Risperidonin lopetuksesta alkanut nukkumisvaikeus

Oikeusmurha

Pakkohoidossa pakkosyötettiin risperidonia. Heti ensimmäisenä yönä (3 mg --> 2,2,1,0 mg) ilman risperidonia heräsin aikaisin aamuyöstä, enkä saanut enää nukuttua. Aamulla väsytti. Nukuin ennen lääkitystä ja sen aikana (risperidoni lisäsi selvästi unien näkemistä) normaalin hyvin. Heräilen yöllä ilman ulkoista syytä useita kertoja ja ja lopullisesti aamuyöstä. Useimmiten nukahtaminenkin kestää tunteja, mutta ei aina. Olen ollut nyt ei-virkeä joka saamarin päivä yli kaksi kuukautta. Tämä tuli lääkityksen lopettamisesta. Lääkäri vain sanoi, että ei usko risperidonin aiheuttaneen tämän. Vaikka siis nämä tapahtuivat aivan samaan aikaan!

Mitä helvettiä tässä tilanteessa voisi tehdä? Tilanteeni on erittäin rajoittunut, olen edelleen pakkohoidossa suljetulla pitkäaikaisosastolla, jossa lääkäriä tuskin näkee. Voivatko aivot tästä vielä palautua ja oppia nukkumaan normaalin malliin? Pitäisikö kokeilla pientä annosta risperidonia uudestaan, palauttaisiko se unen? Mutta millä hinnalla?

Tällaista siis aiheutui Suomen väkivaltamonopolin toiminnasta. Tiedän, että noita lääkkeitä ei pidä syödä juuri missään tilanteessa, mutta ei ollut vaihtoehtoja. Kieltäydyin kyllä, mutta annettiin väkisin.

(Tässä muuten lisätietoa tapauksesta http://keskustelu.suomi24.fi/t/13295190)

2

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeusmurha

Tänä vuonna en ole kertaakaan herännyt aamulla hoitajien herätykseen; olen aina ollut jo valmiiksi hereillä ja tiedostava. Melkein koko yö tuntuu menevän pinnallisessa tilassa.

Eikö täällä ole muita psyykenlääkkeiden uhreja?

• Anonyymi

Lääkäri ei usko, kysymys on siis uskomushoidosta. Oulun kaupungin mielisairaalassa nuoretkin ihmiset söivät epätoivoisesti nukahtamislääkkeitä, melatoniinia ja ulostuslääkkeitä. Lääkkeet lamasivat kaiken kehon normaalin toiminnan. Ja lääkäri ei vain usko. Miten tällaiset hirviöt saavat olla töissä ja nostavat varmaankin vielä korkeaa palkkaa uskomustensa varjolla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6149
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5663
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3184
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1739
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1717
    Aihe