Tehdäänkö uudet autot tahallaan huonoiksi?

huonoksiONelämäMENNY

Paras esimerkki on volkswagen! Silloin ennen joskus 90luvulla vento aikoina ja senkin jälkeen neloskopan golffit jne. niin eikös ne ollu laatutavaraa josta volkkarin maine sitten tuli tunnetuksi? Miksi volkkari on mennyt nyt sitten niin paljon takapakkia? Tuntuu että jostain 2005 vuoden jälkeen volkswagen tekee kalliiksi tulevia huonolaatuisia ja vikaisia autoja.

Tehdäänkö autoja enää joissa on ajateltu kuluttajaa ja sitä että hän pääsisi vähillä kustannuksilla ja vähillä korjaamokäynneillä niin muuta kuin Japanissa? Näyttää siltä että muut maat tekee tahallaan paskaa rihkamaa että pääsevät riistämään köyhiä kansalaisia kun joka paikka on autoissa paskana!

Jos haluaa keskittyä ajamaan ja yleensäkin elämään niin eikös silloin kannata ostaa toyota tai vaikka honda? Muut joutuvat keskittymään pitämään puhelinta korvalla ja odottamaan linjoilla että maahantuojat jne. vastaa ja niille sitten selitellä mitä ongelmia taas on ja viedä autoa hultoon ja korjattavaksi ja sitä ja tätä...

36

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Einar

      Päästörajoitusten takia autot ovat niin monimutkaisia tietokonevirityksiä että häiriöitä riittää varsinkin Suomen ilmastossa jossa lämpötila sahaa nollan molemminpuolin ja kosteutta riittää.

    • riisikipotkoukkii

      Toyotalla pitää keskittyä ajamiseen, että pysyy tiellä.
      ossss olet nolo ja tyhmä.

    • osta_uus

      Kyllähän se on tunnettu tosiasia että kaikkien tuotteiden kestoikää on lyhennetty ja paljon. Miksi auto tekisi poikkeuksen?

      • gtxlr

        Juuri näin . Asentajayrittjä kertoi monista huononnuksista uudemmissa autoissa esim. venyvät jakoketjut ja polttoaineen painesuodattimen puuttuminen (pelkkä sorasiivilä tankissa !).


    • Pösoo504
    • TheStig

      Ottaen huomioon japsien massiviset takaisinkutsukampanjat niin ei tehdä sielläkään. Toyo ja nykyään Hondakin ovat sellaisia elämäänsä kyllästyneiden pelejä ettei paremmasta väliä. Ainut japsiauto joka on edes hitusen mielenkiintoinen on Nissan GTR, mutta se maksaakin jotain satatonnia. Saksalaisissa autoissa on sentään jotain hupiarvoakin. Lexuskuskeilla on kiva ilme aina kun niiden olkevinaan tehokkaista peleistä pistää ohi R-Golfilla...

      • Anonyymi

        … korjaamolle.


    • vianodottaja

      Kuudes vw alla ja ensimmäistä vikaa edelleen odottelen...

      • Anonyymi

        Onkos ne 5 edellistä ollut niin huonoja ja tylsiä, että on pitänyt vaihtaa...


      • Anonyymi

        Kun ajaa sillä vai alle satkun ja vaihtaa toiseen niin ei ehdi tulla vielä vikoja.


      • Anonyymi

        Vahvaa on laatu VW:llä. Yrityksessä oli kuusi uutta VW:tä omaksi ostettuna ja kolmen vuoden jälkeen ainuttakaan VW:tä ei ollut yrityksessä.


    • säätötVieLaadun

      Ei tahallaan, mutta ei testata etukäteen. Mm. Toyotalla jatkuvia takaisin kutsuja monista vaarallisista vioista, milloin jarrut, milloin airbacit ym... lukematon määrä kuraa.
      Ajo-ominaisuuksiakaan eivät saa kuntoon ei sitten millään.

    • halpaahyvää

      Kaikki autonvalmistajat yrittävät rakentaa autot niin halvalla kuin mahdollista ja turhan pitkään kestävän auton rakentaminen on typerää koska sivistysmaissa auton käyttöikä on vain sen 10 vuotta. Vain täällä autoveron riivaamassa Suomessa autot ajetaan aivan loppuun, muualla kalusto on tuoreempaa.

      Laadustaan kuuluisan Toyotankin uusin moottorisukupolvi suunnitellaan päätavoitteena pudottaa valmistuskustannukset puoleen. Tuskin tekee hyvää kestoiälle ja luotettavuudelle.

    • Kaiken.jo.nähnyt

      Tahallaan ne autotkin tehdään huonoiksi. Tarkoituksena on maksimoida voittojen imurointi luonnonvarojen tuhlauksesta tinkimättä. Ihan sama näissä autoissa kuin kaikessa muussakin. Talonrakennuksesta autoihin ja vaatteisiin, kaikkialla samaa tahallaan tehtyä roskaa ja törkeää huijausta.

