Mieleisin maailmanloppu

Katsoessani mainiota keskusteluohjelmaa

http://areena.yle.fi/tv/1211264

mietin millaisen maailmanlopun haluaisin. Tulin siihen tulokseen, että ihminen saisi kadota jäljettömiin mahdollisimman pian. Pienellä jatkoajattelulla kehitin päätelmän, että parhaiten sopisi joku virustauti, joka

- tarttuu vain ihmiseen,
- on mahdoton hoitaa ja johtaa varmasti kuolemaan,
- jonka itämisaika on pitkä, mielellään useita kuukausia jotta se ehtii levitä,
- joka tappaa nopeasti.

Sopisiko tähän virus, joka saa lämmönsäätelyjärjestelmän sekaisin ja tappaa parissa tunnissa hallitsemattomaan kuumeeseen?

Jos ihminen häviäisi NYT, luonnolla olisi vielä mahdollisuus elpyä. Ensi vuonna voi olla jo liian myöhäistä.

Käytän sivumennen sanon vesisähköä ja liikun pyörällä ja julkisilla aina kun voin. Viimeisestä lentomatkastakin on toistakymmentä vuotta.

3

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolimutkateisti

"Katsoessani mainiota keskusteluohjelmaa

http://areena.yle.fi/tv/1211264

mietin millaisen maailmanlopun haluaisin. Tulin siihen tulokseen, että ihminen saisi kadota jäljettömiin mahdollisimman pian."

Olen jossain asioissa eri mieltä. En lähde Linkola-linjalle. Olen kyllä sitä mieltä, että ahneus, häikäilemättömyys ja epärehellisyys saisivat poistua ihmiskunnasta. Ja ne uskonnot, varsinkin ääriuskonnot, jotka ne tarjoavat kasvualustan noille.

Ääriuskonnot ovat ihmiskunnan syöpä.

"Pienellä jatkoajattelulla kehitin päätelmän, että parhaiten sopisi joku virustauti, joka

- tarttuu vain ihmiseen,
      - on mahdoton hoitaa ja johtaa varmasti kuolemaan,
      - jonka itämisaika on pitkä, mielellään useita kuukausia jotta se ehtii levitä,
      - joka tappaa nopeasti."

Ihminen on osa luontoa. Evoluution tulos. Miksi ihmisen pitäis kadota? Ihmiskunnan täytyis vain kehittyä siihen suuntaan, että biosfäärin monimuotoisuus ei kärsisi eivätkä nykyiset lajit kuolis.

"Jos ihminen häviäisi NYT, luonnolla olisi vielä mahdollisuus elpyä."

Mikä on "elpynyt" luonto? En hyväksy luonnon väärinkäyttöä ja -kohtelua, mutta ei ole mitään luontoa, joka olis stabiili tai normi. Maapallo on joka tapauksessa kokenut jo ainakin viisi massasukupuuttoa. Kaikki luonnonlakien mukaisia. Niin on myös nykyinen kuudes, pääosin ihmisen aiheuttama massasukupuuttokin.

"Ensi vuonna voi olla jo liian myöhäistä."

Valitettavasti totta.

"Käytän sivumennen sanon vesisähköä ja liikun pyörällä ja julkisilla aina kun voin."

Minäkin liikun pyörällä aina ku mahdollista. Ja toivon ihmiskunnan energiatalouden perustuvan tulevaisuudessa uusiutuviin ja biosfäärille mahdollisimman haitattomiin vaihtoehtoihin.

"Viimeisestä lentomatkastakin on toistakymmentä vuotta."

Ja toivottavasti lentokoneisiin liityvä teknologia kehittyy siihen pisteeseen, ettei biosfääri ja kestävä kehitys kärsi.

Hyvä avaus! Mun pointtini on kaiketi se, että ihmiskunta on olemassa. Se on osa luontoa ja luonnollista kehitystä. Teknologian ja kulttuurin kehitys ovat ainoat oikeat mahdollisuudet. Me olemme sellaisia kuin olemme ja se on evoluution tulosta. Toivottavasti evoluutio, eri muodoissaan, kehittyy siihen suuntaan ettemme tuhoa sitä mitä maapallolle on kehittyny.

Mun toiveeni on se, että ihmiskunta löytää tasapainon, joka johtaa kestävään kehitykseen ja biodiversiteetin säilymiseen ja voimistumiseen. Toivottavasti ihmiskunta kykenee laajenemaan elottomille planeetoille ja muuttamaan ne elollisiksi.

• "Ihmiskunnan täytyis vain kehittyä siihen suuntaan, että biosfäärin monimuotoisuus ei kärsisi eivätkä nykyiset lajit kuolis."

Tietenkin, mutta minun nähdäkseni ökykulutus on jo liian pitkällä eikä tilannetta voi kovin nopeasti pysäyttää. USAn ja arabimaiden kreationistit ja Kiinan kapitalistiset kommarit, Euroopan ja Japanin kuluttajista puhumattakaan, ehtivät tuhota vielä paaaaaljon ennen kuin esimerkiksi aurinkovoiman hinta putoaa niin alas, että öljyn ja hiilen poltosta voidaan luopua.

Kuudes massasukupuutto on todella ihmisen hyvää vauhtia edistämä, ja on pakko sanoa että siinä suhteessa ainakin minua hävettää olla ihminen.

• puolimutkattaja
        marsunkiillottaja kirjoitti:

"Ihmiskunnan täytyis vain kehittyä siihen suuntaan, että biosfäärin monimuotoisuus ei kärsisi eivätkä nykyiset lajit kuolis."

Tietenkin, mutta minun nähdäkseni ökykulutus on jo liian pitkällä eikä tilannetta voi kovin nopeasti pysäyttää. USAn ja arabimaiden kreationistit ja Kiinan kapitalistiset kommarit, Euroopan ja Japanin kuluttajista puhumattakaan, ehtivät tuhota vielä paaaaaljon ennen kuin esimerkiksi aurinkovoiman hinta putoaa niin alas, että öljyn ja hiilen poltosta voidaan luopua.

Kuudes massasukupuutto on todella ihmisen hyvää vauhtia edistämä, ja on pakko sanoa että siinä suhteessa ainakin minua hävettää olla ihminen.

Jep. Valitettavasti en voi olla kuin varsin pitkälle samaa mieltä. Laitan silti toivoni, mahdollisesti turhaan, järkeen ja tieteeseen, joita kumpaakaan valheessa elävät kreationistit eivät edusta.

Kreationistit ovat loistava todiste evoluutiosta. Älykäs suunnittelija ei loisi mitään niin typerää ja läpeensä mätää kuin kreationistit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      238
      6720
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4074
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3145
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2322
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1860
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1587
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1484
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1451
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe