Hei!
Minulla todettiin paniikkihäiriö kaksi vuotta sitten saatuani ensimmäisen kohtauksen, joka oli lievä verrattuna lähiaikoina tulleisiin. En syö tällähetkellä lääkkeitä.
Kuitenkin lähiaikoina olen kokenut paniikkikohtausten lisänä ihmismassojen aiheuttavan minulle vatsakipuja. Mitä suurempi sakki sen enemmän kipuja. Niin oudolta kuin kuulostaa, mutta voisiko henkisellä puolella olla niin kova vaikutus fyysiseen puoleen?
En muutenkaan pidä ihmislaumoista. Messu- ja kauppakeskukset ym. avarat paikat missä paljon porukkaa, en tykkää. Päivittäistavarakaupoissa ei ahdista niin paljoa kun hyllyt välissä. Lisäksi valvontakamerat ahdistaa.
Kellään mitään vastaavia tuntemuksia?
Outoa
6
120
Vastaukset
- 10022
Mee hoitoon.
- Tsippilintu
Ja napeista, erityisesti SRI/SNRI-aineista ja neurolepteista, kannattaakin pysyä erossa jatkossakin. Hakeudu jonnekin terapiaan, jossa saat opastusta ja pääsette kokeilemaan siedätyshoitoa. Onnistuessaan terapian ja siedätyksen kautta apu tulee hitaammin, mutta jäädäkseen.
Toinen hyvä vinkki on lukea paniikkikohtauksista kirjallisuutta, joka opettaa selviämään ongelman kanssa ja pääsemään siitä ehkä lopulta eroon kokonaan ilman lääkkeitä.
Lääkkeetön hoito opettaa aina eniten ja vaikutukset ovat sitä kautta pitkäaikaisia tai pysyviä. Lääkkeistä taas voi saada pitkäaikaisia tai pysyviä haittoja (erityisesti em. aineet), jotka voivat olla erittäin häiritseviä tai vakavia. - artsi7
Terapiaa kannattaa kyllä ensin kokeilla. Jos se ei auta ja vaiva on paha, niin esim. Venlafax auttaa sos.pelkoihin ja ahdistukseen.
Itse käytin 7 kuukautta Venlafax 75 mg ja lopettelin kesän aikana lääkkeen vaikeuksitta. Eli jos vaiva on paha eikä mikään tunnu auttavan, niin suosittelen masennuslääkettä. Niitä on kuitenkin jo tutkittu miljoonia potilasvuosia pelkästään Suomessa. Vastaan vain tuohon vatsakipuun josta kyselit ja minulla ennen lääkitystä vatsa kramppaili niin pahasti että välillä en pystynyt kuin makaamaan kippurassa ja syynä tähän oli stressi, jännitys ja erilaiset pelot. Vatsaoireet alkoivat vähitellen helpottamaan kun aloitin lääkityksen ahdistukseen ja samalla aloitin terapian. Kun vatsaoireeni olivat pahimmillaan niin olin täysin vakuuttunut että minulla on jokin fyysinen vaiva/sairaus mutta kyllä se minun kohdalla oli ihan vaan psyykkistä pahoinvointia joka oireili vatsakramppeina ja nyt olen siltä osin selvillä vesillä.
- .23.
Kyllä paniikkihäiriö voi aiheuttaa vaikka oksennuksen.
- melli#
Paniikkihäiriö voi ilmetä myös vatsanoireiluna. Itelläni tuli joskus sellasia "kouristuksia" jolloin oli pakko päästä nopeasti vessaan! Mainitsemasi kauppa- ja ihmuspaljousoireet ovat myös hyvin tuttuja. Itselläni auttaa SSRI-lääke Cipralex.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1784638Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372514- 1562182
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451170Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877