Olen tehnyt ja alan jälleen tekemään ihmisen näköisiä ja kokoisia veistoksia (as lifecasting = suomeksi ehkä "muotilla mallista") ja olen havainnut, että ihmiset eivät oikein tiedä, miten suhtautua sekä tekemiseeni että veistoksiin. Tilanteesta riippuu käytänkö itsestäni nimitystä taiteilija vai en. Koko prosessia tarkastellessa tunnen kyllä olevani taiteilijakin. Jokaisessa kuvataidelajissahan on oma tekninen osaamisensa ja toisaalta taiteellisen näkemyksen tuotos (valokuvaus, imitointi, näytteleminen, "dokumentointi"...).
Onko Sinulla kokemusta lifecasting-veistosten teosta? Niin harvinainen ala se on, että hakusanoilla: muotilla mallista tai lifecasting olen itsekin päässyt googlen ym listoilla alkupäähän ja varsinkin sanalla intiimi. Odotan mielenkiinnolla ympäristön reaktioita...
Muotilla mallista
7
900
Vastaukset
- ehkä
Ei omaa kokemusta lifecastingista vielä, mutta kiinnostusta on. Olen etsinyt aiheesta tietoa maailmalta ja olinkin jo odotellut, että milloin se tulee tänne Suomeen. Löysin muotilla mallista -kotisivusi googlella ja koetan pistäydyä liikkeessä katsomassa. Onnea upealle projektille!!
- mallista
Kiva! Tule käymään - olen paikalla 9. ja 10.12 klo 15-18, muutoin en vielä tiedä tai laita löytämiesi sivujen kautta (yhteyslomakkeella) tieto minulle, jos haluat käydä johonkin muuhun aikaan.
- ehkä
mallista kirjoitti:
Kiva! Tule käymään - olen paikalla 9. ja 10.12 klo 15-18, muutoin en vielä tiedä tai laita löytämiesi sivujen kautta (yhteyslomakkeella) tieto minulle, jos haluat käydä johonkin muuhun aikaan.
Hm... miksei! Ajattelen hommaa lähinnä mallina olemisen kannalta. Mutta flunssan takia voi jäädä myöhemmäksi, mutta jos oloni nyt kuitenkin paranee merkittävästi, on teoriassa mahdollista, että tulisin TO vähän ennen kuutta (silloin soittaisin varmuuden vuoksi) tai PE aiemmin.
- mallista
ehkä kirjoitti:
Hm... miksei! Ajattelen hommaa lähinnä mallina olemisen kannalta. Mutta flunssan takia voi jäädä myöhemmäksi, mutta jos oloni nyt kuitenkin paranee merkittävästi, on teoriassa mahdollista, että tulisin TO vähän ennen kuutta (silloin soittaisin varmuuden vuoksi) tai PE aiemmin.
Valitettavasti en ole aina tavoitettavissa ateljeelta mutta uudistuneilta kotisivuiltani http://www.mallista.info yhteyslomakkeilla saa yhteyden (lueskelen vähintään kerran päivässä viestit). Kerrohan samalla, mitä mieltä olet sivukokeilustani - vähän toisensävyistä kuin ennen. Niin: HYVÄÄ JOULUN JATKOA KAIKILLE!
- epäilevä veistäjä
mallista kirjoitti:
Valitettavasti en ole aina tavoitettavissa ateljeelta mutta uudistuneilta kotisivuiltani http://www.mallista.info yhteyslomakkeilla saa yhteyden (lueskelen vähintään kerran päivässä viestit). Kerrohan samalla, mitä mieltä olet sivukokeilustani - vähän toisensävyistä kuin ennen. Niin: HYVÄÄ JOULUN JATKOA KAIKILLE!
olisi iva nähdä jo tekemiäsi lifecasting-teoksia, sillä aika itsevarman kuuloista puhetta ilman näyttöä.
- mallista
epäilevä veistäjä kirjoitti:
olisi iva nähdä jo tekemiäsi lifecasting-teoksia, sillä aika itsevarman kuuloista puhetta ilman näyttöä.
Tavataanko, keskustellaanko? Anna yheystietosi vaikkapa lomakkeella http://www.mallista.info/contact.html niin palataan asiaan. Profiiliton kysymys herättää aina kysymyksen, minut löydät puhelimellakin, jos mielikuvitus riittää enkä ole piilossa = itsevarmuus edellyttänee julkisuutta. Sinultakin?
- mallista
Missähän ovat kaikki nuorehkot (18v täyttäneet) veistoksen malliksi haluavat naiset? Yhteyksiä on tullut muualta, mutta Helsingistä/pks:lta ei? Onko aihe niin arkaluontoinen tai epäiletkö omaa soveltuvuuttasi malliksi? Tutustu asiaan, kokeile ja voit jopa löytää uuden, mielenkiintoisen, nonverbaalista ilmaisua kehittävän harrastuksen ja myös sivutuloja. Tiedät lisää, kun otat yhteyden vaikkapa sivulta http://www.mallista.info/atelier.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1684377Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372504- 1562162
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811318
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321173Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441142Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.116862