Autakkee amatööriä. Arki ajossa oleva letukka 305 koneella ja 3 lovisella automaatilla hyytyy kakkoselta kolmoselle vaihtaessa, kun kone on kylmä. Kun normaali käyntilämpötila on saavutettu ei tukehtumista ilmene.
Itse ajalen ns. pintakaasuilla ja tuo vaihto 2 -> 3:lle tapahtuu aika hiljaisessa vauhdissa. Kun tukehtuminen alkaa auttaa siihen kevyt kaasun nosto ja sitten kierroksia ja vauhtia houkutellaan kevyellä kaasulla. Mutta tosiaan kun kone on lämmin ei probleemoja.
Elektoriikkaahan tässä ei kait kummoisesti ole joten ongelma lienee jollain tasolla mekaaninen?
Kun muistelen autoiluni alkuaikoja muistuu mieleen auto mistä keväällä aina käännettiin ilmanputsari liian aikaisin kesäasentoon ja tästä aiheutui vähän saman tapaisia oireita. voisiko liittyä samoihin asioihin, vai tuleeko muuta aiheuttajaa mieleen?
Onko muuten tuollaisen letukan orkkis ilmanputsarissa jokin automaatio, mikä "osaa" vaihtaa kesä ja talviasennon?
305 letukka hyytyilee kylmänä
9
232
Vastaukset
- opjkljk
Mee overdrive.fi sivustolle kyseleen.
- Pälvikaljutuubi
Jepskukkuu. Toi 305 on yks yleisimpiä koneita käyttäjien keskuudessa (Caprice STW).
- opel chevy
Selviä vanhan auton oireita, kannattais vaihtaa uudempaan.
- Seos laihalla
Vaikuttaisi, että rikastin menee pois päältä liian aikaisin.
- Chevy551
Onko neulakaasarilla vai ruiskulla
- ninnannonna
kaasarikone
- pensapetrooli
Vaiha isompikone joku 572 cid alkaa riittää nykimisen poistoon
- 30vsota
Niinkuin tuossa jo tulikin joltain vastauksena niin ryyppyviaksi veikkaan minäkin eli tuossa lie automaattiryyppy yhä ja sähköinenkin mahdollisesti,riippuu vm autosta ja jos yhä alkuperäinen systeemi.
Arvaillaan että kyse GM STW /sedan jostain 80-luvulta?
Ryypyn säätöä siis(hommaa korj käsikirja,esim alfamer/netistä tms)tai etsi nettihaulla youtubesta tms,löytynee helpolla ja vaikea selittää mitä-missä-milloin tässä ohjein säätäminen.
Ehkä yksinkertaisin ja helpoin tapa on ostaa uusi korvauskaasutin(esim Edelbrock Performer tms)joka edullinen,uusi on aina uusi=ei lie tuo vanha enää ihan priimasäädöissä muutenkaan ja nuo korvauskaasarit ovat vailla putki-letkuliitäntöjä saastehärveleitä ym eli helppoja asentaa,periaatteessa suoraan paketista ok kunhan tyhjäkäynnin säädät.
Vaihtoehtoina käsi tai sähköryypyllä,miten vain,molemmat helppo säätää ja hyvät ohjeet.
Näin itse tekisin ja vaikka kyseessä olisi MR auto,se ei näy ilmanputsarin alta paitsi jos periaatekysymys,silloin tuo orkkiskaasutin peruskorjattava korjaussarjalla tai ihkauudella orkkiskaasarilla(joka on kallis!!).
Käytettyyn korvaus/orkkiskaasariin älä sorru,harvemmin saa muuta kuin harmia ja yhtä huonon kuin jo omistat!!- 30vsota
Niin,kyllä niissä korvauskaasareissa toki on alipaineliitäntä ennakonsäätöön ja pari kolme muutakin lähtöä toki edessä/takana käyttökohteen mukaan,käytit tai ei,mutta nuo saastehärvelit kuin sähköiset solenoidit ym "kivat jutut"puuttuu eli se toimii!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337004- 386434
- 293514
- 453010
- 342714
- 152408
- 372198
- 162076
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481947En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191807