Välipäivä Atkinsista

Annu

Olen ollut Atkinsilla 6 päivää,paino on tippunut 2,5 kiloa, mutta nyt haluaisin pitää välipäivän. Jos vaikka syön kiinalaista illalla ja vähän karkkia, romuttuuko dietti heti?

17

3555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi voi

Atkins itse on jo siirtynyt rajan tuolle puolen, mutta joku hänen sukulaisensa voi pahastua. Ei siis kannata liikaa huudella.

• Me, myself and I

Siinä mielessä voi käydä "hassusti", että Atkins kehoittaa kirjassaan pitämään aloitusta kaksi viikkoa ilman repsahduksia. Eli siis ilman herkkuja ja alle 20 g hiilihydraatteja/pv.

Repsahduksen jälkeen on aina vaikeampi aloittaa uudelleen. Myös jonkin verran voi tulla takaisin noista menetetyistä kiloista, jotka suurimmalta osin ovat oikeasti nestettä (vaikkakin hyvä alku!). Tuo voi jo sinällään aiheuttaa motivaatiokatoa.

Suuri määrä hiilihydraatteja äkkiseltään voi myös aiheuttaa kamalan olon. Eli väsymystä, ummetusta, ripulia, uneliaisuutta, päänsärkyä... siis sokeri/hiilihydraattihumalan...

Riippuu tietenkin, minkä lasket vähäiseksi. n. desi riisiä = 30 g hiilihydraattia. Suklaassa on n. 54g hiilihydraattia/100g. Irtokarkeissa n. 75g/100g. Pala tai kaksi tummaa suklaata ei vielä maailmaa kaada. Kiinalaisessa ruuassa on aina mm. maissijauhoja, sokeria ja sitä riisiä sekä friteerauksessa käytettyjä jauhoja yms, jotka nostavat hiilihydraattimäärää huomattavasti.

Mutta jokainen päättäköön itse, mitä tekee. Itse katsoisin parhaimmaksi herkutella ensimmäisen kerran dietin aloituksen jälkeen vasta viikon, kahden päästä.

• Annu

Kiitokset vastauksestasi. Ok, en ota riisiä. Vain vihreitä kasviksia ja lihaa... karkit unohdan kertaheitolla...

• OlliL

Jos et ole huomattavasti ylipainoinen niin itseasiassa se koko induktiovaihe on kyseenalainen.
      Ketodieetillähän katsotaan olevan vielä tilanteessa jossa hiilareita syödään max,100g/pv.
      Induktiovaiheessa paino toki saadaan tippumaan nopeasti, mutta mikään tosiasiallinen seikka ei tue sen vaiheen tarpeellisuutta.Atkins vain on keksinyt sen omaan tuotteeseensa erotaakseen sen jollaintavoin omaksi tuotteekseen.

• Hmm?

Ketoosiin on tuolla hiilihydraattimäärällä ihan turha yrittää päästä.

• OlliL
        Hmm? kirjoitti:

Ketoosiin on tuolla hiilihydraattimäärällä ihan turha yrittää päästä.

Juuri sen takia se 2Vk induktiojakso alussa ei myöskään ole aina tarpeen.Atkins ohjeidenkin mukaan hiilarimäärä nostetaan tuon kahden viikon jälkeen omalle sopivalle tasolleen.Tyypillisesti pitkään ketodieettiä noudattaneen ruokavaliossa on 60-80g hiilareita/vrk.

Se että niitä ketotikkuja käytetään pissan tarkkailuun on täyttä humpuukia.Ketogeenisen dieetin teho johtuu lopulta ihan muusta kuin ketoosista.

• OlliL
        OlliL kirjoitti:

Juuri sen takia se 2Vk induktiojakso alussa ei myöskään ole aina tarpeen.Atkins ohjeidenkin mukaan hiilarimäärä nostetaan tuon kahden viikon jälkeen omalle sopivalle tasolleen.Tyypillisesti pitkään ketodieettiä noudattaneen ruokavaliossa on 60-80g hiilareita/vrk.

Se että niitä ketotikkuja käytetään pissan tarkkailuun on täyttä humpuukia.Ketogeenisen dieetin teho johtuu lopulta ihan muusta kuin ketoosista.

Kaikkien alakarppi dieettien teho perustuu muuhun kuin ketoosiin.
        Eräät dieetit on vain keinotekoisesti tuotteistettu sillä että niiden alussa on se ketoosin hankkiutumisriitti.

