Miten saan Canal Digitalin signaalin kulkemaan vahvistimen kautta televisioon? Olen yhdistänyt CD:n satelliittiboksin Yamahan vahvistimeen HDMI-kaapelilla ja vahvistimen televisioon HDMI-tuloon. Olen kokeillut eri tuloja vahvistimeen HDMI 1-5 mutta signaalia ei näy. Vahvistimen näytössä lukee ´decoder off´.
Voin tietysti yhdistää boksin suoraan televisioon (jolloin signaali näkyy) mutta mielestäni olisi järkevämpi kytkeä vahvistimen kautta.
Yamaha RX-V475 ja Canal Digital satelliittiboksi
3
429
Vastaukset
- aloittelija
Itse asiassa en saa kuvaa näkyviin vahvistimen kautta millään laitteella. On kait uskottava että laitteessa on vika. Mikähän on Yamahan huollon email?
- kokeiltavaa
Ääni ilmeisesti kuuluu esim. radiosta. ENtä HDMI-liitäntöihin kytkettyjen laitteiden äänet? Entä analogisiin inputteihin kytketyt laitteet (AV)?
Kun valitset käyttämäsi inputin kaukosäätimellä, näkyykö laitteen näytössä HDMI 1, HDMI 2 tms. kytkentöjesi mukaan kuten tässä kuvassa?
http://www.yamaha.com/dealers/bestbuy/RX-V475/images/rx-v475_2.jpg
Tuossa lukee HDMI 1 ja lisäksi Blu-ray. Decoder-tekstillä ei ole niin merkitystä.
Muut tuloliitännät laitteen takana on nimetty AV 1, AV 2 jne. ja niissä on sekä digitaalisia että analogisia äänituloja ja analogista kuvatuloa. Ja tietysti on lähtöliitäntöjä. Kaukosäätimessä on napit 1-n sekä HDMI:lle että AV:lle erikseen.
Oletko testannut HDMI-kaapelisi erikseen? Eli vahvariin menevä kaapeli on OK ja myös vahvarista telkkariin menevä toimii. Onko telkkariin menevä kaapeli oikeassa paikassaan? Oletko lukenut käyttöohjeet? Onko sinulla tuttuja, joilla on A/V-viritinvahvistimista kokemusta ja voisivat tulla auttamaan?
Näkyykö kuva telkkarissa, jos valitset vahvarissa asetukset (ON SCREEN-nappi)?
Vaatiiko telkkarisi jotain erikoista signaalilta? Onko se Philips?
Itse sain rikottua vanhasta vahvaristani analogisen videolähdön kun kytkin RCA-kaapelia laitteen virtojen ollessa päällä... sen jälkeen vahvarissa toimi vain ääni ja äänen valinta (sekä analoginen että digitaalinen OK)... En oikeastaan sitä videosignaalin valintaa tarvinnutkaan kun tv:ssä oli neljä HDMI-tuloa ja pystyin kytkemään laitteet suoraan telkkariin, eikä se vanha vahvistin edes osannut HDMI:tä. - HDMI control päällä?
Niin kun koetat katsoa tv:stä ohjelmaa, niin valitsetko sen HDMI-tulon tv:ssäsi kaukosäätimellä itse vai vaihtuuko tv:si automaattisesti HDMI:lle, kun käynnistät satelliittiboksin?
Arvailuja: Jos se on vaihtunut automaattisesti satelliittiboksilla, niin ehkä oletat niin käyvät myös A/V-vahvistimen kanssa ja siksi et saa kuvaa. Kokeile vaihtaa HDMI-tulo tv:stä oikeaksi tv:n kaukosäätimellä. Vahvistimessa ei ehkä ole oletuksena HDMI control (CEC) asetus päällä. Laita se päälle asetuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod315939- 345433
- 293074
- 342454
- 442287
- 372118
- 152108
- 121701
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391686