Corvette/crown

Kuutiotuumiako?

Kuka tunnustaa omistavansa nykyään ehkä Suomen härskeimmän korinvaihtoauton- eli kanta-autona toyota crown ja korina aito Corvette! Laite oli taannoin myytävänä keltaisessa pörssissä.
Myös muut jotka tietävät autosta enemmän ilmoitelkaa.

11

1112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

      Miks?

    • impala67

      onko se crownin papereillakin???
      eihän siihen sitten saa laittaa suoraa kutosta suurempaa konettakaan...

      Sieluni silmin voin kuvitella hilpeän sinisen savupilven takaa moottoritien tukkeen, pulkka jossa on cedricin 2.8 diesel- ei vaan, eihän siinä olisi mieltä kun dieselvero on niin korkea... mutta heeiii tekee siitä pikapin! eikä pala aikaa, eikä vaivaa...

      tämä kansa on uskomaton. maksoiko siitä miinasta joku rahaakin???

      • joojoo

        Noita korinvaihtoja tehtiin aikoinaan useitakin, enemmän kuitenkin chevellen rungolle veten koppa. On niitä vieläkin liikenteessä. Vaatii aika paljon rakentelua mm. rungon kavennus yms. joten ihan hatun noston arvoinen saavutus jos on tehnyt loppuun asti noin mittavan projektin!
        Kerroppas muuten impala67 mitä itse olet rakennellut kun olet noin valmis arvosteleen toisten tekeleitä?


      • impala67
        joojoo kirjoitti:

        Noita korinvaihtoja tehtiin aikoinaan useitakin, enemmän kuitenkin chevellen rungolle veten koppa. On niitä vieläkin liikenteessä. Vaatii aika paljon rakentelua mm. rungon kavennus yms. joten ihan hatun noston arvoinen saavutus jos on tehnyt loppuun asti noin mittavan projektin!
        Kerroppas muuten impala67 mitä itse olet rakennellut kun olet noin valmis arvosteleen toisten tekeleitä?

        siis omien viritystaitojeni vähyydestä
        johtuen kauhistuttaakin moinen viritelmä...
        Meinaan onhan se varmasti AI-VAN korveten näköinen,
        mutta sitten toisekseen eihän se takuulla ole kyseisen
        pulkan oloinen...?
        nämä siis ns. turistin oletuksia, joita nyt
        lähinnä voi jollain höpöhöpökeskustelupalstalla
        heitellä.

        Lisätietoa minä tossa hinkusinkin, että onko se
        siis crowinin tekniikalla? kyllä määkin
        oon kuullut noista chevellecorveteista, mutta
        niihis sentäs on saanut kasin keulille -kai?
        ja miten se swappi on tehty? tuotu saksasta
        halvalla pulkka varaosiksi, laikattu orggis
        puolirungot irti ja moldattu tilalle tojotan
        apurungot 90%:lla kotimaisuusasteella? hmm.

        sitten jos oikein ruvetaan pastoriksi, niin tulee
        mieleeni seuraava kauhukuva; joku ostaa härvelin
        ja myy sen eteenpäin mitään tietämättömälle
        corveten hinkuajalle AITONA... noh mitäs ei
        ota asioista selvää, sanomme me harrastajat
        -mutta silti,,....

        TEKISI kyllä mieleni nähdä moinen laite, että jos
        sattuu löytymään niin kerro jurkka@yahoo.com!


      • joojoo
        impala67 kirjoitti:

        siis omien viritystaitojeni vähyydestä
        johtuen kauhistuttaakin moinen viritelmä...
        Meinaan onhan se varmasti AI-VAN korveten näköinen,
        mutta sitten toisekseen eihän se takuulla ole kyseisen
        pulkan oloinen...?
        nämä siis ns. turistin oletuksia, joita nyt
        lähinnä voi jollain höpöhöpökeskustelupalstalla
        heitellä.

        Lisätietoa minä tossa hinkusinkin, että onko se
        siis crowinin tekniikalla? kyllä määkin
        oon kuullut noista chevellecorveteista, mutta
        niihis sentäs on saanut kasin keulille -kai?
        ja miten se swappi on tehty? tuotu saksasta
        halvalla pulkka varaosiksi, laikattu orggis
        puolirungot irti ja moldattu tilalle tojotan
        apurungot 90%:lla kotimaisuusasteella? hmm.

        sitten jos oikein ruvetaan pastoriksi, niin tulee
        mieleeni seuraava kauhukuva; joku ostaa härvelin
        ja myy sen eteenpäin mitään tietämättömälle
        corveten hinkuajalle AITONA... noh mitäs ei
        ota asioista selvää, sanomme me harrastajat
        -mutta silti,,....

