Taloyhtiöni rappukäytävässä oleskelee jatkuvasti isohko porukka nuoria (n. 6-10 henkilöä). He eivät metelöi,juurikaan mutta roskaavat käytävän ja haittaavat asukkaiden kulkemista. Käsittääkseni yksikään heistä ei asu rakennuksessa.
Olen useasti pyytänyt heitä poistumaan käytävästä, vedoten roskaamiseen ja esteettömään kulkuun. Valitettavasti tämä ystävällismielinen pyytely ei näytä tehoavan (pyynnöstä poistuvat, mutta jo viikon päästä palaavat), ja pitänee siirtyä muihin keinoihin..
Onko nuorisoporukan "hätyyttely" perusteltua ja miten tässä asiassa kannattaisi edetä? En halua olla mikään meuhkaava idiootti, vaan hyvä esimerkki näille nuorille.
Teinit oleskelevat luvatta kerrostalon rappukäytävässä
18
2309
Vastaukset
- homma ok
Vinkkasin että ovat tehneet pilapiirroksia ählämeistä, homma on hoidossa hyvinkin pian, älä ihmettele jos kuuluu ikään kuin uudenvuoden ilotulitusta, sitä se ei ole eli ei kannata mennä ulos silloin.
- EiTarviikkaaMailaa
Tuo kuulostaa hyvältä ratkaisulta ongelmaan. Kiitän tuhannesti.
- Kirsst
Kannattaa ottaa yhteyttä isännöitsijään joska alaoveen saataisiin ovikoodi tai muuten ovi lukkoon? Meiltä tämä ongelma loppui samantien eikä muitakaan myyjiä yms tullut oven taakse.
- Anonyymi
Soita poliisi
Asia kuuluu poliisille
- JunnutPoisAvaimilla
Kiitos vinkistä.
Ovikoodi tosiaan löytyy jo, mutta oikea koodi tuntuu aina päätyvän pizzalähettien (ei muuta haittaa kuin mainoslappuset, jotka tulee mainoskielloista huolimatta) ja nuorison tietoisuuteen.
Vanha kunnon "vain avaimilla sisään" näyttää olevan ainoa ratkaisu tähän ongelmaan.. - Ovp.
Ovikoodi onkin näpertelyä, ainoa oikea systeemi on ovipuhelin, kalliimpi, mutta paljon parempi.
- JunnutPoisNurkista
Se on totta! Viereiseen, uuteen taloyhtiöön tuli puhelimet. Meillä valmistui pari vuotta sitten ja tuli pelkät ovikoodit. Kyllä ottaa pattiin.
- 124124
Lyö välittömästi turpaan niitä. Nykyajan väärin kasvatetut teinipaskat ei muuten opi.
- TeinitOttaaPäähän
Turpaanvedolla käytävillä lorviminen ainakin loppuu välittömästi. Harrastustaustoistani johtuen en viitsi moiseen ryhtyä, sillä syytteet olisi sen mukaiset. Ajattelin kerrankin olla viilipytty ja hoitaa homman siististi.
- Jumala on suuri!
Eivät he ole luvatta siellä rappukäytävässä. Jumala on antanut heille luvan. Se on Jumalan määräämä paikka heille. Heidän kuuluu olla naapurikyttääjiä ja roskaajia jotta te kunnon kansalaiset oppisitte olemaan ihmisiksi.
Tietty jos sen pesäpallomailan sijaan menisit vaikkapa puhumaan heille siitä mitä kaikkea raamatusta löytyy ja millä tavoin Jeesus tai Jumala kehoittaa elämään elämää niin mä luulen että ne jossain vaiheessa vaihtais rappukäytävää. - asioiden Hoitaja.
Seppo Myllis tekisi heille sopimattomia ehdotuksia.
- UllaOnParas
Seppo Taalasmaa lakaisisi heidät maton alle. T.Ismo
- Anonyymi
Jokohan aloituksessa mainitut teinit ovat poistuneet rappukäytävästä ??
- Anonyymi
Teinien häätämisessä on osoittautunut tehokkaaksi klassinen musiikki. Täytyy vain laittaa porrashuoneeseen muutama kaiutin ja musiikki pyörimään tauotta. Tätä on sovellettu ulkotiloissakin ja hyvin toimii.
Suomessa tosin tulee laitteiston lisäksi kustannuksia teostomafian maksuista. - Anonyymi
AMK ihq, teinix haalarihomo pissaiisat & lasset tekevät aivan samaa!!!
- Anonyymi
Soita poliisit kuuluu poliisille
- Anonyymi
Vie sinne kasa peetä
Eivät viihdy ja sitten kerrot että teinit yuneet sen ja sotkeneet
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465687Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5792122Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.59909- 60887
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768