    • Anonyymi

      Totta helvetissä niistä tehdään huonoja. Valmistaja haluaa paljon rahaa ja sinä se ostelet kokoajan uusia paskan tilalle.

    • Anonyymi

      Autosuunnittelijoiden ongelma tuntuu olevan osakokonaisuuksien
      kestoiän rajaaminen 10 vuoteen. Kori, moottori, vaihteisto hajoaminen
      saman aikaisesti jolloin käyttäjän on pakko uusia auto kokonaan.
      Sähköautoissa sama kun akku hajoaa, Tätä nykyä täys_sähköauton
      akut ei kelpaa romuttajille saati että siitä maksettaisiin.

    • Anonyymi

      Mitä lyhyempi elinkaari, sitä nopeammin asiakas palaa takaisin auto- ostoksille.
      Näinhän ne autotehtaalla liianviisaat ajattelevat.
      Vaan toisin käy.
      Huonosti kestävää kotteroa ei halua kukaan.
      Leasingilla voi ehkä onnistua.

      • Anonyymi

        Auton uutena ostava pitää autoa tyypillisesti 2-4 vuotta ja sitten vaihtoon. Ei autoa uutena ostavaa kiinnosta kestääkö se auto 10 vai 20 vuotta, eikä sillä oletetulla kestoiällä myöskään ole mitään merkitystä vaihtohyvitykseen muutaman vuoden ikäisenä.


    • Anonyymi

      Toyota on ainakin heikentänyt autojaan sellaiset 20 vuotta ja viimeisen 10 vuoden aikana oikein kunnolla.

    • Anonyymi

      No eihän Volkkareissa ole muuta vikaa kuin että DSG-vaihteiston mekatroniikka särkyy vähän väliä kulumisen takia ja Volkkarin TSI-moottorista hajoaa venttiilikoneisto ja hurjan öljynkulutuksen takia männänrenkaat pitää vaihtaa, jos sitä ei ole vielä tehty.

      Lisäksi päästöskandaali minkä takia Volkkarin TDI-moottorit pitää korjata vaatimusten mukaiseksi.

      Eli muuten ihan hyvä auto, mutta fossiiliajan viimeiset moottorit ja vaihteistot osoittautuivat pommeiksi.

      • Anonyymi

        Aika vanhoja tarinoita kertoilet, esim. öljynkulutusongelmista kärsineiden moottorityyppien valmistus on lopetettu reilusti yli 10 vuotta sitten. Eli ei ole kyse mitenkään tuoreista moottoreista.


      • Anonyymi

        Päästöskandaali on hoidettu ja ohjelmat päivitetty kovin monta vuotta sitten.
        Koska Toyota korjaa törmäystesteistä heikennetyt autot joita on valmistettu 30 vuotta ja koska päivittää päästöt joissa on huijattu 20 vuotta? Entä koska Toyota korjaa hybridinjärjestelmän joka ei lataa pientä 12 voltin akkua riittävästi ja korvaa lämmönvaihtimien halkeamiset ja nopean ruostumisen, jne....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästöskandaali on hoidettu ja ohjelmat päivitetty kovin monta vuotta sitten.
        Koska Toyota korjaa törmäystesteistä heikennetyt autot joita on valmistettu 30 vuotta ja koska päivittää päästöt joissa on huijattu 20 vuotta? Entä koska Toyota korjaa hybridinjärjestelmän joka ei lataa pientä 12 voltin akkua riittävästi ja korvaa lämmönvaihtimien halkeamiset ja nopean ruostumisen, jne....

        Lisäksi Toyota oma päästöskandaali ja kolaritesti skandaali.
        Lisäksi on Toyota Gablegate ja 100000 moottoria joutuivat vaihtamaan uusiin.
        Lisäksi lukuisia muita vikoja mutta Toyotan kohdalla nämä on hyshys juttuja.

        Esimerkkeinä voidaan kertoa Toyotan ominausuuksista vettä vuotaa auton sisään sekä ederstä että takaa. Niin takavalojen tiivisteet vuotaa kuin korin saumat.

        Toyotan moottorit kun hajoo se ei ole korjattava osa. Se on uusi lohko aina jos tarvitsee männät vaihtaa. Ei ole halpaa hommaa. Lisäksi moottori hajoo kun kannentiiviste alkaa vuotaa. Taas uusi moottori. Tojotan viat on suuruusluokkaa 10 kertaa isommat kuin VW:n vastaavat. Jokainen hybridi on todellinen aikapommi.


    • Anonyymi

      Tässä asiassa vaikuttaa erin maanosien ja kansakuntien tavat ja periaatteet.
      Euroopassa halutaan tehdä mahdollisimman hyvä tuote haluttuun kategoriaan ja japanilainen tekee samaan luokkaan tuotteen mahdollisimman halvalla ja niin että se olisi kuitenkin ostettavissa. Kannattaa tutustua näihin kaupallisiin ja kasallisiin asioihin historian kautta ja silloin ymmärtää paremmin tuotteiden arvon ja laadun päälle.