• Anonyymi
        OlliL kirjoitti:

Kaikkien alakarppi dieettien teho perustuu muuhun kuin ketoosiin.
        Eräät dieetit on vain keinotekoisesti tuotteistettu sillä että niiden alussa on se ketoosin hankkiutumisriitti.

"Kaikkien alakarppi dieettien teho perustuu muuhun kuin ketoosiin."

Tää varsinkin on mainio. 😆
        Ajatella miten paljon kuitenkin tietämys on kasvanut 16 vuodessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaikkien alakarppi dieettien teho perustuu muuhun kuin ketoosiin."

Tää varsinkin on mainio. 😆
        Ajatella miten paljon kuitenkin tietämys on kasvanut 16 vuodessa.

Ajatella että vieläkin joku saattaa kuvitella että karppausdieettien teho perustuu johonkin muuhun kuin siihen että syödään vähemmän kuin kulutetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatella että vieläkin joku saattaa kuvitella että karppausdieettien teho perustuu johonkin muuhun kuin siihen että syödään vähemmän kuin kulutetaan.

"Ajatella että vieläkin joku saattaa kuvitella että karppausdieettien teho perustuu johonkin muuhun kuin siihen että syödään vähemmän kuin kulutetaan."

Mäkin omasta puolestani voin kertoa, että komppaan tässä sua!

Minusta karppauksen teho itselläni liittyy paljon näläntunteen ja ruokahalun vaimenemiseen. Syön siis jostain kumman syystä todella vähän, koska nälkä sammuu pienellä energiamäärällä. Ja pysyy poissa hyvin kauan. Rasva vaikuttaa siis positiivisesti ruokahaluhormoneihin. Kun siis vain jättää ne hiilarit minimiin. Jos mukaan ottaa vähänkään liikaa hiilaria, se pilaa kaiken.

Sitten on tietty positiiviset tulokset neurologisissa sairauksissa ja diabeteksessä. Mutta niistä ei kokemusta itsellä.

• Severiina

sitten retkahdin ja nyt viikon olen syönyt normaalisti ja paino vaan putoaa. Jäiköhän joku "vaihde" päälle =) Eli ei välttämättä romuta

• Anonyymi

Aika hauskoja nämä vanhat keskustelut. ☺️
      Saako atkinsilla syödä karkkia ja kiinalaista... Ja että ketoosiin pääsee 100g hiilarilla... 😂 Mut huomaa kuin monenmoista käsitystä sitä vaan on.

• Anonyymi

hauskaahan vanhallakin kaatopaikalla voi olla. SUOMI24 on sen verran kuollut että täytyy ruumiita herätellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hauskaahan vanhallakin kaatopaikalla voi olla. SUOMI24 on sen verran kuollut että täytyy ruumiita herätellä.

Kerropa kuka sinun ruumiisi herätteli??

• Anonyymi

Itse olen laihduttanut menestyksellisesti rajoittamalla hiilarit noin 200gr/pvä.

• Anonyymi

Joo mutta se ei ole Atkinsia, kuten aloittaja on yritellyt.

Musta tämä aloitus on erittäin valaiseva, mitä tulee käsityksiin eri ruokavalioista. Kerrotaan että olen Atkinsilla, mutta syön karkkia ja kiinalaista (joka on friteerattua, hiilaria, sokeria, natriumglutamaattia). Sitten tulee nillitys, että psshka ruokavalio, ei sillä laihdu.

Sama asia kuin olis ENE:llä, ja kysyy että ei kai haittaa dieettiä, jos syön tänään salamipizzan ja pari kaljaa ja päälle jäätelöä? 😃

• Anonyymi

Aloittajalla on kyllä aika tyypillinen ja inhmillinen ongelma laihduttajalle, eli heti kun on pudonnut pari kiloa, niin ajatellaan lyhytjännitteisesti, että nyt ei haittaa, vaikka pidän vapaata kuurista. Tyypillistä toki nuorelle ja kun halutaan äkkiä löysät pois ja kiloja ei ole vielä paljon.

Minä ajattelin tämän karppauksen valitessani (kun kaikki muu on jo kokeiltu ja epäonnistunut) että tätä pitää pystyä jatkamaan minimissään puoli vuotta, ja sitten vasta katsotaan, miten asiat on vaikuttaneet ja miten kilot pudonneet, jos pudonneet. Sitten pitää jatkaa vielä se toinen puoli vuotta päälle jos kilot on alkaneet poistua. Silloin homma pelittää jos vielä veriarvotkin on hyvät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7084
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6514
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3564
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3110
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2764
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2522
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1967
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1820
    Aihe