Bensakone savuttaa voimaakkassa kiihdytyksessä

Pattis

Moi,

osaakos joku kertoa, mikä bensamoottorissa (Volvo 850 B5252s) on todennäköisesti vikana silloin, kun moottori savuttaa voimakkaassa kiihdytyksessä korkeilla kierroksilla, mutta ei muuten, ei esimerkiksi kylmäkäynnistysten yhteydessä. Savu on milloin minkäkin väristä, viimeksi se näytti sinertävältä. Muuten moottori käy erittäin nätisti ja katsastuksessa mittausarvot ovat OK.

8

3178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä.....

      Kuluttaakos öljyy,,, se vois olla palaa isommissa kierrosluku alueella..,,jos on
      sinertävää öljypalaa

    • Pattis

      Öljyä tuo kuluttanut paljon jo pitkään. Noille Volvon alkupään 5-sylinterisille moottoreille se on tyypillistä. 1 litra / 1000 - 2000 km öljynkulutus on tyyppillinen yli 200 000 km ajetuille B5252s moottoreille. Syyksi tietäjät ehdottavat soikeutuneita sylintereitä, jumiutuneita öljyrenkaita ja kovettuneita venttiilinnostajan kumeja. Ajattelin, että se, että moottori savuttaa vain kovassa kiihdytyksessä (kaasu pohjassa) antaisi vihjettä siitä, missä syy piilee.

      • Männät

        Oireet viittaavat siihen, että öljyä pääsee palotilaan mäntien ohi. Männänrenkaiden vaihto saattaa auttaa. Poraaminen varmempi keino.


    • ehkä...

      Tee moottorin sisäpesu esim STP aineella vois avaa jumittuneet renkaat,,
      itse olen tehnyt joitakin kertoja ja karstaa lähtee pois ja ehkä ö.kulutus pieninis

    • 196

      Venakumit, öljyrenkaat ja jos turbo koneella niin turbo fuskaa.
      Siinäpä ne tyypillisimmät.

    • volvoo

      Tukkeutunut huohotin on myös ollut ongelmana näissä. Imusarjan alla t5 mallissa ainakin.

    • Anonyymi

      Lambda-anturi on pakosarjassa kiinni. Happi anturiksikin kutsutaan. Luultavasti epäkunnossa. Mikäli herjaa EPS- huoltovaloa.
      Kampikammion anturin toimintaa en tunne? Kaasuttimen säätö ja lambda anturin vaihto, ehkä auttaisi.
      Riippuu siitä kuluttaako öljyä, jos syö öljyä niin kannen tiiviste, männän renkaat, venttiillit imusarjan tiivisteet ovat väljät. Palotilaan pääsee öljyä.

    • Anonyymi

      Paljoko ajettu koneelle ? 200 tonnin paremmalla puolen enemmin tai myöhemmin aivan normaalia että alkaa öljy palamaan koneessa. Jos ei itse pysty sylintereitä poraamaan ja männänrenkaita vaihtamaan , kannattaa katella vähän käytettyjä vaihtokoneita ja edullista koneen vaihtajaa. Eka antasin savuttaa niin pitkään ku leimaa riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6984
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6404
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2980
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1937
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe