Onko totta että auton akku ei saa hetkeksikään mennä tyhjäksi?
Kuinka kauan akkua voi säilyttää kun auto on käyttämättä?
Jos akun vaihtaa pitää olla joku vekotin joka työnnetään tupakan sytyttimeen?
Miten vaihdetaan varusteakku?
Entäpä käynnistysakku?
Onko molemmille akuille tupakansytytin?
Pitääko auto ohjelmoida uudelleen jos akku on pakko vaihtaa?
Kun akku nyykähtää
7
225
Vastaukset
- riippuu
Mikä auto, ja vähän muustakin
- siis...
EI ainakaan minun autossa haittaa että akku olisi tyhjä, voi vaikka ottaa akun irti ja ladata kotona.
johdot vaan irti(ensin miinus, ja sitten plus-napa) ja akku verkkovirtalaturiin kiinni kotona tai uusi akku kiinni samoihin piuhoihin. ei ole mitään rakettitiedettä.
autoissa on joko yksi12v tai pari-akku 24v.
varusteakusta en ole kuullutkaan, mutta varaosa akusta olen kuullut.
Kai nuo asia pitäisi autokoulussa opettaa, minulle ainakin tuli jo autokoulussa perus tiedot.- tasavirta
Minun kuplassani on yksi akku Jännite on 6 volttia. Varusteakku (onko virallinen nimi) löytyy pösöstäni takakontista. Siis ihan tehtaan asentama. Minä en kyllä irrota akkua autosta latauksen ajaksi. Laturin johdot vain akkuun kiinni ja töpseli kiinni. Tietenkin jos on sellaisessa paikassa ettei ole sähkövirtaa saatavana, tulee akun irrotus ehkä tarpeelliseksi. Kaikista autoista ei kyllä voi akkua irrottaa noin vaan, voi mennä ohjelmoinnit sekaisin.
- hä?
tasavirta kirjoitti:
Minun kuplassani on yksi akku Jännite on 6 volttia. Varusteakku (onko virallinen nimi) löytyy pösöstäni takakontista. Siis ihan tehtaan asentama. Minä en kyllä irrota akkua autosta latauksen ajaksi. Laturin johdot vain akkuun kiinni ja töpseli kiinni. Tietenkin jos on sellaisessa paikassa ettei ole sähkövirtaa saatavana, tulee akun irrotus ehkä tarpeelliseksi. Kaikista autoista ei kyllä voi akkua irrottaa noin vaan, voi mennä ohjelmoinnit sekaisin.
Siis sinulla on kaksi akkua autossa? miksi?
- Hä?
hä? kirjoitti:
Siis sinulla on kaksi akkua autossa? miksi?
Sorry. piti mennä aloittajalle.
- akuuttia
Minulla oli 6V kuplassa kaksi akkua ja kytkinvipu jolla sai kovalla pakkasella startin ajaksi 12 volttia starttimoottorille. Lähti käyntiin 34 asteen pakkasilla ilman lämmitystä.
- metsämies
itse nostan vain jänitettä (Ah) mutta en virtaa (V).
kytketty niin että, kun tarvitsen kylmäkäynistukseen puhtia. lataa kumpaakin akkua ajossa ja 0-asentoon palautuva pääkatkaisin yhdistää akut yhteen. ja sähkö lämmitys ottaa virtaa lisäakusta kun tulee äkkilähtö. niin auton moottorista ei tarvitse heti ottaa lämpöä auton sisään. lämmittimiä kaksi takana ja kaksi konelaudan alla.
http://static1.motonet.fi/img/4/482131/500/482131.jpg
nopeuttaa ja helpottaa lähtöä, mukava nukkuakin autossa kun on lämmitys
http://s18.postimg.org/kcxa8h2ax/akut.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777