        TEKISI kyllä mieleni nähdä moinen laite, että jos
        sattuu löytymään niin kerro jurkka@yahoo.com!

        Silloin 80-luvun loppupuolella, ennen kuin uustuonti pääsi kunnolla vauhtiin niin aidon corveten hinnat olivat vielä korkealla ja siksipä noita alettiin tekeen.
        Corvetessa ja chevellessä (myös crownissa)on kokonaan erillinen runko ja koppa pulttaamalla kiinni rungossa n.12 pisteestä ja kumityynyt välissä.Chevelle oli hyvä aihio juuri siksi että kanta-auto saattoi olla kasilla eikä tarvinnu olla välttämättä edes alkup. kasi auto vaan muutoskatsastettukin kelpas kun prosentteja ym. ei vielä niin tarkkaan katottu.
        Chevellen runko oli liian leveä ja kiinnityspisteet eri paikoissa joten kyllä siinnä varmaan puuhaa on riittänyt.
        Veten korit oli jenkkituonteja ja muutama tehtiin myös Suomessa tehdyistä lasikuituosista joita valmisti muistaakseni Lapuan Lasikuitu ?? niminen firma.Ne muotit on vieläkin käytössä eräällä harrastajalla joka tekee korjaus osia vetteen.
        Tommosen korin vaihdon myyminen aitona ei onnistu millään vaikka vanhoissa tekeleissä kanta-autosta ei otteessa mitään sanotakkaan vaan siellä lukee corvette eikä esim. crown :) Aidossa vetessä on taittuva taka-akseli ja kv:ssa jäykkä, vilkaisu auton alle paljastaa asian.

        Muuten hurjin korinvaihto jonka oon nähny oli wagoneerin alustalle laitettu farmari GM 60-luvun lopulta(oliskohan ollu joku 68 bel air??), huiman näköinen korotettuna ja maasto renkailla, oli tuttu näky alan tapahtumissa 80/90 luvun taitteessa. Mahtaakohan vielä olla liikenteessä?


      • impala67
        joojoo kirjoitti:

        Silloin 80-luvun loppupuolella, ennen kuin uustuonti pääsi kunnolla vauhtiin niin aidon corveten hinnat olivat vielä korkealla ja siksipä noita alettiin tekeen.
        Corvetessa ja chevellessä (myös crownissa)on kokonaan erillinen runko ja koppa pulttaamalla kiinni rungossa n.12 pisteestä ja kumityynyt välissä.Chevelle oli hyvä aihio juuri siksi että kanta-auto saattoi olla kasilla eikä tarvinnu olla välttämättä edes alkup. kasi auto vaan muutoskatsastettukin kelpas kun prosentteja ym. ei vielä niin tarkkaan katottu.
        Chevellen runko oli liian leveä ja kiinnityspisteet eri paikoissa joten kyllä siinnä varmaan puuhaa on riittänyt.
        Veten korit oli jenkkituonteja ja muutama tehtiin myös Suomessa tehdyistä lasikuituosista joita valmisti muistaakseni Lapuan Lasikuitu ?? niminen firma.Ne muotit on vieläkin käytössä eräällä harrastajalla joka tekee korjaus osia vetteen.
        Tommosen korin vaihdon myyminen aitona ei onnistu millään vaikka vanhoissa tekeleissä kanta-autosta ei otteessa mitään sanotakkaan vaan siellä lukee corvette eikä esim. crown :) Aidossa vetessä on taittuva taka-akseli ja kv:ssa jäykkä, vilkaisu auton alle paljastaa asian.

        Muuten hurjin korinvaihto jonka oon nähny oli wagoneerin alustalle laitettu farmari GM 60-luvun lopulta(oliskohan ollu joku 68 bel air??), huiman näköinen korotettuna ja maasto renkailla, oli tuttu näky alan tapahtumissa 80/90 luvun taitteessa. Mahtaakohan vielä olla liikenteessä?

        justjoo, silloin kansa todella yritti huolimatta
        hitler-säännöistä... sinänsä kunnioitettavaa.
        mutta kuten sanoit, ei edes rek-otteessa lue
        mitään puuhastelusta, ja se jäykkä akseli TÄYTYY
        TIETÄÄ... kysy vaan tavalliselta korvetten
        kuolaajalta tietääkö se edes mitä 350cid tarkoittaa?
        yleinen arvaus on että ai niin iso, yli 3 litraa...

        muistan sen farkun, mattamustana. kangasalan
        hurjat sen kait tekaisi, oli myynnissäkin tossa
        pari vuotta sitten.
        alustan tarjoama tekniikka oli siis 258 kuutonen j
        orggis 3-man. Se farkku oli 65 bel air.


      • joojoo
        impala67 kirjoitti:

        justjoo, silloin kansa todella yritti huolimatta
        hitler-säännöistä... sinänsä kunnioitettavaa.
        mutta kuten sanoit, ei edes rek-otteessa lue
        mitään puuhastelusta, ja se jäykkä akseli TÄYTYY
        TIETÄÄ... kysy vaan tavalliselta korvetten
        kuolaajalta tietääkö se edes mitä 350cid tarkoittaa?
        yleinen arvaus on että ai niin iso, yli 3 litraa...

        muistan sen farkun, mattamustana. kangasalan
        hurjat sen kait tekaisi, oli myynnissäkin tossa
        pari vuotta sitten.
        alustan tarjoama tekniikka oli siis 258 kuutonen j
        orggis 3-man. Se farkku oli 65 bel air.

        Kun tavattiin kaverin kans tuo laite eka kerran liikenteessä niin näky oli niin erikoinen että piti kurvata perään kun ei voitu käsittää mikä moinen laitos on. Selvishän se sit myöhemmin jossain stadi cruisingissa kun taas bongattiin se ja kyseltiin tarkemmin.
        En oo pahemmin perehtyny nykyisiin lakeihin mutta ei kai tommosta voi enään tehdä.Vaikka prosenteista jotenkin selviäiskin niin ei vissiin saa kahta erimerkkistä autoo yhdistää tai ainakin vaaditaan jotain todistusta korin kierto jäykkyydestä täys rungollisessa autossa, vai kuinka?
        Neli ovisesta kaks oviseksi muuttaminen oli kans takavuosina suosittu tapa saada "urheiluauto" kun kaks ovisia ei kauheesti ollu, ja vielä vähemmän 2d ht koreja. Ajat ovat muuttuneet ja nythän on tarjolla monenlaista jenkkiä ja ihan kohtuu hintaan.


      • Jukkis K.
        impala67 kirjoitti:

        justjoo, silloin kansa todella yritti huolimatta
        hitler-säännöistä... sinänsä kunnioitettavaa.
        mutta kuten sanoit, ei edes rek-otteessa lue
        mitään puuhastelusta, ja se jäykkä akseli TÄYTYY
        TIETÄÄ... kysy vaan tavalliselta korvetten
        kuolaajalta tietääkö se edes mitä 350cid tarkoittaa?
        yleinen arvaus on että ai niin iso, yli 3 litraa...

        muistan sen farkun, mattamustana. kangasalan
        hurjat sen kait tekaisi, oli myynnissäkin tossa
        pari vuotta sitten.
        alustan tarjoama tekniikka oli siis 258 kuutonen j
        orggis 3-man. Se farkku oli 65 bel air.

        V8-magazinen numeron 6/01 sivulla 26 on kuva toisesta full-sizesta,mutta se näyttää olevan 2dHt Belair(´65?)en oo varma,voi olla myös 4d mut ei ainaskaa farmi


      • impala67
        Jukkis K. kirjoitti:

        V8-magazinen numeron 6/01 sivulla 26 on kuva toisesta full-sizesta,mutta se näyttää olevan 2dHt Belair(´65?)en oo varma,voi olla myös 4d mut ei ainaskaa farmi

        joo, olikos se joku "tasmanian tuholainen" nimikkeellä oleva hirviö peli, näytti muistaakseni
        lehteä plärätessä 65 4-ovitolppa belarukselta.
        en oikein tajunnut niitä kettinkejä.
        ehkä ne varottelee alle raahautuneista jalankulkijoista? heehee

        en tiedä lakimuutoksista, melkein kannattaa tehdä vaan eikä sanoa mitään katsastuksessa- jos menet anomaan jotain lupaa edes räppänälle konepellille, tulee usein tyrmäys liikenneturvallisuuden yms. sonnan nimissä.


    • mp

      Corvettea ei todennäköisesti vekottimessa ole kuin nimi. Takavuosina jokin firma Turun suunnalla väsäsi ainakin Corveten ja AC Cobran mallisia koreja joita asennettiin esim Crownin ja Duett:n rungolle. Laadusta en tiedä sanoa. Ainakin "Corvetessa" oli suorat sivulasit. Ilmeisesti homma tyrehtyi kun oikeaa kalustoa alkoi olla saatavissa uustuonnin myötä. Kyseistä "Vette" yksilöä on kaupattu muistaakseni toista vuotta Tampereen seudulla. Arvioisin vekottimen arvoksi 5-10 t mk. Tosin myyjä on ilmeisesti arvioinut työmäärän mukaan hinnan.

    • Anonyymi

      Tervehdys
      Täälä yksi Crown corvette omistaja. Jos aihe kiinnostaa niin keskustelut madmaxfinland a protonmail.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6924
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6354
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2960
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2694
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2368
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1927
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe