Kuinka saisin tuon pcmcia wlan korttini toimimaan Knoppix 3.6 linuxissa?
lspci käskyllä näkyy pcmcia kortin tiedot, mutta itse kortissa ei ole eloa.
Koitin asentaa jotain pcmcia moduuleita, mutta ei onnannut. Knoppixin wlan configure ohjelma sanoo ettei wlan korttia löydy.
Olisiko vinkkejä?
WLAN pcmcia kortti toimimaan
5
529
Vastaukset
- Hmmmm....
Tuo Knoppix yleensä hyvin haistelee järjestelmään liitettyjä laitteita. Jos ei todellakaan ole onnistunut, olisi välttämätöntä tietää, mitä rautaa olet järjestelmälle tarjoamassa.
Kortti ja sen piirisarja ovat avainasemassa. Kun lspci tunnistaa, luulisi, että homma automaattisesti myös toimisi.- Knoppix
PCMCIA kortti on Asus WL-100g, piirisarja on Broadcom. Jännä kun linux kuitenkin tajuaa sen läsnäolon, mutta kortti ei herää henkiin. Siis kortin ledit ei pala, ihan niinkuin winukassa kun ajuria ei ole asennettu. Buutissahan käynnistyy pcmcia jutut, mutta joku daemoni varmaan pitäisi vielä polkaista käyntiin..?
Mikäs linukka on todistettavasti onnistunut haistelemaan wlan kortin ilman kikkailuja?
- Knoppix
Tuo ndiswrapper onkin jo Knoppixissa vakiona mukana. OK, kokeilin eilen ja sain ladattua sillä XP:n ajurin. Kortti heräsi henkiin, ledi syttyi. En kuitenkaan päässyt sillä verkkoon. Otin salauksen langattomasta verkostani pois, ja yritin tänään uudelleen. En saa enää korttia henkiin samalla tavalla kuin eilen. Hö?
Eli ifconfig wlan0 up ei toimi eikä muutkaan komennot. Pirullista...
iwconfig näytti kuitenkin langattoman verkon, mutta kone ei ottanut kusoja mihinkään.
Täytyy räplätä taas lisää kunhan kerkiän. - Riku
Knoppix kirjoitti:
Tuo ndiswrapper onkin jo Knoppixissa vakiona mukana. OK, kokeilin eilen ja sain ladattua sillä XP:n ajurin. Kortti heräsi henkiin, ledi syttyi. En kuitenkaan päässyt sillä verkkoon. Otin salauksen langattomasta verkostani pois, ja yritin tänään uudelleen. En saa enää korttia henkiin samalla tavalla kuin eilen. Hö?
Eli ifconfig wlan0 up ei toimi eikä muutkaan komennot. Pirullista...
iwconfig näytti kuitenkin langattoman verkon, mutta kone ei ottanut kusoja mihinkään.
Täytyy räplätä taas lisää kunhan kerkiän.Kokeile w2k :lle tehtyä ndiswrapperia Xp:lle tehty ei kuulemma toimi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286