Mitenkäs nykyisin on lukkopointtikattojen laatu ja pitkäikäisyys? Alkaa meidän vanha konesaumakatto olemaan tiensä päässä ja nykyisin tunnutaan noita lukkopointtikattoja suosittavan. Onko yhtä kestävä ratkaisu? Konesaumakattoja ei tunnu enää juuri kukaan tekevän ja hinta on aika reilusti kai kalliimpi kui lukkopointtikattojen.
lukkopointtikatto vs. konesaumakatto
10
2049
Vastaukset
- Jarkkolandia
Lukkopointtikatto ja muut vastaavat ovat profiilipeltikattoja, joiden ikä on sama kuin muillakin, yleensähän profiilipeltikatot ovat tiilikuvioisia, mutta sama käyttöikä on rivipeltimuotoisen profiilipeltikatteen kanssa. n. 15-20v omasta mielestä ja käyttöikähän on niin pitkä kuin uskaltaa niitä pitää ilman uusimista
- KattoMies
Ei se kyllä ihan noinkaan ole. Lukkopontti on helppo asentaa itse, kun taas konesaumapelti vaatii enemmän kokemusta. Materiaali on käytännössä sama, ero voi syntyä sauman pitävyydessä. Konesaumakaton saumoja voi tarvittaessa korjata, jos osaa.
Pelti kestää erittäin pitkään, mikäli sen maalaa riittävän usein. Minulla on omassa nykyisessä talossani 50 -vuotta vanha profiilipeltikatto. Kampanaulat olen vaihtanut kattoruuveiksi yhteen kertaan ja maalauksen olen uusinut 10 vuoden välein.
Teoriassa näin voitaisiin tehdä ainakin seuraavat 50 vuotta. Käytännössä emäntä on päättänyt, että katto näyttää vanhanaikaiselta ja uusin sen, kunhan kerkiän.
Ja sitten se pieni huomautus: kanesaumapelti ei ole Suomessa koneella saumattu, vaan käsityökaluin. Muualla kyllä käytetään saumasikoja, ts. itsevetäviä saumauskoneita. - peltiseppä
Ainut oikea vesikatto on Konesaumakatto,muut ovat vain sää suojia.
- kattomyyjä
Kattomyyjänä en allekirjoita tuota paskan jauhetta. Sauma-, lukkopontti tai ruuvattu katto ovat kaikki hyviä ja kestäviä jos ovat oikein asennettu. Se mikä kannattaa ja pitää katsoa - pitää olla maalattu pelti eikä mikään kiiltävä muovipinnote paska
- läkkiseppä
Joku pitää kuparikattoa hyvänä. Ehkä se ei kuitenkaan ole Konesaumakaton veroinen.
- Mutzibur
Tein katon kuparista kun kullasta olisi tullut niin kallis.
- Sunsepät1
Konesaumakatolle löytyy vielä ammattitaitosia peltiseppiä.
Ja ihan kotimaisia pitkänlinjan sellaisia.
tutustu ja kysäise tarjous.
www.sunsepat.fi - Kattokulma
Allalla on jo pitkään toiminut enkä ole koskaan kuullut että lukkosauma olisi irronnut, kyllä konesaumakatteessa tulee lähinnä suurimmaksi eduksi katon pitkäikäisyys ja vedenpitävyys monimuotoisilla katoilla
https://www.youtube.com/watch?v=9OL8QZxLYQI
www.kattokulma.fi - vanhassavara
Vanhassa vara paree kyllähän sen huomaa kaikessa muussakin rakentamisessa!
- pelliseppä
Materiaali on sama molemmissa. Lukkosauma katossa aluskatteeseen täytyy kiinittää erityishuomiota, muuten tulee vesivahinko.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717