Pojallani Lenovon ideapad. Vajaan vuoden vanha kone - kuusi näppäintä irti! Saako niitä mitenkään takaisin? Voiko läppäriin vaihtaa koko näppistä? Mitä kustantaa? Luulen ettei ihan mene takuuseen.. Käyttäjässä vika. Aiemmin Acer, sen kanssa ei tälläistä ongelmaa..Kone ei ihan halvimmasta päästä, itse maksoi kesätöistä saamillaan rahoilla, korjauksen myös.
Näppäimet irtoaa!
7
6064
Vastaukset
Ostamalla uusi näppäimistö tai painikkeet. Riippuu mikä malli ja kuinka ne on irroitettu.
- Saa takaisin........
Näppäimet saa takaisin paikalleen ellei mitään ole hajonnnut, voi kyllä olla hieman hankalaa.
Kannattaa katsoa se mekanismi, ovatko kiinnikkeet murtuneet vai vain irronneet. Joistain läppäreistä näppäimet irtoavat aika helposti ja usein ne saa melko helposti takaisinkin painamalla kiinnikkeet sopivalla piikillä (hammastikku tai vastaava) takaisin koloihinsa. Voi joutua aika kapeasta raosta painamaan eli ohuella tikulla (ja vähän hankala nähdä mitä tekee).
Irtopainikkeita ei taida löytyä mihinkään malliin vaikka kannyman sellaisista houraileekin, jos kiinnikkeet ovat murtuneet niin koko näppäimistö vaihtoon. Näppäimistön vaihtoa edullisempi tapa on tuolloin erillinen näppäimistö. - puoli litraa
Pikaliimakin on keksitty.
- irtoaa, kun vääntää
>> Luulen ettei ihan mene takuuseen.. Käyttäjässä vika.>>
Sälli on siis ihan itse särkenyt koneensa?
"Vanhanaikainen" kunnollinen näppis oli helppo. Näppäimet sai irti ja takaisin helposti. Olen jopa putsannut yhden vaalean näppiksen repimällä näppäimet irti ja pesemällä ne Fairyvedessä. Siitä vaan takaisin, klik-klak. Nämä nykyiset, huonommat palikkanäppikset ovat vaikeampia. Niissä näkyy olevan useampia eri tapoja näppäimien kiinnittämiseksi. "Saa takaisin..." kertoman ohjeen mukaan joskus onnistuu, kannattaa katsoa. Samoin ohje erillisen irtonäppiksen käytöstä on fiksu ehdotus. Tosin eihän se kone sitten enää "kannettava" ole.
Uuden Ideapadin näppiksen voi saada Ebaysta 20-30 eurolla. Mutta älä edes haaveile, että siinä on äää:t ja ööö:t paikoillaan. Jos haluat suomalaisen näppiksen, niin sen joudut hankkimaan täkäläiseltä jälleenmyyjältä tai huoltoliikkeestä. Hinta on totta kai jotain aivan muuta...
Muutenkin, ensimmäinen hintakysely kannattaa tehdä osaavasta huoltoliikkeestä, ei S24:stä.- Saa takaisin.......
Erillisen näppäimistön kanssa homma onkin paljon helpompaa, läppäreissä koko näppäimistön pitää olla ohut joten rakenne on erilainen. Usein näppäinten alla on "saksimekanismi" jonka sakarat sitten irtoavat ja niiden saaminen takaisin on usein melkoista näpertelyä. Erillisissä näppäimistöissä näppäinten kiinnitys on "yksinkertaisempi" kun ei ole tilarajoituksia paksuuden suhteen ja ne on helppo purkaa ja kasata.
- kannymäm
Saa takaisin....... kirjoitti:
Erillisen näppäimistön kanssa homma onkin paljon helpompaa, läppäreissä koko näppäimistön pitää olla ohut joten rakenne on erilainen. Usein näppäinten alla on "saksimekanismi" jonka sakarat sitten irtoavat ja niiden saaminen takaisin on usein melkoista näpertelyä. Erillisissä näppäimistöissä näppäinten kiinnitys on "yksinkertaisempi" kun ei ole tilarajoituksia paksuuden suhteen ja ne on helppo purkaa ja kasata.
Kannattaa ostaa kerralla laadukkaampi kone niin ei tarvii viedä niin usein huoltoon.
Lenovoista irtoaa näppäimey helposti. - todettu on
kannymäm kirjoitti:
Kannattaa ostaa kerralla laadukkaampi kone niin ei tarvii viedä niin usein huoltoon.
Lenovoista irtoaa näppäimey helposti.Samoin tieto koneista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565500Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212417Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551685- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231436Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101207Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190