saanko roacuttanin vai?

Miikka8492

Hei! Eli olen 18-vuotias poika ja olen n. 2 vuotta kärsinyt melko lievästä aknesta, välillä parempi välillä huonompi. Olen käyttänyt rahoja erilaisiin rasvoihin ja puhdistus aineisiin, hoitoihin, syönyt erilaisia vitamiineja, muuttanut ruokavaliota ja liikkunut vähemmän (ja enemmän), mutta tuntuu että mikään ei auta! Iho on aina välillä parempi ja välillä huonompi, ja päätin että nyt saa riittää ja että hommaan tämän taudin pois nyt vaikka lääkkein, joten varasin ajan ihotautilääkärille. Olen lukenut netistä paljon erilaisia keskusteluja, blogeja ja muita nettisivuja, joissa keskusteltiin roan ja muiden antibioottien ja rasvojen voimasta mitä iholääkärit määräävät. Usein siellä lukee, että muut kuin roa auttavat vain käytön ajan ja kun käytön lopettaa niin iho palaa takaisin samaksi. Hinnasta ja sivuoireista viis, mutta haluaisin niin kovasti saada sen roaccutanin koska sen teho on kuulemma niin hyvä vaikka sivuoireet onkin! Monilla lähtenyt akne kokonaan tai ainakin auttanut hurjasti!

En halua taas syödä jotain anitibioottia kuukausia ja käyttää rasvoja jotka eivät kuitenkaan akneani paranna. Olen erittäin turhautunut ja haluan saada sen pois kun tämmöinen ''hieno'' keksintö on maailmaan keksitty, jolla tämä akne voidaan parantaa. Määräävätkö iholääkärit aina aluksi jotain lievempiä? Pitäisikö minun sanoa että olen syönyt jo jotain antibiootteja? Miten saan tämän roan, koska nyt sopivasti olisi alkamassa pimeä kausi (aurinkoahan siinä pitää välttää) ja valmistun ensi kesänä lukiosta ja muutan toiselle paikkakunnalle ja olisi kiva että juhlissani ihosi olisi terveen näköinen ja saisin uuden ajan uudella paikkakunnalla. Mitä te suosittelette? Kerron tietenkin todenmukaisen tarinani, mutta pitäisikö minun vähän liioitella että saisin roan? mitä mieltä te olette?

2

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuri menos

Ei tartte liioitella. Ainakin minä sain pitkän kuurin helposti, vaikka minulle tulee vain silloin tällöin sellaisia ihonalaisia patteja. Kiusallisia kylläkin ja pitkäkestosia. Sano, että antibiootit on jo kokeiltu ja mikään ei auta. :)

• aknee

Varmasti saat kun sanot että ei tässä mitkään geelit ja voiteet auta, mikäli verikokeet näyttävät että ok!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6204
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5693
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3214
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    Aihe