Yleensä olen tehnyt omenahillon niin, että olen pyöräyttänyt raaat omenapalat kuorineen Moulinexissa, mättänyt mössön kattilaan ja keittänyt vähän sokerin kanssa hilloksi. Hyvin ovat säilyneet.
Nyt tein omenahillon siten että kuution raaat omenat ja keitin vähäisen sokerin kanssa hilloksi, joka ei soseutunut kokonaan. Tuli erinomaista sekä maultaan että rakenteeltaan, söisi vaikka lusikalla. Nyt mietin, miten kauan säilyy, kun kunkin omenakuution sisällä on pelkkää omenaa, eikä sinne asti sokeria riitä.
Onko siis kuutiona hilloksi keitetty raaka omena huonommin säilyvää kuin raastettuna hilloksi keitetty raaka omena?
Omppuhillon rakenne
3
147
Vastaukset
- kokki5,5
Pistä vaan pakastimeen niin säilyy, kunnes tulee syötyä.
Keitä seuraavalla kerralla niin kauan että menee soseeksi,
Keitä sitten hillosokeri paketin kyljessä olevan ohjeen mukaan,
niin säilyy huoneen lämmössä eli kuumanana puhtaaseen purkkiin.
Umpiointi tietenkin vielä varmistaa säilyvyyden. - Lahjaomenoista iloa
Voi voi, En laita pakastimeen, kun teen hilloa jääkaappiin. En pyytänyt oheita. Olen jo keittänyt sekä kuutio- että sosehilloa, nyt kysyin kummalla tavalla säilyy paremmin tai itse asiassa säilyykö kuutiohillo ollenkaan. En myöskään suostu käyttämään hillosokeria, inhoan sitä.
Odotan kiitollisena osaavan ihmisen vastausta. Omenoita on vielä paljon ja koska kuutiohillo on mielettömän hyvää, tekisin sitä lisää.- .57
Olen parikymmentä vuotta keittänyt omppuhillon paloista soseuttamatta sokerilla ja ilman. Hyvin on säilynyt. Keittele vain lisää kuutiohilloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748