Miten tarkkaan tulli syynää tuontiauton? Olen aikeissa ostaa uudemman muskelin jälkiasennetulla remmiahtimella. Tehdaalta tuleesakin on remmiahdin autossa, muttei samanlainen kuitenkaan. Mahtaako saada kilpiin?
Entä tuleeko lievästi viritetyn (hihnapyörät ja imusarja uusittu) auton tehoista veroseuraamuksia ja huomataanko tämmöiset? Auttakaas miestä mäessä.
Remmimuskeli Suomeen
9
95
Vastaukset
- tullailija
En usko että kukaan huomaa tai kiinnostuu noin pienistä muutoksista kun ahdettu kerran tehtaalla. Käsittele vain rohkeesti sitä vakio tehoisena.
Eri juttu jos siellä olisi joku kromilla kuorrutettu crate moottori pellin alla.- Veeneljäplusneljä
Kiitos vastauksesta. Täytyy sitten tehdä näin ettei ala teholukemia korjailemaan virallisista.
- ikikuoppia
Kerro minulle mitä Suomessa tekee remmiahdetulla muskelilla(tai turbolla tai yleensä nykyautolla jolla pääsee 200..) kun puolivuotta on lunta jäätä,80kmh ym ankeaa ja loput puolivuotta voi olla lämpimämpää jos hyvin sattuu...
Nopeusrajoitukset on 100kmh max kesäisin ja muutama motaripätkä siellä täällä 120kmh löytyy,tuohon kun lisää älyttömän kalliin bensan,tuohon autoosi vielä kalliista-hirmukalliit vakuutukset ja maantiet joiden kunto on SURKEA lievästi sanottuna!!
Ymmärrän vanhemman muskelin johon saa MR vakuutuksen,ulkonäkö kohdallaan ,arvokin säilyy paremmin,yksinkertainen pidellä ja liikkuu niin kovaa kuin tällä uskaltaa ajaa.
Noh,makunsa kullakin,itse ennemminkin säälin jopa näitä nykykäyttiksiä joista kaiken aikaa joku nivel rikki-väljä,iskunvaimentimet hajalla tai muuta ruikulla joko teiden tai maantieteellisen ankeuden vuoksi...- 2016
Sillä lopulla puolella vuodella mennään sitten hyvien kelien toivossa ;) Ei tätä olla käyttikseksi tuomassakaan.
- monimutkaisiakin
Niin,ymmärrämme toki ettet käyttikseksi ole tuomassa mutta miksi V8 autoon pitää asentaa ahdin noin niinkuin Suomen olosuhteisiin(tai muuallekaan) kun ihan vakiossakin vinkkelissä voimavaroja piisaa lähes rajattomasti perinteisinkin virittelyin tarvittaessa ja jopa toimiikin jos kunnolla tehty.
70/80-taitteet Firebird-Mustang ahtamiset oli hätähuuto kun muutakaan ei saastehuumassa keksitty ja lopputulos surkea,Shelbyt enempi näytönhalua ja parempi helpompi tulos olisi tullut isontamalla 289:ä kuin sama koski myös Studebakeria jolla oli rahat loppu moottorien uudistamiseen ja tuolla ahtamisella lisätehot 289-304 koneisiin oli erikoinen ratkaisu.
Toki nuo mainitut ahtimet oli hyvin alkeellisia ja yritettiin kaasutinkäyttöisinä(pari poikkeusta) saada toimimaan.
Vinkkelien ahtaminen ominpäin enempi näytösjuttuja täynnä murheita tai sitten mennään kuorma-autoihin jos tehdasasenteisiin mentävä...
.- aloittajaitse
Olen vähän niillä linoilla että kukin tavallaan. Jotkut tykkää kun autossa on tehoa vaikka sitten ratapäivällekin, ilman että suuremman moottorin tuoma kulutus on tiellä, jos se nyt mikään tekijä näisää autoissa on kuitenkaan. Vähän mielipide/tunnejuttu. Työmatkacorollani ostin järjellä mutta tässä mennää muilla tekijöillä.
Toi autoverohämmennys kyllä hiukan mietityttää tällä hetkellä, että kannattaako hankintaa lykätä sittenkin hiukan. Sen verran on järki mukana tässä ;)
- lähtöportti17
Joo,kukin tyylillään ja koska vapaa maa(?),omat rahat ja makunsa tietysti kullakin niin eihän me sitä tässä kritisoida saati ihmetellä,vaan sitä sitä että Suomessa maantiet rupeaa muistuttamaan entisajan kelirikkoteitä läpi vuoden jossa jouset paukkuu,sorapaikkaukset lentelee ilmassa ja urat jotka hengenvaaralliset kuivalla...saati sateella,ainakin Hki-Tre linjan ulkopuolella näin.
Kaikki on jum..ttoman kallista(ja kallistuu) vakuutuksista bensaan ja nopeusrajoitukset alhaiset(noh,ei täälläpäin missä asun enää kovempaa uskalla ajaakkaan ellei maastoauto...) ja "ikuinen "TALVI joka välillä jatkuu kesälläkin.
Itse luovuttanut luopunut lisäkaluston hommaamisesta/uusista autoista=Halpa,toimiva,käytännöllinen ja yksinkertainen käyttis isolla maavaralla ja harrastekalusto MR vehkeitä.
Vanhemmiten lie viisastunut!
Kaikki ylimääräiset rahat laitan matkusteluun aurinkoon enkä satsaa oikeastaan muuhunkaan"maalliseen"kun ajopäivät suhteessa kalustoinvestointeihin on masentavaa tasoa tässä harrastetouhussa.
Jossain Etelä Euroopassa tai "Kaliforniassa"tms onkin sitten eri juttu kun harrastaa voi läpi vuoden ja lähestulkoon missäpäin muuallakin tuplasti Suomeen nähden. - tehoja
Asenna autoosi mopar hemi moottori ei kuulemma tartte ees uusia ruuvveja vaan vanhat käy ainakin jos kyseesä on gyshelr.
- hyvinvinkuu
Kyllä remmiahto toimii vee8jenkissä hiton hyvin jos vain jotain hiffaa säätämisestä.
Nuo ruikuttajat on jonku kirjan avulla kyhänny sen ahtimen kiinni ja moottorista ei älytä mitään. Voi voi ku on murheita :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336624- 356063
- 293344
- 452810
- 342624
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons441863En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767