauhtia edistämä, ja on pakko sanoa että siinä suhteessa ainakin minua hävettää olla ihminen.- puolimutkattaja
marsunkiillottaja kirjoitti:
"Ihmiskunnan täytyis vain kehittyä siihen suuntaan, että biosfäärin monimuotoisuus ei kärsisi eivätkä nykyiset lajit kuolis."
Tietenkin, mutta minun nähdäkseni ökykulutus on jo liian pitkällä eikä tilannetta voi kovin nopeasti pysäyttää. USAn ja arabimaiden kreationistit ja Kiinan kapitalistiset kommarit, Euroopan ja Japanin kuluttajista puhumattakaan, ehtivät tuhota vielä paaaaaljon ennen kuin esimerkiksi aurinkovoiman hinta putoaa niin alas, että öljyn ja hiilen poltosta voidaan luopua.
Kuudes massasukupuutto on todella ihmisen hyvää vauhtia edistämä, ja on pakko sanoa että siinä suhteessa ainakin minua hävettää olla ihminen.Jep. Valitettavasti en voi olla kuin varsin pitkälle samaa mieltä. Laitan silti toivoni, mahdollisesti turhaan, järkeen ja tieteeseen, joita kumpaakaan valheessa elävät kreationistit eivät edusta.
Kreationistit ovat loistava todiste evoluutiosta. Älykäs suunnittelija ei loisi mitään niin typerää ja läpeensä mätää kuin kreationistit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496605Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6642815Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931210- 841205
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891110
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 228875