Kannattaako ostaa AMD:ta? Näyttäisi olevan alhaalla nyt.
AMD
4
120
Vastaukset
- 2+8
Jos vertaa Inteliä ja AMD:ta, niin ainakin tällä hetkellä Intel on tuotteidensa puolesta teknologisesti AMD:n yläpuolella. Tästä seuraa, että Intelillä on hinnoitteluvoimaa, AMD:n on tyydyttävä alhaisempiin hintoihin, jolloin katteetkin ovat heikommat. Voisiko tämä tilanne muuttua?
- kerjäläinen
Uudensukupolven konsoleissa on AMD mukana. Google financialiin kun laitat firman nimen niin sieltä löytyy hyvin uutisia.
Itse olen piensijoittaja todella pienellä p:llä ja ostin 650kpl AMD:tä, kuluineen maksoin 2,81kpl. Tämän hetkisen kurssin mukaan olisin hiukan tappiolla mutta vahvistuneen dollarin ansiosta kuitenkin niukasti plussalla. Uskoisin kurssin nousevan tulevaisuudessa yli 4$ ja dollarin vahvistuessa voittoa tulevan vielä enemmän kuin kurssinousu pelkästään antaisi. - 2+8
Itse ajattelin tilannetta prosessoreiden osalta Intel - AMD ja toisaalta näytönohjaimien kannalta nVidia (geforce) - AMD (radeon).
Tuntuu siltä, että kummassakin AMD on tällä hetkellä altavastaajana. Näytönohjaimissa ehkä olisi helpompi AMD:n tuoda markkinoille uusi ykköstuote. Prosessorien osalta on käsitykseni mukaan liikaa kirittävää.
Toisaalta vähemmmän tehokkaat, mutta edulliset komponentit käyvät suurille pc-valmistajille hyvin kaupaksi. Itse koneitaan rakentavat käyttävät markkinoiden parhaita tai lähellä olevia komponentteja. Rakentelijat muodostavat kuitenkin hyvin pienen osan komponenttien menekistä.
Kovin syvällisesti en ole kuitenkaan AMD:hen yhtiönä perehtynyt enkä uskalla siitä syystä oikein kantaakaan ottaa. - AMD info
AMD ongelmat lähinnä korkeassa virrankulutuksessa sekä prosessoreissa että näytönohjaimissa. Lisäksi Intel hallitsee iten tahtoo huippu tehokkaiden prosessoreiden markkinoita. Intel esitteli vasta uuden sukupolven alustan jossakäytetään DDR 4 muisteja ja AMD ei oikein olevastannut mitenkään tähän. Huomioitavaa on myös että AMD valmistaa myös muisteja.
AMD CEO sanoi ettei heiltä ole tulossa uutuuksia 18kk aikana.
Taisi olla uutinen tuosta n 1kk sitten. AMD:n toiitusjohtaja on muuten nainen. AMD on myös yksi 10 shortatuimman osakkeen joukossa jenkeissä. Sekä Intelin että AMD:n sekä Nvidian kursseja painaa se ettei komponentit käy niin hyvin kaupaksi kuin aikaisemmin. Varsinkin pöytäkone puolella komponenttien kysyntä on laskenut vuosi vuodelta.
Tämä painaa ainakin AMD:n taloutta aika merkittävästi.
Täältä selviää lisää http://www.bloomberg.com/quote/AMD:US
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337174- 396685
- 293644
- 453150
- 342794
- 162592
- 372198
- 162126
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481997- 341910