    • Anonyymi

      Tehdään. Insinöörit ovat aikoja sitten paljastaneet, että kaikki tuotteet ja myös autot tehdään tahallaan sellaisiksi, että ne kestävät vain tietyn tavoiteajan ja joutuu ostamaan uutta tilalle. Bisnes, bisnes ja raha ratkaisee.

      • Anonyymi

        Taloudellisesta näkökulmasta katsottuna miksi tehdä "liian" kestävä tuote jos asiakas ei siitä ole valmis maksamaan? Uuden auton ostajalle auton kestoikä on joka tapauksessa ihan riittävä, ja sitten taas vanhemman auton ostajat eivät kuitenkaan siitä tonnin pommista ole valmiita maksamaan euroakaan enempää vaikka auto tiedettäisiin kuinka kestäväksi tahansa.

        Sama tilanne kuin jälkikäteen tehdyn ruostesuojauksen kannalta, se hyvin todennäköisesti pidentää korin ja siten koko auton elinikää, mutta kukaan ei haluaisi maksaa siitä yhtään extraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloudellisesta näkökulmasta katsottuna miksi tehdä "liian" kestävä tuote jos asiakas ei siitä ole valmis maksamaan? Uuden auton ostajalle auton kestoikä on joka tapauksessa ihan riittävä, ja sitten taas vanhemman auton ostajat eivät kuitenkaan siitä tonnin pommista ole valmiita maksamaan euroakaan enempää vaikka auto tiedettäisiin kuinka kestäväksi tahansa.

        Sama tilanne kuin jälkikäteen tehdyn ruostesuojauksen kannalta, se hyvin todennäköisesti pidentää korin ja siten koko auton elinikää, mutta kukaan ei haluaisi maksaa siitä yhtään extraa.

        Nykymallisessa kulutusyhteiskunnassa kaikki perustuu uuden ostamiseen. Bisness, bisness.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykymallisessa kulutusyhteiskunnassa kaikki perustuu uuden ostamiseen. Bisness, bisness.

        Toisaalta kyllähän teknologinen kehitys menee sitä vauhtia eteenpäin, että tuote on jonkun ajan kuluttua vaan auttamattomasti vanhanaikainen ja tehoton vaikka se kuinka olisi teknisesti toimintakuntoinen.

        On tullut vähän vaikutelma että näistä pitkään kestävistä tuotteista esim. autoissa haaveilevat lähinnä ne, joiden toiveissa on ostaa tonnilla auto joka sitten kestäisi käyttöä vielä seuraavat 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta kyllähän teknologinen kehitys menee sitä vauhtia eteenpäin, että tuote on jonkun ajan kuluttua vaan auttamattomasti vanhanaikainen ja tehoton vaikka se kuinka olisi teknisesti toimintakuntoinen.

        On tullut vähän vaikutelma että näistä pitkään kestävistä tuotteista esim. autoissa haaveilevat lähinnä ne, joiden toiveissa on ostaa tonnilla auto joka sitten kestäisi käyttöä vielä seuraavat 10 vuotta.

        Silti se on täysin käyttökelpoinen, niin kauan, kun ei mene rikki. Itse en kaipaa uusinta uutta, vaan toimivaa. Tämä pätee ihan kaikkiin laitteisiin ja tekniikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti se on täysin käyttökelpoinen, niin kauan, kun ei mene rikki. Itse en kaipaa uusinta uutta, vaan toimivaa. Tämä pätee ihan kaikkiin laitteisiin ja tekniikkaan.

        Makuja ja tarpeita on monia, mutta jos miettii minkälaisia nyt keskimäärin vaikka 30 vuotta vanhat autot ovat niin en usko että kovin moni haluaisi tuollaisella ajaa vaikka auto muuten olisi teknisesti täysin kunnossa ja viaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makuja ja tarpeita on monia, mutta jos miettii minkälaisia nyt keskimäärin vaikka 30 vuotta vanhat autot ovat niin en usko että kovin moni haluaisi tuollaisella ajaa vaikka auto muuten olisi teknisesti täysin kunnossa ja viaton.

        Itse ajan 17 vuotta vanhalla autolla. Hyvin pärjään.


    • Anonyymi

      onneksi usa opetti saksaa käräyttämällä saastehuijaus...

      vielä sama vastuu öljynsyöntiin ja dsg vaihteistoon kiitos

    • Anonyymi

      Toyota tehdään mahdollisimman halvalla ja se näkyy vikoina, ruoteena ja huonoina ominaisuuksina. Euroopassa tehdään asiat ihan toisella periaatteella, eli tehdään hyvä tuote tiettyyn luokkaan.

      • Anonyymi

        Miksi nää euroopan premiumit ruostuu niin kovasti.


    • Anonyymi

      Mahtaa toyotisteja korventaa kun poliisit ostavat uusiksi autoiksi Škodia, eikä aasialaisia riisikuppeja! Missä suunnassa se itä-aasia olikaan? Olisiko idässä?

    • Anonyymi

      No totta vitussa tehdään. Firmat ei ajattele kuin voittoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6434
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5933
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3304
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2710
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1809
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe