Piratismi

sdsadasda

Piratismi mistä on kysymys?

Kysymys on siitä, että jotkut haalii musiikkia ja elokuvia maksamatta niistä tai itse asiassa ihan yksittäisenkin musiikkiteoksen tai elokuvateoksen hankkiminen netistä ilmaiseksi on rikos.

Piratismi on tuonut mukanaan valtavan määrän elokuvaharrastajia, sillä elokuvia on helppo kerätä ilmaiseksi.

Jos piratismia ei olisi, ei olisi niin paljon elokuvaharrastajiakaan saati musiikin suurkuluttajia, tämä on fakta!

Ja elokuvaharrastajat kyllä käyvät katsomassa elokuvia myös teatterissa ja ostavat joitain parhaita kokemuksia myös kaupan hyllyiltä. Tämäkin on lähes poikkeuksetta faktaa.

Kysymys on siis rahasta. Onkin hullunkurista miettiä, että entä ihmiset jotka eivät harrasta juuri kumpaakaan, eivätkä käytä kuin ehkä 20 euroa vuodessa musiikkiin ja elokuviin. Sillä paljon ilmaista musiikkia kuulee radiosta, se riittää monelle ja telkkarista tulee paljon elokuvia jotka tyydyttää senkin tarpeen.

Nyt onkin hyvä esittää kysymys, kumpi on pahempi, ihmiset jotka syyllistyvät elokuvien tai musiikin ilmaiseen latailuun ja sen päälle ostavat muutamia ja käyvät teatterissa useasti vuodessa vaiko ne, jotka eivät juuri osta eivätkä lataile mitään?

Mies, joka tuottaa näin ollen elokuva ja musiikkialalle 20 euroa vuodessa on laillinen hyvä kansalainen. Kun taas ihminen joka latailee netistä ilmaiseksi ja ostaa elokuvia kaupan hyllyiltä ja käy teatterissa tuottaa 200 euroa vuodessa.

Silti jälkimmäinen on suuri rikollinen. Mä en jotenkin vaan jaksa ymmärtää tätä pointtia.

1

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ladattu ase

Ei ole rikos ladata ilmaiseksi musiikkia tai elokuvia netistä.

Se on rikos jos jakaa laittomasti kyseisiä videoita tai musiikkia.

Omaan käyttöön voi ladata ilmaiseksi lähes mitä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6524
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6003
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2278
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1986
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1829
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe